Pakkasvaivaa: Pösön kone leikkasi kiinni

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Pakkasvaivaa: Pösön kone leikkasi kiinni

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aamulla tallille tullessa kaveri kiroili porttikongissa ja kiskoi norttia naamariin otsa noessa. Sanoi, että nyt vituttaa melkoisen riskisti.
Eilen illalla oli Pösö 307 jättänyt tielle Jyskälän ja Tampereen välille.

Kova pakkanen oli tukkinut huohottimen ja painanut öljyt ulos. Hommaa ei ajossa huomannut kuin ajotietokoneen ilmoituksesta, että nyt ovat liemet vähissä.
Sälli ajoi ensimmäiselle mahdolliselle levennykselle ja sammutti myllyn. Apua tuli paikalle, mutta eipä kone enää hievahtanutkaan, juntturassa oli. Nyt peli on korjaamolla odottamassa remppaa. Saas nähdä, ottaako takuu asiaan enää kantaa, meni kesällä umpeen. Tai ottaisiko, vaikka olisi voimassakin :shock: .

Kaikkea sitä voi sattua.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

HEhhheh...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Merkit: Citroen, peugeot, renault ja opel kuuluvat ainakin samaan ryhmään juuri noiden huohotusongelmiensa takia. Kun C5 tuli markkinoille niin ihan uutukaisia autoja jäi tien poskeen ekana talvena. Huohotusletku tukkeutui kuulemma. Samoin kävi myös uudelle lagunalle sen tullessa markkinoille. Oli arka paikka yhdelle samassa duunipaikassa olevalle :wink: .

Omakohtaisia kokemuksia on tuosta opelista :oops: . Käyntiin se lähti aina jopa -26 asteen pakkasilla ja ilman piuhaa, mutta se käyntiinlähteminen ei aina riittänyt... Öljyt vaihtuivat venttiilikopantiivisteen kautta joskus jopa jo -6 asteen pakkasella. Konetilaa tuli ainakin pestyä ahkeraan eikä öljyt päässeet kulahtamaan koneessa. No joo... aika leikkimistä se oli ja onneksi vain yhden talven. Se sai jo hermot aika tiukkaan pisteeseen ja elvytys oli tarpeen :wink: . Piti ostaa Japanilainen :shock: .
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Rellun Lagunat räjäytteli myös ohjaustehostimen öljyjä pihalle :roll:

Pösöön huotinletkuviidakon on tainnut suunnitella paikallinen putkimies :roll: ...on meinaan sen verta niitä putkia sielä konehuoneessa, ainakin vanhemmissa malleissa:lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Onhan tuo sama ongelma kuulemma ollut (ainakin noissa ranskalaisissa) vissiin 30 vuotta, kuulemma, ja mihin se siitä muuttuisi.. :roll: Kaveri ajeli taannoin '80-luvun Citroen BX:llä, valitteli tätä kyseistä huohotusputken jäätymisvaaraa. Väitti vieläpä saman ongelman vaivaavan nykyisiäkin citikoita.



M.O.T. :shock:
-jukka
W202 C180 automaatti -94
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jos jollain on ranskalainen auto niin tarinathan voi laittaa suoraan tuonne itsensäkidutustopicciin.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pakkanen saisi kiristyä täälläkin sinne -30 - -35 ºC -lukemiin.
Alkaisi olemaan vapaita parkkiruutuja, kun ranskikset jäisivät kotipihaan :twisted:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tere tulemas tänne Rolloon :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10592
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ihmeen vähän oli paikallisen marketin pihassa autoja kun kävin täyttämässä ruokavarannot. Kyllä muuten valkeasta mersusta näkyy ruosteet kauas :naughty: Onneksi oli yksi ruutu välissä tyhjää... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Onhan noitten ranskiksien kanssa onkelmia juu, mutta se mikä ihmetytti työmatkalla aamulla oli että ainoat autot mitkä olivat jääneet tienvarteen olivat vanha 900 suaappi ja 124 mersu :shock: ei yhtään ranskista...
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Pappi kirjoitti:Ihmeen vähän oli paikallisen marketin pihassa autoja kun kävin täyttämässä ruokavarannot. Kyllä muuten valkeasta mersusta näkyy ruosteet kauas :naughty: Onneksi oli yksi ruutu välissä tyhjää... :wink:
Enhän minä ole käyny sielläpäinkään? No pitää fiksailla takakontista ne pari kiveniskemää, jos tuolla nyt kevääseen asti kehtais ajella.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Wike kirjoitti:Onhan noitten ranskiksien kanssa onkelmia juu, mutta se mikä ihmetytti työmatkalla aamulla oli että ainoat autot mitkä olivat jääneet tienvarteen olivat vanha 900 suaappi ja 124 mersu :shock: ei yhtään ranskista...
Ranskalaiset on jätetty kotipihaan jo valmiiksi. Tai sitten palokunta on hinauttanut ne on jo pois :wink: :roll: ongelmajätteenä öljyämästä teitä.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

tänään lähdin kokkolasta ylivieskaa ,ja matkalla silmiin sattui kaksi ranskalaista autoa pelti pystyssä... :lol:
BMW E31 V12
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuttu vaiva. Oma 405 teki tempun joskus ihan uutuuttaan, ennen kuin älysin kaivaa sen Pata-patan pois yhdistetystä öljyntäyttöputkesta/ läähättimestä. Kaapon kaverin pitää tumpata rottelo heti, eikä vasta seuraavassa mahdollisessa paikassa. Se maksaa ranskalaisilla ajellessa itsensä hyvin nopeasti takaisin. :ope:

