Torsen, farkku ja diiseli.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Torsen, farkku ja diiseli.

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Passatti farkun ostaminen on ollut jo reilun vuoden verran ajankohtaisen tuntuinen aihe. aina välistä on tullut käytyä koeajamassa erillaisia vekottimia.

Nyt sitten kävi niin, että löytyi talvea vasten lähestulkoon sopiva.
Koeajettaessa sanoin kyllä, että tässä on liikaa puutteita. Ei ole minun auto. Pienen tinkaamisen jälkeen yllättäen olikin minun auto. :shock:

Paskatti on perus suomi varusteilla, sähkölasit edessä, vakkari ja ilmastointi. Siinähän ne oleellisimmat.
Vuosimalli on -01 ja mittarissa reipas 300tkm. Moottorina tietysti 1.9TDi 130hv avf.

Pieniä puutteita siis autosta löytyy:

-Kytkin finaalissa, ottaa aivan ylhäältä kiinni.

-Voimansiirrossa väljää jossain, moottorijarrulta painettaessa kaasua kuuluu "klonks"

-Joku ihme vinkuna/ulina moottorin suunnilta kierroksilla 1200-1550rpm. Ehkä ahdin, ehkä ei.

-Takalasin pyyhin ei toimi, toisaalta ei näyttänyt olevan naarmuinen takalasi

-Teflonista tai jostain muusta superliukkaasta aineesta tehty takakontin muovikaukalo. Koirallla on hauskaa olla kyydissä. :lol:

-Ei ole kumimattoja.

-Joku ihana ihminen liimaillut kromiteipit jollain jykevällä liimala kiinni.


Muutama Kuva:

Edestä

Kuva

Takaa

Kuva

Pientä kaihia on 300tkm jo tuonut

Kuva

Koiran konttori

Kuva

Kuskin konttori

Kuva
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tuo kytkyttimen ylhäältä ottaminen on ominaisuus tuon sukupolven pitkittäismoottorisissa vaggineissa. Elä suotta uusi jos ei luista.
S204, AZT250
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Garcia kirjoitti:Tuo kytkyttimen ylhäältä ottaminen on ominaisuus tuon sukupolven pitkittäismoottorisissa vaggineissa. Elä suotta uusi jos ei luista.
Jaa no pitää ajella niin kauan kuin toimii ja katella sitten jotain pitävää versiota ku antautuu. Jos vaikka sitten jotain suutinta ja ohjelmaa sais aikaiseksi. Valitettavasti ahdin on vaihdettu just 30tkm sitten, että ei oikeen voi perustella sen vaihtoa.

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia kaksoismassa, vs joku pitävämpi. Vaikeuttaako oikeasti pienten kierrosten käyttöä jos on vaan yhellä vauhtipyörällä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tämmöinen paketti kestää ainakin 500 Nm: http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64

Paketissa tulee siis mukana myös kiinteä vauhtipyörä.
S204, AZT250
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Kaihileikkausta touhusin viime yönä passatin toiseen valoon töissä. Aika hyvin onnistu vaikka vähän hirvitti alkaa hiemopaperilla hinkkaamaaan.

Ekaksi suojasin ympäristön ja sitten tonnisella vesihiomaopaperilla ja vedelä hinkuttamaan

Jaha kuvalähetys ei toimi. jatketaan hetken päästä.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”