LYBRA
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No miksei saisi? Tullessa Turusta ostin ensiksi Liedon Shelliltä öljynsuodattimen ja sisäilmansuodatin sattuikin olemaan varastossa. Tämän päivän huoltotoimet rajoittuivat öljynvaihtoon ja raitisilmasuodattimen vaihtoon.
Mikäli nyt jotain valoja tai muuta tarvitsisi voi ne tilata euroopasta ja kyllä osatoimittajia löytyy ihan kotisuomestakin.
Berliinistä lähdettyä alkoi kitinä joka voimistui ja pysähdyimme huoltikselle. Oikean takapyörän jarru laahasi hieman päällä. Pyörä irti ja naputtelin jarrusatulaa mutteriavaimella ja vähitellen jarru hellitti. Kolme kertaa teki saman, aina jos joutui hieman voimakkaammin jarruttamaan. Ruotsin puolella ei enää jarru jäänyt laahaamaan ja tänään katsoin oikean takajarrun ja oli hieman ruostetta jarrupalojen päissä, vaikka itse rungon puoleen oli laitettu rosterilevyt jottei paikat jumittuisi niin helposti.
Mikäli nyt jotain valoja tai muuta tarvitsisi voi ne tilata euroopasta ja kyllä osatoimittajia löytyy ihan kotisuomestakin.
Berliinistä lähdettyä alkoi kitinä joka voimistui ja pysähdyimme huoltikselle. Oikean takapyörän jarru laahasi hieman päällä. Pyörä irti ja naputtelin jarrusatulaa mutteriavaimella ja vähitellen jarru hellitti. Kolme kertaa teki saman, aina jos joutui hieman voimakkaammin jarruttamaan. Ruotsin puolella ei enää jarru jäänyt laahaamaan ja tänään katsoin oikean takajarrun ja oli hieman ruostetta jarrupalojen päissä, vaikka itse rungon puoleen oli laitettu rosterilevyt jottei paikat jumittuisi niin helposti.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Lancia Lybra on samaa kokoluokkaa Alfa 156 kanssa, mutta hieman hienostuneemman olinen sisustukseltaan. Moottorina sama peruskone kuin Alfassa ja Fiateissa hieman eri teholukemilla.
Koneena tässä 1.8 teho 131 hv, vastaava alfan nokalla 140 hv
Tätä mallia on varmaan Suomessa jotain 10-20 haarukassa, osa dieseleinä.
Koneena tässä 1.8 teho 131 hv, vastaava alfan nokalla 140 hv
Tätä mallia on varmaan Suomessa jotain 10-20 haarukassa, osa dieseleinä.
Viimeksi muokannut VMTD, 21.3.2013 9:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
No, ainakaan ei liian usein tuu samanlaisia vastaan. Mukavaa että joku uskaltaa olla tarpeeksi individualisti ja tuo tämmöisiäkin rikastuttamaan Suomen autokantaa.
Tuo kojetaulun disaini on minun makuuni ehkä hiukan liikaa tähtiensodasta repäisty.
Tuo kojetaulun disaini on minun makuuni ehkä hiukan liikaa tähtiensodasta repäisty.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Yllättävän vähän yhtäläisyyttä 156:n kanssa.
Taka-akselistorakenne on täysin omansa tässä mallissa. Etupäätä en ole tarkemmin tutkaillut, mutta saattaa olla sukua Marealle.
Moottori eroaa Alfan ja Fiatin koneesta, muuten paitsi barchetassa ja stilo 130 malleissa tätä tehoversiota.
Ilmeisesti vain Lancian 1.8 koneessa on tasapainoakselit, Alfassa vain 2.0 ts mallissa ja nokka-akselit ovat myös erilaiset, elikä tarvitsee omat lukituspalat kun hihnaa vaihtaa.
Kansi on myös Lybrassa erilainen, yhdellä sytytystulpalla kun Alfassa kahdella.
Taka-akselistorakenne on täysin omansa tässä mallissa. Etupäätä en ole tarkemmin tutkaillut, mutta saattaa olla sukua Marealle.
