Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Nyt vinkkiä mikä se niistä tangoista on ja miksi sen nimi on reaktiotanko? Kuulostaa joltain Tsernobylin sulaneelta osalta :wink: :oops:
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Nimen alkuperää en tiedä mutta taitaa olla tukivarsista se joka tulee renkaalta eteenpäin. Joutuu koville jarruissa yms. Reaktiotanko reagoi ainakin jarruun :shock:

Edit. Korjattu..
Viimeksi muokannut Kone, 04.8.2013 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Etummaisin on reaktiotanko, keskimmäinen on tukivarsi ja takimmainen on raidetangon pää.
Kein siknatuur
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

_Hämis_ kirjoitti:Alusta kans tarkasteluun, reaktiotangon pusla saattaa aiheuttaa vatkausta.
Ai mitenniin saattaa :?: :lol:

Mutta kyllä, tutkis etupään puslat ennen isompaa jarruremppaa, jarrurempan jälkeen tutina pysyy pienen hetken poissa, jos puslat on väljiä, uuden levyn pinta kun häviää, niin taas kuulema shake it baby.

Hitto ku mua kiinnostais automatisoida tuo oma, mut on vähä turhan iso homma. :?
Pitäis sitte vaihtaa samanlaiseen automaattiin jos haluais, ois fiksumpaa. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Takakelkan puslat on näissä lukemani mukaan nestetäytteisiä ja siitä johtuen heikompia. 50sivua oli topikkia E39:n tutinasta. (Jatkoin siitä BMW-harrastustani kun sain 61-sivuisen steptronic -langan luettua...) Taaskaan ei yksiselittäisiä vastauksia ja topic alkaa toistamaan itseään n. 5 sivun sykleissä.
Viimeksi muokannut Tu-84, 12.10.2013 17:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt sitte se vanha loota remonttiin ja myyntiin tai autoon takas paikalleen. Sit tuo nykyinen loota remonttiin ja myyntiin ja saat omat pois! :idea:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

hoho :)

Mietin sitä kyllä mutta ostaisitko ite amatöörin korjaaman Automaattilootan?

Romurautana saattais saada bensarahat takas.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Ihan itseäni alkoi häiritsemään kun topicissa oli tasan yksi kuva.

Kuva
Webaston kauko-ohjain. Varmaan ainoa osa mikä tästä wirityksestä ei lahoa.
Kuva
1,1bar vakio paineet. Nyt näköjään hiukka enemmän. Myyjä kertoi tähän laitetun GT2260V ahtimen mutten usko ennenkuin purkaan ja katson mikä siellä on. Tämä vaihdettu tbo on uudemman korimallin vehkeestä ja siivet säätyvät servomoottorilla alkuperäisen alipaineen sijaan. Noh, ahtopaine ei ainakaan ole vakio :D

Kuva
M-sport tämä ei ole, eikä edes facelifti. Mutta Hella-facelift xenonumpiot, M5 puskuri ja harvinaisemmat M5-peilit tähän on raavittu paikalleen!

Kuva
Ruostetta oli löytynyt takaluukusta ja korjauksena uusi luukku kaikkine tilpehööreineen. Asennus kesken, lista pitää maalata korinväriin ja se on tietenkin se ensimmäinen osa ennenkuin verhoilun voi asentaa. Eli sisäpuolella ollaan vielä pellillä.

Kuva
Sisätunnelma ja hienosti asennettu alpine. Peitepaneelit suunniteltu mutta toteutus vielä vaiheessa. Tosin vaihtuu soitinkin ja alpine on myytävänä.

Semmonen keksintö. Onneksi tekemistä riittää :)
Viimeksi muokannut Tu-84, 06.11.2013 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Pistetään vielä kuva 100km eikä 600km vahauksen jälkeen :)

Kuva
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mitkäs valot noi on? Ihan faceliftin näköiset, Depot vai jotkut muut? :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noilla paineilla pitäs jo kyllä tulla huntua perässä.
Katit kannattaa hakata tyhjäksi, tai uus DP tehä ja leikata jälkimmäiset katit auki. Voi auttaa hengittämään vähäsen, tomaatti kun on niin ei noita katastuksessa poleta. (olisko ollu 0,5s mitä sai 4000rpm yli käydä kierrokset. Jossain mulla on PDF versio maahantuojan lapusta.)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Pitää tutkia tarkemmin nuita tuikkuja, saattaa ne ollakin ihan originellit faceliftit? Hämää tuo kirkas vilkku vaan.

