Koeajossa Nissan Almera 2.0D -97
Nyt on aikaa vastata Daeerokille:
En väitä, etteikö mainitsemasi mallinen 201 olisi haluttava kulkine. Varmasti tarjoaa hyvän kyydin yms. Olen vain tässä kuluneen parin vuoden aikana oppinut katsomaan mersuja "sillä silmällä". Siitä kiitos kuulunee eräälle henkilölle.
Olemme koeajaneet monta mersua, miettineet mikä juuri tässä yksilössä on hyvää ja huonoa. Valitettavan moni on ollut siinä kunnossa, että esim minun tulotasolla ja remonttitaidoilla kyseisen auton omistaminen on mahdoton yhtälö.
Valitettavasti hyväkuntoista, hyvin pidettyä mersua ei saa halvalla. Vaihtoautopilttuut on täynnä toinen toistaan surkeampia esityksiä, joille oikea paikka olisi esim Juben purkaamo. Kun itse ei pysty tekemään remontteja ja osaavalle pajalle, missä autot saadaan kuntoon on matkaa pari sataa km niin auton valinnassa on tunteet jätettävä pois.
Tuosta nykyisestä kulkineestani on kokemusta 29tkm, en osaa vielä muuta sanoa ku, että "voima ja taloudellisuus on sopivasti käsi kädessä".
En väitä, etteikö mainitsemasi mallinen 201 olisi haluttava kulkine. Varmasti tarjoaa hyvän kyydin yms. Olen vain tässä kuluneen parin vuoden aikana oppinut katsomaan mersuja "sillä silmällä". Siitä kiitos kuulunee eräälle henkilölle.
Olemme koeajaneet monta mersua, miettineet mikä juuri tässä yksilössä on hyvää ja huonoa. Valitettavan moni on ollut siinä kunnossa, että esim minun tulotasolla ja remonttitaidoilla kyseisen auton omistaminen on mahdoton yhtälö.
Valitettavasti hyväkuntoista, hyvin pidettyä mersua ei saa halvalla. Vaihtoautopilttuut on täynnä toinen toistaan surkeampia esityksiä, joille oikea paikka olisi esim Juben purkaamo. Kun itse ei pysty tekemään remontteja ja osaavalle pajalle, missä autot saadaan kuntoon on matkaa pari sataa km niin auton valinnassa on tunteet jätettävä pois.
Tuosta nykyisestä kulkineestani on kokemusta 29tkm, en osaa vielä muuta sanoa ku, että "voima ja taloudellisuus on sopivasti käsi kädessä".
Noh,noh,- Eiköhän tuo golffi ainakin karkaa..JaniH kirjoitti:Se on sinänsä hassua että 70 heppainen audi on rivakampi kuin 90 heppainen laureli joka taas on huomattavasti rivakkaampi kiihtymään kuin 72 heppainen W201, 88 heppainen W123, 75 heppainen bensa golffi, 75 heppainen bensa passatti ja jopa 1.6 astra vuodelta 95 jäi kauas taakse kiihdytyksessä... Samoin monesti ko lähtee risteyksissä niin edellä ajavat tuntuisivat tulevan vastaan perä edellä... Ohitukset käy tuolla huomattavasti mukavammin kuin 300D:llä kävi aikanaan... Liekö kaikki kiinni säädöistä (syöttöä ruuvattu 2,5 kierrosta katsastussäädöistä aukipäin, kierrosrajoitinta ruuvattu myös pari kierrosta auki, tyhjäkäyntiä käy noin 850 rpm, tuntui silläkin olevan vaikutusta siihen että miten jaksaa vetää kun kirjan mukaan 600 olisi oikea, virityspotentiaaliakin vielä olisi ko ei pukkaa vielä mustaa kuin ylämäkeen täydellä kaasulla kiihdyttäessä).
Sen verran vielä pakko avautua kun emännällä oli ensin fiat uno,sitten nissan sunny farmari,sellainen pyöreämpi ja sitten carina niin minäpoika usutin ämyliä koettamaan mersuja niin aina oli vastaus että "en mie,se on niin iso,en mie ossaa sillä ajaa.." Sitten koitti päivä kun carina hävisi pihasta ja tilalle tuli huippukuntoinen W201 1.8-mersu ja siitä se lähti..nyt muija ajelee W124-mersulla ja myönsi ettei muita merkkejä kuulemma tarvitse katsella..Joko aivopesu onnistui tai sitten oma ahteri teki valinnan.
