Thyyninki miehet ohoi...LED-valoa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Thyyninki miehet ohoi...LED-valoa

Viesti Kirjoittaja EzKo »

http://www.xenonled.com/

Toi firma, kantsiiko tuolta ostaa lamput mittaristoon ja konsoliin/lämmönsäätimiin ? näkyykö noi ledit kunnolla vai ei ?

Joskus kun kokeilin jotain ledilamppuja en noita kummiskaan niin ei näky milläänsäkkään :(
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Hommasin tuolta joskus.Osa ei toiminut mikä sapetti.Kakkosneloseen askartelin lämppäriin ja sisävaloihin mutta mittaristoon en;hyvältä näyttää.Käy ennemmin motonetistä,siellä näky olevan samoja ledejä mutta halvemmalla.. :wink:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Daimler kirjoitti: Käy ennemmin motonetistä,siellä näky olevan samoja ledejä mutta halvemmalla.. :wink:
Onko ne tosiaankin samoja :shock: mie kun oon luullu, ett on oikeita ledejä ja pilipali ledejä :shock:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Nuita led-polttimoita kun laittaa, pitää muistaa että ne toimii vain "oikeinpäin" :shock:
Mulla on omassa autossa ilmasuuttimissa ja mittaristossa jokunen merkkivalo led-polttimoilla. Esim. lämmönsäätöpaneeliin nuita on turha laittaa, ei riitä valoteho, samoin mittariston taustavaloksi nuo ei kans sovellu.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

EzKo kirjoitti:
Daimler kirjoitti: Käy ennemmin motonetistä,siellä näky olevan samoja ledejä mutta halvemmalla.. :wink:
Onko ne tosiaankin samoja :shock: mie kun oon luullu, ett on oikeita ledejä ja pilipali ledejä :shock:
Eiköhän ne samalla esivastusperiaatteella toimi? Ja sitäpaitsi noissa muutamassa xenonledin "lasikanta" ledissä oli kantaosa aika huonoa työnjälkeä motonetin vastaaviin. :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

jiipee kirjoitti: Mulla on omassa autossa ilmasuuttimissa ja mittaristossa jokunen merkkivalo led-polttimoilla. Esim. lämmönsäätöpaneeliin nuita on turha laittaa, ei riitä valoteho, samoin mittariston taustavaloksi nuo ei kans sovellu.
Jaa että ei riitä valoteho jos laittaa esim. lämmösäätörullin ja niihin ympäröiviin osiin?Höh...olisi ollut helpot laittaa :? Tuossa 200D:ssä on ledit mittaristossa ja nuo olisivat käyneet niiiiin hyvin niitten seuraksi :cry: Mittaristossa ei siis tuollaisia ledejä,vaan ihan normaalit superkirkkaat valaisemassa suoraan ylhäältäpäin...
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

jiipee kirjoitti:Nuita led-polttimoita kun laittaa, pitää muistaa että ne toimii vain "oikeinpäin" :shock:
Mulla on omassa autossa ilmasuuttimissa ja mittaristossa jokunen merkkivalo led-polttimoilla. Esim. lämmönsäätöpaneeliin nuita on turha laittaa, ei riitä valoteho, samoin mittariston taustavaloksi nuo ei kans sovellu.
Juu tosiaan minäki oon kikkaillu noiden ledien kanssa, toisin päin vaan toimii :shock: liekkö se esikouluvastustus-juttu?
201 tungin keskikonsoliin moiset :arrow: lämmönsäätimissä ne punaset ja siniset alueet ei näy pimeessä, koska noissa ledeissä se valo ampuu suoraan eteenpäin, eikä ledi levitä sitä valoa sivuille kuten persu tavallinen hehkulangalla varustettu poltin.

