Kaukosäätöisen keskuslukon kytkentä?
Kaukosäätöisen keskuslukon kytkentä?
Helppivä! lyokiolta tuli avain paketti ja asennus on vauhdissa mutta on pienenmoinen kielimuuri. Eli onko jollakin tietoa mitkä värit poksilta tulee mihinkin.
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Mulla oli kaukosäätimen kytkentä seuraavanlainen:
Ohjaimen liitin nro - väri -> minne kytketään.
1. oranssi -> ohjaimen 5. musta/valkean kanssa yhteen
2. valkoinen -> auton siniseen, joka menee pumpulle, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
3. keltainen -> ohjaimen 7. mustan kanssa yhteen -> ja nämä auton maahan GND
4. oranssi/musta -> auton siniseen. joka menee kuskin oveen, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
5. musta/valkea -> ohjaimen 1. oranssin kanssa yhteen
6. musta/keltainen -> ohjaimen 9. punainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
7. Musta -> ohjaimen 3. keltaisen kanssa yhteen -> ja auton maahan GND
8. punainen/musta -> ei kytketä mihinkään
9. punainen -> ohjaimen 6. musta/keltainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
10. Vaaleanpunainen -> ei kytketä mihinkään
11. Ruskea -> auton vilkku vasen kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/valkoiseen
12. Ruskea -> auton vilkku oikea kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/vihreään
Edit by dealer: Katkaise ohjainlaitteen kyljessä oleva keltainen johtolenkki.
Harmi kun ei ole skanneria, kytkentäkuva olisi selvittänyt aika paljon.
Ohjaimen liitin nro - väri -> minne kytketään.
1. oranssi -> ohjaimen 5. musta/valkean kanssa yhteen
2. valkoinen -> auton siniseen, joka menee pumpulle, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
3. keltainen -> ohjaimen 7. mustan kanssa yhteen -> ja nämä auton maahan GND
4. oranssi/musta -> auton siniseen. joka menee kuskin oveen, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
5. musta/valkea -> ohjaimen 1. oranssin kanssa yhteen
6. musta/keltainen -> ohjaimen 9. punainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
7. Musta -> ohjaimen 3. keltaisen kanssa yhteen -> ja auton maahan GND
8. punainen/musta -> ei kytketä mihinkään
9. punainen -> ohjaimen 6. musta/keltainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
10. Vaaleanpunainen -> ei kytketä mihinkään
11. Ruskea -> auton vilkku vasen kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/valkoiseen
12. Ruskea -> auton vilkku oikea kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/vihreään
Edit by dealer: Katkaise ohjainlaitteen kyljessä oleva keltainen johtolenkki.
Harmi kun ei ole skanneria, kytkentäkuva olisi selvittänyt aika paljon.
Sarja asennetaan 124-201 malleissa helpoiten kuskin jalkatilaan, irrottaa tarvitsee vain kynnyslista ja sivuverhous (1 ruuvi ja 2 muovimutteria) sekä nostaa matto pois.
Jalkatilan laidassa olevasta kotelosta löytyy johtonippu, siellä on antennijohtoa muistuttava kaapeli jonka sisällä on sininen, ruskea ja punainen johto.
Ruskeasta maa, punaisesta virta, sininen poikki ja ohjainlaitteesta johto molempiin päihin.
Lisäksi teipillä kootussa paksummassa nipussa on vilkkujen johdot, mustavihreä ja mustavalkoinen, niihin rosvoliittimillä vilkkujen ohjaus.
202:ssa sarjan voi laittaa peräkonttiin keskuslukon pumpun viereen, kytkennässä ei tarvitse katkaista yhtään johtoa ...
Kauko-ohjain toimi hyvin vielä viidenkymmenen metrin päästä vaikka välissä oli pari seinääkin.
Kauempaa en kokeillut.
Vielä pitäisi miettiä minkä toiminnon laittaa takaluukunavausnapille.
Saattovalot ? Äänimerkki jotta voi säikytellä ohikulkijoita ? Käynnistys ?
Jalkatilan laidassa olevasta kotelosta löytyy johtonippu, siellä on antennijohtoa muistuttava kaapeli jonka sisällä on sininen, ruskea ja punainen johto.
Ruskeasta maa, punaisesta virta, sininen poikki ja ohjainlaitteesta johto molempiin päihin.
Lisäksi teipillä kootussa paksummassa nipussa on vilkkujen johdot, mustavihreä ja mustavalkoinen, niihin rosvoliittimillä vilkkujen ohjaus.
202:ssa sarjan voi laittaa peräkonttiin keskuslukon pumpun viereen, kytkennässä ei tarvitse katkaista yhtään johtoa ...
Kauko-ohjain toimi hyvin vielä viidenkymmenen metrin päästä vaikka välissä oli pari seinääkin.
Kauempaa en kokeillut.
Vielä pitäisi miettiä minkä toiminnon laittaa takaluukunavausnapille.
Saattovalot ? Äänimerkki jotta voi säikytellä ohikulkijoita ? Käynnistys ?
Viimeksi muokannut dealer, 10.6.2007 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mistä löytänee tuota ohjainta? Tai mitkä mallit olisi paras ja toimivat varmasti.. Ja hinta? vois laittaa tollasen..eip tarvis kaupassa käydessä pyöriitellä..!
Tyhmä kyssäri piuhoista Autossani tulee kuskin ja vänkärin lukkopatruunaan valkoinen johto ja siinä on sellainen muovipalikka, jossa pieni nappi katkaisin...
Lienevätkö keskuslukon ohjaukseen.
Toiseksi etu ovien päädyissä sellaisen muovi putken ku irrottaa..sisältä löytyy sähköliitin, jossa piuhoja jos jonkin moista..?? Alkup. näyttävät molemmat tapaukset.. Vastauksia odotellaan..
Tyhmä kyssäri piuhoista Autossani tulee kuskin ja vänkärin lukkopatruunaan valkoinen johto ja siinä on sellainen muovipalikka, jossa pieni nappi katkaisin...
Lienevätkö keskuslukon ohjaukseen.
Toiseksi etu ovien päädyissä sellaisen muovi putken ku irrottaa..sisältä löytyy sähköliitin, jossa piuhoja jos jonkin moista..?? Alkup. näyttävät molemmat tapaukset.. Vastauksia odotellaan..
w124 300 Dturbo "Florida"
Ongelmia
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tuon kaukosäädön kans??? kun minulla ei toimi ollenkaan toi ovien avaus kaukosaatimellä... avaimella toimii kaikki niin kuin pitääkin. lukkoon ovet menee kyllä sillä ohjaimella mut aukaisu on toinen juttu. Olen myos kokeillut katkaista sen keltaisen johtolenkin mut sekään ei auttanut asiaan??? Olen myös kokeillut kummallakin säätimellä. niin ja boksi kyllä naksahtaa kun painaa sitä avaus nappia....
Re: Ongelmia
Eli boksi on siis kunnossa. Alipainepumpun ohjaus sen sijaan ei ole kunnossa, koska se ei pyöri ja avaa ovia kun boksi naksahtaa. Tiesit tämän itsekin, mutta kunhan tässä hupajan lämpimikseni...mpyora kirjoitti: niin ja boksi kyllä naksahtaa kun painaa sitä avaus nappia....
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Re: Ongelmia
Mittaapa siitä pumpulle menevästä johdosta, että tapahtuuko mitään kun aukaisua painasee. Vaikka se poksi naksahtaa, voi siellä releessä olla jotain vialla. Jos en nyt ihan väärin muista, niin aukaistessa vetää sen linjan maihin, joten onko maadoitukset kunnossa?mpyora kirjoitti:Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tuon kaukosäädön kans??? kun minulla ei toimi ollenkaan toi ovien avaus kaukosaatimellä... avaimella toimii kaikki niin kuin pitääkin. lukkoon ovet menee kyllä sillä ohjaimella mut aukaisu on toinen juttu. Olen myos kokeillut katkaista sen keltaisen johtolenkin mut sekään ei auttanut asiaan??? Olen myös kokeillut kummallakin säätimellä. niin ja boksi kyllä naksahtaa kun painaa sitä avaus nappia....
Tietystihän vika voi olla myös mekaaninen, onko lukko kunnossa ja pelaako keskuslukitus vänkärinovesta avaimella?
Nuo asiat kun selvität, niin ollaan lähempänä ratkaisua
Vihdoinkin
Nyt olen saanut korjattua vian, eli kaukokeskuslukitus toimii täydellisesti. vikaa en vielä paljasta. Voitte vaikka arvailla mikä oli vikana. Se minua ihmetyttää miksi sain sen vanhan mallisen kaukosäädin systeemin kun ne piti olla jo siinä vaiheessa kun tilasin tuon niin niitä "uudempia ja parempia" ja vielä sellainen joka oli viallinen. outoa.
Re: Vihdoinkin
Kaikki olivat samanmallisia vaikka myyjä sanoikin lähettävänsä uudenlaisia. Jos siinä vika on, niin pitää pistää menemään takaisinpäin.mpyora kirjoitti:Nyt olen saanut korjattua vian, eli kaukokeskuslukitus toimii täydellisesti. vikaa en vielä paljasta. Voitte vaikka arvailla mikä oli vikana. Se minua ihmetyttää miksi sain sen vanhan mallisen kaukosäädin systeemin kun ne piti olla jo siinä vaiheessa kun tilasin tuon niin niitä "uudempia ja parempia" ja vielä sellainen joka oli viallinen. outoa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tänä aamuna klo 5.30 talliin ja projektina kake kakkosneloseen.Jiipeen ohjeet printattuna mukaan ja ei ollut ongelmia asennuksessa,pieniä hidasteita olivat rattiputkelta lähtevä nipun vilkkupiuhojen metsästys;se musta tehtaan "erkkari" oli sikasitkeää.Tinaa ja kutistesukkaa liitoksiin niin toimiipahan jonkun aikaa.Nyt sitten vaan avainta metsästämään.Kaupungissa on lukkotehdas mutta lukkoseppää saa metsästää..
Ei tosiaan Joensuun kaupungista löytynyt avaimen tekijää tuohon linkkuun.2 pikasuutaria ja 3 lukkoliikettä tuli kierrettyä turhaan.Paras kommentti oli "tuohan on autotehtaan juttuja".Toinen pikasuutari oli muualla ja apupoika arveli mestarin tulevan ensiviikolla töihin niin se voisi kuulemma osata homman.Aika ahterista
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Kokeileppas ottaa vara-avaimista se musta muovi pois ja rungoon reikä ja istuta se siihen "stilettiin" ?Daimler kirjoitti:Ei tosiaan Joensuun kaupungista löytynyt avaimen tekijää tuohon linkkuun.2 pikasuutaria ja 3 lukkoliikettä tuli kierrettyä turhaan.Paras kommentti oli "tuohan on autotehtaan juttuja".Toinen pikasuutari oli muualla ja apupoika arveli mestarin tulevan ensiviikolla töihin niin se voisi kuulemma osata homman.Aika ahterista
Tosin joutuu pikkuisen viilaa ja poraa....
big jopo
Tämmöstä suunnitelin;putkisokalla esim. lukitsee sen aihion siihen stilettiin.audimies kirjoitti:Kokeileppas ottaa vara-avaimista se musta muovi pois ja rungoon reikä ja istuta se siihen "stilettiin" ?Daimler kirjoitti:Ei tosiaan Joensuun kaupungista löytynyt avaimen tekijää tuohon linkkuun.2 pikasuutaria ja 3 lukkoliikettä tuli kierrettyä turhaan.Paras kommentti oli "tuohan on autotehtaan juttuja".Toinen pikasuutari oli muualla ja apupoika arveli mestarin tulevan ensiviikolla töihin niin se voisi kuulemma osata homman.Aika ahterista
Tosin joutuu pikkuisen viilaa ja poraa....
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Vanha koira ei opi uusia temppuja? Tuntuu toi sanonta olevan vähän kadoksissa?Daimler kirjoitti:Tämmöstä suunnitelin;putkisokalla esim. lukitsee sen aihion siihen stilettiin.audimies kirjoitti:Kokeileppas ottaa vara-avaimista se musta muovi pois ja rungoon reikä ja istuta se siihen "stilettiin" ?Daimler kirjoitti:Ei tosiaan Joensuun kaupungista löytynyt avaimen tekijää tuohon linkkuun.2 pikasuutaria ja 3 lukkoliikettä tuli kierrettyä turhaan.Paras kommentti oli "tuohan on autotehtaan juttuja".Toinen pikasuutari oli muualla ja apupoika arveli mestarin tulevan ensiviikolla töihin niin se voisi kuulemma osata homman.Aika ahterista
Tosin joutuu pikkuisen viilaa ja poraa....
Se sokka on siinä jo! Irroitat vaan se aihion..
big jopo
Arto N:n 124 farkkuun laiteltiin eilen kaukkari.
