Erään Renaultin elämäntarina

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Erään Renaultin elämäntarina

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Kerronpas teille nyt tarinan meidän perheen kulkuneuvosta:

Tarinamme alkaa 2005 keväällä. Vaimo sanoo että kun muutetaan kauemmas asumaan niin pitää hankkia auto. Eihän perheessä ole kuin yksi 2-vuotias lapsi ja toinen muksu syntyy heinäkuussa. Ja nyt jo auto? Työmatkakin muuton jälkeen vain 7km ja tarhaan kotiovelta 3km. Eikä matkaa pääse yhdellä bussilla kumpaankaan suuntaan.
No, autoa hankkimaan. Rahaa autoon ei ollut laittaa kuin sellainen 10 kiloeukkua. Ja vaimo tahtoo "tuoreen" auton, tarkoittaen että ikä pitää olla selvästi alle 10v. Eli ei ole auto dieseli, ei automaattivaihteinen eikä mersu. Masentaa jo valmiiksi, mutta tuolloin olen vielä nuori ja sinisilmäinen. Mitäpä minä autoista tiedän? Isäukolla on ollut aina mersu ja siihen olen tottunut. Automerkkien välisistä eroista en tajua mitään ja tekniikasta vielä vähemmän. Mutta sen tiedän että autossa pitää olla kunnon sisätilat että turvaistuimen saa mahtumaan, sen on appiukon VW Bora opettanut. No, koeajolle.
Löytyipä kaupasta Renault Laguna 1.8 Break. Tummanpunainen ja varsin hyväkuntoinen. Moottori vaihdettu uuteen takuun piiriin 50tkm kohdalla. Syy hautautuu historian hämäriin koska autolla on ollut kolme :shock: omistajaa. Mutta sehän on vain hyvä uutinen. Mittarissa 121tkm, eli jakopään hihnallakaan ei ole kiire vielä pariin vuoteen. Verraten juuri aiemmin ajamaani Ford Mondeo 1.6:een, tämä lähtee liikennevaloista kuin raketti. Ja onhan tässä ilmastointi jota minä tajuan vaatia vaikka vaimo ei. Tiemelu tuntuu kohtuulliselta kun vertaa isäukon vm.-82 w123:een 240D:hen. Tinkaan hinnan tasan siihen kymppätonniin ja auto vaihtaa omistajaa. Lupaamme hakea auton huomenna kun se on siistitty, se oli juuri saapunut kauppaan. Vaimo on sitä mieltä että tuli kaupat liian vähällä miettimisellä mutta minä vakuutan että auto oli hyvä ostos huomioiden iän, kunnon ja nuoren moottorin.
Haen auton seuraavana päivänä ja koska kello on puolilla päivin, ajan työpaikalle ja illalla tarhan kautta kotiin. Kotipihassa huomaan että auton tuulilasissa on halkeama alareunassa, suuntana lasin yläreuna. Kiroan kun en tajunnut katsoa auton kuntoa uudestaan, eilen tuota halkeamaa EI ollut ja tänään ei ole tullut kiviä lasiin, eli autokaupassa ovat sen rikkoneet ja minä maksan laskun. Seuraavana päivänä ajan takaisin autokauppaan.

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nonih ! Tällaisia tarinoita luen mielelläni ja itse olen huomannut että juttuja jaksaa hyvin kirjoittaa kun tekee sen sopivissa pätkissä.
Ei muuta kun kaikki Rellun "koukerot" esiin vaan. :D
wiimax.fi
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Ja minä kun luulin että kyse on konjakista, lähdetään liikkeelle ihan rypäleistä...
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Varmaankin ykköskorinen laguna?
Jatkakaa.. ei tosin liene onnellinen loppu tässä.. :shock:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Rellun elämäntarina jatkuu

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Eli autokauppaan. Kauppias ymmärtää minun "hienoisen ärtymykseni" :axe: mutta koska en voi todistaa että lasi oli ehjä toissapäivänä eikä hän voi todistaa että se olisi ollut rikki, niin päädytään lopulta konsensukseen että kun halkeama ei kerran ole kuin jotakin 5cm lasin alalaidasta, niin autokauppa maksaa porauksen ja toivotaan että ongelma katoaa. Ajan auton samoin tein lasimestarille ja sitten kotiin.
Menee noin viikko ja halkeama jatkaa matkaa porauksesta eteenpäin. En enää edes jaksa tapella autokaupan kanssa vaan totean että "eihän se paljon maksa" ja vien auton uudestaan lasitusliikkeeseen jossa tehdään toinen poraus.
Kesä etenee ja lopulta uudestakin porauksesta halkeama leviää - tällä kertaa sivusuuntaan. Kun olen aikani seurannut halkeaman leviämistä, tönäisen kerran lasia niin että halkeama kulkee nyt oikeasta alanurkasta nättinä kaarena vasempaan alanurkkaan. Koska se ei ole millään tapaa näköesteenä, annan asian olla. (Siinä se halkeama vielä nykyäänkin on, ei ole levinnyt puoleentoista vuoteen enää enempää).
Mutta kesä eteni ja autolla oli mukava ajaa. Miksipä ei, eihän tuota ole aiemmin omaa autoa ollut niin vapauden tunne on suorastaan häkellyttävä. Saapuu syksy ja puolen vuoden takuuaika menee umpeen. En tietenkään muista pitää minuutin hiljaista hetkeä tärkeän merkkipaalun muistoksi ja siitähän saa maksaa myöhemmin. :-)
Syksyllä lähdetään taas kerran meikun vanhempien luokse viikonlopuksi. Päätämme lähteä perjantaina kunhan auto on pakattu, ajaisimme aluksi vähän reilun tunnin Pulkkilaan, syöttäisimme muksuille ABC:llä iltapuurot ja sitten muksut saisivat nukkua loppumatkan. Eli työstä tultua syödään ja tungetaan tavarat kasseihin. (Siis vaatteet yms. laukkuihin, senkin pervot! :jerkit: ) Muija lähtee hakemaan auton (kyllä, minä valitsin naisen joka osaa laittaa auton talliin ja ottaa sen tallista). Sitten vaimo saapuu takaisin (ilman autoa) ja toteaa värisevällä äänellä: "Se ei käynnisty."

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Luku 3: Se ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja fantasos »

"Niin miten niin ei käynnisty?"
"Ei siinä aukea edes ovet kuin avaimella kääntämällä."
"Akku p***ana."
Diagnoosihan on helppo. Vaimon veli ajaa NissanMicrallaan paikalle ja pannaan auto kaapeleilla kiinni. Pari yritystä ja auto starttaa. Sitten annetaan kierroksia ja ajan auton ONNEKSI vielä auki olevaan paikalliseen huoltoon. Pojat pistää akun kiinni testeriin ja toteavat että akku on kuollut. Laturi OK, ei oikosulkuja, akku vaan on mennyt. No, auto on vm.1999, nyt eletään vuotta 2005 ja akun päällä lukee "Renault"... Onhan se jo nähnyt 6 vuotta maailmaa, kaipa se täytyy päästää menemään.
Eli uutta akkua alle (ostan samalla kaapelit jo tulevaisuutta ajatellen), auto takaisin kotiin, kello on jo niin paljon että vaimo on lusikoinut lasten suihin iltapuurot ja nyt päästään matkaan.
"Uskaltaako tällä lähtä matkaan?"
"Tietty."
"Entä jos se jättää matkalle?"
"Miksi jättäisi? Akku on vaihdettu."
"Mutta jos siinä oli muutakin vikaa?"
"Ei löytynyt."
"Entä jos kuitenkin oli?"
"Sitten soitetaan tiepalveluun."
Enivei, muksut nukahtavat yöunille autoon ja ajamme yhtä soittoa vanhempieni luokse. Perillä ollaan klo 01 yöllä. Ei ihan suunnitellusti, mutta perille päästiin.
Nythän auto on taas "kuin uusi". Kilometrejä kertyy ja ikävät tapaukset unohtuvat.

Vuosi 2006:

Päästään ohitse vuodenvaihteenkin ja tulee tammikuun pakkaset. Lähdenpäs sitten eräänä päivänä hakemaan pitsaa lounastunnilla. Kuskin puolen sivuikkuna on jääkukkien kirjailema mutta en viitsi alkaa rappaamaan, homot rappaa sivuikkunoita.
Siispä parkkikselta kohti tyhjältä näyttävää tietä ja sitten jokin liikahtaa näkökentän laidassa: BUSSI PERKELE! S**tanan siniseksi värjätyt Finnairin mainosbussit! Painan jarrun pohjaan (kuten bussikuskikin) ja katson vääjäämättä kutistuvaa välimatkaa...

Jatkuu...
Viimeksi muokannut fantasos, 23.4.2007 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

hoh, ei jumaliste, jännityksellä odottelee että mihin tää päättyy :lol:
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Taas pietään hulluja jännityksessä. :shock:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Kati
GTI-tyttö <br>Turbopöljä
Viestit: 1417
Liittynyt: 29.9.2005 20:37
Paikkakunta: Sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja Kati »

Yli tunti jo odoteltu jatkoa........
Käy niinku Dealerin tarinan kanssa, ei malta ei malta :escape:
NO EN OO V***U RAUHALLINEN!!
www.kiroilevasiili.fi
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Savun hälvettyä...

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Niin eihän se väli tietenkään riittänyt. Bussi tärähti vasempaan etunurkkaan niin että tutisi. Ja sitten arvioidaan vahingot.
Ranskalaiselle autoteollisuudelle plussaa siitä että yksi Renault Laguna kykelee pelkällä massallaan hajottamaan bussin keulassa olevan lasikuituisen etumaskin tuhannen p**lunpäreksi mutta poistumaan täysin ajokuntoisena paikalta. Tai no, ajokuntoisena :roll:, olihan siinä etupeltiä niin paljon rutussa että halvemmaksi tuli antaa kaskon bonuksien pudota kuin maksaa itse korjaus. Ja eturenkaat aurasi aika kauniisti.
Mutta viisi tähteä Euro-NCAP - törmäystestissä näkyy, autosta pääsi ulos ihan normaalisti avaamalla oven ja ei edes niska kipeytynyt tällissä. Eli auto Wetterille korjaukseen ja sen aikaa pärjättiin sitten bussikyydillä. Uusiksi meni osa eturenkaan ripustuksia, iskari ja jousi, etupeltiä (ja muovia) isolla rahalla, etuvalo törmäyspuolelta sekä etuovea joutuivat vähän oikomaan ja maalaamaan.
Ja takaisin baanalle. Auto kulki ihan mukavasti taas muutaman kuukauden joten vien sen katsastukseen kun aika kerran koittaa. Olo oli kuin esikoisen ensimmäisen luokan kevätjuhliin menisi, oma ensimmäinen auto menee ensimmäistä kertaa katsastettavaksi. :ää:
eikä tullutkaan kovin lyhyttä palautelistaa: Sitten vain ihmettelemään elämänsä ilman autoa olleen ihmisen koko hämmentyneisyydellä:
Raidetangon päät? Vau, onko siellä sellaiset? Nekö pitää vaihtaa aina toisinaan? Alapallonivel? Onkos siellä sellaisetkin? Jummi!
(Henkilökohtainen muistiinpano, tutustutaan autojen tekniikkaan netissä kunhan pääsen kotiin. :nerd:)

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Katsastus, round 2. Fight!

Viesti Kirjoittaja fantasos »

