Ralen lievä Bertone - raviporukat kyykkyyn!
VålVÅ palveli hyvin ja perille päästiin. 130Km kotoa jäsen CDTA keksi, että jospa ei ostettaisikaan sataa litraa bensaa / 400Km, vaan otetaan pois kotelostaan umpeen muurautunut ilmansuodatin. No otettiin, ja vÅlvÅ heräsi aivan uuteen laukkaan - bensamittarikaan ei enää suostunut toimimaan alipainemittarina. Loppumatka mentiin varsin alle kympillä.
Hyvää oli kyyti ja ikävä jäi autoa. Jospa sitä vielä joskus nähtäsiin?
Hyvää oli kyyti ja ikävä jäi autoa. Jospa sitä vielä joskus nähtäsiin?
Varmasti nähdään! Vielä kiitos sekä minun että Volvon puolesta hellästä huolenpidosta! SEC-858 tulee aina kaipaamaan "kummisetäänsä"
Tuli tavattua uusina tuttavuuksina nimimerkit touhottaja sekä Pega, oli ilo tutustua ja turista! Rässiä sekä osaa perheestä moikattiin sitten kotimatkalla, juotiin sumpit ja ihmeteltiin ne normaalit sekä Rässin uutta aluevaltausta työn saralla. Lupasi tuo hönö muuten 15" rinkulat volvottimeen oikein rosterikanteilla
Ihan paskoja kuvia tuli otettua reissulla, N73 petti tällä kertaa, tai sitten omat hanskat vapisi liikaa Bensa tuolle muuten ei oikein maistu, mitähän se alta kympin mahtais viedä. Saas nähdä muuttuuko tilannu kun pääsen leikkimään testerin kanssa.
Tuli tavattua uusina tuttavuuksina nimimerkit touhottaja sekä Pega, oli ilo tutustua ja turista! Rässiä sekä osaa perheestä moikattiin sitten kotimatkalla, juotiin sumpit ja ihmeteltiin ne normaalit sekä Rässin uutta aluevaltausta työn saralla. Lupasi tuo hönö muuten 15" rinkulat volvottimeen oikein rosterikanteilla
Ihan paskoja kuvia tuli otettua reissulla, N73 petti tällä kertaa, tai sitten omat hanskat vapisi liikaa Bensa tuolle muuten ei oikein maistu, mitähän se alta kympin mahtais viedä. Saas nähdä muuttuuko tilannu kun pääsen leikkimään testerin kanssa.
Alle kympin sataselle B19A Ei saaaaaa**na Mulla vei B21A ainakin sen 15l/100km ja se tuntu ihan normaalilta '88 B200k vei matka-ajossa kaheksaa ja kaupungissa 10-12. Eilen muuten rantautu minunkin pihalle tuommonen kalsarinsininen 4ovinen '81-'82 yksilö
Myyjän mukaan konevikainen, kolkottaa. Autoa kun olin eilen hakemassa niin pistin käymään ja kuuntelin että kyllä ihan normaalisti käy, välillä joku kopisee. Katoin konehuoneeseen niin flektin tunneli ja imuilman esilämmitysputki vastasi flektiin Eli tuli tehtyä "koneremontti" samalla.
Myyjän mukaan konevikainen, kolkottaa. Autoa kun olin eilen hakemassa niin pistin käymään ja kuuntelin että kyllä ihan normaalisti käy, välillä joku kopisee. Katoin konehuoneeseen niin flektin tunneli ja imuilman esilämmitysputki vastasi flektiin Eli tuli tehtyä "koneremontti" samalla.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Ilo oli minun puolellani, ja uskon minäkin että nähdään vielä. Kummisetä on itkenyt ikäväänsä naamansa turvoksiin, mutta on tässä pahemmistakin kriiseistä yli päästy.raul kirjoitti:Varmasti nähdään! Vielä kiitos sekä minun että Volvon puolesta hellästä huolenpidosta! SEC-858 tulee aina kaipaamaan "kummisetäänsä"
Bensa tuolle muuten ei oikein maistu, mitähän se alta kympin mahtais viedä. Saas nähdä muuttuuko tilannu kun pääsen leikkimään testerin kanssa.
Bensaa ei Volvo tosiaan vie tarpeeksi ja syyksi epäilen tukkoisella ilmanputsarilla leimalle säädetyjä seoksia. Tuntui menevän tosi laihalle, kun nyppästiin se putsari pois ahdistamasta.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No onko siellä konehuoneessa kummilusikan sijasta sitten kyrvähtänyt pakoventtiili ja reikä ainakin yhdessä männässäHVM kirjoitti: Tuntui menevän tosi laihalle, kun nyppästiin se putsari pois ahdistamasta.
Kuitenkin on poljettu Mäntän valtaväylää kuin Miina Singeriä paperitehtaan typyköitä jahdatessa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ei ole, mutta tulpat saattavat olla aavistuksen vaaleammat kuin Kaapon p*rsiissä tulpan virkaa ajava leppätappi.Kaapo kirjoitti:No onko siellä konehuoneessa kummilusikan sijasta sitten kyrvähtänyt pakoventtiili ja reikä ainakin yhdessä männässäHVM kirjoitti: Tuntui menevän tosi laihalle, kun nyppästiin se putsari pois ahdistamasta.
Kuitenkin on poljettu Mäntän valtaväylää kuin Miina Singeriä paperitehtaan typyköitä jahdatessa.
Yli sataa ei ajettu kertaakaan, tai ainakaan yli sataakahta- tai kolmeakymppiä.
Aijaa, mistä moinen? Ei se "saudi" sit kelvannu? Onko sulla kuvia tästä uutukaisesta? SEC-858:sta tulee kyllä kuvia, kohtapuoliinkerosiini kirjoitti:Alle kympin sataselle B19A Ei saaaaaa**na Mulla vei B21A ainakin sen 15l/100km ja se tuntu ihan normaalilta '88 B200k vei matka-ajossa kaheksaa ja kaupungissa 10-12. Eilen muuten rantautu minunkin pihalle tuommonen kalsarinsininen 4ovinen '81-'82 yksilö
Myyjän mukaan konevikainen, kolkottaa. Autoa kun olin eilen hakemassa niin pistin käymään ja kuuntelin että kyllä ihan normaalisti käy, välillä joku kopisee. Katoin konehuoneeseen niin flektin tunneli ja imuilman esilämmitysputki vastasi flektiin Eli tuli tehtyä "koneremontti" samalla.
Äh tänään ei vielä jaksa ton mittarin kanssa alkaa, rankka päivä ollu, meen syömään ja löhöämään...
Sen "saudin"han mie juuri ostinkin ja eilen hinattiin pihalle. Tänään käyttelin pihalla ja kuulostelin konetta uusiksi: yli ~3000rpm ku nostaa kiekat niin alkaa joku laakeri pitämään rolinaa. Epäilen pahasti että osiksi menee tämäkin, koppa on kyllä pirun hyvä ikäsekseen, yhden reiän löysin varapyöräkotelon vierestä.
Tässä pari kuvaa
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7290.JPG
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7297.JPG
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7299.JPG
Btw. On aika mageet istuskella nuo nahkajakkarat verrattuna perus froteetuhnuihin
Tässä pari kuvaa
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7290.JPG
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7297.JPG
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7299.JPG
Btw. On aika mageet istuskella nuo nahkajakkarat verrattuna perus froteetuhnuihin
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Hienoa! Ralen Vålvå per(s)he sen kuin turboaa!
Eikun pata tallin ylisille ja tilalle "isolohko" mutkalla, sen jälkeen länsiväylän johtoporras saa purra rattia kun tiiliskivi näyttää mistä pissii ja ketä ketuttaa.
Vaan kelpaahan se tollasenakin, selkee Fossilisti peli.
Mikähän noissa on kun 283tkm ja mittari sanoo sopimuksen irti.