Mites muuten Nissan-Mersu vertailu kääntyy jos otetaan verrokeiksi vaikkapa tuo minun 1987 Laureli josta maksoin 1200 euroa ja samanikäinen, samoilla kilometreillä ja samoilla varusteilla oleva samanhintainen W124 300D? Ja mielellään suunnilleen samalla ajoajalla olevana? Tässä saadaan ainakin keskenään vertailukelpoiset autot...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ei taida samanhintaista rekisterissä olevaa W124 300D:tä löytyä.JaniH kirjoitti:Mites muuten Nissan-Mersu vertailu kääntyy jos otetaan verrokeiksi vaikkapa tuo minun 1987 Laureli josta maksoin 1200 euroa ja samanikäinen, samoilla kilometreillä ja samoilla varusteilla oleva samanhintainen W124 300D? Ja mielellään suunnilleen samalla ajoajalla olevana? Tässä saadaan ainakin keskenään vertailukelpoiset autot...
1200:lla ei saa minkäänlaista rekisterissä olevaa mersua.
Viimeksi muokannut Hemingway, 07.12.2006 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124.023
Jos on ostamassa autoa 1200 euron budjetilla ja pitää isokokoista dieseliä vaihtoehtona, Cedric / Laurel ei mielestäni ole huono valinta kun löytää hyvän yksilön.
Vai tarkoititko 124-koppaisia ?
Tuota, ei kai monikaan W123 saa enää maksaa tuota enempää ?Hemingway kirjoitti:1200€:lla ei saa minkäänlaista rekisterissä olevaa mersua.
Vai tarkoititko 124-koppaisia ?
wiimax.fi
Ensimmäiseen vastaan että aivan niin, ja vertaillessa vastaavan hintaiseen W124 300D:hen alkaa jaappanin ihme olemaankin melko oiva kulkine ...dealer kirjoitti:Jos on ostamassa autoa 1200 euron budjetilla ja pitää isokokoista dieseliä vaihtoehtona, Cedric / Laurel ei mielestäni ole huono valinta kun löytää hyvän yksilön.
Tuota, ei kai monikaan W123 saa enää maksaa tuota enempää ?Hemingway kirjoitti:1200€:lla ei saa minkäänlaista rekisterissä olevaa mersua.
Vai tarkoititko 124-koppaisia ?
Ja toiseen että kyllä viimeisen päälle priima 123 voi maksaa ylikkin 1200 euroa, peruskäyttökuntoisia myytiin kesällä 300 eurolla, tosin leimaa oli jäljellä päivä... Mutta suht hyväkuntoisen ja leimatun W123:n saa 500-1000 eurolla...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Niin. Missä on niitä hyvä kuntoisia w123:sia myynnissä muutamalla satasella? Jos vähän päälle 1200:lla saa jo priiman,se tarkoittanee max 1500? Raul,myy minulle omasi 1300:lla! No,sepä on miten kukin priiman kokee..
Aktiivisesti olen myynnissä mersuja katsellut. Tosiasia on,että ainakaan minulle ei löydy 1200:lla minkäänlaista rekisterissä olevaa mersua. Romuja ja piloille laitettuja kyllä löytyy.
Aktiivisesti olen myynnissä mersuja katsellut. Tosiasia on,että ainakaan minulle ei löydy 1200:lla minkäänlaista rekisterissä olevaa mersua. Romuja ja piloille laitettuja kyllä löytyy.
124.023
No joo, Hemingway - takerruin liikaa tuohon "rekisterissä olevaan" .
Valtaosa 123-koppaisista Mersuista on siinä kunnossa etten minäkään niitä ajoautokseni kelpuuttaisi, mutta toisaalta uskon tonnilla löytyvän hyvänkin ellei ole kiire ostaa.
Olisiko vuosi tai kaksi aikaa niin tarjolla oli 123 200D heti tosi siisti ja hyväkin (metallisininen, oikein hieno maalipinta) 600 eurolla - mutta mitä minä sillä.
Jos olisi ollut 300D, olisin ostanut heti pois.
Eli tähän:
Sellaisilla Mersumiehillä jotka ovat ajaneet 123:llaan 10-20 vuotta ja päättäneet nyt hankkia uuden / uudemman auton eikä entiselle ajokille lasketa tunnearvoa.
Valtaosa 123-koppaisista Mersuista on siinä kunnossa etten minäkään niitä ajoautokseni kelpuuttaisi, mutta toisaalta uskon tonnilla löytyvän hyvänkin ellei ole kiire ostaa.
