Kymppitonnin Mersu (Väyrynen)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

eki kirjoitti:Mutta helevetin hyvin on taksarilla pyyhkinyt, jos on noin paljon ajoja vuoden jokaisena päivänä :happy:

Taidankin vaihtaa alaa. :lol:

Ah, mutta minkäköhän takia ekat vuodet ovat 0 km? :roll:
Kaikki inssit ei merkkaa niitä, sen takia puuttuu monesti kokonaan... Kolmessa vuodessa tuo 450 tkm on tullut, ei puolessatoista.
Haikara kirjoitti:
eki kirjoitti:Taidankin vaihtaa alaa. :lol:
Kannattaa! Karkkilassakin pyörii uusi Mercedes taksi, joku 420CDI, harmahtavansininen :shock: :shock:
Mitäs tuommoisella on hintaa taksiyrittäjän veronpalautusten jälkeen?
11 900 on maksimivähennys. Eli katso listahinta ja ota 11 900 e pois. Jää sille hintaa... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Kilometrit

Viesti Kirjoittaja markku »

dealer kirjoitti:Eikun kolmessa vuodessa on ajettu tyypilliset 450000 taksissa
Paitsi verottajalle ilmoitetaan se 30 000 km/vuosi, korkeintaan
Norsumersu
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

luokyio kirjoitti:
11 900 on maksimivähennys. Eli katso listahinta ja ota 11 900 e pois. Jää sille hintaa... :roll:[/quote]

98150-11900=86250€UR (512819,21mk) PIKKUISEN saa mummoja kyyditä vastaanotolle :lol: :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä tuolla autolla on nyt sitten ajettu joku ~600tkm...
Taitaapa sitä kakkoslankkuaki joutua jo vähä korjaamaan noille metreille :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Jepajee... Eli epäilykseni ovat osuneet oikeaan... 8) Noh, sattuuhan näitä, ja tottuuhan siihen. Jos olisi laittanut sen pari tonnia lisää jo ostovaiheessa... Noh niinno, voisi vtuttaa vähän enemmänkin. :lol:

Mutta laitetaan viat kuntoon ja rullataan se täys milkki siihen nyt ainakin ensalkuun... :wink:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Absin pumppuun noheva ti-mies vaihtaa hiilet! Kyseessä on paluupumppu, joka painaa nestettä polkimeen päin. Jos meet uutta kyseleen maksaa jotain 500-1500 euroa. Pumppu on se(tai siis sen moottori) lieriömäinen uloke abs-yksikön kylessä.

Jos ei tuon enempää ole remonttia, niin ostoshan kuulostaa suorastaan nappivaihdokilta!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

eki kirjoitti:Oliskohan pitänyt jättää kuitenkin kysymättä sitä lukemaa!!!!!!

Tämmöset tiedot tuli:
07.11.1996 0 Hki-Itäväylän katsastusasema
04.03.1998 0 Vantaa-Seutulan katsastusasema
12.10.1999 450 000 Helsinki-Hakuninmaan katsastusasema
01.10.2001 244 000 Nurmon katsastusasema
04.10.2002 264 000 Nurmon katsastusasema
29.03.2005 332 000 Kouvolan katsastusasema

Eli puolet karannu johonkin...
Njooh, . . . mitens se menikään:

Myytävänä :roll:
Luotettava suomiauto, huollettu, hyväkuntoinen, matkamittaria ei rukattu ja historia tiedossa 8) .

:lol:
. . .
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Ville S. kirjoitti:Absin pumppuun noheva ti-mies vaihtaa hiilet! Kyseessä on paluupumppu, joka painaa nestettä polkimeen päin. Jos meet uutta kyseleen maksaa jotain 500-1500 euroa. Pumppu on se(tai siis sen moottori) lieriömäinen uloke abs-yksikön kylessä.
Hiilet meinasin vaihtaa, mutta näkyy pumppu toimivan entisilläkin.. :cry: Ja nyt tuli kädestäpitäen todistettua että pumppu pyörähtää silmänräpäyksen ajan, ja samalla syttyy vikavalot... :ttu:

Pyöriikö se pumppu sitten ETS:n vaikutuksen johdosta toiseen suuntaan, jos se kerran tekee myös painetta jarrujärjestelmään? Ainakin WIS:n mukaan pumpun toinen napa menee suoraan maihin...

Joo, ihan OK pelihän tuo on ja koko ajan paranemaan päin. :lol: Ja voipa ajatella niinkin, että tuon ensimmäiset 400 000km on auto ollut hyvällä pidolla. Meinaan kun on ollut leipä kiinni siitä.


Ja tuo kardaanin välyskin tuli selviteltyä:
Tässä kuvassa näkyy kardaaniin kohdistuvat remontin kohteet, eli tuo kannatinkumi on revennyt yläreunastaan, ja ilmeisesti tuossa tukilaakerin etupuolella on joku booritus, mikä sallii kardaanin pituussuuntaisen liikkeen? Siinä se välys ainakin on.
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

eki kirjoitti:Tähän mennessä tehtyä:
...

Ja seuraavat ovat pikapikaa edessä:
...

Että onhan siinä tekemistä, mutta otetaan haasteena! :twisted:
Nyt on väykky päässyt arvoiseensa kotiin. :D Tältä istumalta Eki on aateloitu kunniaväyryläiseksi.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jube kirjoitti:Elikkä tuolla autolla on nyt sitten ajettu joku ~600tkm...
Taitaapa sitä kakkoslankkuaki joutua jo vähä korjaamaan noille metreille :roll:
Kyyllä joutuu välillä ropailemaan nelimatikkia,mutta ei tunnu yhtään pahalta vm.89 w124 viat..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

jusamb kirjoitti:Nyt on väykky päässyt arvoiseensa kotiin. :D Tältä istumalta Eki on aateloitu kunniaväyryläiseksi.
Kiitän mitä nöyrimmin. :lol:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tunnostaa kohta muuttuvan projektiluontoiseksi tämä aihe, mutten malta olla kommentoimatta... :lol:

Vaihdeaskin ölpät vaihdettiin tänään, siinä huoltomiestä jututellessa kasseltiin jotta olipahan joku säätäjä sitten vissiin öljyjä vaihdellut: Löytyi muutama normikannan pultti niiden öljypohjan torx-kantaisten kiinnitysruuvien seasta, ja olipa turskuteltu reippaalla kädellä tiivistesilikonia molemmin puolin tiivistettä... Mukava oli niitä sitten kaapia poies. :roll:

Seitsemän litraa meni öljää, sitten tiivisteet, sinetti ja työt päälle (suodatin oli ostettu ennestään) niin 167€ kustansi se.

Samalla varattiin aika tuon ABS/ETS -häikän tutkintaan, viikonloppuna kävinkin jo WIS:in kautta löytyneillä sähkökaavioilla piuhat läpi, ja ehyet oli mittarin mukaan ainakin... :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”