Lancia Ferrarin moottorilla

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Lancia Ferrarin moottorilla

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Tällainen erikoisuus sattui silmiin:

http://www.nettiauto.com/1131712

Tietääkö joku kyseisestä italialaisesta ristisiitoksesta jotain lisää?

Koeajoraporttia tms.?

Tuohan olisi hauska kesälelu ja jos valmistusmäärä pitää paikkaansa, hyvin säilytetyllä voisi olla tulevaisuudessa jotain arvoakin :idea:
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Meni käsi päähän...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

En nyt mitenkään tahdo lietsoa tappiomielialaa, mutta Lancian luotettavuus ja "ominaisuudet" :roll: yhdistettynä Ferrarin korjauskustannuksiin... :eec: :lol:

Mukavan erikoinen peli, ei vaan kestä pylly edes leikillään miettiä omistamista. :shock: :lol:
jarmo65
Viestit: 109
Liittynyt: 05.11.2005 18:27
Paikkakunta: itäuusimaa

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

Osta pois onhan noita ristisiitoksia muitakin esim fiat dino ferrarin moottorilla eikä se nyt niin kallista ole kun vertaa johonkin sytytys ongelmiin muissa merkeissä :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jarmo65 kirjoitti:Osta pois onhan noita ristisiitoksia muitakin esim fiat dino ferrarin moottorilla eikä se nyt niin kallista ole kun vertaa johonkin sytytys ongelmiin muissa merkeissä :wink:
Lasken tämän toisesta korvasta ulos. :lol:
jarmo65
Viestit: 109
Liittynyt: 05.11.2005 18:27
Paikkakunta: itäuusimaa

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

:bondage:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

"SVEITSIN MALLIIN EI KOVAA AUTOBAHN-AJOA (SVEITSISSÄ MAX.NOP.120km/h)"
Juu ei, mutta kun seuraa baanojen A5 ja A6 liikennettä Saksan puolella, niin kyllä ne sveitsinkilpiset ovat niitä pelejä jotka pyyhkivät 200-250 km/h ohi.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

toi voisi toisaan olla kva kesä lelu edllyttäen että kestää..
Mobilessa hinnat 4-7 tuhatta + verot..
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ihmetyttää tuo Ferrari-soundien hehkutus. Lanciassa kun on toi Fefen motti kesytetty sedan-käyttöön ja vaihdettu tavanomainen ristikampura flat planen tilalle. Kampiakseli vaikuttaa kasikoneen ääneen radikaalisti, Ferrarin kasit (tasomaisella kampiakselilla) rääkyvät kovaa ja korkealta, kun taas muut kasit höpisevät matalalla sävelellä.

Eli mottikaan ei ole suoraan Ferrarilta, joten osien metsästys on entistä mielenkiintoisempaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Tonnari korissa kallista ja erikoista tekniikkaa. SAABin turbo kulkee paremmin ja edullisempi pitää, tosin koneen päällä ei lue Ferrari..
Elämä on.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Miksihän tuollaista ei ole mersun superturbotetulla koneella - ei tarttis pelätä että jää jalkoihin niinkuin nuilla ferrarin peruspadoilla :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Etuveto ja 400++ heppaa.... :roll: :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ennenvanhaan kun tarvittiin joku eksoottisempi kone niin se hankittiin jostain sopivasta paikasta, ei niitä alettu itte turaamaan. Muistaakseni sellaisessa SM-Citroenissakin (sadomasositikka) on Maseratin kone keulalla?
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Entistä italofania sulostuttaa jonkin verran tuo yhdistelmä. Mutta pari Lanciaa - olivatko ne tosiaan italianmersuja, kuten väitetään - omistaneena tulee luotettavuuspisteitä jopa vähemmän kuin Unolle.
Beta oli täysin toivoton. Auto on hieno ajettava kunnossa ollessaan. Mutta niitä päiviä ei ollut montaa. Delta Integrale oli hyvä sekin, jos vaan turbo jaksoi kestää. Ko. genren auto saakin olla meluisa ja janoinen.
Lanciat edustavat hienoja materiaaleja, tyylikästä muotoilua, runsaita varusteita, terävää tekniikkaa... mutta silti juosten kustua toteutusta :evil: . Silti sen pitäisi olla ns. premium-merkki. Lanciasta saa hyvän, kunhan sen ensin purkaa ja kokoaa uudestaan. Vaikka sitten niiden turkkilaisten toimesta, jotka valmistavat Mersuja. Italiaanot taitavat koota sitten ne Väyryset :shock: :twisted: :lol: .

Moottori tuossa 8.32:ssa (= sylinterien ja venojen määrä) on tosiaan laimennettu versio 308:sta. Myös Fiat Dinon kone on samantyyppinen Pirkka-Ferrari. Mutta saatiinhan näillä ristisiitoksilla vähän "nimeä" rahvaan ajopeleille.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Työn puolesta tuli kerran Lanciaa ajeltua. Oli tuntipalkkalaiselle hyvä työauto. :lol:

Työpäivän kulkua seuraavassa:
Aamulla Lancian avaimet käteen ja työkeikalle -> hienoistuneen Tc-moottorin käynnin tasaisuuden ja möreän äänen ihastelua -> puoli kilometriä ajelua -> käyntihäiriö -> sammuminen liikennevaloihin -> vilkaisu pellin alle -> soitto ensin pomolle -> soitto merkkiliikkeeseen -> hinurin odottelua -> lisää odottelua -> hinurin kyydissä merkkihuoltoon -> soitto pomolle -> loppupäivä merkkikorjaamolla -> klo 16 taksilla kotiin pomon laskuun.

Eli päivä kului rattoisasti, ja muut tekivät työt. :lol:

Suosittelen työsuhdeautoksi, ei suoritepalkkalaisille. 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Marde2 kirjoitti: Muistaakseni sellaisessa SM-Citroenissakin (sadomasositikka) on Maseratin kone keulalla?
Näin on. :) Tuo SM on muuten yksi mieluisista suosikkiklassikoista :)

Missähän tuo Ferrarin moottori on modifioitu Melitoksen kertoman kampiakselin muutoksen osalta?
Voisi äkkiä arvata, että Ferrari ei mielellään anna muiden autotehtaiden "ranettaa" moottoreitaan :shock:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Haikara kirjoitti:Missähän tuo Ferrarin moottori on modifioitu Melitoksen kertoman kampiakselin muutoksen osalta?
Voisi äkkiä arvata, että Ferrari ei mielellään anna muiden autotehtaiden "ranettaa" moottoreitaan :shock:
Ööh, eiköhän se ole ihan Ferrarin tehtaalta lähteny tuollaisena. Samaa konserniahan ne kait oli tuohonkin aikaan. Jos konsernijohto sanoo jotain niin ei kai siinä ole muilla nokan koputtamista. Onhan nykyään esim Maseratissa samat lohkot kuin Ferrarin veekasissa, tosin näissäkin mm. kampiakseli muutettu.

Nokat on toki erilaisia sitten kanssa Ferrarissa ja Lanciassa koska sytkäjärjestys eri.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Melitos kirjoitti:Eli mottikaan ei ole suoraan Ferrarilta, joten osien metsästys on entistä mielenkiintoisempaa.
Melitos kirjoitti:Ööh, eiköhän se ole ihan Ferrarin tehtaalta lähteny tuollaisena.
Eli Ferrarilta kuitenkin saisi niitä osia? :?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

PK kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Eli mottikaan ei ole suoraan Ferrarilta, joten osien metsästys on entistä mielenkiintoisempaa.
Melitos kirjoitti:Ööh, eiköhän se ole ihan Ferrarin tehtaalta lähteny tuollaisena.
Eli Ferrarilta kuitenkin saisi niitä osia? :?
Niin, otetaanpa uusiksi. Eli motti on Ferrarin tekemä käsittääkseni, mutta suoraan samanlaista konetta ei ole käytetty missään Ferrarin mallissa.
I drive an Opel. What's your excuse?
unknown
Viestit: 14
Liittynyt: 04.2.2007 20:20

Viesti Kirjoittaja unknown »

Autoa mainostettiin aikoinaan tehoikkampana etuvetoisena saloon tyyppisenä autona. Ferrarin ainoa yhteys tähän autoon on, että he kokosivat moottorin, mutta moottori valmistettinn Ducatilla. Lancia 8.32:n moottorissa ei ole yhtään samaa osaa kuin Ferrarin 3.2 V8:ssa, se on myös rakenteeltaan erillainen.

Ferrarin yhteys Lanciaan loppui jo 50-luvulla ja herätettiin uudestaan "eloon" 70-luvulla, jolloin Ferrari toimitti moottorin Lancia Stratokseen(=Ferrari Dino V6) ja Lancian kilpa-autoihin mm Lancia Martini, jossa on 3.0L V8, mistä puristettiin 840hp7000rpm, joka siivitti auton 0-100km/h 2.4 sekunnissa huippujen ollessa 390km/h(vaihteistosta riippuen)vuonna 1982.

Tämä muuten on"Ferrarin peruspata"

Ja ne Ferrarin Huollot, eivät ne niin kalliita ole kuin voisi kuvitella, varsinkin kuin vertaa muiden autojen huoltokuluihin ja tekniikka on erittäin kestävää, tosin Lanciasta ei ole mitään kokemusta.

minulta löytyy Ferrarin moottorit:
3.0
3.0qv
3.2qv
ja toki niissä on loppu auto ympärillä
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

No niin. Nyt tuli tietoa, jota kaipailin. Kiitos ja lisää vaan, jos mahdollista :)
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

unknown kirjoitti:...Ferrari toimitti moottorin Lancia Stratokseen(=Ferrari Dino V6) ja Lancian kilpa-autoihin mm Lancia Martini, jossa on 3.0L V8, mistä puristettiin 840hp7000rpm, joka siivitti auton 0-100km/h 2.4 sekunnissa huippujen ollessa 390km/h(vaihteistosta riippuen)vuonna 1982. ...
:eec: On muuten ollut menoa tuollaisella autolla 80-luvulla. Autoissahan ei mitä luultavammin edes käytetty mitään kuljettajaa helpottavaa tekniikkaa..? :roll: Ei ihme että ralliautojen tehoja vähän "kohtuullistettiin". :lol:
Onkohan tuo 390km/h:n huippunopeus laskennallinen, vai ihan joskus ajamalla saavutettu. :roll:
BMW 318d -09
unknown
Viestit: 14
Liittynyt: 04.2.2007 20:20

Viesti Kirjoittaja unknown »

Lancia Martini LC 2 on auto johon viittasin
Ferrari käytti samaa moottoria mm 288GTO, F40, jossa on 478bhp ja näistä on pyöräytetty ulos takarenkaalle yli 700hp auton ollessa vielä katurekisterissä ja painoa noin 1100kg

F40 LM kulkee sekin:

http://www.youtube.com/watch?v=0YPabCzxMXM

toki Ferrari on ottanut enemmän ulos samasta V8:sta
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Missä paikoissa pääkaupunkiseudulla voisi ajatella huollattaa, tai korjauttaa Ferrarin tekniikkaa?
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Noista kaksi- ja nelitasokampuroista oli aikanaan juttu TM-ssä, pyttykerho.

Normaali kasi on nelitasokampuralla. Silloin koneen käynti on jopa teoreettisesti tarkasteltun lähellä täyttä tasapainoa ja värinät siten olemattomia. Hyvin hengittävien pakosarjojen tekeminen muuttuu puolestaan taiteeksi 4:1-tyyppisten sarjojen tekeminen nelitasokampuralle ei tilanpuutteen vuoksi yleensä onnistu.

Kaksitasokampura, eli samanlainen kuin neloskoneissa, mahdollistaa samanlaisten pakosarjojen käytön kuin neloskoneissa, tuplana tietysti. Huonona puolena ovat hurjat värinät. Moottori ei ole sinnepäinkään tasapainossa, vaan jo paperilla tarkasteltuna ravistaa pahasti. Tuota ratkaisua kutsutaankin värinöinen takia lempinimellä luunmurskaaja, Bone Shaker.

Itse en ole Ferrarin V8:a ajanut, mutta voin lohduttaa itseäni sillä, että moottorityypissä on suuret värinät ja tunnelma siten tonennäköisesti huonompi kuin ford transitissa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
unknown
Viestit: 14
Liittynyt: 04.2.2007 20:20

Viesti Kirjoittaja unknown »

Ferraria huoltaa:

http://www.catamount.fi/

mutta lanciassa ei ole Ferrarin tekniikkaa vaan Lancia huolletaan... ...no missä niitä nyt huolletaan...Lancialla? (fiat, alfaromeo, lancia)
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Aivan. Kysyin ihan mielenkiinnosta, missä jalosukuista tekniikkaa huolletaan.

Mielenkiintoinen detalji, jotta em.Lancian moottorin on koonnut Ducati...
unknown
Viestit: 14
Liittynyt: 04.2.2007 20:20

Viesti Kirjoittaja unknown »

Ei tärise, ei vatkaa, ei hölsky, moottori on erittäin tasainen käynniltään.
täytyy myöntää, että en ole asiantuntia moottoreista, mutta vääntö alue on laaja tehosta puhumattakaan. Kierros herkkyyttä tietysti on.

en ole myöskään lukenut kyseistä juttua.

ajotunnelmaa korostaa kaikenlaisen ylimääräisen puuttuminen eli ei ole nitinöitä tai natinoita tai korin elämistä, alusta poistaa kaiken tien epätasaisuuden mutta tarvittaessa on juuri sellainen millainen urheiluauton alusta on.

vaikea kuvailla, suosittelen kokeilemaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”