Automaatti peräluukku
Automaatti peräluukku
Elikkäs onko kukaan meseläisistä asentanut automaattisesti keskuslukituksen kaukosäädön nappia painamalla avautuvaa 124 farkun tai vastaavan mallin takaluukkua. Olisiko isokin projekti, mitä osia tarvitseisi. Olisi itsellä aika kiva kun joutuu kulettaa paljon tavaraa ei olisi aina sormet kurassa luukkua avatessa
Re: Automaatti peräluukku
Itsekin olen tuota joskus joutessani pohdiskellut. Mitään vakavampaa aikoimusta ei ole ollut mutta omissa mietinnöissä homma on tökännyt toisen / molempien kaasujous(t)en valjastamiseen hydrauli- / paineilmasylinter(e)iksi. Ei ole kokemusta moisesta. Saattaa vaatia ihan kunnon paineen.
OT:
Viittaako tuo sinun nikkisi autoosi? Yllätti, koska en ole missään törmännyt 260 TE:hen.
t.
Risto
OT:
Viittaako tuo sinun nikkisi autoosi? Yllätti, koska en ole missään törmännyt 260 TE:hen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Meikäläisen parin sanan saksantaidolla saisi sellaisen kuvan, että tässä olisi valmis paketti tuohon?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Pumppu ei kyllä pyöri jos moottori ei ole käynnissä.260 TE kirjoitti:Miten toimii tämä tason säätö olisiko sieltä mahdollisuus jollain haaroitus putkella vetää paineita hydrauli/kaasu jousiin jotka työntäisivät luukun auki
Kun kuulemma taka-akselistostaan holotnan kiemurtelevan Mersun paras korjaustapa on Taunuksen hankinta niin tuohon konttiongelmaan paras ratkaisu on hanskat
® Mesen linttaklubi
Takaluukku taivaan tuuliin viuuuh...---->> ei tartteis liata ainaskaan käsiään sori, oli ihan pakkoRässi66 kirjoitti:
Hmm... No painetta olis ainakin tarpeeksi (100bar).
Ei mutt olis kyllä hyvä systeemi tollanen, joten eiku joku kehittelemään
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Takaloosterin avaus
Voisiko avauksen toteuttaa "passiivisena" systeeminä, aivan kuin W140 kontin avaus. Sen verran kuitenkin sähköjä tai pneumatiikkaa kehiin, että saa lukon aukaistua kaukosäätimellä. Luukun pumput vaihdetaan sen verran karvaisempiin, että ne jaksavat omalla voimallaan ponnistaa luukun auki - jos ei kokonaan niin ainakin osittain.
Tällä lailla se toimii äSSäkin.
Tällä lailla se toimii äSSäkin.
Norsumersu
Ceen, sedanin, peräluukku aukeaa juuri tuolla yllä kuvatulla tavalla. Eli avaimen napista, luukku on jännitetty kahdella suht jämäkän näköisellä jousella ja kun lukko avautuu pomppaa luukku selälleen. Erittäin mukava ominaisuus, jota osaa arvostaa juurikin kaupan pihalla, kädet täynnä ostoksia. Myös vesisateessa, sun muissa kiirus tilanteissa erittäin hyvä varuste. Ainut vika tuossa jousikuorma toteutuksessa on se, että luukku on kohtuullisen raskas vetää kiini, varsinkin kun haluan käyttää luukun alareunassa olevaa kahvaa, maalipinnasta en koskaan sulje luukkua.
BMW 318d -09
mulla aukee(ööh aukes ) pakussa sivuovi kaukosäätimellä, siellä oli paineilmasylinteri joka veti sen auki ja jäi sitten avoimeksi eli sai käsin kiinni tai sitten uudestaan napista painamalla. paineen tuohon tuotti sellanen pieni kompura 12V renkaan täyttö kone. järjestelmässä max paine 8bar. pieni säiliöntapanen on tasaamassa ja varaamassa painetta.. lukko aukes solenonnilla. muuten kiva mut ei kiva jos tiivisteet jäässä...