Olisiko vuosi tai kaksi aikaa niin tarjolla oli 123 200D heti tosi siisti ja hyväkin (metallisininen, oikein hieno maalipinta) 600 eurolla - mutta mitä minä sillä.
Jos olisi ollut 300D, olisin ostanut heti pois.
Eli tähän:
Ei ainakaan Nettiautossa.Missä on niitä hyvä kuntoisia w123:sia myynnissä muutamalla satasella?
Sellaisilla Mersumiehillä jotka ovat ajaneet 123:llaan 10-20 vuotta ja päättäneet nyt hankkia uuden / uudemman auton eikä entiselle ajokille lasketa tunnearvoa.
wiimax.fi
Mulla oli juuri kesällä melkolailla hyväkuntoinen W123 myynnissä ja lähti pihasta 310 eurolla, ainoastaan pyöränkulmat oli hieman viturallaan ja toinen takajousi poikki... 100 euron sijoitus ja leimalle. Ruostetta ei ollut juuri nimeksikään, 1 kupru oli takalampun alla myydessä ko en ehtiny sitä korjaamaan...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Muuten,eikös Malmin Ristolla oo aika hyväkuntoinen 123 300d myönnissä ja tosi edullisseen hintaan.Ostasin heti poekkeen,jos ee olis tuota hiivatin tiisseliverroo.
Niin ja Papille vielä,että kun ostaa käytetyn auton,niin yleensä siihen täytyy tehdä aluksi,ehkä kohtalaisen paljonki huoltoja/remonttia,olipa merkki sitten mikä hyvänsä.2000e:lla on vaikea löytää ihan priimaa käytettyä autoa.ei mersua,eikä nissania,mutta semmosen kompromissi ratkaisun kyllä löytää,johon uhraa aluksi "hoitoon" tukun euroja.
Jonka jälkeen on luvassa "turvallisia" kilometrejä.
Itsellä on valitettavasti vähän ollut semmoista,että kun on saanu auton itkun ja hammasten kiristelyjen kanssa kuntoon,niin kulkine siirtyy uuteen kotiin.
Ja vielä eokolta kiitokset piälle
Niin ja Papille vielä,että kun ostaa käytetyn auton,niin yleensä siihen täytyy tehdä aluksi,ehkä kohtalaisen paljonki huoltoja/remonttia,olipa merkki sitten mikä hyvänsä.2000e:lla on vaikea löytää ihan priimaa käytettyä autoa.ei mersua,eikä nissania,mutta semmosen kompromissi ratkaisun kyllä löytää,johon uhraa aluksi "hoitoon" tukun euroja.
Jonka jälkeen on luvassa "turvallisia" kilometrejä.
Itsellä on valitettavasti vähän ollut semmoista,että kun on saanu auton itkun ja hammasten kiristelyjen kanssa kuntoon,niin kulkine siirtyy uuteen kotiin.
Ja vielä eokolta kiitokset piälle
Niin, ainahan sitä saa vähän remonttia tehä, mutta 2000€ on niin ku 12000 vanhaa markkaa. Ykkösautoa ei kahella tonnilla saa, mutta kakkosauton saa ja esimerkiksi tuo koeajamani Suzuki swift oli vuosimallia 95, ajettu 88tkm ja hintaa 2400€. Auto toimi kaikilta osin kuten auton kuuluukin toimia.daerok kirjoitti:Niin ja Papille vielä,että kun ostaa käytetyn auton,niin yleensä siihen täytyy tehdä aluksi,ehkä kohtalaisen paljonki huoltoja/remonttia,olipa merkki sitten mikä hyvänsä.2000e:lla on vaikea löytää ihan priimaa käytettyä autoa.ei mersua,eikä nissania,mutta semmosen kompromissi ratkaisun kyllä
Olishan tuolla samassa liikkeessä ollut citroen xm, 1500€ mutta siinä tuskin olisi mikään toiminut.
Se on vähän kiinni siitä, mitä sitä autoltaan oikein haluaa... Minulle auto on kulkuneuvo, jonka on suoritettava tehtävänsä kunnialla. Itse kun olen toisella paikkakunnalla töissä niin kakkosauton on oltava varma kulkine, jottei emäntä jää sillä pulaan. Minulla on aikaa ootella hinureita yms jos huono tuuri käy, mutta emäntää ei tien varteen jätetä.
Onneksi sitä ei ole kovin merkkifanaatikko, on kertynyt kokemusta fordista mersuun... Se on tämmöstä ku käytettyjä autoja ostelee. Viimeisimpään ostokseen olen ollut tyytyväinen.