- kuskinpuolen lattiamatot pois
- kynnyslista irti (nosta lujasti ylöspäin)
- ovenpielen tiiviste etuosasta irti (vedä)
- sivuverhous irti (1 ristipääruuvi kynnyksessä, 2 muovimutteria verhouksen oikeassa laidassa)
- ovipilarista tuleva johtonippu auki, löytyy virta (punavalkoinen), maa (ruskea) ja keskuslukon ohjaus (sininen)
- paksuin johtonippu lattialla auki, sieltä vilkut (musta/vihreä ja musta/valkoinen)
- sininen johto poikki, muista kuorta pois pikku matkalta
- ohjeen mukaan tinataan johdot kiinni, kutistesukkaa / teippiä päälle
- aivolaatikko ylös johonkin ohjausakselin viereen nippusiteellä kiinni
- verhoukset, listat, matot paikalleen
- kuskinpuolen lattiamatot pois
- kynnyslista irti (nosta lujasti ylöspäin)
- ovenpielen tiiviste etuosasta irti (vedä)
- sivuverhous irti (1 ristipääruuvi kynnyksessä, 2 muovimutteria verhouksen oikeassa laidassa)
- ovipilarista tuleva johtonippu auki, löytyy virta (punavalkoinen), maa (ruskea) ja keskuslukon ohjaus (sininen)
- paksuin johtonippu lattialla auki, sieltä vilkut (musta/vihreä ja musta/valkoinen)
- sininen johto poikki, muista kuorta pois pikku matkalta
- ohjeen mukaan tinataan johdot kiinni, kutistesukkaa / teippiä päälle
- aivolaatikko ylös johonkin ohjausakselin viereen nippusiteellä kiinni
- verhoukset, listat, matot paikalleen
wiimax.fi
Ongelmat
Niin eli keskuslukitus on nyt toiminut moitteettomasti viikon. Aloin jo epäilemään itseni johdotusten osalta, mutta ajattelin ottaa tuon boksin auki ja puoli tunti tutkailin sitä ja totesin että yksi transistori on mielestäni väärin päin. Ajattelin et eipä ole mitään menetettävää vaikka kokeilisin sitä kääntä, joten ei muuta kuin kolvi kuumenemaan. Seuraavana päivänä hämmästys oli suuri kun laitoin boksin paikoilleen niin kaikki toimi vihdoinkin niinkuin pitääkin. Eli latoomo koneessa on ollut ilmeisesti jokin häikkä ja yksi transistori oli väärin päin. Mut elämä opettaa kun ei liian aikaisin luovuta. Vielä kun keksisi kuinka saisin kellon toimimaan mittaristossa niin kaikki sähkölaitteet toimisivat.
Ottaapa piähän;akka tuli töistä ja sutena kokeilemaan avainta.Ihmettelin aikani että ei pyöri avain ovissa eikä virtalukossa.Vaimoke sitten varovasti sai sanottua että se avain oli sen kesällä myydyn 190-mersun vara-avain,oli kuulemma pitänyt viedä se sille auton ostaneelle työkaverilleen Pitää irrottaa se tuosta ja viedä illalla postilooraan
Tilasin sitten tuolta:
http://www.katuauto.fi
avainaihiot;tulivat päivässä postiin ja nyt eikun mister minit:in luo.
http://www.katuauto.fi
avainaihiot;tulivat päivässä postiin ja nyt eikun mister minit:in luo.
Kaukosäätösarja asennetaan 124-201 malleissa helpoiten kuskin jalkatilaan, irrottaa tarvitsee vain kynnyslista ja sivuverhous (1 ruuvi ja 2 muovimutteria) sekä nostaa matto pois.
Jalkatilan laidassa olevasta kotelosta löytyy johtonippu, siellä on antennijohtoa muistuttava kaapeli jonka sisällä on sininen, ruskea ja punainen johto.
Ruskeasta maa, punaisesta virta, sininen poikki ja ohjainlaitteesta johto molempiin päihin.
Lisäksi teipillä kootussa paksummassa nipussa on vilkkujen johdot, mustavihreä ja mustavalkoinen, niihin rosvoliittimillä vilkkujen ohjaus.
Noin:
Katkaise ohjainlaitteen vihreä, vaaleanpunainen ja punamusta johto lyhyemmiksi ja teippaa tai muuten suojaa niiden päät. Niitä ei kytketä mihinkään.
Katkaise ohjainlaitteen oranssi ja mustavalkoinen johto lyhyemmiksi ja yhdistä ne toisiinsa.
