Volkkari ja Audi

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Volkkari ja Audi

Viesti Kirjoittaja jambe »

Hintaluokaltaan enintään 5000 euroa suomessa maksava diesel pirssi on haussa. Mikä malli Volkkareista tai Audeista sopisi tähän ja mikä malli kestävin eli ei isoja ja kalliita remontteja. Mausteita ei välttämättä kaivata.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Golf4. Se on ihan hyvä kärry. Kestävin on diesel. Ongelmilta ei voi silti välttyä. Se o liian uusi mutta ei tarpeeksi vanha :)
Viimeksi muokannut Sergey, 15.11.2012 0:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Tuohon hintahaarukkaan osuu mk4 Golf, vuosituhannen vaihteen Passat ja A4 ja A6. Moottoriksi 90 tai 110hv 1,9TDI niin luotettavampaa tekniikkaa ei juuri ole. Golf on pikkuauto, kuten melkeen vois sanoa A4:stakin. Passat ja A6 on sitten vähän tilavampia.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikä 90hv versioo kannata tosissaa harkita. Mull ao 110hv mk3 ja seki o iha onneton nuhapumppu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
roster
Viestit: 97
Liittynyt: 15.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja roster »

Täältä on pakko sen verran huudella, että vaimolla on nyt ollut käytössä viimeset 4 vai 5 vuotta 2000vuoden SDI Bora. Laiskahan se on ku mikä, mutta on tuolla nyt aina tarvittaessa eellekkin päässy. :D Mitään isompia remontteja ei ole tarvinnut tehdä. 4,7 litraa on nyt ollut kulutus, matka-ajoa n. 70%. Aivan sama kampehan tuo siis on kun tuo nelosgolffi.
Sergey kirjoitti:eikä 90hv versioo kannata tosissaa harkita. Mull ao 110hv mk3 ja seki o iha onneton nuhapumppu.
Ja höpön höpön... siitäkin saa ohjelmoimalla ihan virkun kamppeen. :wink:
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Passatti hyvä,todella tilava toki itsellä bensa versio(myytävänä) mutta tekniikka sama paitsi kone,halvat varaosa ja pystyy itse tarvittaessa tekemään ei tarvii jonottaa pajoille :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

roster kirjoitti:Ja höpön höpön... siitäkin saa ohjelmoimalla ihan virkun kamppeen. :wink:
Ei piä paikkaansa ku vertaa samoja toimia 110hv versioon. Nojoo mutta silti, nuo alle 100hv versiot on malliston pienimpiä koneita niin miksipä sellaista ruppanaa valita ku budjetti riittää paremmin varusteltuun :lol:

Pitäisi tuo Lobellon Golf3 myydä pois ja ostaa tällainen nelonen tilalle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Käytiin tuossa pyörimässä pääkaupunkiseudulla viikon verta ja koska lensimme koko perhe paikan päälle eikä Kaappi mahtunut käsimatkatavaroihin niin ottiin vuokralle tuommoisen tummansininsen Volkswagenin jonka perässä luki että Passat :idea:

Homma meinasi alakaa pienellä haasteella kun liikkeelle lähtiessä Puuilon halppiscrocksikopio kiilautui jarrupolkimen ja keskikonsolin väliin, ensimmäinen happipaikka siis oli jo lentoaseman parkkipaikalla :shock: Yllättävät pienet poljinvälit tuommoisessa :?

Tekniikkana tuossa oli joku nelosbensa, mikälie 1.8 tai 2 litrainen, ei mikään kovin ärhäkkä. Tiisselikoneisiin tottuneelle alaväännön puute oli suorastaan häiritsevä, etenin alussaan ennenkuin tottui :kuski:

Miinusta oli myös toimiva ilmastointi, tiedättehän kun tottuu johonkin varusteeseen niin ilman ei voi olla. Yritin kyllä muistuttaa vaimoväelle että semmoinen varuste lisää kulutusta ja on epähygieeninen ja vikaherkkä :ope:

Ihan kait tuommoisellakin toki ajeli, kunhan varasi kapeampaa nappaskenkää jalakaan :) Kääntösäde näin Kaapin jäliltä tuntui meleko isolta laitoksessa, paikoissa joissa Kaappi olisi pyörähtänyt nätisti ympäri niin tuon kanssa sai jo venkslata :(

Semmosia pikkuvikoja laitteessa oli että puolilämpimänä kävi alakierroksilla kolmella, jos kävi, lämpömittari ei pelannut ja bägivalo loisti taulussa. Mikään noista ei toki sinällään menoa haitannut :P

Tuonnäköinen laitos kyseessä:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Puolan pääkaupunkissako se on pörrännyt?
Kein siknatuur
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Njäh, nappasin vaan kuukkelilla ensmäisen varkkupasaatin kuvan joka sattu vastaan :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Viidellä tonnilla saanee kohtuullisen 3bg nelikon. :roll: Siinä on oikea neliveto ja auton tilat.

[nettiauto]5461388[/nettiauto]
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Saiskos tommottisesta miten heleppoon tehtyä takavedon?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

jovihava kirjoitti:Saiskos tommottisesta miten heleppoon tehtyä takavedon?
Ottaa etuvetarit pois pistää torsenin tilalle jäykkää rautaa niin eiköhän tuon sillä saa pilattua. :D
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ihan aiheeseen liittyen tuli mieleen, minkäslaisessa maineessa on C4-koppaiset diesel-Audi 100:t? Noita taitaa olla sekä vaparina että turbona?

Itsellä on nyt talviautona tuo 2.8 bensa-C4, se on hyvä peli ja koppa kestää hyvin käyttöä. Eikä vikojakaan ole juuri ollut. Vanhemman kopan pahimmat ominaisuudet tuossa on jo korjattu (ohjaustehostimen pumppu nyt ensin tuli mieleen).
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Vapari on esikammiokone ja harvinainen, ahdettu taasen suoraruisku ja tottelee mallimerkintaa AEL ja sitä löytyy myös Volvon nokalta. Sylintereitä molemmissa viis ja sylinteritilavuudet 2,4 ja 2,5.

Jälkimmäinen on oikein sopiva kone C4:n keulalle ja muutenkaan siihen ei pieniä sähkömurheita lukuunottamatta aika tai kilsat juurikaan pure. Vanhanaikainenhan se toki on ollut jo syntymästään saakka ja takakontti on auton muihin mittoihin nähden surkea.

Jotenkin muistelin, että C4:sta olisin nähnyt myynnissä myös 1,9 koneella mutta saattaapa sekoittua uudempaan korimalliin.
Viimeksi muokannut Jiitek, 08.7.2013 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

Mulla on c4 A6. Parikymppiä tullut puoleen vuoteen ajettua ja olen kyllä tykännyt. Muuta pahaa en keksi kuin sen, että siinä on jakohihna.. :amis_selittaa: Ja sen, että maali tahtoo irrota lokarin reunasta ja kylkilistojen alta. Ei tahdo vesivärit pysyä sinkityn päällä.

115 heppainen eli AAT koodilla on moottori. AEL on sitten 140 heppanen. Omassa on mittarissa 488tkm + pois ruuvatut.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Meilläkin on AEL 140hp 2,5 tdi. Vain pientä "huoltamista" on tarvinnut tehdä viimeisen 150 tkm matkalla, nyt mittarissa jotain 530 tkm.

- Takajarrut sai kokonaisuudessaan jumpata uusiksi. Tähän piti tilata Saksasta se liukutappirauta kun ei täältä saanut järkevästi. Motonetista saa halvalla uudet satulat.
- Jakohihnoja ja se moniurahihnan damperi on pitänyt ostaa
- Ahtoletku on revennyt
- Moniurahihnan kiristysjousi/iskari (oli aika kallis)
- Suuttimen kärjet on uusittu ja ajoitus säädetty -> nyt käynnistyy hyvin. Oli halpaa.

Oikealla pakkasellahan noi sitten saattaa jäätyä kun ei vältämättä ole polttoaineen lämmitintä.

Kuitenkin halpoja kilometreja kun ei kuluta mitään. Suosittelen kuitenkin jotain 1,8T bensakonetta lastutettuna, vaikka hammastanko hajoaa ja matka katkeaa...

Audin osat on täällä suomessa kalliita eli ebay ja vastaavat kannattaa opiskella etukäteen. Esimerkiksi ahtoletkunpätkästä ne kehtaavat pyytää 150€.

...mutta nämähän on semmosia tonnin autoja.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minusta toi 140hv C4 audi on mainio ajaa. Jo siks että C4 itessään on helvetin hyvä, mutta sitten vielä ku siin o riittävästi voimaa tuos AEL koneessa. manuaalina oli joskus lainassa pari viikkoo.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1590
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Saako C4-dieselin quattrona? :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Wikke kirjoitti:Saako C4-dieselin quattrona? :roll:
no mikä ettei saisi
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Muutamalla tonnilla saa kyllä siinä autossa katetta rahoilleen. Talvi tulee... :wink:
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Ne harvat C4 TDI quattrot on vaan kalliimpia mitä hintahaitarin alapään C5 TDI quattrot :shock: No, on siinä kyllä syynsäkin miksi C4 pitää hintansa :roll: :D
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

Voe kun vieläkin kuljettaa C4 kiisseli mukavasti työmaalle. On hyvä auto.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tähän oon ollu tyytyväinen, mitä diiseli-vaggilaisiin tulee.. 2,5TDi

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Miksi maksaa itsensä kipeäksi jos nyt välttämättä haluaa etuvetoauton. Vastaava Skoda Octavia 1,9 TDi on loistava, edullinen ja hyvää valinta. Mulla ollut vm 2003 1,9 TDi ja vailla murheita ajettu 176 tkm. Suosittelen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

Meille tuli vuoden 2000 passatti joka rekisteröity 7 hengelle
90 hv,n 1.9 tdi tuntuu hieman laiskalta mersun jälkeen,mutta moottorin vääntö on vaikuttava :shock:
Hintakaan ollut,kun 2 tonnia
ja löytyy kaikki sähköherkut automaatti-illmastoinnista lähtien :roll:
niija törkeen hyvät poppikoneet jo vakiona
Pittää tässä kysellä sitä lastutusta vaimikäseoli,niin jos se vähä virkkus yläkierroksilla.....
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”