Jännä ettei huntua mielestäni edes jätä! Pitääkin päästä hetimiten ohjelman kimppuun. Laatikkorempan yhteydessä tuli katit käytettyä pois mutta eipä tullut mieleen niitä alkaa tuhoamaan. Jos tuohon suoran downpipen askartelis ajan kanssa eikä alkais raneilemaan virittelyjen kanssa... Hetkittäin käy paine tuolla noin ylhäällä... liekkö vika vai ominaisuus.

Ensin käyn tuoreen leiman ja sitten katsellaan mitä muuta askarreltavaa sieltä tulee muutaman heposen esiin kutittelun lisäksi.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

on hirveän paljon katsastus miehiä joilta puuttuu ammattitaito dieselin savukaasumittauksen suorittamiseksi
varsinkin jos siinä sattuu olla automaattilaatikko

meillä päin joutui katsastus aseman päällikkökin nöyrtymään kun sai mustaa valkoisella nenänsä alle osas sentään lukea ihme sekin on :D

sivulta 8 selviää kuinka menetellään automaatin kanssa
kannattaa tulostaa ohjeet autoon valmiiksi jos epäilette katsastajan ammatitaitoa
ohje on yksselitteinen se ei tarvi mitään autonvalmistajan ohjeistuksia

http://www.trafi.fi/filebank/a/13219692 ... uvut12.pdf

pienempi kierros luku riittää automaatille jo siitäkin syystä että siinä on hiukan enempi kuormaa paikallaan huudatettaessa kuin manuaalissa
joten myös sitä voima sauhua voi tulla enempi samoille kierroksille kiihdytyksessä
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

2000km laatikonvaihdosta.

Toimii niinku pitää, kylmänä 1-2 vähän kankeita mutta niin pitää kuulemma ollakkin. Jokin lämmitysmoodi.

Ensi viikolla jos pääsis tallille tutkimaan tuota keksintöä ja tällä kertaa ottais oikein kuviakin...
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Pari sataa kilometriä tuli ajettua ~600kg kärry perässä. Eleettömästi se sitä nyki kyllä :)

Kulutus normista 6,7-7,2 litrasta pomppasi 9-10 litraan sadalle.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kun vetää tavan peräkärriä, niin takalaita kannattaa poistaa jos kuorman puolesta on suinkin mahdollista.
Tekee muuten sen pari litraa helposti lisää kulutusta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Pitää testata joskus!

Nyt oli tavankärri neljällä laidalla kyydissä ~250kg kelkka ja ~200kg moottoripyörä. Kantavuuden rajoilla :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

talidomi kirjoitti:Nyt oli tavankärri neljällä laidalla kyydissä ~250kg kelkka ja ~200kg moottoripyörä.
Juu, minä olen ollut aina sitä mieltä, että Lapissa kun on pitkät välimatkat ja monenlaista keliä, niin liikahtaessa pitää olla koko kalustolla liikkeellä, ja eikä tuohon vaihtolaatikkoon ole vielä luottoa syntynyt :roll:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Trailerin kans huomannut ett jos aisapaino on väärin ni heti kulutus myös pomppaa ja kulku heikkenee, joskus vaan on pikkasen hankala noita raatoja vetää kärrille nii ett olis ihan oikein siinä
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Ahtopainemittari pitäisi omaankin värkätä, näkisi vähän mitä tapahtuu ja millon tapahtuu. (JOS ylipäätään tapahtuu. :lol: ) Liekö edellisen omistajan jäljiltä tässä?
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Joo edellisen omistajan jäljiltä on kaikki muu paitsi soitin ja vanteet. Muka niin kiire ettei ole ehtinyt paljoa laitella ja tutustua tähän kamppeeseen. :D