Moottori eroaa Alfan ja Fiatin koneesta, muuten paitsi barchetassa ja stilo 130 malleissa tätä tehoversiota.
Ilmeisesti vain Lancian 1.8 koneessa on tasapainoakselit, Alfassa vain 2.0 ts mallissa ja nokka-akselit ovat myös erilaiset, elikä tarvitsee omat lukituspalat kun hihnaa vaihtaa.
Kansi on myös Lybrassa erilainen, yhdellä sytytystulpalla kun Alfassa kahdella.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Homma on nytkähtänyt eteenpäin sen verran, että saikulla ollessani kävin mittauttamassa päästöt etukäteen tuossa paikallisella korjaamolla ja olivat ok. OBD-testi ei sitten onnistunutkaan ja kävin tilaamassa ajan Hyvinkäälle Sveitsiporttiin, jossa 11.11. tutkitaan löytyykö töpselin takaa mitään. Voihan tuo olla rajatapaus kun on valmistettui 2000, mutta käyttöönotettu 2001. Kilometrejä on karttunut ostosta 2700 km, vaikka olenkin ajellut pääsääntöisesti 155:lla.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Käytin jakohihnankopan auki ja hihnat näyttävät niin hyvältä, ettei toistaiseksi kannata alkaa niitä vaihtelemaan, vaikka ajoituksenmuunnin välillä käynnistäessä raksuttelee.
Vaihdoin myös talvirenkaat alle, nokian hkpl 7 ja ajotuintuma ei ainakaaqn parantunut, hieman epämääräisyyttä olisi havaittavissa.
Vaihdoin myös talvirenkaat alle, nokian hkpl 7 ja ajotuintuma ei ainakaaqn parantunut, hieman epämääräisyyttä olisi havaittavissa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Taitaa mennä tämä pirssi paaliin tai ainakin varaosiksi. OBD laitteisto vaaditaan -01 rekisteröidyistä autoista Suomessa ja tuo on ilman sitä. Autohan on valmistettu 9/00 vaikka on rekisteröity 5/01 ja olisiko Saksassa lievemmät määräykset tai sitten on saatu poikkeusluvat noihin.
Suomessa tuskin saa mitään poikkeuslupaa päästöihin. Onneksi tuo rahallinen menetys ei niin hirveä ole, vaikka onhan 3000 euroa tietysti rahaa.
Suomessa tuskin saa mitään poikkeuslupaa päästöihin. Onneksi tuo rahallinen menetys ei niin hirveä ole, vaikka onhan 3000 euroa tietysti rahaa.
Viimeksi muokannut VMTD, 04.7.2012 7:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Ompa tympiä loppu tälle autolle. Suomi on kyllä saastainen maa näijen asioijen kans..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Tänään pistin auton Theman paikalle parkkiin. Talven aikana täytyisi selvittää tuon kohtalo, ainakin yksi Fiat Barchetta on kilvitetty poikkeusluvalla samoin perustein, elikä valmistettu -00 ja otettu käytöön -01 joten olisi ehkä mahdollisuuksia saada tämäkin liikenteeseen. Katsellaan...
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kyllä, lupa on nimenomaan siihen, että auto saadaan rekisteriin vaikka voimassaolevat päästömääräykset eivät täyty.
Merkintä tulee otteeseen, ettei autossa ole OBD järjestelmää ja katsastus hyväksytään jatkossakin ilman OBD testiä.
Merkintä tulee otteeseen, ettei autossa ole OBD järjestelmää ja katsastus hyväksytään jatkossakin ilman OBD testiä.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Tänään vein tenavan talliin ja otin lybran ajoon. Tuli pestyä, vahattua ja siivottua sisältäkin. Öljytkin tuli vaihdettua uusiin, vaikka edellisetkään ei ollet kuin 3500 km ajetut.
Odotellaan uutta veropäätöstä, saa nähdä millaisen hinnan saavat pirssille.
Kesärenkaatkin tuli laitettua alle.
Odotellaan uutta veropäätöstä, saa nähdä millaisen hinnan saavat pirssille.
Kesärenkaatkin tuli laitettua alle.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla