Ford P100:aan nokinaku OHC:n tilalle?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Ford P100:aan nokinaku OHC:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mikäs tiiseli menis heittämällä kiinni 2.0 OHC:n tilalle? Sierrassahan on 1.6D:tä ainakin. Onko isompaa?
Ostin meinaan aika hienon :roll: lavakatiskan, kun volovo vietiin väkisin käsistä. :( Mutta hölömö vehje on, paku ja bensakoneella. Eli diisselimotti reikään, leima lappuun ja halapaa ajoa maaliman tappiin. Vai onko diesel-Fordistin maailman tappi 500km päässä? :roll: Eli tekeekö niillä Fordin nokikoneilla mitään?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tämä mies se ei oo ollenkaan sekasin. :lol:

No jos kerran rojektia, niin entäs se Scorpioiden :eec: nokalla ollut pösön 2,3Liittertiisel? :huh:

Ja kuvia, p*rkele! :protest:
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

1,8d kierä kaukaa mutta noita elvytetty 2,3 d koneella. samaa konetta transistorin nokilla. mutta foorumin hengenmukaisesti sinne pitää voimistella om60X sitten voi ajaa maailman tappiin jos vai korroosio korissa pysyy aisoissa
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei kait niissä 1.6D:tä ole ollut, mutta 1.8 TD kylläkin, ainakin fordin lava-autossa isällä semmonen.

Sierrassahan on ollut 2.3D, lieköhän oli intenorin, taimikäsenytolikaan, siis Peugeotin peruja diisseli. Minun käsittääkseni mainettaan parempi.

Laita sinne mersun 200D, ei ole tappi kiinni moottorista.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: Ford P100:aan nokinaku OHC:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Malm »

Sivonen kirjoitti:Mikäs tiiseli menis heittämällä kiinni 2.0 OHC:n tilalle? Sierrassahan on 1.6D:tä ainakin. Onko isompaa?
Ostin meinaan aika hienon :roll: lavakatiskan, kun volovo vietiin väkisin käsistä. :( Mutta hölömö vehje on, paku ja bensakoneella. Eli diisselimotti reikään, leima lappuun ja halapaa ajoa maaliman tappiin. Vai onko diesel-Fordistin maailman tappi 500km päässä? :roll: Eli tekeekö niillä Fordin nokikoneilla mitään?
Meillä katkes P100:n koneesta ensin ajossa kampiakseli, sitten vahingossa nokka-akseli, sitten katkesi ajossa uusvanha käytetty nokka-akseli, sen jäläkeen kannesta ohjurin vierestä taisi tipahtaa palanen venttiilin väliin...Hyvä ja luotettava auto se oli, saatiin se ilmatteeksi.

Mutta oon minä sen saman auton nähänyt tänäkin vuonna liikenteessä.

-Risto

Ainiin, kone oli väljäksi porattu 1.8 turpotiisseli, mikähän endura siinä venakopan päällä luki ?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Perkule minen mitään pösötiiseliä sinne ainakaan laita. :eec: Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä. :twisted: Nyt alkaa kuulostaa siltä että viskaan turpon tuohon OHC:hen... Tai sitten ajelen tuommoisenaan, on siinä nyt kuitenkin enemmän kitua kuin volovossa, ja kuluttaakin vähemmän. :D

Kuveja vois kahtella huomenna jos jaksaa. Nyt pitää lähtä töihin, ei kerkiä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Tuli tuossa itsellänikin tänään mieleen, kun e30 bemareita on useampia itselläni ollut ja semmosta tekis mieli, mutta pensaa en osta ja bemarin dieseliä en laita niin onko lain kirjaimen mukaan mahdollista panna esimerksiki mersun dieselmoottoria bemariin, tehojen en usko olevan esteenä, mutta miten kun ei ole saman merkin sisältä ja toiseksi minkälaisia ongelmia uskoisitte tulevan asennuksessa? Koneeksi ajatellut om602:sta ahtimella tai ilman ja automaattina mieluusti.
Avatar
lampinen
Viestit: 25
Liittynyt: 02.10.2005 18:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Äläkä ainakaa 1,8 konetta sinne laita oli sit turbo tai vapari ni ei,on kokemusta täysin surkeita koneita....kokemusta on.....
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Sellanen 2.3d indenori jakso vetää kerranmuinoin lahden motarilla 160km/h :shock: haipakkaa, korina sellainen 3-ov sierraa etäisesti muistuttava ruosteläjä :?
ristuksen laiska se kyllä oli muuten.
Eihän psa diiselit yleensä ole kovin paskoja olleet.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Jantteri
Viestit: 207
Liittynyt: 04.1.2007 23:18

Viesti Kirjoittaja Jantteri »

Sivonen kirjoitti: on siinä nyt kuitenkin enemmän kitua kuin volovossa, ja kuluttaakin vähemmän.
Enemmän? :shock: Ei sitten vissiin ollu ihan ehjä se volovo, eikös siinä pitäisi kumminkin olla joku satakunta kaakkia kun tuossa Psatasen pensamyllyssä taitaa olla jotain 77hp vakiona... :roll:
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Suosittelisin 70- luvulla yleisesti käytettyä Perkins dieselmoottoria, niitä vois vielä löytyä romiksien takapihoilta. Siinäpä vasta yleis-sopiva moottori autoon kuin autoon, äänikin sopivan miehekäs! Takametsien miehet diisselöi Perkinsillä aikoinaan Volgia, Marinoita ym, ym, vaihtelevalla menestyksellä.

