Oma pieni punainen auto (O.P.P.A. Wolfsburg style)
Oma pieni punainen auto (O.P.P.A. Wolfsburg style)
Talaveks pitäs saaha katto pään päälle, kun jalakamiehenä pukkaa vilu tulemaan, välillä kehtuuttaa kävellä, pyörällä ei kehtoo ajjaa ku sen takarengas on keittiössä ja pyörä pihalla, ja emäntä ja lapset pittää saaha kulkemaan turvassa eli turpokuutiolla, - joko tuli tarpeeks perusteita hankinnalle? tuli? Ok! - jotenka...
Tarvittais:
-leimaa ensi kesään (ei haittaa jos on pidemmällekin)
-nastalliset talvirenkaat
-ruiskukone (minen kaasarin kanssa suostu tappelemaan, ptyi, ja tiisseli haisoo pahalle)
Ja ennen kaikkee: auton pitäs olla pikkiriikkinen, eli Corsa, Polo tahi muu vastaavan kokoluokan häkystin.
Ei tarvihe olla kaunis, eikä muutenkaan priima, kunhan on hyvässä käyttökunnossa. Kipurajana kikkareen hinnalle pidettäköön 700 euroa.
Tarvittais:
-leimaa ensi kesään (ei haittaa jos on pidemmällekin)
-nastalliset talvirenkaat
-ruiskukone (minen kaasarin kanssa suostu tappelemaan, ptyi, ja tiisseli haisoo pahalle)
Ja ennen kaikkee: auton pitäs olla pikkiriikkinen, eli Corsa, Polo tahi muu vastaavan kokoluokan häkystin.
Ei tarvihe olla kaunis, eikä muutenkaan priima, kunhan on hyvässä käyttökunnossa. Kipurajana kikkareen hinnalle pidettäköön 700 euroa.
Viimeksi muokannut boogieman, 25.11.2012 17:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fenton kirjoitti:Mulla olosi vasta leimattu Omega, vaan onkohan se tarpeeksi pikkuinen?
Jos se on 8-venttiilisellä padalla, niin eipä äkkiä tule pienempää autoa mieleen
(talvikin tulossa ja kaikkea, ja mulla oli Aa-malli talven jos ei vähän toista, ja ai että sitä riemua, oli vielä automaatilla, piiiiiiiiiitkää luisua (suljetulla alueella toki))
Paikallinen yllättäjä tuli takavasemmalta ja kiilasi kaukaisten kohteiden edelle vankkumattomalla vaatimustenmukaisuudella. Ensimmäinen tarkastus on suoritettu. Koeajo sisälsi vaihtelevaa maastoa (tasaista tietä, yhden hidastetöyssyn, mutkia, suoria) sekä eri nopeuksilla tapahtunutta ajoa (taajama, valtatie). Tarkastuksen kruunasi pimeässä tehty auton ulkopuolinen katselmointi, joka jatkuu huomenna valoisassa, mikäli ajoneuvo ei sitä ennen vaihda omistajaa.
Stay tuned for more news!
Stay tuned for more news!
Topikki siirtyi tässä vaiheessa osto-osiosta muiden merkkien käsittelyyn varattuun osioon. Kiitokset modelle siirrosta.
--
Auto näytti samalle valoisassa kuin pimeässä, eri väriseltä vain. Konepellin alla oli moottori (tarkistin) ja eri nesteet oli niille tarkoitetuissa osioissa (kuten pitääkin). Passiivisen tinkaamisen eli ei-niin-innokkaan-ostoasenteen myötä myyjä tiputti oma-aloitteisesti hintaa tasolle, jonka katsoin soveliaaksi huomioiden
-uudet talvirenkaat
-leiman, joka kantaa aivan kesän korville saakka
-auton muut ominaisuudet, joihin kuului mm. miellyttävä ajettavuus, vääntävä kone ja muita olennaisen tärkeitä attribuutteja.
Otin kuvan kännykällä, mutta datakaapeli on kadoksissa, joten tässä vastaava netistä löytämäni otos:
--
Auto näytti samalle valoisassa kuin pimeässä, eri väriseltä vain. Konepellin alla oli moottori (tarkistin) ja eri nesteet oli niille tarkoitetuissa osioissa (kuten pitääkin). Passiivisen tinkaamisen eli ei-niin-innokkaan-ostoasenteen myötä myyjä tiputti oma-aloitteisesti hintaa tasolle, jonka katsoin soveliaaksi huomioiden
-uudet talvirenkaat
-leiman, joka kantaa aivan kesän korville saakka
-auton muut ominaisuudet, joihin kuului mm. miellyttävä ajettavuus, vääntävä kone ja muita olennaisen tärkeitä attribuutteja.
Otin kuvan kännykällä, mutta datakaapeli on kadoksissa, joten tässä vastaava netistä löytämäni otos:
Viimeksi muokannut boogieman, 25.11.2012 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähä tuollasella ajelee ne pätkämatkat, siinä on se hyvä puoli ettei eroita onko kuski yhtä pöljä ku kulkine, mutta kertakaikkiaan hieno
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Herranen aika sentään. Olen tyystin unohtanut tarjota suuren ja kiinnostuneen yleisön (jotka tässä tapauksessa ovat kaksi eri yleisöä, toim. huom.) luettavaksi varustelistauksen. Pahoittelut, tässä tämä:
X0A = National sales program Germany
1AF = Power brake
5J0 = Without rear spoiler
1C1 = Antifreeze up to -25 degree celsius tolerance up to -30 degree C
3NB = Rear seat bench/backrest, completely folding
1MM = Steering wheel
Q1A = Standard front seats
8J2 = Hand brake warning light w/o low brake fluid level warning light a. inscription
8M1 = Rear window wiper and washer system with intermittent control
8BB = Halogen headlight for driving on the right
3D1 = Center console
8TC = Rear fog light for driving on the right
8F2 = Side turn signal lights
8U0 = Without additional instruments for distance measurement
1TB = Fuel tank vent line with gravity valve and PVC breather hose
1H1 = Load-sensitive proportioning valve
Varuste 1MM on erittäin kätevä, kun halutaan muuttaa ajoneuvon kulkusuuntaa. Hienoa, että auton ensimmäinen omistaja on ollut varoissaan ja ruksinut tämänkin mukaan.
Otin autosta paremman kuvankin, kun tuo edellinen oli joillekin ehkä Nokia-laatuun tottumattomille hieman haasteellinen tulkittava:
X0A = National sales program Germany
1AF = Power brake
5J0 = Without rear spoiler
1C1 = Antifreeze up to -25 degree celsius tolerance up to -30 degree C
3NB = Rear seat bench/backrest, completely folding
1MM = Steering wheel
Q1A = Standard front seats
8J2 = Hand brake warning light w/o low brake fluid level warning light a. inscription
8M1 = Rear window wiper and washer system with intermittent control
8BB = Halogen headlight for driving on the right
3D1 = Center console
8TC = Rear fog light for driving on the right
8F2 = Side turn signal lights
8U0 = Without additional instruments for distance measurement
1TB = Fuel tank vent line with gravity valve and PVC breather hose
1H1 = Load-sensitive proportioning valve
Varuste 1MM on erittäin kätevä, kun halutaan muuttaa ajoneuvon kulkusuuntaa. Hienoa, että auton ensimmäinen omistaja on ollut varoissaan ja ruksinut tämänkin mukaan.
Otin autosta paremman kuvankin, kun tuo edellinen oli joillekin ehkä Nokia-laatuun tottumattomille hieman haasteellinen tulkittava:
Jokkii kotimaan myyntiohjelma kait tuo vois olla.Kone kirjoitti:Volkkarin varustelistat on omituisia..
Onko kenelläkään käsitystä mitä "X0A = National sales program Germany" tarkoittaa? Muissakin volkkareissa nähnyt tuollaisen..
Tämähän siis on ehta tuontiauto; asioikseen Germaaniasta Suomeen joku tämän matkassaan raahannut
Huolto- ja ylläpitokustannukset ovat prosentuaalisesti auton hankintahintaan nähden silmittömän korkeat. Ilmanputsarin ja silimää miellyttävämpien (ja ehjempien) takavalojen hankinta tekivät jo 10 % auton hinnasta. Rahamiehet erikseen, kato.
Ilmanputsarin vaihto toi voimaa n. 7 kw / 10 Nm BÄRS-dynolla mitattuna. Kruunasin huolto-operaatsioonin valuttamalla polttonestesäiliöön 98-oktaanista bensiiniä pitkälti toistakymmentä litraa. Kelepaa taas kurvailla mutkaista tietä näkymättömiin piiiitkän matkaa. Tai ei kovin mutkaista, kun ei tuo halpamatala-alusta oikein ole talviautoilu- saatikka talvimutka-autoiluoptimaalinen. Muuten kyllä mukava, ajon kannalta, kun auto ei kallistu, kääntyy vaan (jos sitä pitoa siis on).
Täältä tähän, nyt takaisin studioon!
Ilmanputsarin vaihto toi voimaa n. 7 kw / 10 Nm BÄRS-dynolla mitattuna. Kruunasin huolto-operaatsioonin valuttamalla polttonestesäiliöön 98-oktaanista bensiiniä pitkälti toistakymmentä litraa. Kelepaa taas kurvailla mutkaista tietä näkymättömiin piiiitkän matkaa. Tai ei kovin mutkaista, kun ei tuo halpamatala-alusta oikein ole talviautoilu- saatikka talvimutka-autoiluoptimaalinen. Muuten kyllä mukava, ajon kannalta, kun auto ei kallistu, kääntyy vaan (jos sitä pitoa siis on).