No, auto pajalle. Ja hintaahan sille tulee, mutta minkäs teet. Lohduttauduin ajatuksella siitä että auto on tuon jälkeen "kuin uusi". No ajatuksella ja parilla muulla asialla. :jook:
Kiltistihän nuo vaihtoivat kaikki osat. Kyselin josko olisi syytä epäillä että kolarilla on jotakin tekemistä alapallonivelen löystymisen kanssa, auto kun oli mennyt heittämällä läpi edellisestä katsastuksesta ja nyt rengas oli käsin vääntelemällä löysä kuin kuudesti synnyttäneen emännän... :? ...lypsyjakkara. Korjaamolla arvelivat että voipihan se johtua siitäkin, mutta yleensä pallonivel ei kyllä iskusta löysty, eli kulumista mikä kulumista. No, rahaa tiskiin ja auto kotiin. Kesäkausikin oli jo tulossa. Ja vapun alla pääsikin sitten vaihtamaan kesärenkaat alle.
Kesärenkaita vaihtaessa panin kaksi hauskaa asiaa (jotka ei syksyn renkaanvaihtokiireissä ottaneet silmään) merkille:
1) Kesärengas on kokoa 185/65R15. Talvirengas 195/65R15. Manuaalin mukaan talvirengas on oikean kokoinen. Vituttaa, mutta pakkohan se on kesäkumit panna alle.
2) Talvirenkaissa (joita jonkin erehdyksen seurauksena nastarenkaiksi kutsutaan) on noin 20 nastaa per rengas. Paitsi niissä "paremmissa" jotka panin taakse syksyllä. Kyllä minä ne jo syksyllä kirosin että kun en katsonut kaikkia 4:ää rengasta kun autoa tarkistin, mutta laitoin alle kuitenkin.
Tässä vaiheessa panen muistiin että ensi talveksi hommaan uudet kumit. Koko kesän kärvistelen sitä että liian pienten kumien seurauksena auton mittari näyttää pieleen ja kierrokset on korkeammalla kuin tarvitsisi. Edellisenä kesänä en tajunnut mitään kun olin onnellisen tietämätön koko jutusta.

Auto alkaa ottaa päähän. Alan katsella uutta autoa, josta enemmän täällä.

Autokuume pahenee, alan katsella mersuja. Siitä enemmän täällä.

Sitten tulee aika viedä rakas murheenkryynini 20tkm huoltoon.

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Kuinkahan tämä vuosi loppunee?

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Eli ajan auton huoltoon ennalta sovittuun öljynvaihtoon. Minulta kysytään mitä öljyä laitetaan, totean että pannaan nyt sitä parempaa. Katsotaanko ilmastoinnin kunto? Katsotaan vaan.
ilmastointilaitetta ei ole huollettu koko auton 7-vuotisen elinkaaren aikana. Yllätys! Maksan tuskan ja ajelen loppukesän rauhassa. Syksyllä totean että alkaa pikkuhiljaa tulemaan se 100tkm täyteen jakopään hihnallekin. Eli varaan ajan sen vaihtoon. SE EI OLE HALPAA! Nielen kyyneleet ja kuskaan auton TAAS huoltoon. Jatkan mersujen katselua. Saan speksit rajattua tarkkaan. Tuttu autojen trokaaja lupaa tuoda mersun saksasta kunhan vaan sanon kyllä.
Haen siis auton huollosta ja saan tietää että etupyörän laakeri on menossa hajalle. Yllättäen siitä samasta nurkasta mihin se bussi kolahti. :ttu:
Päätän kuitenkin kuunnella jonkin aikaa meteliä koska juuri nyt ei innosta kaivaa kuvetta. Istun autoon ja kurvailen kiroten kotiin. Kuukauden kuluttua on PAKKO varata se aika sille laakerin vaihdolle. Nyt kuuluu laakerin jurinan päälle jo vaimon naputus aiheesta.

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Ja lisää kuluja ennen kuin vuosi loppuu!

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Laakeri vaihdettu. Auto on taas kunnossa! Kaikki on hyvin! :P
Tulee talvi. Muistan missä kunnossa talvirenkaat ovat. :evil:
Lompakkoni huutaa tuskasta. Muistan enää hämärästi ajan kun minulla oli käteistä.

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Uusi vuosi, uudet kujeet!

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Selvitän mistä saa hyviä renkaita halvalla. Ostan Hakkapeliitta 4:set ja vaihdan ne alle. Tämä ei ole enää sama auto kuin viime talvena, tämähän menee sinne minne minä ohjaan! Vaimokin on sitä mieltä että auto on kerrankin kunnossa.

Vuosi 2007:

Nyt autossa ei ole pitkään aikaan ollut mitään vikaa. Tulee aika viedä se (TAAS?!?) katsastukseen. Tällä kertaa lähden liikkeelle "thumbs up" - meiningillä. Katastusmies tutkii auton ja toteaa että siinä ei ole mitään vikaa. Päästöarvotkin ovat erinomaiset auton ikä huomioiden. Ainoana huomautuksena on että oikea lähivalo näyttää hitusen yläviistoon (sanottiin siitä jo edellisessä katsastuksessa mutta enpä tainnut pahemmin korjata asiaa :roll:).
Vien auton kotiin ja laitamme pojan kanssa lampun suoraan. Vihdoinkin tunnen auton olevan hyvä ja virheetön. :lol: Parin viikon kuluttua olemme ajamassa vaimon kanssa työhön, kun bussi lähtee yllättäen edessä olevalta pysäkiltä. Vaimo painaa jarrun pohjaan ja silmieni edessä pyörii filminäytös vuoden takaisesta bussiturmasta...

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:D Loistavaa luettavaa.... ei muutakuin lisää raporttia kehiin 8)
BMW E31 V12
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No lagunan alapallon ja pyöränlaakerin hajoamiseen ei tarvita kolaria minkään kanssa, raidepäistä nyt puhumattakaan :lol:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
juhmat
Viestit: 205
Liittynyt: 09.11.2006 10:21
Paikkakunta: KOTKA

Viesti Kirjoittaja juhmat »

Jarno.V kirjoitti:No lagunan alapallon ja pyöränlaakerin hajoamiseen ei tarvita kolaria minkään kanssa, raidepäistä nyt puhumattakaan :lol:
Nehän on nuo etupään osat kulutustavaraa nykyautoissa, etuvetoisissa etenkin. Kesto about 50tkm.

Mersussa taas on tyyppivika, kun alapallonivelet ei kestä kun rapiat 300tkm. :)
Question is not about who is right but who is left.

MB W210 E280

ex MB 300D Automatic -91
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

No? NOH! Jatkoa :!: :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nehän on nuo etupään osat kulutustavaraa nykyautoissa
Näinpä, esim. uudehkot Mersut, Renaultit, Volvot jne... ovat sangen heikkoja keulan niveliltään - sensijaan vaikkapa vanha Corolla - onko kukaan koskaan edes kuullut että sellaisesta olisi alapallo mennyt väljäksi ? :shock:
wiimax.fi
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

OT: Eipä tunnu menevän niveliä Hondassakaan. Voisi kaiketi sanoa, että ne on jopa todella lujat. :lol:
Kuva
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: Uusi vuosi, uudet kujeet!

Viesti Kirjoittaja Malm »

fantasos kirjoitti:... kun bussi lähtee yllättäen edessä olevalta pysäkiltä. Vaimo painaa jarrun pohjaan ja silmieni edessä pyörii filminäytös vuoden takaisesta bussiturmasta...

Jatkuu...
Heh, oulussa nuo pussit saattaa olla joskus vähän arvaamattomia. :?

Hyvä tarina, jatkoa kehiin :!: :D
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Pidetään hetki jännityksessä...

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Tässä vaiheessa annan jännityksen nousta hetken aikaa ja laitan tähän kaksi kuvaa. Tältä Renaultti näytti ennen tarinan kohteena olevaa "toista bussikohtaamista"
Kuva

Kuva

Komea peli, eikö? Odottakaa vain...

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Aiheesta bussi.

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Eli bussi tuli eteen. Vaimo painoi jarrua. Filminauha silmien edessä.
Ja nyt:
RELLU PYSÄHTYI ENNEN BUSSIA!

...ja sitten takanatulija ei saanut autoaan pysähtymään vaan rysäytti perään.
Taas pakko todeta että viisi tähteä Euro-NCAP:ista näkyy ja tuntuu. Pää nytkähti hieman mutta niska ei edes kipeytynyt. Ja sitten arvioidaan vahingot.

Jatkuu...
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

No jessus, taidampa ostaa rellun seuraavaksi... :lol:

Eihän tuossa ole ollut mittään muuta kuin normihuoltoja vasta. 8)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No taasko kohta rytisee? Johan on rellu. :shock: Vaiko eukko, vaiko bussifirma, vaiko kohtalo, vaiko... :shock:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tämä taitaa olla se paljon puhuttu "Piinattu Rellu" :lol: :lol: :lol:
Mukava lukea, jatkoa odotellaan malttamattomana.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

dealer kirjoitti:
Nehän on nuo etupään osat kulutustavaraa nykyautoissa
Näinpä, esim. uudehkot Mersut, Renaultit, Volvot jne... ovat sangen heikkoja keulan niveliltään - sensijaan vaikkapa vanha Corolla - onko kukaan koskaan edes kuullut että sellaisesta olisi alapallo mennyt väljäksi ? :shock:
Myyväänkö niihin mitään nuppeja missään :shock: :?:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kestäähän ne nupit korollassa jos ne on W123 laatua puolet kevyemmän auton alla :lol: 8) .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Tarina jatkuu, johan tässä ollaan tämän kuun puolella.