Sivosen aikaisempaa remonttiblogia lukeneena minusta tuntuu että tässä Perkins projektissa vois olla haastetta!
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Vastarannan kiiski täällä!

Notta minkä ikäinen peli se on? Saako siihen vaihtaa oikein mitään muuta moottoria kuin sellaista jolla se on tänne tyypitetty.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hö. Laita siihen OM602 ja mersun vaiheloota. Kardaanihan on helpoin risteyttää.. etupää mersusta ja takapää foortista.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Mitähän pillereitä se Sivonen oikee napsii, ei h*l*vetti ostaa ny psatku voorti :lol: no ompa meillä muilla ainakin hauskaa :happy:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En vihti alakaa mersun konetta laittamaan. Liikaa vaivaa. Jos kiinnikkeet passaa, niin taunukseen vaihtaa koneen yhessä illassa ja paariinkin kerkiää mukavasti. Tää on ajoauto, ei mikään pihankoriste (Mersu on sitä varten).

Harju, Cetaflexin Merck NM 500MG. Tosin pihaan kun kahtoo, niin ysimillinen burana voisi olla sopivampi tähän kalloon. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kaks tippa kolomonen intehoor tilalle vaan .
Multalöytys tuosta pihalta semmonen kopassa kiinni lähti nätisti käyntiin n.4 vuon seisonnan jälkeen .
Oisin kruisaillut vähän tuossa kylillä jos ei olis ollut taka rummut jumi :kasijarru: :jarru:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Ainahan sitä voi yrittää kyselää hajottamoilta että olisiko niille jäänyt hyvää auton omaa 1.8 dieseliä.
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Harju kirjoitti:Mitähän pillereitä se Sivonen oikee napsii, ei h*l*vetti ostaa ny psatku voorti :lol: no ompa meillä muilla ainakin hauskaa :happy:
Katokaapas "rannikon" miehet täällä keskisessä-suomessa ajellaan lava-autoilla malliin Ameriikka? Mullakin on tarosta jo kuskinovesta kulunut maalit pois , kun luu roikkuu ulkona kokoajan ja nortti palaa huulessa. :lol:

Pitää lähtee kurkkaamaan " sivosen" kossu voortia kun töistä jää aikaa..
big jopo
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sivonen kirjoitti:Perkule minen mitään pösötiiseliä sinne ainakaan laita. :eec: Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä. :twisted:
Elä elä elä. Nehän on ihan ikuisia ne vanhemmat Pösön (Intenoorin) diiselit ja valtaosa uudemmistakin. Sellaasta PSA:n 1,9 -litrasta ei tuohon taida oikein helposti asentaa, mutta siinä olis ja sellanen mylly että raksuttaa isältä pojanpojalle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Kaverilla oli 2,3 diesel sierra. 4 km ku mentiin kaasu pohjassa niin neula näytti huikeaa 120km/h nopeutta :shock: Mutta sen kun sai vauhtiin niin oli lepposa ajella.....siihen asti ku piti saada pysähtymään :eec:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Siinon HVM:lle kuveja:

http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23941.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23951.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23961.jpg

On vähän kakkanen sisältä ja päältä, mutta enpä jaksa alkaa pesemään... :roll:

huom. Mersun akku. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On se ruma. :shock:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mika.T kirjoitti:On se ruma. :shock:
Muhhah. On se.

Tolla muuten saanee sladeja sen verran talvella mitä vaan jaksaa oikoa. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Sivonen kirjoitti:Tää on ajoauto, ei mikään pihankoriste (Mersu on sitä varten).
:lol: :lol:

Mitä tuohon nyt tiisseliä laittamaan, OHC:hän on hyvä kone vai onko se särki?
Paisari ainakin on tyhjä :vesi2:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ohanse hyvä kone, mutta tiisseli olis halavempi ajaa. Toi kun on pakettiauto... Kantavuutta on muuten yli tonni. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

[ot] menee muuten semmonen 1,8td kone kivan näköseks kun 160km/h vauhdissa asvaltilla katkiaa jakoremeli :shock: konepeltikin saa aivan uusia ulottuvuuksia :lol: [ot]

On se komia heti ku... karvanen p*rs* eikä mikkää nätti py**y
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

onkos tuossa muutes lukkoperä.

tutuilla oli tommonen psatku, td-koneella ja lukkoperällä, eri talvipeli.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei oo lukkoa. :(
Töissä on hitsauskone. :twisted:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Aku P kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Perkule minen mitään pösötiiseliä sinne ainakaan laita. :eec: Hyviä ranskalaisia saa vain grilliltä. :twisted:
Elä elä elä. Nehän on ihan ikuisia ne vanhemmat Pösön (Intenoorin) diiselit ja valtaosa uudemmistakin. Sellaasta PSA:n 1,9 -litrasta ei tuohon taida oikein helposti asentaa, mutta siinä olis ja sellanen mylly että raksuttaa isältä pojanpojalle.
Setä mies oli aikoinaan erikoistunut tuohon vanhempaan indenoriin ja tuumas vaan että oli todella hyvä moottori korjaamon kannalta :lol: :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sopisikohan pösön 2,5 TD miten helpolla P100 keulille ?
Semmosen jos sattus löytään nii ois reilut 82 kw ja kohtuudella ruuvattavissa vähän enemmänkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”