Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Noh, tuota.

E39 530dAT '99

M57 motilla, automaatilla.

Garret GT2260V puhallin ja softaus, ~220hp/550nm.



Kuva

Kuva

Laatikkovikaisena ostettu, BMW-maailmaan tutustuminen aloitettu...
Viimeksi muokannut Tu-84, 04.6.2015 10:38. Yhteensä muokattu 27 kertaa.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Onko vikakoodit lukastu ?

Tota vaihteiston sekoilua on aiheuttanut usein väärät rengaskoot, ei varmaankaan tässä tapauksessa mutta usein.

Bemariin toimivan skanneriohjelman saa 50€:lla netistä, voin katsoa mistä itselleni tilasin ja laittaa linkin.

Ja tässähän se.
http://obdtool.co.uk/wholesale/bmw-cars ... cAoddHEAxg

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 22.7.2013 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

EI ole vikakoodeja luettu, lie hankalaa nyt kun auto ei liiku enää minnekkään? :)

Auto tosiaan on muuten hieno, ja edullinen se oli! Otimme kyllä riskin tietoisesti, vaikka se ny pari tonnia remppa maksaisi, on auto kuitenkin edelleen edullinen + että saapahan ehjän lootan. Pikkunippeleitä tosiaan oli irrallaan yms mutta kaikki osat oli kuitenkin mukana.

Öljynvaihto oli tehty kuulema ylivieskassa merkkihuollossa, mutta ei Lintosella! en muista huollon nimeä. Vika oli tullut heti sen jälkeen. Me kyllä vähän epäilemme sitä kun ei ole käynyt huollon kanssa minkäänlaista keskustelua aiheesta. Kauhea bemmikuume tuli kyllä kun tuo tapsan 330 ja sit heti samana viikonloppuna tää 530 ja molemmilla saanu kyytiä! toinen mitä kävimme koeajamassa oli Nivalassa 520D ja aivan kurja romu :D

Eikä se huippujen kokeilu varmaa ainakaan helpottanut lootan vikaa? ;) Minusta nuo vanteet sopii iha hyvin tohon koriin, mutta saisi olla kyllä korkeempaa profiilia, oliko nuo nyt 215 ja 225/35/19? Mikähä olis sellanen hyvä perus 19" koko tähä koriin? 235/40/19? vanteethan oli 8.5x19et20 tms aika rajua.

Tosissaan Kumipään ladosta me haettiin tapsan vanteet ja ihailtiin tummanpuhuvaa meseä porukalla :) Niin, että Kumipääki o bongattu, kun unohtu sinne bongaustopiciin laittaa.
Viimeksi muokannut Sergey, 22.7.2013 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Eipä ole vielä koodeja luettu, ensin pitää opiskella aikapaljon tuota nykytekniikkaa :)

Auton tavoitteenahan on perussiisti olemus M-puskureilla ja aidoilla M5- tai M6-vanteilla. 300/600 lappu ja laatikko joka kestää.

Renkaat voi sulkea pois, vakiokokoisilla talvikumeilla teki samaa myös.

Vaihteistoja ollaan Sergeyn kanssa kartoitettu. Suomessa purkaamolta sika säkissä 1000-2500€. Ruotsista 500-1500€, halvimmat vain purkuosia, kalliimmat jo kunnostettuja. Saksassa kunnostetut ~1500€.

Turbiinit on näköjään erikseen myytäviä komponentteja. ~500€ ebaystä.

Josta tästä alle 2k€ selviäis niin olen tyytyväinen.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kannattaa tuo carsofti unohtaa, hommaa ennemmin inpan ja opiskelee sen käytön. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olen tässä ruotsiin ja saksaan lähetellyt korjattujen lootien hintakyselyjä. aika reilu skaala niissäkin on. ruottalaiset kaikki antaa 2v/30-60tkm takuun kun saksassa antavat 6-12kk takuuta yleisimmin. Toisaalta ruottis ne on sit parisataa kalliimpia. saattaa sieltä mennä piirun verran yli 2 tonnia.

Tarviiko tuota turbiinia vaihtaa uuteen? 350e maksavat ebays.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Vois olla että jos aloittais tuosta turbiinista ja sitten kattelis lootaa. Ensin pitäis käydä tuolla auton alla ja katsoa mitä siellä näkyy.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Isäukko on kuulemma tehnyt laatikkorempan aiemmin tuollaiseen, saako siekkiseltä korjaussarjaa tms? Vai myykö vain korjauspalvelua?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Menee ihan mutuiluksi, mutta tulisi mieleen että uusien ölppien mukana on kököt lähteneet liikenteeseen ja menneet johonkin mihin niiden ei pitäisi mennä? Käyhän moottorissakin näin jos ei ole öljyjä pitkään aikaan vaihdettu ja sitten tehdään jokin forte tms. käsittely.

Nuo carsoftit voi tosiaan unohtaa, kaapelit saat ebaysta parilla kympillä ja inpa on vikakoodien lukuun tarkoitettu ilmainen ohjelma.

BMW-skanerilla vois ehkä päästä myös vaihteistoon kiinni? Se on ainakin erittäin helppo asentaa (inpa vaatii pientä jumppaa). Hakusanalla bmw scanner 1.4 google tarjoaa kilon tietoa ja ostopaikkoja. Tätä laitetta saattaa tosin joutua vähän tinaamaan, ostopaikasta riippuen. Omastani ainakin piti kaksi pinniä yhdistää, toiset toimii suorilta.
Kein siknatuur
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

_Hämis_ kirjoitti:Kannattaa tuo carsofti unohtaa, hommaa ennemmin inpan ja opiskelee sen käytön. :idea:
Näinkin, varsinkin jos joskus halajaa 2001 uudempia malleja lueskella....2001 asti tuolla Carsoftalla on saanut kaiken irti livedataa myöden. 2004 tai 2005 320d:stä ei saanut enää kuin bagit.

.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Muistutuksena vain sitten että nuihin askeihin pitäisi vaihtaa 60-80tkm välein öölit niinkuin kaikkiin muihinkin. Ja 300/600 voit unohtaa, pitäisi olla M57N (204hv malli siis vähintään että kannattaa elätellä toiveita), tai tuhatlappusia menee ainakin juhlavaa tahtia.

Mutta eti siihen manuaaliaski, btcf:llä on ohjeet mitä hyppylankoja tarttee että onnistuu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minua alkoi kiinnostamaan se laatikon korjaaminen. Jos ottas joku vkl pari lootaa kaljaa mukaan ja ruvailisi? :D tuo kokonaisen lootan vaihtohan ei ole kummonen temppu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Eihän siinä muuta kuin tavaamaan tuota; http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/autom ... /5L40E.pdf
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

paljonkaan bimmereistä tajuamatta, tarviskohan nuokin kaapelihoitoa jos vaihtaa laatikon toisesta autosta ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137

Kuulemma 200tkm ajettu ja turbiinikin mukana. Ölpät pitäis olla sisällä... huomenna soittelee kun kyselin että onko M57:n vai M57N:n perästä. Jos on N:stä niin käyköhän tuohon vanhempaan?

Toinen laatikko sitten rojektiksi jos vain löytyy korjaussarja.

300/600 voip olla joo utopiaa, mutta tavoitteita pitää olla!
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

M57N aski taisi olla ZF:n 6-lovinen, joka taas aivan eri ohjainlaitteella. Samoin koneen ohjain vaihtuu EDC15->EDC16 ellen vallan väärin muista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Samanlainen loota vaan mikä helpoimmal toimii :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Ok. Siis facelift = täysin eri voimansiirto. Varmaankin ihan syystä :)
JMTN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.7.2013 21:18

Viesti Kirjoittaja JMTN »

Laatikko on eri M57 ja M57N samalla joutuis vaihtaan kardaanin N.ssä paksumpi ja peräkin menis vaihtoon.
Avatar
Magge--
Viestit: 645
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Olikos tämä auto viimeviikolla sodankylässä? Ainakin kovasti samannäkönen kampes tuossa kylähurulla pyöri.. :)
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tähdellisen parantola
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Magge-- kirjoitti:Olikos tämä auto viimeviikolla sodankylässä? Ainakin kovasti samannäkönen kampes tuossa kylähurulla pyöri.. :)
Sama laite :)

Saa tulla turisemaan!

Ja Tapsalle että yritin soittaa aiemmin, ei vastannut tuo numero. Toivottavasti soittaa takaisin.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Onneksi Kevitsaan mennään nykyään bussilla töihin, niin ettei tarvitse käräjille lähteä roiman ylinopeuden takia. No, toimihenkilöt on erikseen ja niiden autot seisoo toimistorakennuksen päässä parkissa, mutta nehän ei ole mainareita.

Kävin minäkin siellä pääkallon paikalla. Jäämerentien Nesteeltä lähdin polkemaan niin kiireellä, että Petkulaa kohden mentiin yhden Octavian kanssa peräkanaa 140-150 km/h nopeudella, eikä tuon nopeuden pitämiseen tarvittu kuin 136/190. Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee 300/600, kun kortti lähtee vähemmilläkin lukemilla.