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Elikkäs auton taakse ihmettelemään. Esittäydytään kuskin kanssa ja todetaan olleemme samaa ainetta lukemassa yliopistolla (pieni maailma). Vaihdetaan puhelinnumeroita ja koska renaultista ei ole mennyt "kuin" peräkoukku viittä vaille takaluukusta sisään, irroittelen parista kiinnikkeestä roikkuvan takaluukun koristemuoviosan ja nakkaan sen takakonttiin. Ennen kuin ehdin työpaikalla edes asiaa miettiä, saan jo tiedon että vakuutusyhtiötä on infottu tapahtuneesta ja soittelen sitten vakuutusyhtiöön.
Käyn Wetterin vauriokorjaamolla (alkaa tulla tutuksi) näyttämässä autoa ja sovitaan että kun auto on sinänsä ajokuntoinen niin tuon sen vasta vapun jälkeen huoltoon. Teippaan pari muovikiinnikkeiden jäljiltä olevaa reikää jeesusteipillä ettei kura lennä sisälle takaluukun peltien taakse ja ajelen auton työpaikan parkkiin.
Tähän mennessä auto on jo saanut lempinimen "patonki", pohjana Renaultin TV-mainos, jossa kolaritestiradalla seinää päin ajetaan sushia, bratwurstia ja patonkia.

Viime torstai:

Alan pohtimaan mersuhankintani aikataulua. Autohan on "melkein kuin uusi", kuten olen itselleni hokenut jo pitkään. Puoli keulaa uusattu, perä uusattu, jakopään hihna vaihdettu, peräkoukkukin vaihtuu sellaiseen jonka voi irroittaa eikä se ole ruostunut kiinni, tuoreet talvirenkaat...
Jos nyt olen säästänyt mersua varten vuoden, niin enkös saisi tuplaten rahaa kun säästän toisen vuoden? Pari pientä investointia ja ajaisin tuolla Patongillani vaikka kaksikin vuotta!
Kesärenkaathan olivat uusilla joten kasvojenkohotuksen voisi aloittaa kätevästi siitä. Soitan tutulle rengastoimittajalle ja kyselen onko hyllyssä aluvanteita Lagunan kiinnityksillä. Kuulemma yksi setti löytyy, tällainen. 16-tuumaiset, mutta onhan se auto jo kahdesti "pelastanut henkeni" joten eikö sitä kuulu palkita siitä? :D
Käyn samoin tein ostamassa vanteet ja renkaat. Tällä foorumillakin siitä joutuvat ihmiset kuulemaan täällä.
Vaimo on sitä mieltä että vanteiden hankinta ei osoita tervettä järkeä jos mies aikoo vaihtaa autoa. Sanon etten nyt ihan heti aiokaan. :roll: "Se seurasi minua kotiin. Saanko pitää sen?" Patonki on jo kasvanut minuun kiinni. Luulen että se viipyy elämässämme vielä pitkään. (Jollei ala ilmestymään lisää huollettavaa). Illalla nukahdan onnellisena koska autokuumeeni on lääkitty.

Tarinan opetus? :pappa:
Jos saman auton pitää liian pitkään, siitä ei pääse eroon. Paitti mersulla. Parin vuoden päästä.

-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Post-story

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Huomenna olisi tarkoitus laittaa uudet kesärenkaat alle. Kunhan auto on saanut takaluukun kuntoon ja pesty, laitan siitä kuvan tai pari tännekin. Mutta muutakin on:
Muksut valittaa kun aurinko paistaa silmään. Eli pitäisi laittaa tummennuskalvot takaikkunoihin. Voisiko joku nyt antaa linkin johonkin tämän foorumin keskusteluun jossa opetetaan miten idioottikin onnistuu olemaan kämmimättä kalvojen laiton? :ope:
Ja millaiset kalvot ja mistä ja... :help:

-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”