Ja bongattu 2 Corollaa tienposkessa, ei muita merkkejä. :roll: no 1 kpl w123 240D oli, mutta sitä en kerro.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29078
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pösöissä on myös sellaista ongelmaa että pakoputki jäätyy tukkoon.

Mersuista W210:t ja Sprinterit jotka ovat 290 turbodieselkoneella kuuluvat samaan kastiin näiden pösöjen kanssa tuossa huohotinongelmassa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Nonii. Hetki pois ja ranskalaisia kateelliset sekä köyhät mersuilijat kilvan moittivat. Mulla on nyt ollu viime päevinä niin vilu, etten oo kehannu kävellä töehin. Joka aamu oon pösön tartannu ja ajellu tyytyväisenä työmaalle. Öljymittari(tikkua ei meillä nostella) näyttää aina täyttä.

Mihinkä te ootte unohtanu volkkarit????? 1,4 ja 1,6 litraset pensavolkkarit ruikkii öljyjä pitkin maanteitä varmasti kaikista eniten. Etes ranskalaiset mopot ei vejä niille vertoja. Nii ja 2,4 litraset audit v6-koneella hylkii kans öljyä. Sen lisäksi että ne nauttii voidetta sisäisesti, ne syytää niitä vielä ulos huohottimesta, mittatikun reijästä, venttiilikopista, ihan mistä vaan sopeva väli löytyy...
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29078
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tottajoo, Ville. Olikos se kolmosgolffi jonka 1,4 moottori on kuuluisa huonosta öljynkierrosta - tiedä nyt puklaileeko se öljyjä ulos aina mutta kiinni leikkaa pakkasella.

Siteen kun sellaiseen kyselee osia niin Ville ja kumppanit kertovat että pienin osa mitä alakertaan saa on uusi alakerta. :shout:
oulaistenliikenne.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Tottajoo, Ville. Olikos se kolmosgolffi jonka 1,4 moottori on kuuluisa huonosta öljynkierrosta - tiedä nyt puklaileeko se öljyjä ulos aina mutta kiinni leikkaa pakkasella.

Siteen kun sellaiseen kyselee osia niin Ville ja kumppanit kertovat että pienin osa mitä alakertaan saa on uusi alakerta. :shout:

Eikös juuri tässä 1.4 koneessa ollut männissä joku ihme pinnoite joka varisee pois ja aiheuttaa öljynkulutusta? 100.000km kuulemma kestää ja sitten alkaa
öljynsyönti? Graphite coated-taisi olla oikea termi?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Kaapon kaverin pitää tumpata rottelo heti, eikä vasta seuraavassa mahdollisessa paikassa .[/size]
Juu, olisihan se hetikin pysähtynyt, mutta sillalla satasen vauhdissa kahden rekan välissä kun laittaa liinat kiinni, olisi tullut sitten muunlaisia vaurioita :shock: . Ja silloilla ei juuri pientareita ole. Valitsi muuten Pökötti oivallisen paikan alkaa kiukuttelemaan :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tuossa eilen oli kaverin pösö 406:nen sylkenyt ohjaustehostimen öljyt kartanolle. :shock:

Ihme juttu :?:
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kaapo kirjoitti:
HVM kirjoitti: Kaapon kaverin pitää tumpata rottelo heti, eikä vasta seuraavassa mahdollisessa paikassa .[/size]
Juu, olisihan se hetikin pysähtynyt, mutta sillalla satasen vauhdissa kahden rekan välissä kun laittaa liinat kiinni, olisi tullut sitten muunlaisia vaurioita :shock: . Ja silloilla ei juuri pientareita ole. Valitsi muuten Pökötti oivallisen paikan alkaa kiukuttelemaan :lol:
Sillalta alas vaan.....voi päästä vaikka pääpirun bileisiin, siellä helvatissa on sentään lämmin varmaan, toisin kuin ranskalaisessa autossa. Ja kyllä omaisetkin varmasti ymmärtävät että miksi näin kävi jos henki menee.
Rekkojen välissä ei kannata jarruttaa, vaarantuu vielä kanssaihmisetkin ja turhempaa hengenmenetystä sivullisille ei voisi olla kuin ranskalaisen ongelmajätteen aiheuttama ketjukolari.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Juhana H.
Viestit: 424
Liittynyt: 30.9.2005 2:41
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

