Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!
Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!
Jos oletetaan, että jollain Meseläisellä, kutsutaanpa häntä vaikka nimellä "Anton", olisi vain vähän rahaa (n. 1500€) ostaa nk. kauppakassi. Jos oletetaan että "Antonia" kiinostaisi ostaa naapurista Saab 900 -95 eli nk. New Generation 900 Suappi, joka on äskettäin leimattu, sillä on ajettu n. 273 tkm. Siihen on tehty vuoden sisällä täys jarruremppa, kytkin ja pakoputki kokonaisuudessaan uusittu, sekä jakohihnakin vaihdettu. Suappi on ruosteeton ja hyväkuntoinen ja lisäksi siinä olisi vakkari ja ilmastointi. Hintakin mahtuisi oletettuun rahamäärään ja saattaisi jäädä jotain ylikin. Olisko "Anton" hullu, tyhmä vai muuten vaan urpo? Onko noissa Saabeissa muutakin vikaa kuin vain se, että se ei ole Mersu? Huomioon otettavaa on myös se, että "Anton" on omistanut aikoinaan kolme 900 nk. Old Generation Saabia...
Sana on vapaa
Sana on vapaa
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 16.11.2011 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Kaverin rouva on ajanut 10v. 900 -97 2.3 aut. Saabilla, tällä hetkellä mittarissa jotain 165 tkm.
Muistelen, että vain jarruja on laitettu ja pakoputki on vaihdettu. (merkkihuollettu).
Tyytyväisiä ovat, kaveri osti itselleen 9-5:n keväällä, että kaksi Saabia heillä .
Miten vaikuttanee tuo Saabin konkurssi osien saantiin
Kannattaisiko ostotapahtumassa käyttää konkurssiuhkaa hintaa alentavana perusteluna
Muistelen, että vain jarruja on laitettu ja pakoputki on vaihdettu. (merkkihuollettu).
Tyytyväisiä ovat, kaveri osti itselleen 9-5:n keväällä, että kaksi Saabia heillä .
Miten vaikuttanee tuo Saabin konkurssi osien saantiin
Kannattaisiko ostotapahtumassa käyttää konkurssiuhkaa hintaa alentavana perusteluna
Ei muuta kun kaupoille.
Eihän nuo GM-vehkeet välttämättä niin kestäviä ole kuin OG:t mutta hintakin on aika sopiva. Osia kyllä saa ihan varmasti.
Eikös saappaan koneet ole ketjulla eikä hihnalla muuten? Omassa vm93 OG:ssä oli
Eihän nuo GM-vehkeet välttämättä niin kestäviä ole kuin OG:t mutta hintakin on aika sopiva. Osia kyllä saa ihan varmasti.
Eikös saappaan koneet ole ketjulla eikä hihnalla muuten? Omassa vm93 OG:ssä oli
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
lystis kirjoitti:Ja TurboSaabismi mielisairausPappi kirjoitti:Saabismi on sairaus.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
"Anton" päätti olla sekaantumatta GM-pohjaiseen saabismiin ja tähyää Mersujen lisäksi 80-luvun puolenvälin ja lopun saab-teknologiaan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllä mersua ei voi ainakaan turbolla huonontaa. Bensa koneen mikätahansa jetti ruiskutus ja bensan kulutus/ hyötysuhde paranis huomattavasti. Kyllä se turbo pitäis olla laissa määrätty moottorin "apulaitteeksi" varsinkin mersuissa.et kirjoitti:Saappi ilman turboa on todella urpo eli kannattaa unohtaa.
Mersumiehet voi ajella onnellisena ilman turboakin.
Star
OG ja mielellään turbo-16 ois kiva. Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse. Itseä miellyttäisi nuitten halpis-versio eli se missä katto on korvattu halvasti kankaalla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mulla oli aikoinaan 2D 900i "viistokeula" -89 jossa käkkäri otti taakse. Mielestäni kun ulkonäköön tottui, niin oli hyvinkin linjakas vekotin ja etuvetoiseksi upea ajettava. Kajakkikaksikkokin on käynyt omistuksessa, oikeen hyväkuntoinen 96 siis, mutta piti myyä että sai vanhan Skodan romun ostettua Hyvin symppismalli mielestäni...XUX63 kirjoitti:OG ja mielellään turbo-16 ois kiva. Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse. Itseä miellyttäisi nuitten halpis-versio eli se missä katto on korvattu halvasti kankaalla
Nyt kiinnostaa mallit 99 ja 90, niitä kun en oo omistanu
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Niinpä, varsinkin jos haluaa myyä sen. Voorumilla SAATTAA olla joitain ihmisiä, jotka etsivät hyvää Mersua tai Saabia pienehkö rahatukko taskussa ILMAN VAIHDOKKIAprehistorik kirjoitti:Ettei vain olisi kadonnut siinä Suuressa Rysähdyksessä..? Itse en ainakaan pienellä etsimisellä löytänyt. Kannattaa varmaan tekaista uusi ilmo.petri.n kirjoitti:Tuolla jossain myyntipalstan kätköissä on mulla myynnissä rapiat 180000km ajettu Saab 99 GL vm. 1984 vielä löytyy.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ellen aiva kauhiasti valehtele, niin käkkäri vaikuttaa takapyöriin 87-88XUX63 kirjoitti:Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse.
Samalla pulttijako muuttuu 4x114.3:sta 4x108:iin.
