Automaatti peräluukku

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
260 TE
Viestit: 51
Liittynyt: 13.10.2006 15:02
Paikkakunta: Kuhmo

Automaatti peräluukku

Viesti Kirjoittaja 260 TE »

Elikkäs onko kukaan meseläisistä asentanut automaattisesti keskuslukituksen kaukosäädön nappia painamalla avautuvaa 124 farkun tai vastaavan mallin takaluukkua. Olisiko isokin projekti, mitä osia tarvitseisi. Olisi itsellä aika kiva kun joutuu kulettaa paljon tavaraa ei olisi aina sormet kurassa luukkua avatessa
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Automaatti peräluukku

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itsekin olen tuota joskus joutessani pohdiskellut. Mitään vakavampaa aikoimusta ei ole ollut mutta omissa mietinnöissä homma on tökännyt toisen / molempien kaasujous(t)en valjastamiseen hydrauli- / paineilmasylinter(e)iksi. Ei ole kokemusta moisesta. Saattaa vaatia ihan kunnon paineen. :shock:

OT:
Viittaako tuo sinun nikkisi autoosi? Yllätti, koska en ole missään törmännyt 260 TE:hen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
260 TE
Viestit: 51
Liittynyt: 13.10.2006 15:02
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja 260 TE »

joo siihen oli joku mennyt vaihtamaan 3 litrasen tilalle 2.6:sen
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Homma lienee helpoin toteuttaa lineaarimoottorilla (jotka ovat kalliita..).Tai sitten vaijerivedolla esim. kattoluukun moottoria apuna käyttäen. :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Riittäskö jos sen solenoidilla poksauttas raolleen, sais sormet tiivisteen puhtaammalle puolelle?
Panzerin "tarjotaan-aina-puhdas-kahva" voisi olla komee, mutta työläs tehä.
Pro HVM
Avatar
260 TE
Viestit: 51
Liittynyt: 13.10.2006 15:02
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja 260 TE »

Olisi asiaa jo sekin
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Meikäläisen parin sanan saksantaidolla saisi sellaisen kuvan, että tässä olisi valmis paketti tuohon?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
260 TE
Viestit: 51
Liittynyt: 13.10.2006 15:02
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja 260 TE »

Miten toimii tämä tason säätö olisiko sieltä mahdollisuus jollain haaroitus putkella vetää paineita hydrauli/kaasu jousiin jotka työntäisivät luukun auki
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

luokyio kirjoitti:Meikäläisen parin sanan saksantaidolla saisi sellaisen kuvan, että tässä olisi valmis paketti tuohon?
Tuolla saa toki lukon auki mutta ainakaan allekirjoittaneen kotteron ei luukku raotu yhtään vaikka napista painaisikin luukun auki. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

260 TE kirjoitti:Miten toimii tämä tason säätö olisiko sieltä mahdollisuus jollain haaroitus putkella vetää paineita hydrauli/kaasu jousiin jotka työntäisivät luukun auki
Pumppu ei kyllä pyöri jos moottori ei ole käynnissä. :?

Kun kuulemma taka-akselistostaan holotnan kiemurtelevan Mersun paras korjaustapa on Taunuksen hankinta niin tuohon konttiongelmaan paras ratkaisu on hanskat :lol:
® Mesen linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

260 TE kirjoitti:Miten toimii tämä tason säätö olisiko sieltä mahdollisuus jollain haaroitus putkella vetää paineita hydrauli/kaasu jousiin jotka työntäisivät luukun auki
Hmm... No painetta olis ainakin tarpeeksi (100bar).
Tarviis vaan erillisen paineakun, et toimis kone sammuksissakin.
Pro HVM
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Rässi66 kirjoitti:
Hmm... No painetta olis ainakin tarpeeksi (100bar).
Takaluukku taivaan tuuliin viuuuh...---->> :lol: ei tartteis liata ainaskaan käsiään :shock: sori, oli ihan pakko :lol:

Ei mutt olis kyllä hyvä systeemi tollanen, joten eiku joku kehittelemään :idea:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
markku
Herrasmies
Viestit: 241
Liittynyt: 30.9.2005 17:19
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Takaloosterin avaus

Viesti Kirjoittaja markku »

Voisiko avauksen toteuttaa "passiivisena" systeeminä, aivan kuin W140 kontin avaus. Sen verran kuitenkin sähköjä tai pneumatiikkaa kehiin, että saa lukon aukaistua kaukosäätimellä. Luukun pumput vaihdetaan sen verran karvaisempiin, että ne jaksavat omalla voimallaan ponnistaa luukun auki - jos ei kokonaan niin ainakin osittain.

Tällä lailla se toimii äSSäkin.
Norsumersu
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Ceen, sedanin, peräluukku aukeaa juuri tuolla yllä kuvatulla tavalla. Eli avaimen napista, luukku on jännitetty kahdella suht jämäkän näköisellä jousella ja kun lukko avautuu pomppaa luukku selälleen. Erittäin mukava ominaisuus, jota osaa arvostaa juurikin kaupan pihalla, kädet täynnä ostoksia. Myös vesisateessa, sun muissa kiirus tilanteissa erittäin hyvä varuste. 8) Ainut vika tuossa jousikuorma toteutuksessa on se, että luukku on kohtuullisen raskas vetää kiini, varsinkin kun haluan käyttää luukun alareunassa olevaa kahvaa, maalipinnasta en koskaan sulje luukkua.
BMW 318d -09
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

mulla aukee(ööh aukes :oops: ) pakussa sivuovi kaukosäätimellä, siellä oli paineilmasylinteri joka veti sen auki ja jäi sitten avoimeksi eli sai käsin kiinni tai sitten uudestaan napista painamalla. paineen tuohon tuotti sellanen pieni kompura 12V renkaan täyttö kone. järjestelmässä max paine 8bar. pieni säiliöntapanen on tasaamassa ja varaamassa painetta.. lukko aukes solenonnilla. muuten kiva mut ei kiva jos tiivisteet jäässä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”