Tien päältä oli luultavasti soitettu 112:een parista hullusta, koska paluumatkalla Kevitsasta, Petkulan suoralla oli poliisit tutkan kanssa parkissa. Onneksi vaisto varoitti, ja pidin nopeuden nopeusrajoituksen alapuolella.

Ala vaan suosiolla kattelemaan pienempää fööniä pellin alle, talven liukkaat on edessäpäin.
Avatar
Magge--
Viestit: 645
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

talidomi kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Olikos tämä auto viimeviikolla sodankylässä? Ainakin kovasti samannäkönen kampes tuossa kylähurulla pyöri.. :)
Sama laite :)

Saa tulla turisemaan!

Ja Tapsalle että yritin soittaa aiemmin, ei vastannut tuo numero. Toivottavasti soittaa takaisin.
Joo itekki viikot asun täällä kö pittää tuossa kaivoksella olla töitä tekevinään, niin tullee välillä tuossa kylän pinnassa pörräiltyä! :D Mutta täytyy tulla poriseen jos joskus sattuu näkymään beeämwee parkissa saa toki toisteppäinki tehä, liikun sellasella tummalla w211 mesellä missä 19" viispuolaset valssit alla ja MEY alakunen rekkari! :wink:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Magge--
Viestit: 645
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

kondivo kirjoitti:Onneksi Kevitsaan mennään nykyään bussilla töihin, niin ettei tarvitse käräjille lähteä roiman ylinopeuden takia. No, toimihenkilöt on erikseen ja niiden autot seisoo toimistorakennuksen päässä parkissa, mutta nehän ei ole mainareita.

Kävin minäkin siellä pääkallon paikalla. Jäämerentien Nesteeltä lähdin polkemaan niin kiireellä, että Petkulaa kohden mentiin yhden Octavian kanssa peräkanaa 140-150 km/h nopeudella, eikä tuon nopeuden pitämiseen tarvittu kuin 136/190. Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee 300/600, kun kortti lähtee vähemmilläkin lukemilla.

Tien päältä oli luultavasti soitettu 112:een parista hullusta, koska paluumatkalla Kevitsasta, Petkulan suoralla oli poliisit tutkan kanssa parkissa. Onneksi vaisto varoitti, ja pidin nopeuden nopeusrajoituksen alapuolella.

Ala vaan suosiolla kattelemaan pienempää fööniä pellin alle, talven liukkaat on edessäpäin.
Kyllä tuossa sodankylä-kevitsa välillä aika paljon tuota nopeutta joillakin on, itselläkin täytyy myöntää että joskus on moottori saanut happea hiukan reilummin mutta ei kuitenkaan jatkuvasti. Kevitsantiellä ei tartte nytte hirveästi kaahaillakkaan kun on kuin pottupeltoa koko matkalta tietyöstä johtuen.. :roll:
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

kondivo kirjoitti:....eikä tuon nopeuden pitämiseen tarvittu kuin 136/190. Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee 300/600, kun kortti lähtee vähemmilläkin lukemilla..
Nopealla jakolaskulla tuo isompi lukema 2,21/3,16 kertaistaa mahdollisuuden.... :wink: :D

.
arskah
Viestit: 39
Liittynyt: 03.11.2010 21:43
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja arskah »

talidomi kirjoitti:Vois olla että jos aloittais tuosta turbiinista ja sitten kattelis lootaa. Ensin pitäis käydä tuolla auton alla ja katsoa mitä siellä näkyy.
ite aikonani tappelun automaatti passatin kanssa ja uusi laatikko ois ollu noin 3500e,ostin sitten käytetyn hajottamolta,ja turbiinin korjautin autogear nimisessä paikassa,maksoi 280e,hyvä ja nopea palvelu.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kevitsassa ei tule käytyä töissä, eikä oikein muutenkaan, kylilläkin tuli pyörittyä vain kun oli bemmi ja uudet gummit! :)
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137

Laatikko varattu, lupasin maksaa mitä pyytää kunhan sain kahteen erään. Matkahuolto ja posti ottaa nihkeästi kyytiin, mesetransporttia Raahesta edes Roihin asti? Sodankyläänhän tämä olisi tulossa..
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Saksasta sain vastaukset tarjouspyyntöihin. Rahteineen n 2400e suunilleen olisi laatikko + turbiini + rahdit sekä vanhan laatikon palautus myyjälle. takuu 1v, ei kilometrirajoitusta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”