Mitä tulee tuohon nissaniin, niin se on hyvä esimerkki huolettomasta autosta... Pari kertaa on öljyt vaihdettu, ilmanputsari kerran, startti (45€), pakoputken alkupää (50€), muutamat pullakahvit kaverille kun vähän helmoja korjattiin... Ei ole tarvinnut satasia poltella nuotiossa, niistä on muut kulkineet pitäneet huolen. Se mitä nissanista maksoimme on salaisuus.
Tällä hetkellä kakkosauto kysymys on viittä vaille valmis, uusi kulkine on tulossa, mutta siitä sitten omat jutut kun kaura on valmista puitavaksi.
Ettei olisi vaan ollut leipäpappina papille se eräs henkilöPappi kirjoitti: Olen vain tässä kuluneen parin vuoden aikana oppinut katsomaan mersuja "sillä silmällä". Siitä kiitos kuulunee eräälle henkilölle.
Eikö ajakin tyytyväisenä nyt mersulla se eräs henkilö, piti vaan entinen saada alta pois
124.023
Niin, jos olisin tuntenut tämän erään henkilön aikaisemmin olisin säästänyt "pitkän pennin". Oltais kateltu kunnollinen tähtinokka, ajan kanssa. Kun mielenkiinto mersuun loppu ja tuli tuo hyvä kuntoinen volvo ostettavaksi niin päätös oli helppo tehdä. Meillä kun on vissiin melkolailla samankaltaisia ajatuksia autoilun ja varusteiden suhteen. Tämä kyseinen henkilö kun itsekin tietää, mitä on kulkea pitkää työmatkaa, josta suurin osa ajasta ajetaan säkkipimeässä. Silloin kamppeitten on toimittava... Tunteiluun ei ole varaa.
Kyllä oli hymyssä pitelemistä, kun otin vollen perään umeå slapetin hevostrailerin. Ei tarttenu ajaa nilkka suorana, päin vastoin... Tuohon saumaan kun autoa viimeksi olin vaihtamassa ei ollut yhtään sopivan kuntoista, tehoista ja hintaista mersua tarjolla.
Volvon ostokipinä heräsi jo Riihimiitin reissulla...
Kyllä oli hymyssä pitelemistä, kun otin vollen perään umeå slapetin hevostrailerin. Ei tarttenu ajaa nilkka suorana, päin vastoin... Tuohon saumaan kun autoa viimeksi olin vaihtamassa ei ollut yhtään sopivan kuntoista, tehoista ja hintaista mersua tarjolla.
Volvon ostokipinä heräsi jo Riihimiitin reissulla...
No "kivahan" noita muita uudempia ja parempia autoja välillä on ajaa, niin arvostaahan taas oman auton menoa entistä enemmän.
Vielä enemmän arvostaa vanhaa Mercedestä, kun joutuu huoltamaan jotain poikittaismoottoririmpulaa.
Juuri nuo syyt, jotka Pappikin tuossa ylempänä mainitsi, pistivät valitsemaan autoksi Mersun. Samassa koko- ja hintaluokassa pyörineet muut tarjokkaat... Heh! Ajelkoon niillä, ketä huvittaa.
Kun autolla alkaa olla ikää vähintään se kymmenkunta vuotta, alkaa kaikkien uutena kivojen ylimääräisten sähkövarusteiden toiminta jo olemaan mitä sattuu. Ikkunat veivaan mieluummin kammesta ylös kuin nitkutan ruuvarilla ahtaasta raosta kun nostinmoottori päättääkin ykskaks olla toimimatta.
Ja lopuksi. Yleistää ei pidä koskaan.
Vielä enemmän arvostaa vanhaa Mercedestä, kun joutuu huoltamaan jotain poikittaismoottoririmpulaa.
Juuri nuo syyt, jotka Pappikin tuossa ylempänä mainitsi, pistivät valitsemaan autoksi Mersun. Samassa koko- ja hintaluokassa pyörineet muut tarjokkaat... Heh! Ajelkoon niillä, ketä huvittaa.
Kun autolla alkaa olla ikää vähintään se kymmenkunta vuotta, alkaa kaikkien uutena kivojen ylimääräisten sähkövarusteiden toiminta jo olemaan mitä sattuu. Ikkunat veivaan mieluummin kammesta ylös kuin nitkutan ruuvarilla ahtaasta raosta kun nostinmoottori päättääkin ykskaks olla toimimatta.
Ja lopuksi. Yleistää ei pidä koskaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi