MITÄ turbodiesel auton "itsehoito"-laatikkoon?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

MITÄ turbodiesel auton "itsehoito"-laatikkoon?

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

En tiä mitä ootte tästäkään mieltä. Mut oon pari autonhuoltokurssia käynyt...NAISASIALIITTO UNIONIN sellaista...tosin niiden bensakoneisten kanssa.

Tämän kevään kurssille en ehtinyt, kun sitä oli aikaistettu huhtikuun alkuun...ja ilmoittautumisajankohtana ei mulla vielä ollut diisseli astraa :?

Siis mä olin ennen maailman paras autettava TIEPALVELULLE ( jota en koskaan käyttänyt 20:een vuoteen), mulla oli rontissa kaikki mahdollinen mitä tarvitaan, jos ajopeli jää tielle...

Nyt mulla on diisseli... :cry: ! Ei siinä mitään, ihan ilosesti kulkee, sillon ku kulkee , mut en tiedä niistä mitään. Mitä mulla pitäis olla nyt rontissa auttamassa TIEPALVELUA, kun noukkivatten mut kesäiltana tieltä koirulin kanssa? Millaista moottoriöljyä dieselkoneelle perskutarallaa...? Ei kehtaa lonti mennä naapurin essolle kysymään, koska sielläkin on lonti myymässä :roll:

Kerro mulle, mitä laittaisit tiisseliauton ronttiin rakkaintasi varten vaan pitääksesi hänestä huolta tai pitääksesi hänet mahdollisimman itsenäisenä? Voisin napata siitä jotain itselleni... :wink:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
jamata25
Viestit: 19
Liittynyt: 31.8.2006 19:24

Viesti Kirjoittaja jamata25 »

Vissiin sulla on astra diisseli?
Ralliformulahan on perustavaraa itellä tosin mobilin 0w-40 ja kesällä käytän 10-60 jos jostaki löydän sopivasti.
Sitte sulla kannattais olla naftasuodatin ja jonkulainen avain et saa vaihdettua.
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

jamata25 kirjoitti:Vissiin sulla on astra diisseli?
Ralliformulahan on perustavaraa itellä tosin mobilin 0w-40 ja kesällä käytän 10-60 jos jostaki löydän sopivasti.
Sitte sulla kannattais olla naftasuodatin ja jonkulainen avain et saa vaihdettua.
RALLIFORMULA :roll: ...0w-40 ja 10-60...naftasuodatin...avain, jotta saa vaihdettua MITÄ? :shock: HIRVEETÄ! Taas joutuu lonti kyseleen neuvoja miehiltä......

...vaik toisaalta sehän onkin ...PUOLIJOHTAJUUTTA :wink:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

revontuletar kirjoitti: RALLIFORMULA :roll: ...
Mobil -öljymerkin tuote, oikeammin Rally Formula.

revontuletar kirjoitti: 0w-40 ja 10-60...
Öljyn viskositeetti.
Lisätietoja aiheesta esim. tästä.

revontuletar kirjoitti:naftasuodatin...
Polttoainelinjassa ennen moottorin kyljessä olevaa ruiskutuspumppua oleva suodatin.
Estää irtoaineksen (hiekka, ruoste, jne) pääsemisen herkkään ruiskutuspumppuun.


revontuletar kirjoitti: avain, jotta saa vaihdettua MITÄ?
Sopivat työkalut, jolla em. suodatin saadaan vaihdettua.


revontuletar kirjoitti: ...PUOLIJOHTAJUUTTA :wink:
Tuohon en kommentoi mitään, vaikka mieli tekisikin :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Eiks sinne ooppelin peräloosteriin kannattas laittaa vaikka pikkunen mopo pelastusveneeksi.. ei kai se muuta tartte :boing_boing:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hinausköysi olis varustelistalla kova sana.

Myös apukäynnistyskaapelit, mutta hieman tavanomaisia paksummat kun kerran dieselistä on kysymys.

Ja kunnollinen rengasavain on aina kullanarvoinen paikassaan.
Eli sellainen hyvälaatuinen ristikkoavain.

Yks tulee vielä mieleen...
Talvilaatudieseliä 10 litran kannu varalle.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Pikku reikiin riittää renkaanpaikkaus spräypurkkiki.
Näpsää ja siistiä, kunhan ei sotke muotovaahtopurkin kanssa. :wink:
Pro HVM
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Rässi66 kirjoitti:Näpsää ja siistiä, kunhan ei sotke muotovaahtopurkin kanssa. :wink:
Joo.... kysypä siltä seuraavalta, joka joutuu sen vanteen putsaamaan.... :roll: :x

Helppo ja siisti toki itselle tien päällä ensiapuun.
Varsinkin jos on vielä tupakansytyttimeen liitettävä pikkukompura matkassa, saa täyteenkin sen renkaan.



Kävi muuten itselleni juuri viime perjantaina (vai oliko se torstai) niin, että oli mennyt apumiehenpuoleiseen eturenkaaseen peltiruuvi ja työpäivän kuluessa rengas vuotanut tyhjäksi.

Ehdin jo kirota verisesti (anteeksi pitäjänmäkeläiset :oops: ) ja kaivaa sen paikkausvaahtopurkin esille, kunnes onneksi tajusin ensin laittaa tupakiksi ja tuumata tovin.
Minullahan oli se pikkukompura takaluukussa totta kai... ja kyseessä ruuvi.. ruuvihan pitää yllättävän hyvin ilmaa..
Siispä kompura pöhisemään ja asetukseksi 2,5 bar.... (eli painekatkaisuasetus).

Renkaan täyttymistä odotellessa soittelin Kaupintien Teboilille (matkaa 1 km) josko pääsisi paikkaukseen, kun tiesin entuudestaan volvoajoiltani siellä paikkausvalmiutta olevan.
Mutta vastasivatkin että ei onnistu... renkaanpaikkausvälineet on varastettu :shock:

Noo... ei tästä hätäännytty... kompura puuhasi vielä vasta noin kahden kilon paineessa ja aikaa oli soittaa Vianorille kolmen kilsan päähän.
Sisään vaan ja tervetuloa.

Rengaspaine kun oli 2,5 bar ja todettu että ruuvi tosiaan pitää, niin eikun pajalle ja gummi hoitoon.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Ari66 kirjoitti:Hinausköysi olis varustelistalla kova sana.

Myös apukäynnistyskaapelit, mutta hieman tavanomaisia paksummat kun kerran dieselistä on kysymys.

Ja kunnollinen rengasavain on aina kullanarvoinen paikassaan.
Eli sellainen hyvälaatuinen ristikkoavain.

Yks tulee vielä mieleen...
Talvilaatudieseliä 10 litran kannu varalle.
Voi kiitos. Sit mie vielä täällä mietin, et missä vaiheessa pitää ruveta tiirailemaan tankatessa diisselin "vuodenaikoja"? Enstex oli TALVIDIESEL, sit pahimmilla pakkasilla TALVIDIESEL -32...ja sit varmaan jossain vaiheessa tulee kesädiesel?

Mitä jos tankki onkin +9 auringossa 3/4 täynnä -32talvidieseliä...ja bensiksellä myydään kesädieseliä? :shock: Mitä tapahtuu kun sekoitan litkut? Voi hyvänen aika....että kaipaan vanhaa carinaa..huoks :(
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

revontuletar kirjoitti:Mitä jos tankki onkin +9 auringossa 3/4 täynnä -32talvidieseliä...ja bensiksellä myydään kesädieseliä? :shock: Mitä tapahtuu kun sekoitan litkut? Voi hyvänen aika....että kaipaan vanhaa carinaa..huoks :(
Ei siinä mitään tapahu, aja menemään.
Kuriositeettinä mainittakoon ennevanhaa kotipuolessa talvella mittareista löytynyt arktinen diesel -44C.
Loppu meinaan tuosta -32 talvilaadusta juoksevuus niissä keleissä. Bbrr..
Pro HVM
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei tarvitse kesä ja talvilaadusta huolehtia. Jotkut ajaa ympäri vuoden talvilaadulla. Sen kun muistaa, ettei tankkaa pakkasella, jos mittarissa lukee kesälaatu. Huoltoasemat kyllä huolehtivat, että mittarissa riittävän notkeaa ainetta suhteessa säähän.

Mitään lisäaineita (jäänestot ym.) ei sitten tankkiin saa kaataa. Jos ei ole ongelmia, niin juuri lisäaineet on se potenttiaalinen mahdollisuus niitä hankkia.

Peräkonttivarusteista: kaapelit, hinausköysi, ja rengasavain. Muuta ei sitten tarvitakkaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

[quote"Rässi66"]
Ei siinä mitään tapahu, aja menemään.
Kuriositeettinä mainittakoon ennevanhaa kotipuolessa talvella mittareista löytynyt arktinen diesel -44C.
Loppu meinaan tuosta -32 talvilaadusta juoksevuus niissä keleissä. Bbrr..[/quote]

Siis NOU HÄTÄ? Kiva tietää...mut sit jää taas miettimään, et mikähän logiikka tässäkin? Mut ehkä six blondeille suositellaankin siirtymistä "johdon viereen"...täydentävät toisiaan...äly ja älytön...tunteeton ja tunteellinen...hui...ihan hirviä scifi-skenaario heti aukes näkökenttään...ALIEN 2007...blondin johtaja tai blondi johtajana...pelottaa molemmat vaihtoehdot...

...mut onnex tääl puhutaan vaan autoista... :lol: ja taas meni v##tuix nää quotet...rässi66 yritin sua...lainata...oisko aika nukkumatin?
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Otsikkoo katselin ja jotenkin tuli ekana mieleen kansipahvi, varaperä ja moniurahihna :roll:

Totuus oli taas tarua ihmeellisempää :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä katsoin äkkiä että "itsetuholaatikko".Joo eli sen 10-60 öljyn voit unohtaa (mitä mun serkkupoika eli jamata25 käyttää omassa autossaan).Se 0w40 piisaa siihen sun autoon hyvin.Itse en pidä mitään työkaluja mukana muuta kuin renkaanvaihto vehkeet.Jos vanhalla diesel mersulla jää välille on peli jo pelattu eli sitä ei tienpäällä enään korjata :wink: .Joku 1:n litran purkki sitä 0w40 öljyä konttiin sekä apukaapelit ja jo mainittu polttoainesuodatin.Niillä pitäisi pärjätä jo aika pitkälle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Rässi66 kirjoitti:Pikku reikiin riittää renkaanpaikkaus spräypurkkiki.
Näpsää ja siistiä, kunhan ei sotke muotovaahtopurkin kanssa. :wink:
Se on muuten pirullista saada pois tukasta tuo paikkausaine. Vai mitä Rässi.

Nippusiteitä. Aina pitää olla pitkiä nippusiteitä. Ja eikös öljyputelin vieressä mene mukavasti pönttö jossa valmiiksi lantrattua vifti-vifti-seosta vettä ja jäähdytysnestettä. No mitenkäs nämä erityisesti diisseliin liittyy? :oops:

No nytpä keksin. Rätti jolla saa diisselinroiskeet pyyhittyä tankkauksen jälkeen auton kyljestä. Jos vaikka joutuu tankaamaan kylmällä asemalla joka ei tarjoa käsipyyhemahdollisuutta. :)
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

nooh...tää nyt ei liity siihen "itsetuholaatikkoon"...tai ehkä jonkun mielestä :roll:

Siis oikeesti uskon nyt, että jotain ongelmaa on turbodiisselini "asetuksissa". Nyt oon jo niin pitkään sillä ajellut, et luulen tietäväni miten toimin...Siis se vanhahko ooppelihan kulkee erittäin iloisesti maantieajossa...Kaupunkiajoa se ei siedä... :shock: se ei tykkää, kun ajellaan ykkösellä ja kakkosella...pitäiskö jotenkin alkaa/hakee säätöä niihin lähtötilanteisiin? Nyt korva jo kuulee...et moottori ei tykkää...siispä pienempää/isompaa pykälään...mut kun siinä ei ole logiikkaa? Uskon itse, et kytkin on säädetty väärin...ei se voi temppuilla tälleen¨muuten...Mäkilähtöön taajama-ajossa en edelleenkään lähde. Mikä voi olla kyseessä, kun moottori sammuu jopa tasamaa-lähdössä...mäkilähdöt kiertää edelleen kaukaa tää... :oops:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Opelin diesel edustaa ominaisuuksiltaa dieselautojen huonompaa kastia. Vääntöä ei todellakaan ole.

Diesel astra oli muistaakseni haukuttu tuulilasissa jotakuinkin näin "Kaupunkiliikenteessä olo on kuin keilalla. Kanssa-autoilijat kiertävät ohi oikealta ja vasemmalta"

Jos siihen haluaa parannusta niin se toki on mahdollista. Ruiskutuspumpun uudelleen säädöllä siihen saa ihan kunnollset ominaisuudet ja sammuilusta pääsee eroon. Merkkiliikkeessä ne eivät ymmärrä asiasta mitään, mutta dieselpajalla homma hoituu.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Perttu K kirjoitti:Opelin diesel edustaa ominaisuuksiltaa dieselautojen huonompaa kastia. Vääntöä ei todellakaan ole.

Diesel astra oli muistaakseni haukuttu tuulilasissa jotakuinkin näin "Kaupunkiliikenteessä olo on kuin keilalla. Kanssa-autoilijat kiertävät ohi oikealta ja vasemmalta"

Jos siihen haluaa parannusta niin se toki on mahdollista. Ruiskutuspumpun uudelleen säädöllä siihen saa ihan kunnollset ominaisuudet ja sammuilusta pääsee eroon. Merkkiliikkeessä ne eivät ymmärrä asiasta mitään, mutta dieselpajalla homma hoituu.
Hei...jotain oon taas turbodiesel astrastani oppinut...Tiedän, jotta yleensä lähdetään kakkosella...sit se hyytyy, eli vaihdan ykköselle...ja sit taas kohta kakkoselle...Se liikkuu ihan iloisesti muuten...vaik haisee pahalta :(

...mäkilähdöt sujuu nippanappa kuunnellen et ykkönen/kakkonen... edelleen joskus vaihdan kaistaa...ja annan tietä...Mitään logiikkaa astra ei tarjoa..
:roll:

Sit today...all of the sudden...oikea eturengas pamahti... :evil: . Ei muuta kun olin tulossa jalkapallotreeneistä poikien ja koirulin kanssa...sit pamahti...ilman mitään ulkopuolista kontaktia...repes puoli renkaan sivua...

Mähän uhkailin teille, jotta "perästä kuuluu#"... En voinut siinä lapsosten ja koirulin läsnäollessa muuta tehdä kuin peruuttaa astran kävelytielle siitä vilkkaasta risteyksestä kehä ykkösellä...kävellä kotiin...ja oottaa... noutaja käy sit vaihtamassa jos käy...onnex kai sit kuitenkin käy... 8)
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

joo...jatkan tätä synkeää itsepuhelua... :(

Apujoukot kävi noutamassa astran 600 m kotoa kehäykkösen varresta kävelytieltä...oli viettänyt siellä "koko yön yksin". Etukäteen jo pelkäsin mitä siitä seuraa...onko yön jälkeen enää mitään noudettavaa?

No onnex VAAN OIKEA SIVUPEILI oli hajotettu...toista yötä se ei olis enää selvinnyt siinä. Kun jäätiin rengasrikon jälkeen risteykseen...yx ihana mies kertoi, et jäis auttamaan, jos ei olis niin kiire...No...onnex oon syntyjäni täältä ja tiedän, et apua ei tuntemattomille heru. Käveltiin siitä sit koko porukka ja koiruli ja futissäkki...kotiin...onnex ei ollut pitkä matka. Ja onnex ei pamahtanut se rengas lahden moottoritiellä täydessä lastissa 120+ lasissa-...

Kesäloman vietto taas kärsii tietty... aattelin ajella vielä tän kesän niillä renkailla...mut vaihtoon menee... :cry: ...
Onnex nokkoset kasvaa mökin pihassa, joten sieltä sitten vuorotellen pottu-nokkoskeittoo ja alimittasia ahvenia lutakosta ...ASENNE ratkaisee :P...

Hymyillen voi kommentoida naapurille, et hienoa kun teillä on 3500 euroo lPANAperheen etelän lomaan...tänäkin kesänä...Mut onnex mä palan niin kovin aina auringossa, joten en kaipaa muuta kuin metsän rauhaa...ja hienosti on penskatkin siihen oppineet..kaipaavat...(siis kun oon manipuloinut jo vuosikausia oma hyöty päällimmäisenä ajatuksena :wink:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Jatkaa edelleen yksinpuheluaan tää...

Millä kiinnittäisit sen sivupeilin KUOREN...uudelleen...? Siis peilin sain asennettua...ja se toimii( siis mun astrassa on tasan kaksi sähköllä toimivaa komponenttia)...sivupeilien säätö ja kuljettajan sivupeilin sulatus...kaikki muu on lähes manuaalista.

Mut ilkivaltainen ilkiö... poisti siis turhautumiaan tökkäämällä sen oikeen sivupeilin sijoiltaan...Se hieno "oliivinvihreä" kuori...ei pysy enää kiinni, kun en kannattimet prakas...Millä kiinnitän sen kuoren takas...? Liimalla? Silikonilla?...en tiä...tietääx joku? Ei viittis maksaa taas siitäkin erityistä...kun tuli vielä kesärenkaiden osto tähän saumaan--- :x

vinkistä kiitollinen :D
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29136
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Kiitti...ainakin kehtaan nyt mennä varaosa/tarvikeliikkeeseen...polleena...et käviskö siihen SIKAFLEX?

Mix pitää olla niin blondi ja niin avuton näissä autoasioissa, joista ei muuta ymmärrä kuin ulkonäön ja värin :roll:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo osta sitä sikaflexiä ja pussillisen pitkiä nippusiteitä niin saat peilinkuoren kiinni.Eli ekaks "sikaa" kuoren ja peilinrungon väliin saumoihin ja sitten kuori tiukasti puristuksiin nippusiteillä pariksi päiväksi niin luulis pysyvän taas.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

kiittää tää ja niiaa :D
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29136
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mix pitää olla niin blondi ja niin avuton näissä autoasioissa, joista ei muuta ymmärrä kuin ulkonäön ja värin
Suotta kai sitä enemmälti harmittelee ?
Kyllähän me täällä neuvotaan jos osataan. :D
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

^^Näin sivuhuomautuksena, sen "sian" kanssa kannattaa sitten olla tarkkana. Sitä ei kannata päästää mihinkään tarpeettomaan paikkaan, kuten auton näkyville maalipinnoille, sormiin, vaatteisiin, hiuksiin... :shock: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Perttu K kirjoitti: Peräkonttivarusteista: kaapelit, hinausköysi, ja rengasavain. Muuta ei sitten tarvitakkaan.
Ja siihen rengasavaimeen sitten metri onttoa rautaputkea jatkovarreksi, pultit on kuitenkin juuri sillä kerralla pirun tiukassa kun niitä pitäis tien varressa aukoa...

Valvolinen täyssynteettiset on muuten ihan hyviä öljyjä nekin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Siis kaapelit pitäis olla vakkarina vanhassa astrassa mukana :? !Sori taas kun kyselen, et onko diisselin akku erilainen kuin bensakoneen akku...eli onko diisselin kaapelit toista sorttia.
:?: Siis en tiedä...ja haen tietoa.
Ajeltuani 18 vuotta tojota carinalla...en tarvinnut koskaan...Ei jäänyt tielle kuin sen viimeisen kerran :cry: ...eikä silloinkaan kaapelit olis auttanu yhtään... :?

...putkenpätkä jatkovarreksi...tunkin tueksi järeä laudanpätkä... :shock: ...

...no autoliiton tiepalvelu auttaa tarvittaessa....Kunpa ei tarvitsis..vaan aina pääsis perille :boing_boing:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29136
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siis kaapelit pitäis olla vakkarina vanhassa astrassa mukana
Niin pitäisi :lol: mutta eivät välttämättä ole.
Siis tällaiset.

Apukäynnistyskaapeleita ei ole erikseen diesel- tai bensa-autolle.
Akku on yleensä dieselissä isompi.
Avatar
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi
Viestit: 558
Liittynyt: 30.11.2006 20:58
Paikkakunta: iso kylä tai sitten ihan metsässä

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

KIITOS!

Ymmärrät upeesti mitä tarkoittaa, kun blondi tarttee apua ( tai ehkä aloitteva kuski, joka ei haluu aina iskältä kysyä)...vaan osata jotain joskus itsekin. :D

Blondin avut on jossain muualla kuin nuoren tulevaisuuteen suuntautujan...Krisse rulettaa!!! Ole aidosti se mitä olet, kysy mitä et osaa ja kehu paljon muita...räpsytä ripsiä...kukaan blondi ei oo koskaan niin "vanha" ettei ymmärtäis käyttää keinojaan...Siis jos oot 40v niin johan 50v aattelee...et siinäpä näpsäkkä "krisse" :lol:

No..tää viestin loppuosa meni taas ihan OT:n piikkiin...
tarkoitus oli sanoa kiitos...ja hakee kaapelit tää :D
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”