TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Eikös niitä muita kestäviä japseja sit löydy, kun aina puhutaan vain tojotasta?
Onko se tojota ainut tunteita herättävä japsi peli, kun ei muita ehdoteta Mersun tilalle? Miten olis vaikka Honda Civic?
Onko se tojota ainut tunteita herättävä japsi peli, kun ei muita ehdoteta Mersun tilalle? Miten olis vaikka Honda Civic?
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Tuo on aika pitkälti totta, paitsi pakoputki. Isän carinassa on merkkiliikeessä asennettu pakoputki kestänyt nyt tasan 10 vuotta ja 250tkm, eikä se ole vielä edes pintaruosteessa. Auto on tosin diesel. Tiedän vanhempiin bensacorolloihin vaihdettavan takapönttö joka toinen vuosi.xr5t kirjoitti:kun hiace sai joskus 80 luvulla koivunlehden peräluukkuun niin alkoi kolmosen kiertokangen laakerit olemaan heikko paikka
turpo hiacesta halkee kannet
vaihteistoja hiace
iskareita esim. corolla/carina
pakoputket kaikki mallit
mulla oli kerran Crowni siitä hajosi lämmitys laitteen moottori ette kyllä arvaa mitä siitä olisi pitänyt irroittaa jotta olisi päässyt lämppärin moottoriin käsiksi?
itse käytin oikotietä eli rälläkkää
Jotkut haukkuivat carinan vaihteistoa heikoksi, ei kuulema kestä viitonen. Tuolla carinalla on nyt puolimiljoonaa ajettu, viitonen toimii edelleen, vaikka sillä on vedätetty melko pitkiäkin (yli tkm) reissuja autotraileria viitosella ja 40tkm öljynvaihtovälikin on venähtänyt nyt 200tkm.
Ihmeellisin tuossa on kyllä moottori. Miten tuollaisessa rouskussa voi olla sellainen moottori, että se käynnistyy reilun 30 asteen pakkasessa virta-avainta hipaisemalla. Kone käy, ennen kuin startin ääntä ehtii kunnolla kuulla, eikä edes savua pölläytä. Tuossa lämpötilassa hehkunvalo ehtii palaa 7s. 10 vuoden aikana ei ole koskaan sattunut sellaiseta pakkasta, että lohkolämmitintä olisi tarvittu, aina on lähtenyt yhtä herkästi. Öjyinä on muuten koko ajan ollut traktorikaupasta hankittu edullinen 10w-30 mineraaliöljy.
Toinenkin kummallisuus tuohon moottoriin liittyy. Kun nykyaikaiset dieselit tulivat markkinoille mainostettiin sitä, ettei niitä tarvitse normaalisti hehkuttaa. No ei tätäkään lämpötilan ollessa yli 15 astetta, käynnistyy aina heti, ei tarvitse hehkuttaa. Uudemat mallit ei käynnisty edes lämpimänä yhtä helposti kuin nämä vanhat pakkasesta. Päästönormit ovat tehneet tehtävänsä - uusia dieseleitä pitää sahata muutamia sekunteja lämpimänäkin käyntiin.
Jos vielä yhtä asiaa kehun. Kyseinen 2c-dieselmoottorin on ilmeisesti mitoiettu kestämään. Jakohihnan vaihtoväli on 100tkm, mutta edellisellä hihnalla ajettiin 160tkm, eikä sitä hihnanvaihdossa erottanut ulkoisesti uudesta. Testi perustui siihen, että aikanaan oli ensimmäinen omistaja ajanut 186ktm alkuperäisellä hihnalla tietämättömyyttään. Oletus oli, että hihnat ovat niistä ajoista kehittyneet. Seuraava vaihtoväli on sitten 200tkm, jos ei kori ehdi ruostua sitä ennen alta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ettei vaan olisi mittaria ruuvattuPappi kirjoitti:Ollut aikaisemminkin esillä mutta laitetaan nyt uudelleen...
http://i16.photobucket.com/albums/b17/k ... uva134.jpg
Työkaverin nissan sunny... 1.6:lla bensa koneella... Edelleen päivittäisessä ajossa.
Sekä tuo öljynkulutus tietyissä moottoreissa, mistä tuolla edellä oli juttua. Niihin on vaihdettu ilman mutinoita uusi alakerta, jossa kai erilaiset männänrenkaat /ja ehkä männät. Naapuri sai uuden sydämen noin 100tkm ajettuun.kardaani kirjoitti:Ainoa selkeä materiaalivika on ollut Avensiksen umpioiden rikkoutuminen.