Samaan hommaan törmäsin ku änkäsin mittaristoon ledit, testasin myös ohuella hiekkapaperilla hangata ledin nokkaa valoa taittavaksi, lopputuloksena että hieman se antoi valoa sivulle mutta ei tarpeeksi.
Tässä vaiheessa vittuunnuin ja heitin ledit mäkeen :twisted:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Jaa...no, täytyy sitten tyytyä noihin tavallisiin :( mitäs jos laittais huput niihin polttimoihin :idea: palavatko ne kiinni polttimoon ? Nyt siellä on 1,2W lamput ja ainaskin lämmönsäätimissä ne tuntuvat lämpöisiltä :shock:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

®ÐÐ kirjoitti: Juu tosiaan minäki oon kikkaillu noiden ledien kanssa, toisin päin vaan toimii :shock: liekkö se esikouluvastustus-juttu?
No se ledihän on diodi, joten vaatii plussan plussaan ja miinuksen miinukseen :ope:

Ja olikohan nuitten ledipolttimoitten kanssa semmonen homma, ettei ne mahu niihin puhaltimen käännettäviin nuppeihin :?
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

mahtuu ne sinne ja noissa nupeissa ne toimivatkin kun silloin ei tarvitse valon levitä sivuille :D
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Daimler kirjoitti:Hommasin tuolta joskus.Osa ei toiminut mikä sapetti.Kakkosneloseen askartelin lämppäriin ja sisävaloihin mutta mittaristoon en;hyvältä näyttää.Käy ennemmin motonetistä,siellä näky olevan samoja ledejä mutta halvemmalla.. :wink:
Tänäaamuna ledistin W124:n lämmityslaitteen valaistuksen;motonetin ledit ovat ok kunhan hieman hioo hienolla vesihiomapaprulla purseita veks.Niissä on pohjassa sellainen käsittämätön "pahkura" jonka takia ne eivät ainakaan kakkosneloseen meinaa istua hyvin.Samalla tuli vaihdettua tuhkakuppiinkin ledi.
Avatar
vhkala
Viestit: 154
Liittynyt: 28.1.2006 22:23
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Lämmönsäätö rullassahan on reikä keskellä. Minä tungin sinne superkirkkaan ledin naama edellä ja rulla loistaa ihanasti.
Se normi polttimo mahtuu vielä olemaan siinä omalla paikallaan niin kauan kun "ledistetään" nuokin numerot :D
XENON Tulkoon valkeus
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

kyllähän nuilla motonetin ledeillä pärjää. itsellä lämmönsäätöpanelissa kaikissa siniset ledit itse ainakin näen ne lukemat tarpeeksi hyvin lämmönsäätörullista.ainoa vika vaan että nupista josta säädetään ilmankulkusuunta on pimeänä :?
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Toisella foorumilla W124 280E:llä ajava sähköspesialisti muistaakseni laitteli ledit mittaristoon onnistuneesti. Joskus olen lukenut hänen tekemänsä kuvalliset ohjeet operaatiosta.

En vaan muista hänen nickiään..
124.023
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hemingway kirjoitti:Toisella foorumilla W124 280E:llä ajava sähköspesialisti muistaakseni laitteli ledit mittaristoon onnistuneesti. Joskus olen lukenut hänen tekemänsä kuvalliset ohjeet operaatiosta.

En vaan muista hänen nickiään..
Capriceman?Siltä ostetut piirilevyt/ledit on minullakin paikallaan.Hyvin toimii.

Jaa että ne motonetit ledit sittenkin valaisee myös lämmityslaiteen jutut...hmm..pitääköhän tilailla.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

AM kirjoitti: Jaa että ne motonetit ledit sittenkin valaisee myös lämmityslaiteen jutut...hmm..pitääköhän tilailla.
Ei mitenkään juhlavasti valaise siinä vakiopaikalla. :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10669
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo mittariston ledien asentaminen Capriceman:in ohjeilla ja piirikortilla on muistaakseni minulla kotikoneella. Jos joku kaipailee ohjetta niin yv:tä kehiin. Kiitos.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
capriceman
Viestit: 23
Liittynyt: 07.10.2005 10:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moi!

Kyllähän noi ledit hyvät on, loppuu ikuinen hehkulamppu riasa ja mittaristosta tulee "huolto vapaa".
Täältä löytyy ohjeet:
http://88.112.191.13:8080/capriceman/pd ... deiksi.pdf
Viimeksi muokannut capriceman, 13.3.2016 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Syttyykö "palaneen lampun valo" jos esim. etuparkkeihin vaihtaa ledit?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Julli kirjoitti:Syttyykö "palaneen lampun valo" jos esim. etuparkkeihin vaihtaa ledit?
Kyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”