Ensimmäiset viistokeulat (900) tuli muistaakseni -87.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan kanssa ekat viistokeulat tulivat kyllä -87 ja käkkärikin alkoi vaikuttamaan takapyöriin kyllä jo joissain -87 malleissa ja mutta myös siitä -88 malleista eteenpäin myös ainakin NG:hen asti.eseestie kirjoitti:Ellen aiva kauhiasti valehtele, niin käkkäri vaikuttaa takapyöriin 87-88XUX63 kirjoitti:Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse.
Samalla pulttijako muuttuu 4x114.3:sta 4x108:iin.
Ensimmäiset viistokeulat (900) tuli muistaakseni -87.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 17.11.2011 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tarkistan asiantuntijoilta!Vanja-eno kirjoitti:Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan käkkäri alkoi vaikuttamaan takapyöriin vasta -88 ja siitä eteenpäin.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
varaosien puolesta muuten taitaa tohon 99 löytyy helpommin kuin 90seen..
ja bensakulutus on kyllä aina ollut noiden vanhempien saabistien hyvin varjelema salaisuus.. väittivät aina alle 9n menevän ja kun minä sellaisella yritin ajella niin en päässyt siihen 9.5l/100km muutakun tosi hellästi ajellen maantiellä pitkällä matkalla.. yleensä kympin.. ja kaupungissa minulla rasahti aina yli 12l. ja tämäkin nätisti ajellen, tiedä häntä paljonko olisi mennyt jos olisin kaverin autoa ajellu rankalla kädellä.. (sitä en tee kuin omilla ehkä.). ja saman kokoisella koneella ollut automaatti maza vei vain 9n kaupungissa. eli kun bensan palamiseen varautuu niin eipä siinä mittään.. lämmin talviauto ja muutenkin pohjoisessa suunniteltu.. ilkeän jäykkiä ovat olleet parkkeerata kaupungissa mutta maantiellä menee kyllä tukevasti.
ja bensakulutus on kyllä aina ollut noiden vanhempien saabistien hyvin varjelema salaisuus.. väittivät aina alle 9n menevän ja kun minä sellaisella yritin ajella niin en päässyt siihen 9.5l/100km muutakun tosi hellästi ajellen maantiellä pitkällä matkalla.. yleensä kympin.. ja kaupungissa minulla rasahti aina yli 12l. ja tämäkin nätisti ajellen, tiedä häntä paljonko olisi mennyt jos olisin kaverin autoa ajellu rankalla kädellä.. (sitä en tee kuin omilla ehkä.). ja saman kokoisella koneella ollut automaatti maza vei vain 9n kaupungissa. eli kun bensan palamiseen varautuu niin eipä siinä mittään.. lämmin talviauto ja muutenkin pohjoisessa suunniteltu.. ilkeän jäykkiä ovat olleet parkkeerata kaupungissa mutta maantiellä menee kyllä tukevasti.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Katsoppa tuolta:eseestie kirjoitti:Tarkistan asiantuntijoilta!Vanja-eno kirjoitti:Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan käkkäri alkoi vaikuttamaan takapyöriin vasta -88 ja siitä eteenpäin.
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kysäsen vielä enomiehiltä, ne on nuotten kanssa "muutaman" vuoden touhunnu.Vanja-eno kirjoitti:Katsoppa tuolta:eseestie kirjoitti:Tarkistan asiantuntijoilta!Vanja-eno kirjoitti:Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan käkkäri alkoi vaikuttamaan takapyöriin vasta -88 ja siitä eteenpäin.
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Itellä oli vm 93 OG900 2.1 vapari manuaali, se meni kyllä ysillä ja matka-ajoa 8 paikkeille ihan hyvin. Ja kulki aivan ok tuolla koneella.NonSenCe kirjoitti:ja bensakulutus on kyllä aina ollut noiden vanhempien saabistien hyvin varjelema salaisuus.. väittivät aina alle 9n menevän ja kun minä sellaisella yritin ajella niin en päässyt siihen 9.5l/100km muutakun tosi hellästi ajellen maantiellä pitkällä matkalla.. yleensä kympin.. ja kaupungissa minulla rasahti aina yli 12l. ja tämäkin nätisti ajellen, tiedä häntä paljonko olisi mennyt jos olisin kaverin autoa ajellu rankalla kädellä.
Vanhemmat kaasarikoneet oli kai tuntuvasti janoisempia.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Saabismi on sairaus. Turbosaabismi on luulosairaus!eseestie kirjoitti:lystis kirjoitti:Ja TurboSaabismi mielisairausPappi kirjoitti:Saabismi on sairaus.
Justaan yhen -87 90:sen Saapikkaan konesta auvoin. Yks nosturi oli halaki ja halakieman reunasta pala pois. Nostimen pyöriessä kuulu jumalaton kalakatus aina kun roso oli akselin suuntanen. Onneks nenä oli ehjä vielä, meni pelekällä kupin vaiholla.
NG900 ja 9-3 jne. kannattaa kammen alapyörä/dampperi käyttää irti ja laittaa lukkolliimaa hihnapyörän ruuveihin. Välillä aukeevat tuhoten jakokopan ja öljypumpun. Kone pois, kansi irti, öljypohja pois, uutta osaa jakopäähän, ehkä laakeria jne.
EDIT: Em. 90 meni Oulu-Patalahden Esso -välin 6.15l/100km. 2.0l kasitappi Pierburg 175CD:llä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Enomies on ihminen ja ihminen voi muistaa väärin. Saab-kerhon kokoama painettu sana ei valhetteleeseestie kirjoitti:Kysäsen vielä enomiehiltä, ne on nuotten kanssa "muutaman" vuoden touhunnu.Vanja-eno kirjoitti:Katsoppa tuolta:eseestie kirjoitti: Tarkistan asiantuntijoilta!
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi