Nyt haukutaan Range Rover TD6

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Nyt haukutaan Range Rover TD6

Viesti Kirjoittaja eerola »

"Kaupunkimaasturifani" eerola kävi leijonan luolassa. Siellä nökötti alle 5 vuotta vanha Range Rover TD6. Eli BMW:n 3-litraisella dieselillä varustettu uuden korinen ilmeisestikin kokolailla maastokelpoinen henkilöauto.

Varusteet olivat kohdallaan. Oli vaaleaa lehmää, jaloa puuta, lasista kattoa ja ilmaista jousitusta. Metallitummanvihreä ulkonäkökin maistui hyvältä. (Ainoastaan 22" kromivanteet puuttuivat :) )

Ainoat viat, jotka "kylmien tyyppien" perusteella löysin olivat:

a) Hintapyynti.
b) Hivenen turhan voimakkaasti kulunut kuljettajan istuin.

Kertokaa nyt, että Range Roverin antama positiivinen ensivaikutelma oli pettävä. Kertokaa, että minun ei tarvitse lähteä koeajolle. Mielellään faktojen avulla :)

Tuolla autolla kun ei auton etuhelmaa tarvitsisi rotvallin edessä kovinkaan paljon varoa.
-T

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ai faktaa? No uudessa vastaavassa kävin istumassa valkoisilla nahkapenkeillä, ja kyllähän tuolla ihan ajelisi 8)
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Käy vaan koittaa ja vertailun vuoksi myös tätä :D
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Harju kirjoitti:Käy vaan koittaa ja vertailun vuoksi myös tätä
Jaa mitä? "Hakusi on vanhentunut" sanoopi Internetti.
-T

Kuva
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Eipä haukutakkaan Rangea.

Milläs muulla ajopelillä ne enklantilaiset lordit ketunmetsästysmajalle voisivat edes ajella :roll:

Ei muuta kun oikeaa asennetta vaan koeajolle :D
Raporttiakin jo odottelemme innolla.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

eerola kirjoitti:
Harju kirjoitti:Käy vaan koittaa ja vertailun vuoksi myös tätä
Jaa mitä? "Hakusi on vanhentunut" sanoopi Internetti.
Jaa kyl mulla näytti :shock:
no koitappa \/
THE MOTHER
Viimeksi muokannut Harju, 18.7.2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Nyt haukutaan Range Rover TD6

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:"Kaupunkimaasturifani" eerola...
Jotta tarpeettomalta ihmettelyltä vältytään, lainausmerkeissä oleva sana siis viittaa yleiseen suhtautumiseeni katukäyttöön tarkoitettuja maasturin näköisiä kulkuneuvoja kohtaan. Näkemyksiäni olen perustellut runsassanaisemmin esimerkiksi täällä.
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Harju kirjoitti:Jaa kyl mulla näytti :shock:
no koitappa...
Toyota Land Cruiser 100 4.2 TDsl Executive aut... Hmm... Ilmeisesti ihan testivoittaja kulkupeli. Jos kaikki faktat irroitetaan viitekehyksestä ja katsotaan mittarien läpi, Land Cruiser lienee vallan erinomainen maasturi. Eli Land Cruiser on juuri niinkuin muutkin Toyotat: Hyvä.

Verrattuaan useita oikeasti etenemiskykyisiä autoja, eräs hyvänpäiväntuttu osti juurikin tuollaisen. Eikä ole ainakaan ääneen moittinut. Mutta hänellä ja minulla on melko erilainen käyttötarve. Hänen on oikeasti liikuttava joka päivä, kelillä kuin kelillä, vaikeaksi menevän tien läpi. Ainoa, missä minä hyötyisin maavarasta on se, että ei pökkäisi auton helmaa katukiveykseen. Eli hänellä on oikea tarve. Minulla ei tarvetta lainkaan. :wink:

...ja näinpä kun asiaa ihan omasta perspektiivistäni katselen, yksi iso ongelma tuolla Land Cruiserilla on. Olkoonkin vaikka 4.2-litrainen turbodieseli, niin ei kiinnosta jäsen eerolaa. Ei sitten yhtään. Siitä puuttuu ihan kokonaan se X-tekijäksi kutsuttu "jokin", mikä sai minut jarruttamaan Range Roverin luona.