Haha ja kyllä, kaikkeen pitää olla lapissa valmistautunut! Laatikko pelasi mukavasti. Pitäisi päästä ajamaan jollain toisella 30dA:lla että tietäis että toimiiko tuo niinku pitää. :nocando:
Viimeksi muokannut Tu-84, 06.11.2013 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva

Semmonen yhistelmä. Kohtuullisen tasapainoton kuorma ja sidottukin amatöörimaisesti mutta hyvin liikku ja pysy vehkeet kyytillä!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nii onkos sulla ahtomittari tuossa a-pilarissa, ikkunaturvatyynyjen "tiellä", ja jos jotain käy niin sulla on autogaugen kokonen reikä naamassa? :(
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

on. Enpä ole asiaa noin ajatellutkaan. :shock: :oops:

Johonkin viksumpaan paikkanhan sen voisi laittaa tai ottaa pois kokonaan.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Nyt on pakko myöntää ettei ihan varmalla mennä, mutta saman ikäinen joskus ollut ja ei muistin mukaan kyllä ollut a-pilareissa tyynyjä?

Valot näyttää ainakin äkkiseltään jopa aidoilta facelift-malleilta, kun yhteen hallilla olevaan kuvista vertaili. Mutta ei ainakaan mitään "kiinan" mallia ole?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

pt kirjoitti:Nyt on pakko myöntää ettei ihan varmalla mennä, mutta saman ikäinen joskus ollut ja ei muistin mukaan kyllä ollut a-pilareissa tyynyjä?

Valot näyttää ainakin äkkiseltään jopa aidoilta facelift-malleilta, kun yhteen hallilla olevaan kuvista vertaili. Mutta ei ainakaan mitään "kiinan" mallia ole?
Voihan se olla ettei kaikissa ole, mulla on... Ja se vähän korpeaa tuon mittarin asennuksen takia, mutta mieluummin niin, turvallisempi.

Niin minustakin on on aidot hellat kirkailla vilkuilla... Turkasen kalliit, haluisin itelle nuo aidot hellat... :?

Ite oon hommannu sen hanskalootan päällä olevan listan, siis ylimääräisen, siihen on jotkut laitelleet mittareita, ei kylläkään E39:iin, vaan E46:een. Vähä kuituhommia ja semmostahan se olis sitte. :) Mutta loppupeleissä suht turvallinen paikka mittarille. Ja ainut melkein, jossei halua autoon jättää mitään reikiä yms kojelautaan.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Airbagit löytyy A-pilareista.

Valoissa Hellan logo ja DS2 xenon / H7 polttimot. Kirkas vilkku tosiaan, ei ole ihan ilmaiset olleet nämä tuikut.

Autossa on siis ihan ite laitettuna M5-puskuri, Hellan facelift umpiot kirkkailla vilkuilla ja sähköllä säätyvät, lämpeävät ja taittuvat M5-peilit! ...2500€ ei taitais riittää kun alkaisi laittamaan ite.

E: empä ookkaan varma tuosta pitkän polttimosta. Pitää tarkistaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

talidomi kirjoitti:Airbagit löytyy A-pilareista.

Valoissa Hellan logo ja DS2 xenon / H7 polttimot. Kirkas vilkku tosiaan, ei ole ihan ilmaiset olleet nämä tuikut.

Autossa on siis ihan ite laitettuna M5-puskuri, Hellan facelift umpiot kirkkailla vilkuilla ja sähköllä säätyvät, lämpeävät ja taittuvat M5-peilit! ...2500€ ei taitais riittää kun alkaisi laittamaan ite.

E: empä ookkaan varma tuosta pitkän polttimosta. Pitää tarkistaa.
Originaaleissa on H7-pitkät.

Noi M5-peilit olisi kyllä komeat, mutta niitä ei ole tainnut saada himmennyksellä? Käsittääkseni silloin pitää olla nuo tennismailan kokoiset lärpäkkeet.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Automaattisesti säätyy tuo valojen korkeus, mutta säätyy omaan makuun aivan liian alas! Mitenhän noita sais säätymään ylemmäs?
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”