Ralen lievä Bertone - raviporukat kyykkyyn!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Onko tuo nyt sitte miten raju kilistämään, meinaan ettei vaan hajoteta matkalla sitä?
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

CDTA kirjoitti:Onko tuo nyt sitte miten raju kilistämään, meinaan ettei vaan hajoteta matkalla sitä?
Ei tämä nakuta ollenkaan. Kohta lähetään. :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Muista sitten millä ajat, elä lähe huimiin ohituksiin lyhkäsillä suorilla.
Turvallista matkaa!
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

VålVÅ palveli hyvin ja perille päästiin. 130Km kotoa jäsen CDTA keksi, että jospa ei ostettaisikaan sataa litraa bensaa / 400Km, vaan otetaan pois kotelostaan umpeen muurautunut ilmansuodatin. :idea: :lol: No otettiin, ja vÅlvÅ heräsi aivan uuteen laukkaan - bensamittarikaan ei enää suostunut toimimaan alipainemittarina. Loppumatka mentiin varsin alle kympillä. :(

Hyvää oli kyyti ja ikävä jäi autoa. Jospa sitä vielä joskus nähtäsiin? :supersad:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Varmasti nähdään! Vielä kiitos sekä minun että Volvon puolesta hellästä huolenpidosta! SEC-858 tulee aina kaipaamaan "kummisetäänsä" :byebye:

Tuli tavattua uusina tuttavuuksina nimimerkit touhottaja sekä Pega, oli ilo tutustua ja turista! Rässiä sekä osaa perheestä moikattiin sitten kotimatkalla, juotiin sumpit ja ihmeteltiin ne normaalit sekä Rässin uutta aluevaltausta työn saralla. Lupasi tuo hönö muuten 15" rinkulat volvottimeen :shock: oikein rosterikanteilla :bates:

Ihan paskoja kuvia tuli otettua reissulla, N73 petti tällä kertaa, tai sitten omat hanskat vapisi liikaa :roll: Bensa tuolle muuten ei oikein maistu, mitähän se alta kympin mahtais viedä. Saas nähdä muuttuuko tilannu kun pääsen leikkimään testerin kanssa.
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Alle kympin sataselle :shock: B19A :shock: Ei saaaaaa**na :shock: Mulla vei B21A ainakin sen 15l/100km ja se tuntu ihan normaalilta :D '88 B200k vei matka-ajossa kaheksaa ja kaupungissa 10-12. Eilen muuten rantautu minunkin pihalle tuommonen kalsarinsininen 4ovinen '81-'82 yksilö :wink:

Myyjän mukaan konevikainen, kolkottaa. Autoa kun olin eilen hakemassa niin pistin käymään ja kuuntelin että kyllä ihan normaalisti käy, välillä joku kopisee. Katoin konehuoneeseen niin flektin tunneli ja imuilman esilämmitysputki vastasi flektiin :lol: Eli tuli tehtyä "koneremontti" samalla.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Meillä imee tuo olikohan nyt b200k jotakuinkin lukemia 40l/100km, viimeksi tankkasin 40€:lla ja tankissa vielä olikin jotain ja 80 km sillä pääsi :lol:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:Varmasti nähdään! Vielä kiitos sekä minun että Volvon puolesta hellästä huolenpidosta! SEC-858 tulee aina kaipaamaan "kummisetäänsä" :byebye:

Bensa tuolle muuten ei oikein maistu, mitähän se alta kympin mahtais viedä. Saas nähdä muuttuuko tilannu kun pääsen leikkimään testerin kanssa.
Ilo oli minun puolellani, ja uskon minäkin että nähdään vielä. :D Kummisetä on itkenyt ikäväänsä naamansa turvoksiin, mutta on tässä pahemmistakin kriiseistä yli päästy. :supersad:

Bensaa ei Volvo tosiaan vie tarpeeksi :shock: ja syyksi epäilen tukkoisella ilmanputsarilla leimalle säädetyjä seoksia. Tuntui menevän tosi laihalle, kun nyppästiin se putsari pois ahdistamasta.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Tuntui menevän tosi laihalle, kun nyppästiin se putsari pois ahdistamasta.
No onko siellä konehuoneessa kummilusikan sijasta sitten kyrvähtänyt pakoventtiili ja reikä ainakin yhdessä männässä :shock: :lol:
Kuitenkin on poljettu Mäntän valtaväylää kuin Miina Singeriä paperitehtaan typyköitä jahdatessa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
HVM kirjoitti: Tuntui menevän tosi laihalle, kun nyppästiin se putsari pois ahdistamasta.
No onko siellä konehuoneessa kummilusikan sijasta sitten kyrvähtänyt pakoventtiili ja reikä ainakin yhdessä männässä :shock: :lol:
Kuitenkin on poljettu Mäntän valtaväylää kuin Miina Singeriä paperitehtaan typyköitä jahdatessa.
Ei ole, mutta tulpat saattavat olla aavistuksen vaaleammat kuin Kaapon p*rsiissä tulpan virkaa ajava leppätappi. :idea: :twisted:

Yli sataa ei ajettu kertaakaan, tai ainakaan yli sataakahta- tai kolmeakymppiä. :ope:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

kerosiini kirjoitti:Alle kympin sataselle :shock: B19A :shock: Ei saaaaaa**na :shock: Mulla vei B21A ainakin sen 15l/100km ja se tuntu ihan normaalilta :D '88 B200k vei matka-ajossa kaheksaa ja kaupungissa 10-12. Eilen muuten rantautu minunkin pihalle tuommonen kalsarinsininen 4ovinen '81-'82 yksilö :wink:

Myyjän mukaan konevikainen, kolkottaa. Autoa kun olin eilen hakemassa niin pistin käymään ja kuuntelin että kyllä ihan normaalisti käy, välillä joku kopisee. Katoin konehuoneeseen niin flektin tunneli ja imuilman esilämmitysputki vastasi flektiin :lol: Eli tuli tehtyä "koneremontti" samalla.
Aijaa, mistä moinen? Ei se "saudi" sit kelvannu? Onko sulla kuvia tästä uutukaisesta? SEC-858:sta tulee kyllä kuvia, kohtapuoliin :wink:

Äh tänään ei vielä jaksa ton mittarin kanssa alkaa, rankka päivä ollu, meen syömään ja löhöämään... :roll:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Sen "saudin"han mie juuri ostinkin ja eilen hinattiin pihalle. Tänään käyttelin pihalla ja kuulostelin konetta uusiksi: yli ~3000rpm ku nostaa kiekat niin alkaa joku laakeri pitämään rolinaa. Epäilen pahasti että osiksi menee tämäkin, koppa on kyllä pirun hyvä ikäsekseen, yhden reiän löysin varapyöräkotelon vierestä.

Tässä pari kuvaa
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7290.JPG
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7297.JPG
http://personal.inet.fi/koti/juhke/IMG_7299.JPG

Btw. On aika mageet istuskella nuo nahkajakkarat verrattuna perus froteetuhnuihin 8)
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Hienoa! Ralen Vålvå per(s)he sen kuin turboaa!
Eikun pata tallin ylisille ja tilalle "isolohko" mutkalla, sen jälkeen länsiväylän johtoporras saa purra rattia kun tiiliskivi näyttää mistä pissii ja ketä ketuttaa.
Vaan kelpaahan se tollasenakin, selkee Fossilisti peli.
Mikähän noissa on kun 283tkm ja mittari sanoo sopimuksen irti.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Tänään vaihdoin uudet kärjet sekä originellit Volvon tulpat.

Eilen säädin seoksia mittarin avulla, joka tosin näytti ehkä vähän omiaan, tai sinnepäin...joten pitää kyllä käydä ihan jollain pajalla. Jalkoihin autolla ei jää, eikä se toisaalta ole liian janoinenkaan. Tyhjäkäynnillä nykii tavallaan hieman, tyhjäkäynnin nosto järkevissä rajoissa ei oikeastaan auta, nyt tyhjäkäynti on lämpösenä noin 830-910 kierrosta minuutissa. Niin CO2 arvo on nyt noin 2,5-2,83 oman mittarin mukaan.

Kulutus on kymppiä, tankki vuotaa saumasta ja ainakin täyteen tankatessa liruttaa lätäkön allensa. Rässiltä saadun vinkin mukaan etsin käsiini Plastic Paddingin aineistoa korjaukseen...

Kytkin on huono, samanlaista vikaa kuin edellisessä seiskassani, jossa käytännössä kaikki osat olivat aivan karmeassa kunnossa, myös haarukka piti uusia. Viallisuus ilmenee siis vahvana täristyksenä liikkellelähdössä.

