Almeran käynnissä ongelmia

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Almeran käynnissä ongelmia

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Sukulaismiehellä on Almera, vuosimalli taitaa olla -99.
No kumminkin, sellanen 2.0 diissli se on, jakajapumppulla.

Ongelma on se, että aika ajoin siinä autossa on sellainen käyntihäiriö. Vähän kun riipisi jostain ilimoja. Tämä häiriö tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Eli joskus se tulee ajaessa ja joskus tyhjäkäyntiä käydessä.

Oireena on sellainen, että meno hyytyy. Ei saa polttoainetta... Ja sitten se menee ohi. Ihan tuosta vaan. Aivankuin "jokin tulppa ois pimeenä".

Käynnistyy hyvin. Eli kyseessä ei ole imuvuoto polttoainelinjassa. Oire kestää noin 10 sek. Ilmaantuu joskus tyhjäkäynnillä ja joskus ajossa. Eli kuormitus ei vaikuta asiaan yhtään.

Huollot tuohon on tehty ihan säännöllisesti. Eli ei ole vika polttoainesuodattimessa. Tosin oireiden ilmeentyessä autoon vaihdettiin pa-suodatin. entistä tutkittiin, siellä oli hieman mustia kikkareita. Se suodatin oli lähes vuoden vanha,.

Mistä kannattaa etsiä vikaa :?: Onko näissä jotain tyyppivikaa :?:
Tosiaan tuo auto on ollut varsin hyvällä pidolla. Aika varma olen että kyseessä ei ole imuvuoto.

Ajattelin että sammutussolenoidi (jos tuossa edes sellaista on) voi vinoilla. Toisaalta, voisiko tankissa olla töhkää joka ajottain tukkii imuputken. Uskon ettei, koska vika menee ohi tuosta vaan.

Vinoileeko siirtopumppu? Siinähän on jonkinlainen pumppu syöttöpumpun yhteydessä. Olisko jossain piilossa karkeesuodatin joka tukkeutuu?
Mielestäni ei ole, koska nuo oireet menee ohi noin pikaisesti ja sitten toimii normaalisti...

Eniten pelkään, että pumpun joku elektroniikka härpäke vinoilee. Siksi kysynkin että onko näissä autoissa joku tyyppivika? Jos on, miten se korjataan? Maksaako paljon?

Oisko viisain poistaa tuo pumppu ja asentaa sen tilalle vaikka 200D:stä pummpu, missä on 7mm elementit 8)
No, ehkei noin pitkälle olla valmiita menemään :D

Neuvoja, gurut :!: APUVA :!:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Varmatoiminen 200cdi sinne almeran pellinalle, woimaakin saa tuikun avustuksella varmasti etuvetoiseen kikkareeseen riittävästi 8)

cdi:n viat on ainakin helppo korjata... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Käymäänkö lähtee aina laakista, sekä kylmänä että lämpösenä?
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Ihan laakista!

Siitä aattelin jottei imuvuotoja oo.
Muutenkin kukkuu ja käy, pirun hyvin. Joskus vaan oikuttelee.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Junnu R kirjoitti:Ihan laakista!

Siitä aattelin jottei imuvuotoja oo.
Muutenkin kukkuu ja käy, pirun hyvin. Joskus vaan oikuttelee.
Juu, samaa diagnoosia poistelin tässä vaihtoehdoista. En kyllä ole datsunin dieseliin perehtynyt sen enempää että vaikea sanoa mikä olisi se tsekkaamisen arvoinen kohde. :? Ootko udellu datsunifoorumilta?
Itse veikkaisin että mennee juuri sinne siirtopumpun puolelle, jos vaikka katkoo virtoja jostain syystä mutta tämä ihan vaan heittona, täytyy sanoa että ei mitään hajua :?
Avatar
AkiH
Viestit: 413
Liittynyt: 03.11.2006 22:07
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiH »

Kysäisehän tuolta NCF:n puolelta, siellä voisi hyvinkin keksiä jonkin ratkaisun tuohon ongelmaan.

http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83

Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

ja täältä kannattaa myöskin kysellä/lukea aiheesta lisää
http://www.holysmoke.fi/forum/
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ajjuu, semmonen tuli mieleen että eikös tuo ole niitä "rellukoneita"? Eli oisko niinkin pientä kun ööö mikä se nyt nimeltään....ilmamassa-anturi-ilmamääräanturi? Tuttua hommaa on jos sille linjalle menee. t: väykky :lol:
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Renaultilla ei ole 2.0 dsl konetta jakajapumpulla, että tuskin siellä rellun konetta on. Ainoa renaultin kaksilitrainen on 2.0dci 16v(M9R)kone tuli nyt joihinkin uusiin nissaneihin. 2.0 koneita ei ole ollut relluissakaan kovin pitkään. Aikasemmat dsl rellut oli 1.9 koneita, samaa konetta käytettiin S/V40 volvossa. Että oisko tässä nissanissa nyt nissanin oma kone?

Onko autossa lucaksen syöttöpumppu?
Lucaksen pumpuissa on aika paljon ollut vikoja juuri tuossa vuosimallissa.
Viat olleet ennakonsäätimissä. Esim relluun sitä ei saa erikseen. Oireena on nykiminen puolilämpimänä. Vika kestää ajossa noin 15 min, kunnes kone on täysin kuuma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”