Kaverilla on -99 1.4 (mopo) neloskopan kolvi ja alkutalvesta monesti tyrkkäsi öljyt pihalle. Nyt vasta siihen laitettiin Stockmannilla takuuseen huohotinputken lämmitin eikä ole tarvinnut lähteä mersulla jeesimään joka toinen päivä.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

kaverilla pari vuotta vanhassa golfissa sama juttu...huohotinputki jäässä ja sylkäs öljyt ulos => kiinni jytkähti... :twisted:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29078
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään Seat Leon 1,6 16V ja Citroen Xsara 1,9 TD ; öljyt ulkona jäätyneen huohottimen takia.
Peugeot 605 ja MB ML; ohjaustehostimen letku hajalla ja öljyt pihalla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Vanhoissa lagunoissa myös jäätyy takapönttö umpeen, piru että sai pari viikkoa sitten ettiä vikaa ku ei lähe käyntiin.. Bensaa tulee ja kipinä, mutta hörähtelee vain. No jätin sen halliin yöksi ja kappas aamulla lähti tuosta vaan.. 8) Reikä pöntön pohjaan ja tuli puoli ämpärillistä vettä siellä. :shock:
Nelostiellä oli hippasen raskaalla kalustolla onkelmia, toista kymmentä yhdistelmää hätävilkut päällä pientareella.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Eilen kuulin radiosta hyvän vinkin: "Kovilla pakkasilla kannataa varata mukaan varaöljyä, jota voi sitten lisätä moottoriin kun edelliset on kankaalla." :shock:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

jusamb kirjoitti:Eilen kuulin radiosta hyvän vinkin: "Kovilla pakkasilla kannataa varata mukaan varaöljyä, jota voi sitten lisätä moottoriin kun edelliset on kankaalla." :shock:
Sama vinkki tuli kuultua, olikohan ylesuomi kanava.
Uusi öljy kuulemma sulattaa huohottimen kun sen kippaa pataan sisään.. :shock: :huh: mitenhän se sen tekkee..
Tosin saattaahan se huohotin sulaa kun auto pysähtyy(ajoviima loppuu) ja kuuma kone sulattaa sen, mutta monesti on jo ns. housussa siinä vaiheessa kun öljynpainevalo syttyy ellei ole jotain määrävaroitinta tai tarkkaa nenää.
Btw. ventolla vetäisin eilen vantaalta ouluun, -18 lähtiessä ilman roikkaa viikon seisonnan jälkeen tulille ja matkaan.. Lahden nurkilla oli jo -31, pulkkilassa ei ollut kuin -28 ja ventossa piti lämpöä pykältää pienemmälle ku meinas tukehtua(puhallin oli kuiten ykkösellä).
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Faijalle oli eilen käynyt sellainen homma, että uuden rellun omistaja oli pyytänyt lorausta uutta öljyä koneeseen sulattaakseen huohottimen - olivat merkkiliikkeestä niin neuvoneet. Mazda6 turbodiesel on sekin ottanut tavakseen sammua aina välillä näin pakkaskeleillä. On ne ihmeellisiä kamppeita nuo nykyautot :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Juu, kaverin Opeli aikoinaan puhalsi öljyt ulos koneesta ja kuinka ollakaan öljynpainevalokaan ei toiminut... se kyllä oli tiedossa. Tyyppi vaan vaihtoi pienempää sisään kun auto alkoi ryytymään ja lopulta ei enää jaksanut mennä ykköselläkään. Hinattiin peli meikäläisen tontille ja seuraavana päivänä kamu tuli uusien öljyjen kanssa, lurautti ne sisälle koneeseen ja pisti vehkeen tulille!!! Siinä se ajeli viikon pari vielä ennen remonttia.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Oksentipa se tuo isäukon W123:n kaksilitrainen kaasarikattila kanssa öljynsä ulos torstaina. Kilometrin päähän pääsi kunnes hokasi.

Noh, ukko kun ei noista maallisista niin kauheasti välitä, ajoi kummiskin mesenaatin takaisin kotio (ilman öljyjä siis). Kuulema pienoista kilkatusta oli kuulevinaan... :twisted:

Noh, Tercelillä siitä töihin (mikä tuossa pihassa on syksyn ajan jouten seissyt), iltasella lorautti uudet ölpät koneeseen, putsasi huohotusputken, ja tulille. Ja hyvin tuntuu toimivan... :lol:

(Tulipa sitten avattua tämä salainen arkku viimeisellä... :oops: )
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

eki kirjoitti:
(Tulipa sitten avattua tämä salainen arkku viimeisellä... :oops: )
No nyt kun se arkku on jo auki niin ei muuta kun tarinaa iskemään, sitähän tänne mahtuu :D

Heikki :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”