MB 300 D vastaan Volvo 850 TDI. Ja 300 TDT...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HVM kirjoitti:Onko tämä ooteeta? :D
On :lol:

Aika pienellä menee äzzä :roll:
Itelläkin paloi peräti 8.4l :evil:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

raul kirjoitti:
dealer kirjoitti:Miittireissulla Volvolla 527 kilometriä kolmen eri kuljettajan ajolla, dieseliä kului 29,07 litraa - keskikulutus noin 5,5 litraa / 100 km.
Miittireissulla Volvolla 733 kilometriä yhdellä kaasujalalla, 95E:tä kului arviolta 93 litraa - keskikulutus noin 12,6 litraa / 100 km. :wink:

Rikasta porukkaa kun kannattaa noin kova ruokasta elättää :roll: siis tuo bensiini Volvo
Tai ... se vaan köyhästä siltä tuntuu. :oops:
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jani kirjoitti:
HVM kirjoitti:Onko tämä ooteeta? :D
On :lol:

Aika pienellä menee äzzä :roll:
Itelläkin paloi peräti 8.4l :evil:
Niin, totta Jani. Kukaan ei usko sitä millä ässä kulkee, minun on valitettavasti pakko, en viitsi valehdella itselleni. :( :D On sillä menty alle kahdeksankin... :roll:
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

OT :shock:

Dealerin kulutus miittireissulla, seisovastapöydästä perunamuusia ja lihakastiketta, metsästäjänleike kahella pihvillä. :D
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jani kirjoitti:Aika pienellä menee äzzä :roll:
Itelläkin paloi peräti 8.4l :evil:
noko mie olin painona... nii ja se läpihengittävä Sivone
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jännityksellä orotellaan lavetin kulutuksen paljastumista talvisäädöillä :roll: Pikkusen vajaa neljännes jäi löpötintä tankin pohjalle ja trippiin tuli 723,1km eli tämän hetken arvio on jonkun verran reilut 7,5 litraa :shock: mutta tarkkaa lukemaa vasta huomenissa päivin...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Volvo kävi tuossa pohjoisen reissun; neljä kyytiläistä, peräkontti täynnä tavaraa, muutama paikallaan lämmityskäyttö - 1200 km ja tasan 70 litraa dieseliä.

Lämmitysroikka lie jäänyt Ruotsinmaalle - tai eipä tuota ainakaan autosta löytynyt.
Harmi vaan kun oli ainut "pikkupääroikka" meillä.
Jospa tuo lähtisi nyt käyntiin, parikymmentä pakkasta.
:roll:
wiimax.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samallalailla lähti kuin suvellakin. 8)

On se mukava kun auto käy heti kunnolla eikä jätä tahteja väliin tai suorastaan "tupehdi" niinkuin joillain dieselmoottoreilla on tapana. :wink:

Vaan nyt liikkeelle :arrow:
wiimax.fi
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

dealer kirjoitti:Samallalailla lähti kuin suvellakin. 8)

On se mukava kun auto käy heti kunnolla eikä jätä tahteja väliin tai suorastaan "tupehdi" niinkuin joillain dieselmoottoreilla on tapana. :wink:

Vaan nyt liikkeelle :arrow:
Mitä ne dieselit tupehtii?? Oma lähtee melkein kun palmun alta ainakin parinkympin pakkasesta...joskus oli pakko laittaa käymään siperia-oloissa....harmitti :? Laitelkaa vaan niitä volvoja ja muita traktoreita syväjäästä käymään niin maailma pelastuu.

Ps. Isäukolla on volvo :oops: :oops:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

dealer kirjoitti:
Moottorin ääni ei juuri sisään kuulu, mutta se on tyypillistä vitoskoneen "rullausta"...

Lähdetään liikkeelle - käännyn pihalta tielle.
Kakkosta päälle, ja kaasua - OHO! Kylläpä on voimaa tarjolla... 8)
Kakkosella ja kolmosella kiihdytän reilusti.
Kierroslukumittarin mukaan varsinainen kulku alkaa noin 1800 kierroksesta, ja voimaa on tarjolla huippukierroksille asti.

Moottorin ääni on onnistuttu eristämään hyvin sisätiloista, voimakkaassa kiihdytyksessä vitosen kurnutuksen tavallaan "tuntee" kuten mersun kutosen murinankin.
Jeps, laittaa silmät kiinni niin voi kuvitella olevansa Mikkolan Quattrossa... :D Vielä sellaiset liekinheittimet perään, joo.

Mitenkäs se nyt Volvon?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jiitek kirjoitti:

Mitenkäs se nyt Volvon?
Oisko se tullu järkiinsä, vai oisko se volovo sopiva suluhanen susukille? :eek:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti:Oisko se tullu järkiinsä, vai oisko se volovo sopiva suluhanen susukille? :eek:
Nyt se ainakin tiedetään mistä volsu on syntynyt :idea:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lienee aika kirjoittaa kokemuksia Volvon lämmityslaitteesta ja lämpenemisestä - kolmena päivänä olen ajanut volvola työmatkaa pakkasen ollessa -30 asteen molemmin puolin.

Olen lämmittänyt autoa lohko- ja sisätilalämmitiimellä kolmisen tuntia ja pitänyt sitä käynnissä noin 15 minuuttia ennen ajoon lähtöä.
(Niin teen auton mallista ja merkistä riippumatta, uskoisin että lämmitys säästää konetta ja vaihteistoa)

Lämmityskäytön aikana puhallus on suunnattu tuulilasille, jolloin automaatti-ilmastointi kytkee sisäkierron päälle.

Etukäteen pelotti että lämpö ei riitä näin kovilla pakkasilla, mutta se oli turha pelko.
En ole edes viitsinyt kokeilla peittää maskia autosta.

Em. lämmitystoimenpiteiden jälkeen ajamaan lähtiessä lämmintä tulee jonkinverran jo ajamaan lähtiessä, ja moottori on normaalilämmössä noin 10 km ajamisen jälkeen.

Lämmityslaitteen säätöjä voi pitää niin, että suuntaus on "puolivälissä" ja lämmönsäätö 23-24 asteen paikkeilla.
Lasit pysyvät paremmin sulina kuin 124:ssä.

Pakkasraja lämmityslaitteen puhaltimelle oli -34 astetta, se alkoi kitistä ajoittain.
Lie ainut osa mikä Volvossa on sama kuin 124:ssä, ja sehän se sitten oikkuilee. :evil:

Mikäli Volvolla ajettaisiin pääasiassa kaupunkiajoa, tai työmatkani olisi katkonaisempi ja alhaisemmat nopeusrajoitukset, voi olla ettei moottori pysyisi riittävän lämpimänä.
Satakaksnelkussa kyllä pysyy, ainakin 300D:ssä.
wiimax.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos joku valittaa ettei TDi:hin tule lämmintä sisälle, kannattaa vihjaista että tarkistaa Volvostaan sähköisen lisälämmittimen toiminnan.

En tosin tiedä onko sitä kaikissa TDi:ssä, minun autossani on. 8)

(Saattaa olla pääsyy tuohon suuritehoiseen laturiiin)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Jos joku valittaa ettei TDi:hin tule lämmintä sisälle, kannattaa vihjaista että tarkistaa Volvostaan sähköisen lisälämmittimen toiminnan.

En tosin tiedä onko sitä kaikissa TDi:ssä, minun autossani on. 8)

(Saattaa olla pääsyy tuohon suuritehoiseen laturiiin)
No kahoha niät. :shock: Onko näitä tiijetty näissä olevankaan? :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä en ainakaa oo tienny :oops: .

Lämmityslaitteelle menevässä putkessa on kaksi sähkölämmitintä....
wiimax.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No ei ainakaan ensimmäisissä tdi volvoissa tuollaisia ollut,ainakaan alunperin.Silloin kun TDI:t tuli markkinoille,tuli sellainen tänneperälle taxiin.Kovemmilla pakkasilla autossa mummut jäätyi :roll: Lisäksi alle 20tkm autoon piti tehdä täydellinen kansiremppa...No sittemmin kai lämppäreitä muuteltu kun samalla taxina vieläkin volvo,tosin eriyksilö :lol:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

kaverin S70 vm97 on ainakin tuonti peli ja täysin jääkaappi....missä se lämmitin sijaitsee :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannen kuljettajan puoleisesta päädystä lähtevässä vesiletkussa on kaksi "hehkutulppaa".

Ensimmäisissä TDi Volvoissa ei ollut ?
Eiköhän noissa Suomimalleissa ole kaikissa ainakin Ardic, joka toimiessaan pitää kyllä sisätilatkin lämpiminä ilman sähkölämmittimiä...

Sama juttuhan se on näiden kuin CDi Mersujenkin kanssa, sellaiset jotka eivät autojen tekniikan päälle ymmärrä kiroavat kylmiksi kun eivät osaa pitää romujaan kunnossa eikä selkä taivu ottamaan korjaamoon yhteyttä.

No, kyllähän se Mersu on kylmä kunnossa ollessaankin, mutta usein niissäkin on termarivikaa.

Volvossa on vielä sellainen systeemi että lämpömittarin viisari on noin puolivälissä lämpötiloilla 70-110 eli jääräpäisimmät saattavat ajaa vuositolkulla autolla jossa on termari rikki kun mittari ei "väännä rautalangasta" tietoa kuljettajalle.

Sama juttu pumpun ajoituksen kanssa, jakoremmi vaihdetaan "ite" jonkajälkeen ajoitus on pielessä eikä autoa saa pakkasessa käyntiin - ja lämpeneminen on hidasta kun ajoitus on myöhässä...

No, se on ihan hyvä toisaalta että noita itseoppineita kaikkitietäviä mestareita riittää, pitemmän päälle se lisää korjaamoille työtä. :D
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Kannen kuljettajan puoleisesta päädystä lähtevässä vesiletkussa on kaksi "hehkutulppaa".
Liittykö se ylimääräinen nappula volovon kojelaudassa tähän lämmityssydeemiin?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti: Ensimmäisissä TDi Volvoissa ei ollut ?
Eiköhän noissa Suomimalleissa ole kaikissa ainakin Ardic, joka toimiessaan pitää kyllä sisätilatkin lämpiminä ilman sähkölämmittimiä...
No eipä tuossa ainakaan mitään ardikkia ollu,kaippa siihen sitten sellainen laitettiin,ikävähän se taksia ajaa jos ei ikkunoistakaan nää ulos :ää: Tosin tuon kansirempan jälkeen volvo vaihtui hetkeksi pois.Nyt on taas näyttänyt jo useamman vuoden ajaneen vulvalla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Volvon jälkeen on ollut taas muutama 124 ajossa.
Nykyinen 300 TDT -92 on auto jota voisi taas verrata Volvoon...

Tässä on kelvolliset penkit (-92 ) mutta säätöjä saisi olla enemmän, myös ratin korkeudelle.
Ohjauspyörä on paremman mallinen kuin vanhassa 300D:ssä oli.
Ajovaloautomatiikka pitäisi asentaa, samoin keskuslukon kaukosäätö.

Kulutusta en ole todenteolla päässyt mittaamaan mutta reilusti enemmän tämä varmasti vie kuin Volvo. :(

Tämä Mersu on hiljaisempi ja parempikyytinen kuin Volvo eikä talvikelikään pelota kun autossa on ASD, pikemminkin päinvastoin. 8)

Kulkupuoli on kunnossa tavan käyttöä ajatellen, kuusisylinterinen turbodiesel jota pp-diesel on piristänyt tekee autosta ripeämmän kuin Volvo TDI vaikka vääntö ei olekaan yhtä alhaalla kuin Volvossa.

Siekkisen Jarkon jäljiltä automaatti toimii kuin ajatus - kyseessä on erittäin suuri osatekijä ajomukavuutta ajatellen. :idea:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10700
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kieltämättä, nykyinen Mersusi on auto joka ei jätä kylmäksi. Jos Mersu on sinulla vielä talvella, vois tehä muutaman koevedon. Verrataan ihan mielenkiinnon vuoksi miten tuo eteneminen sujuu?
Mersu osaa olla hiljaisempi kuin tuo Volvo. Mitä tulee kulkupuoleen niin tuolla säädöllä missä autosi on nyt, jään jalkoihin rajoitusten mukaisissa nopeuksissa.
Mitä tulee Volvon kulutukseen niin tankilla käynti on nannaa näin matka-ajon jälkeen. Kylällä tahtoo mennä enemmän. Eturenkaatkin kuluu, vaikka tracks on päällä koko ajan, eli sutia ei varsinaisesti lyö.

Mersun ajettavuuteen en voi vielä ottaa kantaa, kun auto on minulle ns ajamaton kampe :( Vois olla jopa parempi ettei edes aja... :kuume: :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:

Kulkupuoli on kunnossa tavan käyttöä ajatellen, kuusisylinterinen turbodiesel jota pp-diesel on piristänyt tekee autosta ripeämmän kuin Volvo TDI vaikka vääntö ei olekaan yhtä alhaalla kuin Volvossa.

Siekkisen Jarkon jäljiltä automaatti toimii kuin ajatus - kyseessä on erittäin suuri osatekijä ajomukavuutta ajatellen. :idea:
Hmmm...tällainen operaatio munkin tekis mieli tehdä jossain vaiheessa ja samoilla hemmoilla :D .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

300 TDT:n kulutus kiinnostaa kovasti. Kyllä luulisi kulutuksen olevan 850 tdi:tä useita kymmeniä prosentteja enemmän (8-9 l/sadalla, ainakin). No MB on automaatti ja alussa uusi omistaja tietysti haluaa kokeilla auton suorituskykyä-kulutus nousee. Muistaakseni 850 tdi:n kiihtyvyydeksi manuaalina luvataan peräti 9,9 s 0-100 km/h. W124 sedan turboD aut. 10,9 s., mutta onko farkussa vähän tiuhempi välitys ja lähtö hieman ripeämpää. Ja kun pumppu ja laatikko säädöissään niin pääsisikö tuolla 300 TDT:llä 9-9,5 sekunnin väliin 0-100 km/h? Nyt kiinostaisi myös autojen kiihtyvyyserot esim. 60-120, 40-100, 80-120. Ei luulisi erojen kovin suuria kuitenkaan olevan, kun Mb:ssä ei kuitenkaan hevosvoimia automaatin kompensoimiseen manuaalivolvoon verrattuna kovin paljon ole.? Pumppu siis vain säädetty, elementtejä ei ole vaihdettu? Mersun turbo on vakio ja välijäähdytin puuttuu?- näin ainakin oletin. Tuollainen W124 300 TDT ei voi jättää pienen piristyksen jälkeen ketään automiestä kylmäksi-voima,automaatti, moottorin upea sointi,äänieristys ja laatu. Voi kun kansi olisi valurautaa :wink:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10700
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Volvoni kulutus on ollut noin 6,14 ltr/100km. Tuo on keskikulutus tankkaus.comin kirjanpidon mukaan. Matkaa olen taittanut rapia 10tkm.
Käppyrään pääsee tutustumaan allekirjoitukseni kautta.
Omalta osaltaan kulutusta pienentää pitkät ajomatkat ja vakkarin käyttö. Löytyneekö tankkaus.comista yhtään 300TDT;tä, jonka kulutusta olisi seurattu pidemmän aikaa. :?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4385
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti:
Siekkisen Jarkon jäljiltä automaatti toimii kuin ajatus - kyseessä on erittäin suuri osatekijä ajomukavuutta ajatellen. :idea:
On on,viititkö valaista,mitä on tehty :?: Molemmissa omissa vaihdot on pintakaasullakin melkoisen kovia,itse kun säätänyt painetta lissää,ei se luistaminenkaan ajonautintoa tuo :nocando:

Nyt alkanut käydä mielessä,voisko tuo mersun automaatti olla mukavakin,vaikka vähän tehoa otettu ja luistaa ei tarviais,who know.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos Mersu on sinulla vielä talvella
Elä elä eppäile... 8)
Hmmm...tällainen operaatio munkin tekis mieli tehdä jossain vaiheessa ja samoilla hemmoilla
Hetivarmasti kannattaa vaikka rahaa palaakin jonkunverran. :idea:
300 TDT:n kulutus kiinnostaa kovasti.
Nyt on ajettu 650 km ja vajaa neljännestankillinen jäljellä mittarin mukaan.
Huomenna tankkaan ja saamme tietää tämän tankillisen keskikulutuksen.

Muistaakseni 850 tdi:n kiihtyvyydeksi manuaalina luvataan peräti 9,9 s 0-100 km/h. W124 sedan turboD aut. 10,9 s., mutta onko farkussa vähän tiuhempi välitys ja lähtö hieman ripeämpää. Ja kun pumppu ja laatikko säädöissään niin pääsisikö tuolla 300 TDT:llä 9-9,5 sekunnin väliin 0-100 km/h?


Eri valmistajien ilmoitukset eivät välttämättä ole vertailukelpoisia.
Farkku ei vakiona ole nopeampi kuin sedan - välityksistä en tiedä mutta painoa on enemmän...
Kerran kiihdytin 0-100 ja aika oli noin 9,5 sekuntia jos oikein muistan.
Pumppu siis vain säädetty, elementtejä ei ole vaihdettu?
Kyllä, vain säädetty, eikä myöskään tehty "kaikki-irti-mitä-saa-savukonetta". :shock:
Mersun turbo on vakio ja välijäähdytin puuttuu?
Jep. Coolerin laitan jos jostain löytyy putkisto jolla asennus käy repimättä koko autoa palasiksi. :?
On on,viititkö valaista,mitä on tehty Molemmissa omissa vaihdot on pintakaasullakin melkoisen kovia,itse kun säätänyt painetta lissää,ei se luistaminenkaan ajonautintoa


No minä en tiedä muuta kuin että kolmosen ja nelosen levyt oli pas*ana, samoin yksi panta ja joku muoviosa oli sulanut.
Talvella kovalla pakkasella tiivisteet rikki > luistoa > edellämainitut viat.
Vaihteistovikaisenahan minä tämän ostin, kellekään muulle ei kelvannut ilmaiseksikaan. 8)

Jarkko puhui "pikku nikseistä" joita on tehty laatikolle, en viitsi udella enempää - riittää kun on hyvä.

Säätö on semmoinen että neloselta ei pienemmälle vaihda muuta kuin kickdownilla, ajattelin ajella kiristämättä vaijeria ainakin toistaiseksi.

Autoa hakiessani Jarkko ruuvaili vielä pohjamuoveja paikalleen, puki aika hyvin ajatukseni sanoiksi:
"Eikö ole outoa kerrankin katsoa sivusta kun omaa autoa korjataan ?" :D
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuleekohan dealerin 300 TDT myyntiin jo tämän vuoden puolella?-ei en ole autoa ostamassa, mutta autot ovat vaihtuneet tiuhaan viimeaikoina :) Onko muuten tästä uudesta kärrystäsi kuvia jossain? Onko paljon remppaa löydetty korista ja tekniikasta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29218
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jonkinlainen esitttely autosta on valmiina, eri asia sitten koska se saadaan luettavaksi.
Avatarissa on kuva. :D

Kori on ruosteeton, tekniikassa ei löytynyt isompia - perän etustefa vuoti hieman öljyä mutta huohottimen puhdistus korjasi sen, kuskin oven lasinnostin vikisi, käytin oviverhoilun irti ja rasvasin paikat; nyt liikkuu ääneti.
Jäähdytyspuhaltimen viskokytkin lykkäsi öljyt ulos, laitoin uuden viskon ja vaihdoin samalla hihnankiristimen keinun ja laakerin + iskarin + rullan.
Toinen moottorin tyyny oli rikki, vaihdoin siten molemmat ... mitähän sitä muuta ... takaluukun "imumoottori" on toiminut vain yhden kerran. :shock:

Alapallonivelet ja takajarrut oli edellinen omistaja laittanut uusiksi "suomikatsastukseen" keväällä.

Joitain kojelaudan valoja pitää vaihtaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”