Kingcabin pellin alla on TD25. Samaa voimalaitosta löytyy myös Urvanista. 2.5l kone, läpihengittävällä valurautakannella. Tehoa on ihan järjettömästi pienellä syötön lisäyksellä ja lähtee 400tkm ajettuna -32C pakkasesta käyntiin ilman roikkaa.jari_w123 kirjoitti:Mites muuten muut nissanin dieselit on kestäneet SD22 ja siitä pidennetty patrolin kone,ne joissa oli vielä diesel kiki rivipumput?
Nissan Laurel
Datsuni on mun ratsuni.
Voihan niissä ollakkin, ei ihan niin nippelitietoa noista ole.. Jokatapauksessa toimii hienosti molemmilla pumpuilla.. Olikos tuossa rivarissa "pakkosyöttöä"?? ainakin jakajassa on olevinaan "kylmäkäynnistys"asentokin mutta en tiedä onko sillä muuta kuin henkistä taikaa..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Rivipumpussa on pakkosyöttö, jota pitää kylmäkäynnistyksessä käyttää, komea savupilvi siitä lähtee.Lerssinen kirjoitti:Voihan niissä ollakkin, ei ihan niin nippelitietoa noista ole.. Jokatapauksessa toimii hienosti molemmilla pumpuilla.. Olikos tuossa rivarissa "pakkosyöttöä"?? ainakin jakajassa on olevinaan "kylmäkäynnistys"asentokin mutta en tiedä onko sillä muuta kuin henkistä taikaa..
Mullahan on muuten peltoautona Patikka missä tuollainen SD33T mylly, ihan hyvä peltoautoksi viteo takavedolla ajelusta(napalukko oli rikki) -> http://youtube.com/watch?v=dc47pLzShTU
Nii, kai ne sitten hyviä on, jotenkin vain olen allerginen tuollaiselle setrikin ulkomuodolle, tai ainakin sisustalle Jotenkin aika järkyttävä ->
Nii, kai ne sitten hyviä on, jotenkin vain olen allerginen tuollaiselle setrikin ulkomuodolle, tai ainakin sisustalle Jotenkin aika järkyttävä ->
Mun työnjohtajalla ja hänen isällään on molemmilla pick upista tehdyt asuntoautot ja niissä on SD22 koneet.Pomolla vain terästettynä pajeron pumpulla tulevaa turbotusta silmälläpitäen .Koneremontin oli pomo tehnyt koneeseen tulevaa käyttöä varten.Nuissa koneissahan on se mukava koiranpaska kampiakselin takatiiviste .Onko uudemmissa koneissa luovuttu siitä ja laitettu stefa tilalle?Lerssinen kirjoitti:Mullahan on tuossa kingcäbissä 2.3 SD kone eli olen SD konemallin vankkumaton kannattaja kohta 80tkm kiristettynä ajanut sillä sikahanailua eikä ole sanonut mitään, ostaessani oli ajettu 160tkm.. Öljyt vaihdettu 10tkm välein suodattimen kanssa ja mineraalia käytän..
SD23 kone on pitkälti kehitetty SD22 koneesta.. SD22 koneessa on tosiaan rivipumppu ja kolme runkolaakeria kun SD23:ssa on jakaja ja 5 runkolaakeria.. Tiedän SD22:sia turbotetunkin eikä ne siitä ole lauenneet.. Pumpun voi muuten vaihtaa helposti SD23/SD25 SD22...
Nissanin seuraava nelipyttydiesel eli TD23/TD25 (ei turbod vaan konemallin kirjaimet) ei ole jälleen kerran ihan niin onnistunut tuotos kuin SD malli.. Lähinnä kansiongelmia, ei kai niissä muuta erikoista ole kuin laiskuus, menen tuolla mun vapari SD23:lla TD25:sen edelle En ole tosin noihin TD koneiden virityspotentiaaliin tutustunut joten jätätin siis vakion TD25:sen...
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Niin, tuo kuva on tuollaisesta melko tylsästä perusmallin Laurelin sisustasta.AM kirjoitti: Nii, kai ne sitten hyviä on, jotenkin vain olen allerginen tuollaiselle setrikin ulkomuodolle, tai ainakin sisustalle Jotenkin aika järkyttävä ->
Tässä on tuollaisen vanhemman Cedricin (1982) sisustus, joka kaikessa kitschissään on mielestäni tyylikäs ja hieno.
Tuntus olevan vieläkin. Halvemmalla saa jos voi ottaa lopun auton samalla. Niitä saa satasilla, kone tuntuis maksavan likemmäs tonnia...JP74 kirjoitti:Oisko tuo hintapolitiikka yksi tekijä? Mersun koneet olivat viime vuosiin asti pirun kalliita. Onhan noita mersun dieseleitäkin toisaalta laitettu vaikka mihin vehkeeseen vuosien saatossa ja ei kukaan voi tosissaan väittää, että nissanin diesel ois parempoi, kuin vaikka om 60x sarja.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Miten kenenkään mielestä voi toi japanilaisten harmaa muovi olla tyylikäs? Tota samaa tavaraa löytyy 80-luvun Nissan Sunnyistäkin ja voi herranjee, että siitä ei saa tyylikästä sisustaa vääntää sen sitte millaseen muotoon hyvänsä. Omalukunsa on sitten vielä toi harmaa kangas jota noissa jakkaroissa käytettiin, muuta siitä ei voi sanoo ku, että on se vaan niin harmaa.Laffi kirjoitti:Niin, tuo kuva on tuollaisesta melko tylsästä perusmallin Laurelin sisustasta.AM kirjoitti: Nii, kai ne sitten hyviä on, jotenkin vain olen allerginen tuollaiselle setrikin ulkomuodolle, tai ainakin sisustalle Jotenkin aika järkyttävä ->
Tässä on tuollaisen vanhemman Cedricin (1982) sisustus, joka kaikessa kitschissään on mielestäni tyylikäs ja hieno.
Nii ja mitäs ne nykyään käyttää noissa Nissaneissa verhoilumateriaaleina? No oho! Sitä samaa harmaata muovia, taisivat ostaa sitä aika ison varaston sillon 70-luvun lopussa. Jakkaroihin on sentään jo löytyny muitakin materiaaleja kun se harmaa keinokuitu.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Mitäs erityisen erilaista ja hienoa on sitten Mersun harmaassa muovissa ja kankaassa?Väsynyt Mies kirjoitti:Miten kenenkään mielestä voi toi japanilaisten harmaa muovi olla tyylikäs? Tota samaa tavaraa löytyy 80-luvun Nissan Sunnyistäkin ja voi herranjee, että siitä ei saa tyylikästä sisustaa vääntää sen sitte millaseen muotoon hyvänsä. Omalukunsa on sitten vielä toi harmaa kangas jota noissa jakkaroissa käytettiin, muuta siitä ei voi sanoo ku, että on se vaan niin harmaa.Laffi kirjoitti:Niin, tuo kuva on tuollaisesta melko tylsästä perusmallin Laurelin sisustasta.AM kirjoitti: Nii, kai ne sitten hyviä on, jotenkin vain olen allerginen tuollaiselle setrikin ulkomuodolle, tai ainakin sisustalle Jotenkin aika järkyttävä ->
Tässä on tuollaisen vanhemman Cedricin (1982) sisustus, joka kaikessa kitschissään on mielestäni tyylikäs ja hieno.
Nii ja mitäs ne nykyään käyttää noissa Nissaneissa verhoilumateriaaleina? No oho! Sitä samaa harmaata muovia, taisivat ostaa sitä aika ison varaston sillon 70-luvun lopussa. Jakkaroihin on sentään jo löytyny muitakin materiaaleja kun se harmaa keinokuitu.
Mutta kuitenkin, tarkoitin tuolla kitschillä sitä että se on niinkuin harrasteautomielessä tyylikäs, en sillai niinkuin absoluuttisesti mihin tahansa verrattuna.
Rättisitikankin sisustus ja kojelauta on joidenkin mielestä hieno ja tyylikäs, harrasteautoiksi nuo Datsunitkin ja muut vanhat autot luokittelen.
