MB C280 -95
MB C280 -95
Kertokaa kokemuksia ko. mallista. Mitä kannatta erityisesti tarkastaa ostettaessa. Kovin jämäkältä ja tehokkaalta peliltä tuntuu pienen koeajon jälkeen. Automaatti noissa taitaa olla nelivaihteinen?
ruosteet ja vuotaako moottori öljyä.
kannattaa tarkistaa takaluukun lukon ympärystä, ja ovien yläkarmien tiivisteiden alta, löytyykö ruostetta. moottori voi vuotaa etuosastaan öljyä.
nämä asiat päällimmäisenä, kaverilla oli tuommoinen peli jonkin aikaa tuossa pari vuotta sitten, manuaalina tosin, hyvä auto se oli.
Automaattiloodalla varustettuakin käytiin katsomassa, mutta se vuoti jo suht runsaasti öljyä, ja sen korjaus maksaa ilmeisesti noin ~1000€ (tiivistee vaihto) Kokeile myös kickdownin ja muiden sähkö herkkujen toiminta näin ens alakuhun.
kannattaa tarkistaa takaluukun lukon ympärystä, ja ovien yläkarmien tiivisteiden alta, löytyykö ruostetta. moottori voi vuotaa etuosastaan öljyä.
nämä asiat päällimmäisenä, kaverilla oli tuommoinen peli jonkin aikaa tuossa pari vuotta sitten, manuaalina tosin, hyvä auto se oli.
Automaattiloodalla varustettuakin käytiin katsomassa, mutta se vuoti jo suht runsaasti öljyä, ja sen korjaus maksaa ilmeisesti noin ~1000€ (tiivistee vaihto) Kokeile myös kickdownin ja muiden sähkö herkkujen toiminta näin ens alakuhun.
Itsellä oli C280 A Elegance -95 vuosina 1999-2002. Ajoin sillä yli 70 tkm alkaen 95 tkm:n kohdalta. Hyvä ja luotettava auto, mutta polttoainetta meni noin 11 litraa sataselle. Raidetangon päät kuluvat väljiksi noin 110 tkm ajolla ja etujarrupalat kestävät saman verran. Uudet kulutusosat ovat halpoja.
Jos auto on huollettu ja kolaroimaton, niin se kestää aika hyvin. Ruostetta voi olla yksittäisissä paikoissa, jos maali on puhki tai massa irti. Automaattiantennin alusta ja tunkin reikien ympäristöt ovat arimpia paikkoja.
Moottorien johtosarja hapertuu ja voi aiheuttaa käyntihäiriöitä. Vikamuistissa voi tällöin olla vääriä koodeja, joiden mukaan lähes kaikki moottorin sähköosat ovat hajalla. Esim. kaasuläppä maksaa 700-800 euroa, joten täytyisi olla varma, että se on oikeasti hajalla, ennen kuin vaihtaa sen. Jos auto käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä ja vakionopeussäädin pysyy päällä, niin moottori on OK.
Minulla ei ollut ongelmia auton kanssa. Hyvässä yksilössä on huoltokirja ja se on ruosteton ja kolinaton. Katso, ettei kromiosissa ole hapettumia, ne kielivät huonosta hoidosta. Ajolleen auton tulee olla napakka ja hiljainen, moottorissa on erityisen hieno ääni korkeilla kierroksilla, joka ei häiritse. Kilometrejä ei näe sisustuksen kulumisesta. Älä osta autoa, joka on viallinen, täysin ehjiä on varmasti tarjolla.
Jos auto on huollettu ja kolaroimaton, niin se kestää aika hyvin. Ruostetta voi olla yksittäisissä paikoissa, jos maali on puhki tai massa irti. Automaattiantennin alusta ja tunkin reikien ympäristöt ovat arimpia paikkoja.
Moottorien johtosarja hapertuu ja voi aiheuttaa käyntihäiriöitä. Vikamuistissa voi tällöin olla vääriä koodeja, joiden mukaan lähes kaikki moottorin sähköosat ovat hajalla. Esim. kaasuläppä maksaa 700-800 euroa, joten täytyisi olla varma, että se on oikeasti hajalla, ennen kuin vaihtaa sen. Jos auto käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä ja vakionopeussäädin pysyy päällä, niin moottori on OK.
Minulla ei ollut ongelmia auton kanssa. Hyvässä yksilössä on huoltokirja ja se on ruosteton ja kolinaton. Katso, ettei kromiosissa ole hapettumia, ne kielivät huonosta hoidosta. Ajolleen auton tulee olla napakka ja hiljainen, moottorissa on erityisen hieno ääni korkeilla kierroksilla, joka ei häiritse. Kilometrejä ei näe sisustuksen kulumisesta. Älä osta autoa, joka on viallinen, täysin ehjiä on varmasti tarjolla.
c280 polttelee
Ruostetta ei löydy. Finikorilla suojattu -05 saksan tuonti ja pirun hyvässä maalissa. Ei kolaroitu. Kilometrithän tietysti arveluttaa 160000/11v. Vähemmälle ajolle nuo mersut jääneet mutta tämä tuntuu perkuleen hyvältä käteen (Volvo ajossa). Kympin pyynti? Kuulostaako pahalta?
Re: c280 polttelee
ei kuulosta pahalta, kuulostaa suht hyvältä.MonkeyMan kirjoitti:Ruostetta ei löydy. Finikorilla suojattu -05 saksan tuonti ja pirun hyvässä maalissa. Ei kolaroitu. Kilometrithän tietysti arveluttaa 160000/11v. Vähemmälle ajolle nuo mersut jääneet mutta tämä tuntuu perkuleen hyvältä käteen (Volvo ajossa). Kympin pyynti? Kuulostaako pahalta?
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
ex W140 300TD
ex W124 300D
Mulla oli kans tollainen c280 aut -94. Ajelin noin 50tkm sillä lähes nolla remontein. Aivan loistava auto, bensaa menee se 8-13l/100 riippuen ajotavasta ja paikasta. Tärkein tarkistettava on tosiaan tuo moottorin johtosarja, jos sitä ei ole vaihdettu kannattaa varautua noin 500-800 euron paukkuun. Yksi alapallo ja iskari menivät myöskin, mutta niistä selvittiin reilulla 100eurolla. Jos vaan on kunto peli järki kilsoilla niin suosittelen lämpimästi.