Ai, vielä yksi kysymys nyt kun Toyotasta puhutaan: Mistä tuohon Toyota Land Cruiser 100 4.2 TDsl Executive aut:iin on löydetty noin guttaperkkan näköistä nahkaa (ks. sisäkuva ja erityisesti ovipaneelit :lol: )?
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Arto N kirjoitti:...Ei muuta kun oikeaa asennetta vaan koeajolle...
Parahin Arto N,

Voitko ystävällisesti neuvoa, mistä saa sellaisia vakuutuksia, jotka korvaavat vierailusta koituvat mahdolliset seuraamukset? Kuten edellä kirjoitin: "...Ainoat viat, jotka "kylmien tyyppien" perusteella löysin olivat: a) Hintapyynti..." :wink:

Kertokaa nyt, että Range Rover on oikeasti vähintään yhtä huono ajaa kuin W163-korin ML! Kertokaa samalla, että se ruostuu nopeampaa kuin väyrynen ja sen ylläpitokustannukset ovat aivan intergalaktisen tähtitieteelliset! Mielelläni kuulen samaan hengenvetoon myös, että 3-litrainen BMW-diesel on yksinkertaisesti huono ja lisäksi käsittämättömän alitehoinen tuohon mammuttiin. Näiden jälkeen minun on hyvä huokaista syvään ja jatkaa jälleen elämääni. Ei tarvitsisi edes sivusilmällä kuikuilla siedettävästi hinnoiteltua ja nahanhoitoaineessa kylvetettyä
Range Rover Vogue TD6:a (tai TDV6:a...). :)
Viimeksi muokannut eerola, 18.7.2007 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-T

Kuva
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Jotain kokemuksia löytyy tuosta uuskoppaisesta Rangesta.
Viimeksi ajelin muutaman päivän Supercharged-versiolla ja aiempaa kokemusta on sitten nuhaisemmalla bensakoneella.

Dieselistä ei ole kokemusta tästä uudesta korimallista.

Sisätilathan on upeat mutta englantilaisuus tulee vastaan muutamissa yksityiskohdissa, ikuisuuskysymyksiä. Katkaisijat, kahvat, pullotelineet jne. Vaikka isäntä vaihtui firmassa niin nuo on aina olleet jotenkin auton statukseen sopimattoman kehnoja laadultaan ja ulkonäöltään. Samoin sisätilojen kuluminen on hämmästyttävän vauhdikasta jos vertaa esim. MB:n sisustan sietokykyyn.



Hieno, hyvä, kallis autohan tuo on :D
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Juu sehän on tosi ettei tojotassa oo sitä äksää niin paljoa, ees likikään :cry: Mutta meikäläisellä tuuppaa tulemaan aina tippa tai kaks kun näkee ja kuulee ison dieselin 8)
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Harju kirjoitti:...meikäläisellä tuuppaa tulemaan aina tippa tai kaks kun näkee ja kuulee ison dieselin
No, miten olisi TDV8?
-T

Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

eerola kirjoitti:
Harju kirjoitti:...meikäläisellä tuuppaa tulemaan aina tippa tai kaks kun näkee ja kuulee ison dieselin
No, miten olisi TDV8?
Tuliks multa jo :shock:

Ei vaan mieluusti vielä suora kutonen
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

heikki5 kirjoitti:...Vaikka isäntä vaihtui firmassa niin nuo on aina olleet jotenkin auton statukseen sopimattoman kehnoja laadultaan ja ulkonäöltään. Samoin sisätilojen kuluminen on hämmästyttävän vauhdikasta jos vertaa esim. MB:n sisustan sietokykyyn...
Tämä näyttäisi olevan ihan linjassa tuon yksilön kuljettajan istuimesta tekemäni havaintojen kanssa... Sen nahka näytti venähtäneeltä jo kohtuullisen maltillisillakin kilometreillä. Se oli hieman samalla tavalla nitkahtanut, kuin joissain Volvoissa. Ja Volvon nahkasisustan käytönkestävyydestä olen valittanut jo aikaisemminkin. Kehtaan väittää, että mersun penkki olisi ollut muutaman käyttövuoden jälkeen vielä kuin uusi.
-T

Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

eerola kirjoitti:Kertokaa samalla, että se ruostuu nopeampaa kuin väyrynen...
Valitettavasti väyrynen tuottaa pettymyksen tässäkin asiassa. Rangessa taitaa olla pellit alumiinia, joten ruostuminen on heikkoa. Tosin joissain malleissa löytyy takaluukusta myös hieman teräspeltiä, joten pientä toivoa ruosteen suhteen saattaa olla.... :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Noniin, nyt alan jo selkeästi rauhoittua. Havaitsin juuri, että diesel-Rangen rahalla saisi aika kivan, saman vuotisen ja yhtä paljon ajetun diesel-koneisen S203-Mersun. Ja jäisipä vielä rahaa jätskiin.