Liitä ohjainlaitteen keltainen ja musta johto yhteen ja yhdistä ne auton ruskeaan (maadoitus) johtoon.
Liitä ohjainlaitteen keltamusta ja punainen johto yhteen ja yhdistä ne auton punaiseen (virta) johtoon.
Katkaise auton sininen (pumpun ohjaus) johto.
Liitä ohjainlaitteen valkoinen johto em. katkaistun sinisen johdon siihen päähän joka menee keskuslukituksen pumpulle.
Liitä ohjainlaitteen oranssimusta johto em. katkaistun sinisen johdon siihen päähän joka tulee ovesta.
Liitä ohjainlaitteen ruskeat johdot auton vilkkujohtoihin.
Ne ovat väriltään musta/vihreä ja musta/valkoinen.
Katkaise ohjainlaitteen kyljessä oleva pieni johtosilmukka.
Jalkatilan laidassa olevasta kotelosta löytyy johtonippu, siellä on antennijohtoa muistuttava kaapeli jonka sisällä on sininen, ruskea ja punainen johto.
Ruskeasta maa, punaisesta virta, sininen poikki ja ohjainlaitteesta johto molempiin päihin.
Lisäksi teipillä kootussa paksummassa nipussa on vilkkujen johdot, mustavihreä ja mustavalkoinen, niihin rosvoliittimillä vilkkujen ohjaus.
Noin:
Katkaise ohjainlaitteen vihreä, vaaleanpunainen ja punamusta johto lyhyemmiksi ja teippaa tai muuten suojaa niiden päät. Niitä ei kytketä mihinkään.
Katkaise ohjainlaitteen oranssi ja mustavalkoinen johto lyhyemmiksi ja yhdistä ne toisiinsa.
Liitä ohjainlaitteen keltainen ja musta johto yhteen ja yhdistä ne auton ruskeaan (maadoitus) johtoon.
Liitä ohjainlaitteen keltamusta ja punainen johto yhteen ja yhdistä ne auton punaiseen (virta) johtoon.
Katkaise auton sininen (pumpun ohjaus) johto.
Liitä ohjainlaitteen valkoinen johto em. katkaistun sinisen johdon siihen päähän joka menee keskuslukituksen pumpulle.
Liitä ohjainlaitteen oranssimusta johto em. katkaistun sinisen johdon siihen päähän joka tulee ovesta.
Liitä ohjainlaitteen ruskeat johdot auton vilkkujohtoihin.
Ne ovat väriltään musta/vihreä ja musta/valkoinen.
Katkaise ohjainlaitteen kyljessä oleva pieni johtosilmukka.
Täällähän löytyi hyviä ohjeita kaukosäätölukituksen asentamiseen. Nykyinen toimii infrapunalla (alkuperäinen) ja sen kautta myös ajonesto. Alkaa vaan nuo ohjaimet käydä vähiin ja uudet maksaa melkoisesti.
Saako näillä kauko-ohjaus systeemeillä myös tuon ajoneston toimimaan vai pitääkö se poistaa käytöstä kokonaan?
Saako näillä kauko-ohjaus systeemeillä myös tuon ajoneston toimimaan vai pitääkö se poistaa käytöstä kokonaan?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.2.2007 14:04
- Paikkakunta: Kitee
www.mtt-trading.fi löytyy keskuslukituksen k.ohjaimia,ja jopa joihinkin Mb:n malleihin käypäsillä avainrungoilla.toni1976 kirjoitti:Täällähän löytyi hyviä ohjeita kaukosäätölukituksen asentamiseen. Nykyinen toimii infrapunalla (alkuperäinen) ja sen kautta myös ajonesto. Alkaa vaan nuo ohjaimet käydä vähiin ja uudet maksaa melkoisesti.
Saako näillä kauko-ohjaus systeemeillä myös tuon ajoneston toimimaan vai pitääkö se poistaa käytöstä kokonaan?
Jos autossasi on ajonestolaite,otat vaan entisestä avaimesta ajonestonsirun,ja siirrät sen ohjaimen sisään,niin kylläpä toimii!
Myös kytkentäkaavioita joihinkin Mb:n malleihin löytyy..
Mistäs tuollaisen sirun tunnistaa Onko tuon sirun siirtäminen toiseen ohjaimeen hankalaaMTT-Trading kirjoitti:Jos autossasi on ajonestolaite,otat vaan entisestä avaimesta ajonestonsirun,ja siirrät sen ohjaimen sisään,niin kylläpä toimii!
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75