Semmoista tällä kertaa, nyt huilimaan :D
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:Viallisuus ilmenee siis vahvana täristyksenä liikkellelähdössä.
No jopas? Mitenkäs minä en kiinnittänyt tähän huomiota? Muistaako CDTA kytkimen vatkanneen? :shock: Täyteenkin tankkasin, ja eipä vuotanut meidän pihaan. :shock:
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

HVM kirjoitti: Muistaako CDTA kytkimen vatkanneen?
Ei, en minä mitään täristämistä huomannu.
Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Vesa heitti valistuneen arvauksen :idea: auto alkaa vertymään pitkän käyttämättömyyden jälkeen :arrow: niin myös kampuran takastefa :arrow: falskaa öljyt pihamaalle ja saa kytkinlevyn liukkaaksi, jolloin täristää :wink:

Täytyy kokeilla luistattaa kytkintä ihan kunnolla, toistaiseks en oo hennonnu kovin kovakouraisesti "tasotella"... :roll:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jepulis, pieni kytkyttimen polttelu auttaa ongelmaan, pahentuakseen taas kotvan päästä. Tämä kaikki puoltaa varmaankin tiivisteteoriaa. Perhana kun ei ole näillä peukaloilla aikaa irrotella nyt laatikoita :(

Kosla koki tänään ensimmäisen tuunauksensa :shock: Tuunauksen taso ei tälläkään kertaa yltänyt wunderbaumia ja hienoista tarra-stailausta korkeammalle 8) Sporttista luonnetta vankistamaan saapuivat korkealuokkaisesti valmistetut "Göteborgin Ori" -koristeet :D (myös turbo sai omat samanlaiset tarransa)

Kuva Kuva

Smurffi sai myös käsinpesun ja sisustansiivouksen tänäänKIN :lol:
Tuntuu muuten että kulkee jo hiukka paremmin, tänään pääsin edellä ajaneesta ohi :shock:

Ja pistetään vielä säätötöistä unohtunut kuvatehoste:

Kuva
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Jaahas puusilmät :lol: tunnistakaapa kuvassa esiintyvä auto (ei tarvii kuin se olennaisin löytää sieltä) :wink:

Kuva

Oli niitä muitakin... :roll:

Kuva


Niin, mistä sitä pienenä näitä tiesikään :shock:
Sääli ja surku ettei yhtään noista upeista kotimaisista Ståhlbergin muovimalleista ole enää tallella... :( :( :( :cry:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

raul kirjoitti:Jaahas puusilmät, mistä sitä pienenä näitä tiesikään :shock:
Niinhän se tuntuu menevän, kolmekymppii lasiin ja hankitaan niitä lapsuuden leluja mitä silloin ei saanu.
Toisille ne on kolikkopeliautomaatteja, jotku tykkää Star Wars ukoista, sulla on selkee fiksaatio
Kuva.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tarra sopii autoon erinomaisesti. Hienoja kuvia. :lol:

Eihän sitä kytkintä monta tuntia vaihda, ainakaan jos muistaa hommata ennen remonttia keskitystapin. :idea: Kun joskus aikoinaan vaihdoin ensimmäistä kertaa kytkinlevyä Ladaan, tuumailin "no sattuuhan se nyt ilman sen kummempaa keskittämistäkin..." ja parin tunnin runkutuksen jälkeen uskoin lopulta että ei se satu. :lol:

Jatkossa on sitten ollut käsillä joku kytkinakselin pätkä, tai muu sopiva kalustin keskittämiseen. On niitä puustakin tullut vuoltua. :D
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Pientä tapahtumaa tälläkin rintamalla...

Asensin eilen soittimen, CD-MP3-WMA-USB-SD -kelpoinen, 89 €geä Biltemasta (pelkkä CD/MP3 65€ ja pelkkä USB-SD 49€). Kaverilta sain pari vanhaa Autostudion vahvaria testattavaksi. Budjetti ylittyi taas kun piti ostaa sulakkeenpidike sekä RCA-johto :roll:

Ovipelleille pitää taas näyttää peltileikkuria, kakssatkuun ei mahdu edes seiskasatkun pienet kaiuttimet :shock: :supersad:

Viikonlopun aikana tulisi suorittaa vahaus, ajattelin kokeilla paljon kehuttuja Prestan tuotteita. Vaikkakin mun vahaustaidoilla lienee ihan sama mitä sörsseliä käyttää... :roll: :oops:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10737
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

raul kirjoitti:Sääli ja surku ettei yhtään noista upeista kotimaisista Ståhlbergin muovimalleista ole enää tallella...
Mullapa se on tuollainen farkku 740 mökillä tallessa. Harmaa, josta tummensin lasit ja muutenkin vähän tuunasin Blackline mallia mukaillen... :D

Ei saa kääntää veistä haavassa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”