Täältä tähän, nyt takaisin studioon!
Vikavalojen puuttuessa tällä autoilu on varsinaista hermolepoa. Ei tarvitse jännittää että minkälainen värisuora sitä tänä aamuna pätkähtää kojetauluun. Virrat päälle, hetken odottelu että bensapuNppu surauttaa paineet, ja avaimesta käyntiin. Kelistä riippumatta. 30 asteen pakkaslukemissakaan ei ollut ongelmia.
Pakkasautoilussa tässä on toki omanlaisensa rituaalit erityisesti jos keli on ollut kylmenemään päin:
1) avataan ovi varovasti, ettei kahva jää käteen
2) käynnistetään auto
3) raaputetaan tuulilasi sisäpuolelta
4) raaputetaan etusivulasit sisäpuolelta
5) laitetaan puhallus lasille ja siirrytään ulkotiloihin
6) raaputetaan tuulilasin kuskinpuoleinen osuus
7) raaputetaan kuskinpuoleinen sivulasi
8) pyyhitään lumet takasivulaseista
9) irrotellaan takalasinpyyhkijän sulka lasista; lasia ei toinna raaputtaa, ei siitä mitään nää läpi ~jätesäkkitummennuksen ja sisäpuolella olevan jään takia
10) raaputetaan apukuskinpuoleinen sivulasi
11) raaputetaan apukuskinpuoleinen osuus tuulilasista
12) mennään sisälle autoon ja todetaan, että lasit on taas sisältä jäässä -> toistetaan vaiheet 3 ja 4
13) huomataan, että tuulilasi ja sivulasit on jäätyneet uudestaan ulkopinnalta -> toistetaan vaiheet 6, 7, 10 ja 11
14) mennään sisälle autoon ja todetaan, että lasit on sulaneesta jäästä tulleesta kosteudesta ihan märät
15) pyyhitään lasit jollakin käteen sattuvalla kangaspalalla tahi sanomalehdellä
16) laitetaan valot päälle
17) laitetaan turvavyöt kiinni
18) toistetaan vaihe 15
19) lähdetään ajamaan huolellisesti puhdistetulla autolla kohti määränpäätä
Pakkasautoilussa tässä on toki omanlaisensa rituaalit erityisesti jos keli on ollut kylmenemään päin:
1) avataan ovi varovasti, ettei kahva jää käteen
2) käynnistetään auto
3) raaputetaan tuulilasi sisäpuolelta
4) raaputetaan etusivulasit sisäpuolelta
5) laitetaan puhallus lasille ja siirrytään ulkotiloihin
6) raaputetaan tuulilasin kuskinpuoleinen osuus
7) raaputetaan kuskinpuoleinen sivulasi
8) pyyhitään lumet takasivulaseista
9) irrotellaan takalasinpyyhkijän sulka lasista; lasia ei toinna raaputtaa, ei siitä mitään nää läpi ~jätesäkkitummennuksen ja sisäpuolella olevan jään takia
10) raaputetaan apukuskinpuoleinen sivulasi
11) raaputetaan apukuskinpuoleinen osuus tuulilasista
12) mennään sisälle autoon ja todetaan, että lasit on taas sisältä jäässä -> toistetaan vaiheet 3 ja 4
13) huomataan, että tuulilasi ja sivulasit on jäätyneet uudestaan ulkopinnalta -> toistetaan vaiheet 6, 7, 10 ja 11
14) mennään sisälle autoon ja todetaan, että lasit on sulaneesta jäästä tulleesta kosteudesta ihan märät
15) pyyhitään lasit jollakin käteen sattuvalla kangaspalalla tahi sanomalehdellä
16) laitetaan valot päälle
17) laitetaan turvavyöt kiinni
18) toistetaan vaihe 15
19) lähdetään ajamaan huolellisesti puhdistetulla autolla kohti määränpäätä
Hot tip:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-5313
Tuon kanssa Ooppeli lakkasi huurtumasta ja jäädyttämästä laseja sisäpuolelta.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-5313
Tuon kanssa Ooppeli lakkasi huurtumasta ja jäädyttämästä laseja sisäpuolelta.
Minulla on jo tuollainen. Se on eteisen kaapin päällä, kun en sitä koskaan muista viedä autoon - tulee mieleen joka kerta kun istuu autoon että "ainiin"onre kirjoitti:Hot tip:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-5313
Tuon kanssa Ooppeli lakkasi huurtumasta ja jäädyttämästä laseja sisäpuolelta.
(autoon asennettuna tuollainen härveli ihan oikeasti kyllä pitää lasit puhtaina)