Tuosta säädettiin mm. ennakkoa aika lailla viime syksynä, mitäs vielä tehdään että löydettäisiin voimaa ?Lerssinen kirjoitti:Lähetetty: 15.8.2007 17:09 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Muokkaa/Poista viesti Poista tämä viesti Näytä lähettäjän IP Back to top
se ennakko!!! se ennakko!!! Savua saa mutta mitäs siitä kun se diisseli pruikataan suoraan putkeen
Polttoainetta kyllä kuluu jo riittävästi:
No kyllä tuossakin ennen turbotusta oli lähinnä sitä että kirnuaa ja kirnuaa mutta ei mene mihinkään, meteliä tosin on niin että jossain määrin tulee illuusio kiihtymisen tunteesta ainakin huomattavasti hiljaisemman ja mukavamman mersun jälkeen.
Kyllä se nyt ahtimella avustettuna on parempi liikkumaan, syksyllä ei ollut turboa pellin alla.
Mitä Laurelissa on tehoa vakiona? jotain 90 hv ? Siitä voi miettiä miten mahtaa kyseinen kori liikahtaa. Tai cedricissä, samat tehot ?
Kyllä se nyt ahtimella avustettuna on parempi liikkumaan, syksyllä ei ollut turboa pellin alla.
Mitä Laurelissa on tehoa vakiona? jotain 90 hv ? Siitä voi miettiä miten mahtaa kyseinen kori liikahtaa. Tai cedricissä, samat tehot ?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Farkku cee tarvitsee 60hv ja noin 100Nm enemmän kiihtyäkseen 0-100 samoihin edellä kerrotun laurelin ajan kanssa eli yhdentoista sekunnin paikkeille, tässä siis C250TDT:94 PS (69.1 kW; 92.7 bhp) @ 4800 rpm
18.0 kg·m (177 N·m; 130 lb·ft) @ 2400 rpm
Itselle vaan ei ole sattunut kohdalle laurelia tai cedriciä joka vapari-dieselinä kiihtyisi lähestulkoonkaan nykyisen ceen tahtiin.Effekt 150 HK ved 4400 o./min.
Dreiemoment 280 Nm ved 1800-3600 o./min.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
W123 300D säädetyllä pumpulla ja tiuhalla 3,92 perällä kiihtyy 0-100 jonnekkin 15sekunnin paikkeille. Omalla 300D turbolla jossa 3,58 perä sain racechronon mukaan 0-100 aikaan 14,2s autoa hiukan säästellen. Moottoriteho oli penkin mukaan 123,7hv ja vääntö 251nm. Hiukan tiukalta kyllä tuntuu cedrikillä 11-13s 0-100 ja vielä vapari dieselinä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Laffin kertomat ajat kuulostavat realistisille.
Taidat muutenkin olla aika hyvin perillä Nissaneista.
Paljonkohan Cedriciä / Laurelia on ollut aikoinaan taksissa jos verrataan vaikka 124:ään ?
Cedric olisi jollain tapaa mielenkiintoinen harraste- ja miksei vähissä määrin käyttöautokin, vaan vieläköhän osat ovat yhtä kailliita kuin joskus ennen - vai saako niitä jo Motonetin ym. kautta.
Ainakin noissa on omanlaisensa fiilis ohjaamossa. Kovin erilainen kuin esim. 123 mersuissa mutta tavallaan sama juttu, aikamatka menneisyyteen.
Taidat muutenkin olla aika hyvin perillä Nissaneista.
Paljonkohan Cedriciä / Laurelia on ollut aikoinaan taksissa jos verrataan vaikka 124:ään ?
Cedric olisi jollain tapaa mielenkiintoinen harraste- ja miksei vähissä määrin käyttöautokin, vaan vieläköhän osat ovat yhtä kailliita kuin joskus ennen - vai saako niitä jo Motonetin ym. kautta.
Ainakin noissa on omanlaisensa fiilis ohjaamossa. Kovin erilainen kuin esim. 123 mersuissa mutta tavallaan sama juttu, aikamatka menneisyyteen.