Eikun pata tallin ylisille ja tilalle "isolohko" mutkalla, sen jälkeen länsiväylän johtoporras saa purra rattia kun tiiliskivi näyttää mistä pissii ja ketä ketuttaa.
Vaan kelpaahan se tollasenakin, selkee Fossilisti peli.
Mikähän noissa on kun 283tkm ja mittari sanoo sopimuksen irti.
pistetääs pari kuvaa vollesta Mäntässä.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_2563.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_2562.jpg
Hieno peli ikäsekseen
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_2563.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... G_2562.jpg
Hieno peli ikäsekseen
Tänään vaihdoin uudet kärjet sekä originellit Volvon tulpat.
Eilen säädin seoksia mittarin avulla, joka tosin näytti ehkä vähän omiaan, tai sinnepäin...joten pitää kyllä käydä ihan jollain pajalla. Jalkoihin autolla ei jää, eikä se toisaalta ole liian janoinenkaan. Tyhjäkäynnillä nykii tavallaan hieman, tyhjäkäynnin nosto järkevissä rajoissa ei oikeastaan auta, nyt tyhjäkäynti on lämpösenä noin 830-910 kierrosta minuutissa. Niin CO2 arvo on nyt noin 2,5-2,83 oman mittarin mukaan.
Kulutus on kymppiä, tankki vuotaa saumasta ja ainakin täyteen tankatessa liruttaa lätäkön allensa. Rässiltä saadun vinkin mukaan etsin käsiini Plastic Paddingin aineistoa korjaukseen...
Kytkin on huono, samanlaista vikaa kuin edellisessä seiskassani, jossa käytännössä kaikki osat olivat aivan karmeassa kunnossa, myös haarukka piti uusia. Viallisuus ilmenee siis vahvana täristyksenä liikkellelähdössä.
Semmoista tällä kertaa, nyt huilimaan
Eilen säädin seoksia mittarin avulla, joka tosin näytti ehkä vähän omiaan, tai sinnepäin...joten pitää kyllä käydä ihan jollain pajalla. Jalkoihin autolla ei jää, eikä se toisaalta ole liian janoinenkaan. Tyhjäkäynnillä nykii tavallaan hieman, tyhjäkäynnin nosto järkevissä rajoissa ei oikeastaan auta, nyt tyhjäkäynti on lämpösenä noin 830-910 kierrosta minuutissa. Niin CO2 arvo on nyt noin 2,5-2,83 oman mittarin mukaan.
Kulutus on kymppiä, tankki vuotaa saumasta ja ainakin täyteen tankatessa liruttaa lätäkön allensa. Rässiltä saadun vinkin mukaan etsin käsiini Plastic Paddingin aineistoa korjaukseen...
Kytkin on huono, samanlaista vikaa kuin edellisessä seiskassani, jossa käytännössä kaikki osat olivat aivan karmeassa kunnossa, myös haarukka piti uusia. Viallisuus ilmenee siis vahvana täristyksenä liikkellelähdössä.
Semmoista tällä kertaa, nyt huilimaan
Vesa heitti valistuneen arvauksen auto alkaa vertymään pitkän käyttämättömyyden jälkeen niin myös kampuran takastefa falskaa öljyt pihamaalle ja saa kytkinlevyn liukkaaksi, jolloin täristää
Täytyy kokeilla luistattaa kytkintä ihan kunnolla, toistaiseks en oo hennonnu kovin kovakouraisesti "tasotella"...
Täytyy kokeilla luistattaa kytkintä ihan kunnolla, toistaiseks en oo hennonnu kovin kovakouraisesti "tasotella"...
Jepulis, pieni kytkyttimen polttelu auttaa ongelmaan, pahentuakseen taas kotvan päästä. Tämä kaikki puoltaa varmaankin tiivisteteoriaa. Perhana kun ei ole näillä peukaloilla aikaa irrotella nyt laatikoita
Kosla koki tänään ensimmäisen tuunauksensa Tuunauksen taso ei tälläkään kertaa yltänyt wunderbaumia ja hienoista tarra-stailausta korkeammalle Sporttista luonnetta vankistamaan saapuivat korkealuokkaisesti valmistetut "Göteborgin Ori" -koristeet (myös turbo sai omat samanlaiset tarransa)
Smurffi sai myös käsinpesun ja sisustansiivouksen tänäänKIN
Tuntuu muuten että kulkee jo hiukka paremmin, tänään pääsin edellä ajaneesta ohi
Ja pistetään vielä säätötöistä unohtunut kuvatehoste:
Kosla koki tänään ensimmäisen tuunauksensa Tuunauksen taso ei tälläkään kertaa yltänyt wunderbaumia ja hienoista tarra-stailausta korkeammalle Sporttista luonnetta vankistamaan saapuivat korkealuokkaisesti valmistetut "Göteborgin Ori" -koristeet (myös turbo sai omat samanlaiset tarransa)
Smurffi sai myös käsinpesun ja sisustansiivouksen tänäänKIN
Tuntuu muuten että kulkee jo hiukka paremmin, tänään pääsin edellä ajaneesta ohi
Ja pistetään vielä säätötöistä unohtunut kuvatehoste:
Tarra sopii autoon erinomaisesti. Hienoja kuvia.
Eihän sitä kytkintä monta tuntia vaihda, ainakaan jos muistaa hommata ennen remonttia keskitystapin. Kun joskus aikoinaan vaihdoin ensimmäistä kertaa kytkinlevyä Ladaan, tuumailin "no sattuuhan se nyt ilman sen kummempaa keskittämistäkin..." ja parin tunnin runkutuksen jälkeen uskoin lopulta että ei se satu.
Jatkossa on sitten ollut käsillä joku kytkinakselin pätkä, tai muu sopiva kalustin keskittämiseen. On niitä puustakin tullut vuoltua.
Eihän sitä kytkintä monta tuntia vaihda, ainakaan jos muistaa hommata ennen remonttia keskitystapin. Kun joskus aikoinaan vaihdoin ensimmäistä kertaa kytkinlevyä Ladaan, tuumailin "no sattuuhan se nyt ilman sen kummempaa keskittämistäkin..." ja parin tunnin runkutuksen jälkeen uskoin lopulta että ei se satu.
Jatkossa on sitten ollut käsillä joku kytkinakselin pätkä, tai muu sopiva kalustin keskittämiseen. On niitä puustakin tullut vuoltua.
Pientä tapahtumaa tälläkin rintamalla...
Asensin eilen soittimen, CD-MP3-WMA-USB-SD -kelpoinen, 89 €geä Biltemasta (pelkkä CD/MP3 65€ ja pelkkä USB-SD 49€). Kaverilta sain pari vanhaa Autostudion vahvaria testattavaksi. Budjetti ylittyi taas kun piti ostaa sulakkeenpidike sekä RCA-johto
Ovipelleille pitää taas näyttää peltileikkuria, kakssatkuun ei mahdu edes seiskasatkun pienet kaiuttimet
Viikonlopun aikana tulisi suorittaa vahaus, ajattelin kokeilla paljon kehuttuja Prestan tuotteita. Vaikkakin mun vahaustaidoilla lienee ihan sama mitä sörsseliä käyttää...
Asensin eilen soittimen, CD-MP3-WMA-USB-SD -kelpoinen, 89 €geä Biltemasta (pelkkä CD/MP3 65€ ja pelkkä USB-SD 49€). Kaverilta sain pari vanhaa Autostudion vahvaria testattavaksi. Budjetti ylittyi taas kun piti ostaa sulakkeenpidike sekä RCA-johto
Ovipelleille pitää taas näyttää peltileikkuria, kakssatkuun ei mahdu edes seiskasatkun pienet kaiuttimet
Viikonlopun aikana tulisi suorittaa vahaus, ajattelin kokeilla paljon kehuttuja Prestan tuotteita. Vaikkakin mun vahaustaidoilla lienee ihan sama mitä sörsseliä käyttää...