Tai erotuksella voisi käyttää Mersuaan Vehossa kerran kuussa vaikka ei olisi mitään vikaakaan. Siis ihan vain harrastuksesta. Ja ostaa joka kerta omaan piikkiinsä "huoltokahvit" ja possumunkin.
-T

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ajelin joskus aikoinaan Morris Marinalla ja päätin että brittikokeilut olivat nyt tässä. Englantilainen ei osaa tehdä autoa. :idea:

Jätetään nyt ne Rolssit ja muut autotallissa rakennettavat rottelot tästä erilleen, puhutaan siis autoista jotka koskettavat tavallista kuluttajaa. :D

Mieli tekisi mainita pimeyden ruhtinas Lucaskin, mutta antaa nyt olla.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

HVM kirjoitti:... Morris Marinalla... :lol:
Työkaveri oli rääväsuu, sanoi toiselle jolla oli ihka uus Marina.

Suomessa teköö sokeet pärekoreja mutta englannissa autoja.

Seuraavan aamuna tämä vanha insinööri tuli ihka uurella Asconalla ja vielä kakslitrane ko meillä oli sillo vaa jottai 1,1 Esckoja, vittu ko hävetti sen kaverin puolesta.

Vanha herra labrainssi sano että kelpaako pojille nyt. :oops: :oops:

Mie ajelin Mitsupajerolla ja laitoin jokapyörää kettingit ja ko hyvä kangasmaasto ni toin vähä lume aikaa kolomeekii kokonaistapetäjää sahhauslaanille pellolle, siinä sit pölökkysin ne saha tukeiks ja uuvvestaa.

Vieläkkii ois yhet ihka uuvvet kettinkit myymättä. Toisen parin jonnekkii rukkiin nlähetin.

15 kiinntoo viikonloppuna. Nykysi en käsitä mite hullu sitä on ollu ko maasturin ostin sillo. Ni pitihä sitä hyödyntää vähä. Ja vähä. Traktorilla ois ollunna satakertoo helepompoo.Tyhmästä päästä kärsii koko vartalo mutta pyssyypähä sikkspäkki kuosissa.

Ei hävetä heittee yhtää paetoo poikkee uimarannalla.

Tuntuu että ko nyt oon traktorilla ajellunna jo parikymmentä vuotta että leluja ne maasturit on.

Se ol elämäin paras kauppa ko tiisselivero pompsahti piliviin ja ostaja ol iha täpinöissää ko auto ol ko uus.Eikä tiennä mittää että minkälaine vero niissä on.Ja soittti ja höpötti että elä myö muille elä myö muille. Että hän jostai lainaa rahhaa. Mie jo keran sanoin että elä osta jos lainarahalla pittää ostaa. Mie sain 12 tuhatta ajetun Sierran vaihossa pilekkahintaa. Se savvuutti, lie ollu enklannissa tehty. Vaihoin ohjurinkumekset ja ei savuttanna ennee. Minkähä takija se ei ollunna takkuusee sitä laitattanna.

Nykysi vaan ihmettelen että mitä kaupungissa teköö maasturilla. Ko mie pärjään vanhalla tytön -89 Corollallakkii maaseuvulla eikä täällä mee Dösä ja Spåra vartin välei. Ko kesällä ei koululaisbussikkaa kule.

Eile muute elvistelin , kävin pololkupyörällä kauppariessun 14km sivvuusa.

Nätti ilema , mukavoo. ja yhen lesken luona kävin vaihtamassa sähköhellaan lampun tulomatkalla. Sain pullakahvit ja mansikoita. En muuta. Tullessa kävin vielä uimassa. Oikei munasillaa.
Ai ettäkö muka munia huuhtomassa lesken luona käynnin jäläkee ja vitut sanon minä.
En suanu. en varmasti.

Mie en ou ajannu ko 109 Bensalantikalla työmaaolosuhteissa. Alle parikymmentä tuhatta, Kyll sill maastossa pärjäs. Ei siitä mittää erikoista jääny mielee. Tuulilasin sai helteella kääntää alas. Ja muistaaksen siinä oli " tuuletusrako kattojen välis" .

Jatkakkeeeha juttuu maastureista.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 18.7.2007 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VALMET 5oo -69
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

HVM kirjoitti:Mieli tekisi mainita pimeyden ruhtinas Lucaskin, mutta antaa nyt olla.
Itsellänikin on kokemusta tästä "pimeyden ruhtinaasta", en tosin tiedä, joko hänet on karkoitettu uudesta rangesta. :roll: Mutta jos hänen sielunsa asustaakin yllättäen Rangessa, on hätä kädessä. Hän iskee juuri silloin kun sitä vähiten osaa odottaa, yleensä mitä katalimmalla tavalla. :roll:
No joo, uudemmista rangeista ei ole mitään kokemusta, ne vanhat (80-luvun) tuntuvat ainakin olevan melkoisia kattiloita. Mutta ihan maastokykyisen oloisia. :eec: Tosin defenderi on aika kaukana tuosta tämän topikin aiheesta. :roll:
Mites olisi suoraan Bemarin maasturi kolmenlitran dieselillä, jos Ml:llä ei ole sovelias..?
BMW 318d -09
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Työkaverilla oli tuollainen riisselikoneella ja luvattoman paljon pikkuvikaa piti sisällään tuo englannin ihme... Suurimmat ongelmat oli jousituksen kans talvisin - auto oli yhtä paljon pajalla kuin ajossa :evil:

Vaihto VW Touaregiin oli ajankohtainen ja lastutettuna yli 1000Nm väännöllä täytyy tunnustaa että olipas kiva volokkari :lol:

Toisella kaverilla oli pari bensaversiota ja niissä taas ei ollut muuta kuin pieniä kiusallisia sähkövikoja - jousituksen kans ei mitään :roll: En muista kylläkään että oliko nuissa ilmajouset vai ei :roll: On muuten tosi hidas pysähtyyn tuollainen malmikasa vaikka kuin alumiinista kasattu :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

XUX63 kirjoitti: Vaihto VW Touaregiin oli ajankohtainen ja lastutettuna yli 1000Nm väännöllä täytyy tunnustaa että olipas kiva volokkari :lol:
Joko on turboista akselit poikki?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Kylhän ne menee niin kauan kuin ei mitään tule, huollot maksaa käden ja jalan mutta sitten kun(ei jos) jotain hajoaa pajalla olo aika mitataan viikoissa ja laskuissa ei ilmoiteta enää satasia.. :roll:
Lisäksi merkkihuoltoja ei joka perällä ole, tosin lienee etelässä pienempi ongelma. Eikä monikaan villi korjaamo nuita ala työstään.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Harju kirjoitti:Juu sehän on tosi ettei tojotassa oo sitä äksää niin paljoa, ees likikään :cry: Mutta meikäläisellä tuuppaa tulemaan aina tippa tai kaks kun näkee ja kuulee ison dieselin 8)
Tämähän se. Tojosta ei tule Rangea vaikka itkisi, ja jos taas jotain luonnetta tai persoonallista pitää autossa olla, niin.... :twisted:

Joskin ainoa oikea kone Rangeen on V8.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

näkikös kukaan sitä lauantaisin tulevaa liikennepoliisisarjaa jossa seurataan enklannin polliiseja? yhdessä jaksossa liikkuvien poliisi "kehui" land roverin kestävyyttä poliisin käytössä.. kahden vuoden sisällä oli kone vaihdettu vasta kolme kertaa.. :lol: seuraava partioauto olikin sit bemun X5 8)
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

J.T.S kirjoitti:...Mites olisi suoraan Bemarin maasturi kolmenlitran dieselillä, jos Ml:llä ei ole sovelias..?
Diesel-X5:ä en ole ajanut. Uusinta korimallia en lainkaan. Edellisen korimallin X5:n 4.4-litraisesta bensaversiosta minulla kuitenkin on jonkin verran kokemusta.

Kuten edellä olevan linkin takaa löytyvässä ML-reportaasissani totean, X5 on ehdottomasti enemmän katuajamisen iloa tarjoava katumaasturi kuin W163-korinen ML.

Samassa yhteydessä totean, että tavaratiloja verrattaessa baijerilaiset antavat ML:lle tasoitusta, sillä BMW X5:ssä tila ei ole yhtään kummoisempi kuin Alabaman/ Itävallan Mersussa. Sanoisin ehkä että jopa heikompi.