Myös 80-luvulla oli ensimmäisissä etuveto-Corolloissa samaa vikaa, mutta silloinkin homma hoidettiin takuina kuntoon. Taitaa historia toistaa itseään.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
"Nythän on niin, että saksalaiset autot ovat perseestä.
Täytyy olla vähintään natsi, että ajaa hitler-jugend mallisella
mercedeksellä. Saksalaisissa autoissa on juutalaisten selkänahasta
valmistetut penkit. Kun painat ahterisi penkille, se sanoo:
Guten morgen mein herr. Saksalaisissa autoissa on niin onneton jousitus,
että sairaalat käyttävät niitä munuaiskivien murskaukseen.
Potilas kyytiin ja korttelin ympäri mukulakivillä. Kyllä munuaiset
alkavat toimia, mutta hampaista lähtee paikat. Saksalainen auto toimii
kuin kuin kello, paitsi, että vedettäessä kello lähtee käyntiin ja saksalainen
auto ei käynnisty työntämälläkään.
Japanilaiset autot ovat perseestä. Ostaisitko sinä pokemonin näköisen auton?
Miten kansa joka rakentaa talonsa paperista, voi tehdä kestäviä autoja.
Kottikärrylläkin on parempi ajettavuus kuin näillä japanilaisilla tuulipusseilla.
Japanilaisilla on pitkät perinteet leijojen lennätyksessä ja paperin taittelussa.
Nyt he käyttävät tätä osaamista autojen suunnittelussa. Kun japanilaiseen autoon on
tungettu koko perhe, niin kenelläkään ei ole varaa pieraista, etteivät ovet lennähtäisi
auki. Täyteen lastattu japanilaisauto on viihtyisä kuin käynyt piimäpurkki.
Avatessa sisältö pursuaa karkuun ja alkaa kauhea vaahtoaminen.
Miksi asentaa auto täyteen turvatyynyjä, jos ne eivät mahdu täyttymään ilman,
että kaikki autossa olijat puristuvat hengiltä. Kesäisin näkee rantaleijonia,
joilla on punoittava toyota-logo painuneena vatsanahkaan, alla lukee airbag.
On taas istuttu koko kesä corollassa.
Ranskalaiset autot ovat perseestä. Eikös sieltä ranskasta tule vain patonkia, viiniä
ja homejuustoa. Tarina: Ranskalainen paimenpoika ajoi autonsa vuorille.
Paimen läksi tyttöjen perään ja unohti autonsa pariksi viikoksi ulkosalle.
Tullessaan takaisin paimen huomasi autonsa olevan homeen peitossa. Katseltuaan
aikansa autoaan, paimen totesi sen erinomaiseksi, ja siitä lähtien ranskalaiset
autot ovat aina olleet homeessa. Onko kaikkien ranskalaisten autojen mallina toiminut
vanha lenkkitossu? Osta hyvä huoltosopimus, saat auton kaupanpäälle. Leijonan sukua, mutta
naukuu kuin kissa. Pösö mainosti testimenestystään lauseella: "Parasta kyytiä", vaikka koko
testin tarkoitus oli vain: "Edistää myyntiä"
Italialaiset autot ovat perseestä. Ostaako niitä kukaan? Italian autot ovat yhtä haluttuja,
kuin heidän sotilaansa toisessa maailmansodassa. Mitä tuollaisella pizzauunilla tekee suomen
pakkasissa, ei mitään. Kun italialaisessa autossa paiskaa oven kiinni, niin taatusti toiselta
puolelta hajoaa jotain, tai ainakin maalit irtoaa. Kaikki auton vivut ja kytkimet ovat
vahvuudeltaan suolatikun luokkaa. Auto kestää kuin perunalastu muurarin kourassa.
Auton markkinointikin on todella epätoivoista: Osta Fiat Marea, saat omakotitalon kaupan päälle.
Ruotsalaiset auto ovat perseestä. Miksi kukaan haluaa omistaa muuttolaatikon näköisen auton?.
Ruotsalaiset autot on niin onnettomia, että mustalaisillakin on varaa ajaa niillä.
Jopa 4-vuotiaat osaavat piirtää volvoja ja saabeja, on ne sellaisia muotoilun kukkasia.
Miksi kukaan haluaisi käännellä ruotsalaista autoa, kun puimurikin kääntyy näppärämmin.
Maanteiden resiina joka syö bensaa, siihen malliin, että kun vähän polkasee, niin jo on pyörre
bensatankissa. Volvo on yhtä urheilullinen ja virtaviivainen kuin ruotsinlautta. Volvo on ainoa
auto jonka näköismallin voit rakentaa kahdella lego-palikalla.
Itäautot, jeesus, ne vasta on perseestä. Vain idässä enää valmistetaan
henkilöautoja joissa on yli metrin pituinen vaihdekeppi. Verhoilun pettäessä,
alkaa heinää tunkea perseeseen. Itäauton jousitus pitää huolen siitä, että keskustelu
ajon aikana muuttuu änkytykseksi. Venäjällä ladoissa kasvatetaan tomaatteja, meillä niissä
kasvaa kusipäitä. Idässä valmistetaan maailman parhaat mäkiautot. Auto voi käynnistyä parilla
ryypyllä, kuski ei pullollisellakaan. "
Täytyy olla vähintään natsi, että ajaa hitler-jugend mallisella
mercedeksellä. Saksalaisissa autoissa on juutalaisten selkänahasta
valmistetut penkit. Kun painat ahterisi penkille, se sanoo:
Guten morgen mein herr. Saksalaisissa autoissa on niin onneton jousitus,
että sairaalat käyttävät niitä munuaiskivien murskaukseen.
Potilas kyytiin ja korttelin ympäri mukulakivillä. Kyllä munuaiset
alkavat toimia, mutta hampaista lähtee paikat. Saksalainen auto toimii
kuin kuin kello, paitsi, että vedettäessä kello lähtee käyntiin ja saksalainen
auto ei käynnisty työntämälläkään.
Japanilaiset autot ovat perseestä. Ostaisitko sinä pokemonin näköisen auton?
Miten kansa joka rakentaa talonsa paperista, voi tehdä kestäviä autoja.
Kottikärrylläkin on parempi ajettavuus kuin näillä japanilaisilla tuulipusseilla.
Japanilaisilla on pitkät perinteet leijojen lennätyksessä ja paperin taittelussa.
Nyt he käyttävät tätä osaamista autojen suunnittelussa. Kun japanilaiseen autoon on
tungettu koko perhe, niin kenelläkään ei ole varaa pieraista, etteivät ovet lennähtäisi
auki. Täyteen lastattu japanilaisauto on viihtyisä kuin käynyt piimäpurkki.
Avatessa sisältö pursuaa karkuun ja alkaa kauhea vaahtoaminen.
Miksi asentaa auto täyteen turvatyynyjä, jos ne eivät mahdu täyttymään ilman,
että kaikki autossa olijat puristuvat hengiltä. Kesäisin näkee rantaleijonia,
joilla on punoittava toyota-logo painuneena vatsanahkaan, alla lukee airbag.
On taas istuttu koko kesä corollassa.
Ranskalaiset autot ovat perseestä. Eikös sieltä ranskasta tule vain patonkia, viiniä
ja homejuustoa. Tarina: Ranskalainen paimenpoika ajoi autonsa vuorille.
Paimen läksi tyttöjen perään ja unohti autonsa pariksi viikoksi ulkosalle.
Tullessaan takaisin paimen huomasi autonsa olevan homeen peitossa. Katseltuaan
aikansa autoaan, paimen totesi sen erinomaiseksi, ja siitä lähtien ranskalaiset
autot ovat aina olleet homeessa. Onko kaikkien ranskalaisten autojen mallina toiminut
vanha lenkkitossu? Osta hyvä huoltosopimus, saat auton kaupanpäälle. Leijonan sukua, mutta
naukuu kuin kissa. Pösö mainosti testimenestystään lauseella: "Parasta kyytiä", vaikka koko
testin tarkoitus oli vain: "Edistää myyntiä"
Italialaiset autot ovat perseestä. Ostaako niitä kukaan? Italian autot ovat yhtä haluttuja,
kuin heidän sotilaansa toisessa maailmansodassa. Mitä tuollaisella pizzauunilla tekee suomen
pakkasissa, ei mitään. Kun italialaisessa autossa paiskaa oven kiinni, niin taatusti toiselta
puolelta hajoaa jotain, tai ainakin maalit irtoaa. Kaikki auton vivut ja kytkimet ovat
vahvuudeltaan suolatikun luokkaa. Auto kestää kuin perunalastu muurarin kourassa.
Auton markkinointikin on todella epätoivoista: Osta Fiat Marea, saat omakotitalon kaupan päälle.
Ruotsalaiset auto ovat perseestä. Miksi kukaan haluaa omistaa muuttolaatikon näköisen auton?.
Ruotsalaiset autot on niin onnettomia, että mustalaisillakin on varaa ajaa niillä.
Jopa 4-vuotiaat osaavat piirtää volvoja ja saabeja, on ne sellaisia muotoilun kukkasia.
Miksi kukaan haluaisi käännellä ruotsalaista autoa, kun puimurikin kääntyy näppärämmin.
Maanteiden resiina joka syö bensaa, siihen malliin, että kun vähän polkasee, niin jo on pyörre
bensatankissa. Volvo on yhtä urheilullinen ja virtaviivainen kuin ruotsinlautta. Volvo on ainoa
auto jonka näköismallin voit rakentaa kahdella lego-palikalla.
Itäautot, jeesus, ne vasta on perseestä. Vain idässä enää valmistetaan
henkilöautoja joissa on yli metrin pituinen vaihdekeppi. Verhoilun pettäessä,
alkaa heinää tunkea perseeseen. Itäauton jousitus pitää huolen siitä, että keskustelu
ajon aikana muuttuu änkytykseksi. Venäjällä ladoissa kasvatetaan tomaatteja, meillä niissä
kasvaa kusipäitä. Idässä valmistetaan maailman parhaat mäkiautot. Auto voi käynnistyä parilla
ryypyllä, kuski ei pullollisellakaan. "
Haikaran tositarinasta puuttui vielä eräs merkittävä automaa...
Ja amerikkalaiset autot vasta perseestä ovatkin. Yhden neekerin kuljettamiseen vaaditaan kahdentonnin rautaläjä 5 litran moottorilla. Kun kääntää jyrkästi, kuljettaja lentää penkiltä lattialle ellei muista puristaa rattia rystyset valkoisina. Kaikki nappulat on siroteltu sikin sokin pitkin kojelautaa ja niiden vääntämiseen tarvitaan yhtäpaljon voimaa kuin traktorin pyöränpultin irrottamiseen. Aikoinaan T-fordin valmistuksessa käytetty tekniikka oli ainutlaatuisen edistyksellistä. Samaa tekniikkaa käytetään edelleen sillä erotuksella että valkoiset, työteliäät ja tunnolliset työläiset on korvattu laiskoilla neekereillä jotka unohtaa kiinnittää puolet osista ja toisenkin puolen ne kokoaa väärin.
Ja amerikkalaiset autot vasta perseestä ovatkin. Yhden neekerin kuljettamiseen vaaditaan kahdentonnin rautaläjä 5 litran moottorilla. Kun kääntää jyrkästi, kuljettaja lentää penkiltä lattialle ellei muista puristaa rattia rystyset valkoisina. Kaikki nappulat on siroteltu sikin sokin pitkin kojelautaa ja niiden vääntämiseen tarvitaan yhtäpaljon voimaa kuin traktorin pyöränpultin irrottamiseen. Aikoinaan T-fordin valmistuksessa käytetty tekniikka oli ainutlaatuisen edistyksellistä. Samaa tekniikkaa käytetään edelleen sillä erotuksella että valkoiset, työteliäät ja tunnolliset työläiset on korvattu laiskoilla neekereillä jotka unohtaa kiinnittää puolet osista ja toisenkin puolen ne kokoaa väärin.
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nooh! Ei kai se noinkaan ooh? Ameriikassa vaan ollaan... On ne oikeesti autoja! Jokainen ajaisi täälläkin isolla mukavalla autolla , jos verotus , ooooooooolisi toista eräissä aineissa? Itse käytän kaikenlaisia aineita , joten aivan sama! Ne ovat kuitenkin verovapaitaMelitos kirjoitti:Haikaran tositarinasta puuttui vielä eräs merkittävä automaa...
Ja amerikkalaiset autot vasta perseestä ovatkin. Yhden neekerin kuljettamiseen vaaditaan kahdentonnin rautaläjä 5 litran moottorilla. Kun kääntää jyrkästi, kuljettaja lentää penkiltä lattialle ellei muista puristaa rattia rystyset valkoisina. Kaikki nappulat on siroteltu sikin sokin pitkin kojelautaa ja niiden vääntämiseen tarvitaan yhtäpaljon voimaa kuin traktorin pyöränpultin irrottamiseen. Aikoinaan T-fordin valmistuksessa käytetty tekniikka oli ainutlaatuisen edistyksellistä. Samaa tekniikkaa käytetään edelleen sillä erotuksella että valkoiset, työteliäät ja tunnolliset työläiset on korvattu laiskoilla neekereillä jotka unohtaa kiinnittää puolet osista ja toisenkin puolen ne kokoaa väärin.
big jopo
On muuten ollut tuohon hintaan melkosen koppava peli. Mutta ovat kyllä hävinneet maanteiltä täysin, taitaa olla useampi vuosi kun viimeksi nähny tuommosen liikenteessä.Ari66 kirjoitti:Mulla oli tuollainen pitkän aikaa, värinä vaalea metallinsininen.
Kertakaikkisen erinomainen peli.
http://img177.imageshack.us/my.php?image=crownkc2.jpg
http://img142.imageshack.us/my.php?image=crown2sv4.jpg
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Itse asiassa Yamaha on tehnyt tuohon vain kannen; kuten moneen muuhunkin vähän vanhempaan twin cam koneeseen.Wike kirjoitti: Aikasemmin omistanut yhden toyotan joka oli kyllä aika kestävä. Mittarissa taisi olla noin 270tkm ja tekniikka pelasi kuin unelma. Kori vaan tahtoi olla aika hapan ja alustan osat maksoivat mansikoita. Moottori oli kyllä hyvä ajettava, mutta olihan se Yamahan valmiste... 87 Celica siis oli kyseessä. .
5 toyotaa ennen mersua, ja oli ne senverta ongelmattomia että varmasti ostan vielä joskus, kokemusta niin normimalleista kuin kahdesta sportista eli Suprasta. En varmasti koskaan olis mersuun sekaantunu, mutta isällä on w124 ja siitä se ajatus sitten lähti...
Mun -92 E Carinassa oli viel orkkis putki, katalysaattori sano sopimuksen irti, muuten putki oli hyvässä kunnossa. Puhuvat isot pojat että ois alkuperäsenä "rosteria".PK kirjoitti:Toyotan alkuperäiset pakoputket kestää kuulema paljon kauemmin kuin tarvikkeet. Joissain malleissa on materiaali myös jotain "lähes rosteria" joka kyllä ruostuu, muuta hyvin hitaasti ja kestää sen kymmenen vuotta.
Kyllä taas kun kattelee tota lumen tuloa tulee ikävä GT Corollaa (AE86). Kiukkunen peli, luonnollisesti viriviriä (onneks ihan merkkiliikkeen tekemänä), Konin säädettävä alusta ja lukkoperä, muutako pitkää siivuu. Kestävä kampe ja törkeen helppo ajaa.
Voisihan tuollaisella ajaa jos bensa olisi 3 kertaa halvempaa ja teissä ei olisi yhtään mutkaa. Tietenkin ainainen kesäkin olisi ihan hyvä.Mutta kai sitä voi sohvalla istua kotonakin?audimies kirjoitti:Jokainen ajaisi täälläkin isolla mukavalla autolla , jos verotus , ooooooooolisi toista eräissä aineissa?
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
[quote="Daimler"]Täsmentäisitkö vielä sen verran että alanko parjata 80-luvun puolivälin corolla/carinaa vaiko 2000-luvun avensista?
Mutta asiaan;100.000 suviuunoa ei voi olla väärässä;toyota on hyvä auto.Itse olen omistanut yhden kappaleen.Se oli carina II vuodelta 89.Autossa ei ollut itseasiassa vianvikaa mutta syy miksi silloin se pantiin kiertoon oli se että muija yksinkertaisesti kyllästyi ko. ajoneuvoon.Tilalle tuli muuten 190E.. Edesmenneellä työkaverilla oli eka etuveto corolla jonka jakohihnalla oli ajettu 180.000km,kertoi vaihtavansa hihnan kun se katkeaa.Ei pahaa sanaa toyotasta.Yksi maailmankaikkeuden kauneimmista autoista omaan silmään on...toyota,eli tämä:
[img]http://nelli.ikonia.fi/~crowncorona/mod ... 611/18.jpg[/img][/quote]
Juuri näin...mulla on toyota carina 2 vm 88...se pelittää edelleen hienosti...koskaan näiden vuosien aikana ei ole jättänyt käynnistymättä pakkasaamuna saatikka jäänyt tienvarteen...Ongelma lienee samansuuntainen...lapset ei enää haluis olla kyydissä:(...varsinkaan sen jälkeen kun hienostokoirani söi oviverhoilut ollessani tanssitunnilla ...
Mä olen itse kuitenkin edelleen ja aina vaan tosi tyytyväinen ja suhtaudun omaani rakkaudella...jo 19 yhteistä vuotta...snif...
Sitäpaitsi millä muulla vempeleellä voisin "sekaruokailevaa" piskiäni ulkoiluttaa? Ei muita vaihtoehtoja kuin pitää tämä MAAILMAN PARAS KÄYTTÖAUTO ja hankkia harrastuskäyttöön se "nahkapenkkinen ja hohtokuorinen"...
t. revontuletar
Mutta asiaan;100.000 suviuunoa ei voi olla väärässä;toyota on hyvä auto.Itse olen omistanut yhden kappaleen.Se oli carina II vuodelta 89.Autossa ei ollut itseasiassa vianvikaa mutta syy miksi silloin se pantiin kiertoon oli se että muija yksinkertaisesti kyllästyi ko. ajoneuvoon.Tilalle tuli muuten 190E.. Edesmenneellä työkaverilla oli eka etuveto corolla jonka jakohihnalla oli ajettu 180.000km,kertoi vaihtavansa hihnan kun se katkeaa.Ei pahaa sanaa toyotasta.Yksi maailmankaikkeuden kauneimmista autoista omaan silmään on...toyota,eli tämä:
[img]http://nelli.ikonia.fi/~crowncorona/mod ... 611/18.jpg[/img][/quote]
Juuri näin...mulla on toyota carina 2 vm 88...se pelittää edelleen hienosti...koskaan näiden vuosien aikana ei ole jättänyt käynnistymättä pakkasaamuna saatikka jäänyt tienvarteen...Ongelma lienee samansuuntainen...lapset ei enää haluis olla kyydissä:(...varsinkaan sen jälkeen kun hienostokoirani söi oviverhoilut ollessani tanssitunnilla ...
Mä olen itse kuitenkin edelleen ja aina vaan tosi tyytyväinen ja suhtaudun omaani rakkaudella...jo 19 yhteistä vuotta...snif...
Sitäpaitsi millä muulla vempeleellä voisin "sekaruokailevaa" piskiäni ulkoiluttaa? Ei muita vaihtoehtoja kuin pitää tämä MAAILMAN PARAS KÄYTTÖAUTO ja hankkia harrastuskäyttöön se "nahkapenkkinen ja hohtokuorinen"...
t. revontuletar
Mulla on ollu tässä pari päivää lainassa Tojota Karina II varmari jostain 80-luvun lopulta. 1000 km vaille 400 tkm mittarissa ja oli seissyt pihassa loka-marraskuun tienoilta, ei näkyny pikavilkaisulla olevan edes roikalle paikkaa ja avainta ko näytti niin hörähti käynthiin... Ajoltaan ihan mukava, hieman kovaa meteliähän se pittää mutta toisaalta kulkee suoraan mitä mersuni ei tee ja kiihtyvyys on aivan uskomaton verrattuna W124 200D:hen tai samankokoisella moottorilla varustettuun farkku-passattiin. Ja pysähtyykin kun hipaisee jarrua (mersu ei pysähdy vaikka polkisi kaksin jaloin, hieman vain hidastuu).
Mietin jopa tänään töihin tojotalla ajellessa että millasiakhaan net on diisseleinä jos vaikka joku olisi niin hölmö että vaihtaisi tojotansa mersuun, jarrut toki korjaan ennen mahdollista vaihtohetkeä...
Mietin jopa tänään töihin tojotalla ajellessa että millasiakhaan net on diisseleinä jos vaikka joku olisi niin hölmö että vaihtaisi tojotansa mersuun, jarrut toki korjaan ennen mahdollista vaihtohetkeä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Joka väittää että carina II on hyvä ajaa w124 verrattuna niin oh hoh! Vakioalustainen carina on surkea, ei sitä saa menemään suoraan ollenkaan. Vähänkään tuulinen keli niin seilaa ees taas. Madallussarjan kun laittoi + kunnon iskarit niin tuli kuin eri auto. N.30tkm ehdin moisella sahata (oli ensimmäinen autoni). Mutta jos satakaksnelosen alusta on kunnossa niin on se tuhat kertaa parempi ajaa kuin carina.
Pyöränkulmat mulla lie viturallaan W124:ssä, ja simpukka liian tiukalla... Ne kun saan kuntoon niin sitten voinee taas kulkea mukavasti... Luullakseni edellinen omistaja yrittäny säätää ohjauksen välystä simpukasta pois ja apusimpukan pusla oli särki...
Mutta kyllä tuo yksilö tuntui liikkuvan suoraan tuulellakin, liekö sitten alustaltaan timmissä kunnossa. Kehuin kyllä aikanaan omistamaani Carina kakkosta 80-luvun puolivälistä hyväksi ajaa kunnes ajoin tulevalla W123 240D:lläni... Muistelisin että karina kakkonen kun tuli markkinoille niin ajo-ominaisuudethan kehuttiin luokkansa parhaimmiksi mitä en kyllä ala vastaan väittelemään, muissa saman luokan japseissa esiintyvä pintakovuus yms pikkuseikat loistivat poissaolollaan siinä mikä mulla oli, auton käyttäytyminen oli kiitettävää, tuuliherkkyyttä ei ollut juurikaan, ohjaustuntuma hyvä sun muuta pientä. Esim vuosimallin 1990 Bluebird oli huonompi ajaa kuin 1985 mallinen karina. Eihän tojota koskaan mersun tasolle pääse mutta taitaa olla täysin eri hinta/laatu-luokkakin ja vanhemmiten alkaa ilmenemään yksilötasolla huomattavia eroja. Hyvä yksilö tojotasta lie parempi kuin huono mersu-yksilö kun taas toisinpäin koko asia on toisin ja jos kumpikin on hyviä niin eiköhän se mersu vie voiton...
Mutta kyllä tuo yksilö tuntui liikkuvan suoraan tuulellakin, liekö sitten alustaltaan timmissä kunnossa. Kehuin kyllä aikanaan omistamaani Carina kakkosta 80-luvun puolivälistä hyväksi ajaa kunnes ajoin tulevalla W123 240D:lläni... Muistelisin että karina kakkonen kun tuli markkinoille niin ajo-ominaisuudethan kehuttiin luokkansa parhaimmiksi mitä en kyllä ala vastaan väittelemään, muissa saman luokan japseissa esiintyvä pintakovuus yms pikkuseikat loistivat poissaolollaan siinä mikä mulla oli, auton käyttäytyminen oli kiitettävää, tuuliherkkyyttä ei ollut juurikaan, ohjaustuntuma hyvä sun muuta pientä. Esim vuosimallin 1990 Bluebird oli huonompi ajaa kuin 1985 mallinen karina. Eihän tojota koskaan mersun tasolle pääse mutta taitaa olla täysin eri hinta/laatu-luokkakin ja vanhemmiten alkaa ilmenemään yksilötasolla huomattavia eroja. Hyvä yksilö tojotasta lie parempi kuin huono mersu-yksilö kun taas toisinpäin koko asia on toisin ja jos kumpikin on hyviä niin eiköhän se mersu vie voiton...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
- Viestit: 558
- Liittynyt: 30.11.2006 20:58
- Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä
Siis mersumies on aina mersumies!
Tarkoittaa, että siis älä koskaan ikinä muutu....puolusta vaan tojotaa...se liikehtii eleettömästi edelleen...eikä kukaan koskaan ikinä kadehdi...se helpottaa elämääsi henkisesti. Se ei aiheuta naapurin isille paineita, koska kaikki naapurissa omistaa uudemman, kalliimman tms. ajopelin..joskus jopa peräti kaksi.
Ääntä kasaritojota kyllä pitää, vaikkakin vähemmän pakoputkirempan jälkeen. Siitä iloisena...matka jatkuu...
Tarkoittaa, että siis älä koskaan ikinä muutu....puolusta vaan tojotaa...se liikehtii eleettömästi edelleen...eikä kukaan koskaan ikinä kadehdi...se helpottaa elämääsi henkisesti. Se ei aiheuta naapurin isille paineita, koska kaikki naapurissa omistaa uudemman, kalliimman tms. ajopelin..joskus jopa peräti kaksi.
Ääntä kasaritojota kyllä pitää, vaikkakin vähemmän pakoputkirempan jälkeen. Siitä iloisena...matka jatkuu...
Tää nyt ei ole ihan Toyota mutta kuitenkin, mulla oli sellanen Datsun 280ZX joskus vuonna 94, auto oli vm 82, targa katto ja kaikki, oli se aika makee peli,suora kuutonen,varustelu omaa luokkaansa,saudeista joskus joku yk hemmo tuonu,eipä ole niitäkään enää liiemmin näkyny liikenteessä, aikansa kaunotar väittäisin. Siinä oli helkkarin hyvin jaettu painosuhde, talvikelillä moni luuli ettei tolla takavedolla pääse mihinkään,pitkä keula ja lyhyt perä mutta kyllä sillä pääsi ja komeesti.
Kone kehräs kun enkeli ja ajettuja kilometrejä ei tienny kukaan,ei edes Aino Kassinen.
Saispa sellasen vielä joskus, kyllä tulis paljon hyviä muistoja mieleen, oli se tyylikäs peli kun kesällä tempas targan auki ja antoi palaa.
Kone kehräs kun enkeli ja ajettuja kilometrejä ei tienny kukaan,ei edes Aino Kassinen.
Saispa sellasen vielä joskus, kyllä tulis paljon hyviä muistoja mieleen, oli se tyylikäs peli kun kesällä tempas targan auki ja antoi palaa.
Mullekkin voisi olla taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto kuin tuo nykyinen W123 jota pitää ruuvata ja parannella vaikkei tarviskaan siis aivan huvikseen.Sitä mieltä olen kuitenkin että joku taso se autoilussakin pitää olla,ajaahan meidän kaupunginjohtajakin W123 300D farmarilla.Pitääköhän tässä vaan toyotien kohdalla todeta että miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää .No ei vaiskaan hyviä käyttöautoja ne toyot varmaan on?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
nykyinen ajopeli on nissan king cab diesel vm.-89. auto on ulkoa kuin pottusäkki. nelonen hyppää pois päältä, mutta kaikki muu toimii. 25-asteen pakkasesta ilman roikkaa käyntiin. ainoa auto jonka sain katsastettua ilman huomautusta viime vuonna. olenkin nimennyt auton "terapiadatsuniksi", koska sen ratissa autoilusta todella nauttii. auton arvo on lähes nolla, mutta se kuljettaa luotettavasti paikasta A paikkaan B.
Datsuni on mun ratsuni.
-86 korollanpyydys on meikäläisen ruhoa jo toista vuotta raahannut paikasta toiseen ja joka päevä on päässynnä matkaan keliä kahtomatta. Perille on kaikenlaisten resonanssien ja pikkuvikojen säestämänä aina päästy.
Tekniikalla on sysätty jo 400tonttua ja vielä pauhaa, pikkasen on tuorevoitelua havaittavissa, öljyvä mänee viitisen litraa kymppitonnilla.
Koppakin on vielä melekosen kova tuohon ikkään, päällepäinkin tolokun näköinen, ruskeaan väriin maastoutuu hyvin ruostepilikut ja muut pintaviat ku sitä ei pese koskaan.
Luotettavuuessaan ihan yliveto, vaan on se sitä paljon tylsänoloinen naksuttaja ja holtiton kippana jotta taidan ihan hermojeni tähden ruveta ens kesänä kattelemaan jotain parempata...
Tekniikalla on sysätty jo 400tonttua ja vielä pauhaa, pikkasen on tuorevoitelua havaittavissa, öljyvä mänee viitisen litraa kymppitonnilla.
Koppakin on vielä melekosen kova tuohon ikkään, päällepäinkin tolokun näköinen, ruskeaan väriin maastoutuu hyvin ruostepilikut ja muut pintaviat ku sitä ei pese koskaan.
Luotettavuuessaan ihan yliveto, vaan on se sitä paljon tylsänoloinen naksuttaja ja holtiton kippana jotta taidan ihan hermojeni tähden ruveta ens kesänä kattelemaan jotain parempata...
Carina II- leija.jumetsap kirjoitti:Joka väittää että carina II on hyvä ajaa w124 verrattuna niin oh hoh
Kokemusta 80tkm ajetusta, samalla isännällä olleesta, varmasti kunnossa olevasta toyotasta. Muutamia reissuja kyseisellä toyolla talvikelillä käyneenä, ei voi muuta sanoa kuin
1.6 ruiskukone on kyllä hyvä käytöksinen.. Sivistynyt, yllätyksetön, polttoaine pihi singeri. Muuta hyvää en ko. autosta yht`äkkiä keksi
124.023