Cedricciin saa vielä joitain tekniikan osia ihan motonetistäkin, ongelmaksi muodostunut nyt lähinnä jarrulevyt kun niitei meinaa saada mistään
Noita on kuitenkin arkiliikenteessäkin vielä jonkin verran.
Siinä mistä tiileri ajelee töihin on tienvarressa yks HC cedric harrastaja (viininpunainen TDic cedric tomaatilla) ja muuan muu tatsuni Onhan se kyydiltään melko muikee värkki noin ainakin tatsuniksi.
Melko vasta oli muuten bensalaureli myynnissä nettiautossa, ajettuna joku 120tkm Meni muuten nissaniharrastajalle jotakuinkin kaksi tuntia myynti.ilmon ilmestymisen jälkeen
Noita on kuitenkin arkiliikenteessäkin vielä jonkin verran.
Siinä mistä tiileri ajelee töihin on tienvarressa yks HC cedric harrastaja (viininpunainen TDic cedric tomaatilla) ja muuan muu tatsuni Onhan se kyydiltään melko muikee värkki noin ainakin tatsuniksi.
Melko vasta oli muuten bensalaureli myynnissä nettiautossa, ajettuna joku 120tkm Meni muuten nissaniharrastajalle jotakuinkin kaksi tuntia myynti.ilmon ilmestymisen jälkeen
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Miten muuten onko nokan ajoituksia katottu, se kettinki alkaa venyä jossain 400 jälkeen ja piiiiikkuhiljaa siirtää nokan ajoituksia miten sattuu.. Tää samainen sälli jolla on se viininpunainen vaihtoi nokkaketjun romuineen kun irrotti koneen.. Pelkästään tuolla oli kuulemma tullu melkoinen määrä vetoja takaisin kun oli ilman turboa sitä kasannut ensiksi Vaihtoaikana kilsamäärä oli lie jotain 700tkm..dealer kirjoitti: Tuosta säädettiin mm. ennakkoa aika lailla viime syksynä, mitäs vielä tehdään että löydettäisiin voimaa ?
Lie sitten tapahtuu muutos niin pikkuhiljaa että sitä ei edes huomaa että kone laiskistuu ketjun venymisen takia, varsinkin kierroksilla vaikuttaa kuulemma..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No selvästi vähemmän kun 124:ää tai 123:a. Siinä missä diesel-Mersua myytiin parituhatta kpl vuoteen, Cedriciä meni kolmisensataa, Laurelia n. puolet tästä. Eli suhde lienee ollut taksissa siinä 1:6-1:7, eli yhtä Cedriciä kohti oli 6 tai 7 Mersua taksitolpalla.dealer kirjoitti:Laffin kertomat ajat kuulostavat realistisille.
Taidat muutenkin olla aika hyvin perillä Nissaneista.
Paljonkohan Cedriciä / Laurelia on ollut aikoinaan taksissa jos verrataan vaikka 124:ään ?
Cedric olisi jollain tapaa mielenkiintoinen harraste- ja miksei vähissä määrin käyttöautokin, vaan vieläköhän osat ovat yhtä kailliita kuin joskus ennen - vai saako niitä jo Motonetin ym. kautta.
Ainakin noissa on omanlaisensa fiilis ohjaamossa. Kovin erilainen kuin esim. 123 mersuissa mutta tavallaan sama juttu, aikamatka menneisyyteen.
Kovin myyntivuosi oli 1980, jolloin esiteltiin kuusimukinen 280C (430), ja innostus oli kovaa.
Laureliin joutuivat isoa Nissania haluavat taksarit tyytymään vuodesta 1988 alkaen, jolloin Cedricien varasto ehtyi (n.20 kpl rekisteröitiin tuona vuonna), sillä 1987 tuotantoon tullutta Y31-mallia ei enää Eurooppaan tuotu.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tässä saa Skyline-mallien tiedoista selvää ainakin jotenkin:
http://carigold.com/portal/forums/showp ... ostcount=1
http://carigold.com/portal/forums/showp ... ostcount=1