Range Roverissa tavaratilaa on huomattavasti paremmin kuin X5:ssä. Ja väittäisin että myös paremmin kuin ML:ssä. Vierekkäin en Rangea ja ML:ä ole verrannut, mutta sanoisin Range Roverin tavaratilan olevan leveämpi kuin ML:ssä. Mikään tilaihme Rangekaan ei ole. etenkin kun takaikkuna on vino eikä pysty. Mutta mikä tärkeintä, tila on selkeämpi kuin ML:ssä, koska Range - samoin kuin BMW - ei edes yritä tarjota kolmatta penkkiriviä. (W164-korin ML:stähän lisäjakkarat on myös pudotettu pois.)

Eli vastaten kysymykseen: BMW-maasturi ei tehnyt minusta aikanaan katumaasturi-intoilijaa. Siksi en ole järin innostunut siitä nytkään.

Ja koska en ole katumaasturi-intoilija, tämä yhtäkkinen Range Rover-innostus vähän yllätti minut kaikkineen. Joten enköhän anna innostuksen laimentua pois. Nuo tavalliset farmarit ovat aika kivoja edelleen... :wink:
-T

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Joku Range tuos taannoon oli tulos tikituunattavaksi, mutta sit soitteli et ei tuukkaan ku leipo aski tulomatkalla :roll:

Ranskalaisistahan sanotaan, että ne on hyviä vain lautasella tai pullossa :lol:
Englantilaisista taasen sanotaan, että ne on hyviä vain :?: ...... :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Jonku lanseeraama sanonta että englantilaiset ei tee tietokoneita, koska niitä ei saa vuotamaan öljyä.. :lol:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

XUX63 kirjoitti:...Vaihto VW Touaregiin oli ajankohtainen ja lastutettuna yli 1000Nm väännöllä täytyy tunnustaa että olipas kiva volokkari...
Jos tuon Rangen ikäisiä Volkkareita katsotaan, Touaregin mallistosta tuntuu puuttuvan se "sopiva" moottori.

Malliston alapäässä on "pikkuinen bensakone", joka on yhtä kamalan alimitoitettu kuin vastaava kone ML:ssä. Ainoa joka taputtaa käsiään on öljysheikki, koska polttoainetta palaa moottorin parkuessa jatkuvasti suorituskykynsä äärirajoilla. Sitten on 2,5-litrainen "pikku-TDI", joka vääntää kyllä. Mutta kiireiselle senkään suorituskyky ei sovi.

Sitten mallistossa on tyhjää... ...ja yläpäässä V8-koneinen bensa ja V10 TDI.

V8-bensa, Touaregin paino ja nykyinen vihreisiin arvoihin pyrkivä keskustelu ovat aika vinkeä yhdistelmä. 355 g/ km on melko tyly lukema.

V10 TDI puolestaan vääntää vaikka kestopäällysteen rullalle ja jumbojetin kiitotielle. En uskalla ajatellakaan, mitä tapahtuu kun se lastutetaan...

Touareg on ihan tyylikäs mutta samalla hitusen tylsä ohjaamosta. Tavaratila on jopa melko esimerkillinen selkeytensä ansiosta. Ja samalla tilaa piisaa. (Vaikka edelleen mielestäni Volvo XC90:n tavaratila on noin 5 vuotta vanhoista katumaastureista mietityin ja monikäyttöisin. Volvon kulutuksenkestävyydestä taisinkin jo aikaisemmin sanoa näkemykseni...)

Eli en taida volkkaristiksikaan ryhtyä (vaikka minulla yksi Passat on hetken omistuksessani vieraillutkin). V10 TDI toki kyllä vetää hartaaksi - sen verran samaa rataa mieltymykseni kulkevat jäsen Harju:n kanssa - mutta hintalaput ovat aivan tajuttomia. Volvo-miestä minusta tuskin myöskään koskaan tulee.
-T

Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Harvase päivä kuolaan tuareggia kaupungilla, musta, kromi rautaa keulassa ja sivulla, mustat huikka kromiset 22" aluvalssit 8) tietenkin V10tdi ja mustaa savuakin tulee ja poistuu talvella liukkaamin valoista kuin 190 2,0dee :shock: :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:.... lastutettuna yli 1000Nm väännöllä täytyy tunnustaa että olipas kiva volokkari :lol:
Käsityönä hipisteltynä yli 1000Nm väännöllä täytyy tunnustaa että omaps kiva Suburbani

Jaa, että Rässi pois sotkemasta topikkia? Juu, sori vaan. :arrow:
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”