Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".
Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".
Elikkä bongasin tuossa velipojan roikassa tämmösen:
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=352
On käyttänyt sitä jo jonkin aikaa ja kehui maasta taivaaseen. Eli on hyvä käytössä. Eihän sitä voi huonommaksi jäädä, joten oma vastaava tilaukseen. Ei kuitenkaan tuolla hintaa, millä nettiosa tuota myy
Onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta tuollaisesta varusteesta. Omat käyttökokemukset tulen kirjaamaan foorumille, kunhan murikka on käytössä.
Hyvästi ajastinkello
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=352
On käyttänyt sitä jo jonkin aikaa ja kehui maasta taivaaseen. Eli on hyvä käytössä. Eihän sitä voi huonommaksi jäädä, joten oma vastaava tilaukseen. Ei kuitenkaan tuolla hintaa, millä nettiosa tuota myy
Onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta tuollaisesta varusteesta. Omat käyttökokemukset tulen kirjaamaan foorumille, kunhan murikka on käytössä.
Hyvästi ajastinkello
Tuntuu omituiselle jos aina käyttövalmiina säästäisi sähköä verrattuna siihen että lämpenee vain tarvittaessa Mitenkähän lämpöiseksi tuo sitten lämmittää,kun ei normaalistikaan lohkolämppärillä saa autoa lämpöiseksi..
No ei siinä,jos hyvät kokemukset niin voisin tuollaisen itsekin hommata traktorille,ei tartteisi kylmänä käynnistellä/odotella aina paria tuntia
No ei siinä,jos hyvät kokemukset niin voisin tuollaisen itsekin hommata traktorille,ei tartteisi kylmänä käynnistellä/odotella aina paria tuntia
Montakos talavee omakotieläjä tuolla kaheksalla kympillä autoaan lämmittää? Mitenkäs taloyhtiöiden "virtaa tarjolla 2h" -tolopat? Onko tuo keksintö tarkoitettu rivitalon vessan ikkunasta lämmitysroikan vetäjille?
40c/ Kwh x 0,75 = päivittäisen lämmityksen hinta?
Lämmityspäiviä max. 30-50 vuodessa?
Kellä on laskin?
40c/ Kwh x 0,75 = päivittäisen lämmityksen hinta?
Lämmityspäiviä max. 30-50 vuodessa?
Kellä on laskin?
Lisätietoja tuotteesta
http://www.euroka.fi/pakkasvahti.htm
Kopioidaan pääkohtia tänne.
"Pakkasvahti on mitoitettu siten, että se aloittaa lämmityksen kun ulkolämpötila alittaa +5 asteen ja lisää lämmitystehoa lämpötilan laskiessa aina -18 asteeseen asti, jonka jälkeen se pitää virran kytkettynä koko ajan.
Tällä säätöasetuksella saavutetaan Etelä-Suomen oloissa n. 60 % säästö lämmityskuluissa, Sodankylässä säästö on n. 40% kylmemmästä ilmastosta johtuen."
Sivuilla on myös tilastoa taloyhtiöstä, jossa pakkasvahti on ollut käytössä 19v.
Eikä tuota ole itselläkään tarkoitus pitää 24/7 päällä. Monesti kun on niin, että lähtö ei kysy kellonaikaa, mihin ajastinkello on säädetty.
Pakkasvahdin esite
PDF tästä
http://www.euroka.fi/pakkasvahti.htm
Kopioidaan pääkohtia tänne.
"Pakkasvahti on mitoitettu siten, että se aloittaa lämmityksen kun ulkolämpötila alittaa +5 asteen ja lisää lämmitystehoa lämpötilan laskiessa aina -18 asteeseen asti, jonka jälkeen se pitää virran kytkettynä koko ajan.
Tällä säätöasetuksella saavutetaan Etelä-Suomen oloissa n. 60 % säästö lämmityskuluissa, Sodankylässä säästö on n. 40% kylmemmästä ilmastosta johtuen."
Sivuilla on myös tilastoa taloyhtiöstä, jossa pakkasvahti on ollut käytössä 19v.
Eikä tuota ole itselläkään tarkoitus pitää 24/7 päällä. Monesti kun on niin, että lähtö ei kysy kellonaikaa, mihin ajastinkello on säädetty.
Pakkasvahdin esite
PDF tästä
Viimeksi muokannut Pappi, 31.1.2007 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...juu,ajastikellolla saa paljon halvemmalla saman vaikutuksen jos haluu,
laittaa kellon tunniks päälle,tunniks pois,tunniks päälle,tunniks pois.........
jos tunti ei oo sopiva niin sitte vaikka vartti,päälle, pois,päälle.........
ja maksaa alle 10 egua.(se ajastinkello)
taitaa olla tuolla johdonpätkällä aihetta VUODEN TURHAKKEEKS ????
laittaa kellon tunniks päälle,tunniks pois,tunniks päälle,tunniks pois.........
jos tunti ei oo sopiva niin sitte vaikka vartti,päälle, pois,päälle.........
ja maksaa alle 10 egua.(se ajastinkello)
taitaa olla tuolla johdonpätkällä aihetta VUODEN TURHAKKEEKS ????
Olkoon sitten vuoden turhake... Itselläni on porsinut tämän talven aikana pari ajastinkelloa, eli niihin ei ole luottoa meidän taloudessa. Hinta, millä minä tuon hommasin on kuitenkin aivan eri kuin tuossa nettiosan hinnastossa. Hinta on tällä hetkellä myyjän ja ostajan välinen luottamuksellinen asia.
No tuohan on hyvä vain jos ei tiedä koska lähtee...eli auto on aina valmis lähtemään.Mutta kuten usein tiedetään koska lähdetään niin kello on sitä varten.Tuohan on siis periaatteessa koko ajan päällä kylmillä ilmoilla.Ja se "säästö" on verrattuna että olis koko ajan roikassa ilman mitään ajastuksia...turhake.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Tuo laitehan on päällä jatkuvasti kun ulkolämpötila on alle -18c. Päivystysviikonloppuna ei viitsi pitää autoaan pe - ma aamu välistä aikaa pitää roikassa jatkuvasti. Käyttötarve sanelee ehtoja tällä hetkellä ja kuten jo tuolla aikaisemmin mainitsin, ajastinkelloista on mennyt luotto.
Katsotaan nyt...
Katsotaan nyt...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
kun hommaa kunnon ulkokäyttöön tarkoitetun ajastinkellon,ei tarvi aamuisin pettyä,ei piru lämmittänytkään !!!!
itte oon ostanu yli 10 vuotta sitten kunnon ajastimen.....Wurth,ei oo kertaakaan pettäny,ei edes lumituiskussa,päällä ku ajastin osassa on kansi,
äläkää ostako mitään kahvinkeittimen sisä ajastimia !!!!!
itte oon ostanu yli 10 vuotta sitten kunnon ajastimen.....Wurth,ei oo kertaakaan pettäny,ei edes lumituiskussa,päällä ku ajastin osassa on kansi,
äläkää ostako mitään kahvinkeittimen sisä ajastimia !!!!!
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Minulla on käytössä sellainen ajastinkello jossa ei ole mitään suojakansia, olisikohan 15-20 vuotta vanha.
Ainut vika on ollut se että menee kesän aikana hukkaan.
Työpaikalla laitetaan auto töihin mennessä "roikkaan" ja korjaamohallissa käännetään ulkopistorasioiden pääkatkaisin "ON" asentoon iltapäivän kahvitauolle mennessä puoli kolmelta.
Ainut vika on ollut se että menee kesän aikana hukkaan.
Työpaikalla laitetaan auto töihin mennessä "roikkaan" ja korjaamohallissa käännetään ulkopistorasioiden pääkatkaisin "ON" asentoon iltapäivän kahvitauolle mennessä puoli kolmelta.
Laitan autolta lähtiessä rottelon liekaan, sitten tuikkaan tarvittaessa roikan sisällä seinään. Roikka on tosin autotallissa alakerrassa, mutta ulos ei kuitenkaan tarvitse mennä jos autoa lämmittää tahtoo. Ajatuksissa on ollut laittaa yläkertaan sohvan viereen katkaisija josta auton saisi lämpiämään.
Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tottahan se joku yksilö kestää ja joku särkyykin, näinhän se on joka merkillä. Ainakin töissä meillä käytetään Wurthin tuotteita, eikä hinta aina takaa laatua.NicNac kirjoitti:Häh...kummallista.Isän oma on varmaan joku 10wee vanha ja vieläkin jenkkaa oikeen mainiosti.Oma on n.3vuotias ja pikkuveikon oma on vuoden vanha.Nou problems...
moi hvm !!!!!HVM kirjoitti:Laitan autolta lähtiessä rottelon liekaan, sitten tuikkaan tarvittaessa roikan sisällä seinään. Roikka on tosin autotallissa alakerrassa, mutta ulos ei kuitenkaan tarvitse mennä jos autoa lämmittää tahtoo. Ajatuksissa on ollut laittaa yläkertaan sohvan viereen katkaisija josta auton saisi lämpiämään.
Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
nythän se ratkes,nimittäin se lavihtassa oleva reikä,upota siihen KATKAISIJAAAAAAA........,ei tartte petist es nousta ku saa vehkeet
lämpenee,HE HE HEEEEEE !!!!!!!!
Noni.apassi68 kirjoitti:moi hvm !!!!!HVM kirjoitti:Laitan autolta lähtiessä rottelon liekaan, sitten tuikkaan tarvittaessa roikan sisällä seinään. Roikka on tosin autotallissa alakerrassa, mutta ulos ei kuitenkaan tarvitse mennä jos autoa lämmittää tahtoo. Ajatuksissa on ollut laittaa yläkertaan sohvan viereen katkaisija josta auton saisi lämpiämään.
Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
nythän se ratkes,nimittäin se lavihtassa oleva reikä,upota siihen KATKAISIJAAAAAAA........,ei tartte petist es nousta ku saa vehkeet
lämpenee,HE HE HEEEEEE !!!!!!!!
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
On se meilläkin yksi pistorasia kytkimen takana, mutta se ei sovellu kuin päiväkäyttöön. Esim. minä nousen arkisin 4.30, syön, puen, ruokin koirat ja ajan töihin 37km ja siellä pitää olla kuudelta. Ei kerkeä auto lämmetä reiluun puoleen tuntiin joka menee noihin "aamutoimiin". Kello yms. apulaitteet on pakollisia...
Esim agrimarketista bongasin konekäyttöön tarkoitetun termostaatin pistorasiaan. Sillä voipi sitten ohjata sisälämppäriä, mikäli ei halua sen olevan koko ajan päällä.
Velipoika osti muuten tuon pakkasvahdin juurikin sen vuoksi, että 2h lämmitysaika ei riittänyt Astron 4.3 litraiselle bensakoneelle kovilla pakkasilla. (lue: rautakasa ei antaudu ihan helpolla).
Velipoika osti muuten tuon pakkasvahdin juurikin sen vuoksi, että 2h lämmitysaika ei riittänyt Astron 4.3 litraiselle bensakoneelle kovilla pakkasilla. (lue: rautakasa ei antaudu ihan helpolla).
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Webasto on niin tehokas, että jo 10-15 min lämmitys riittää siihen mitä lohkolämppäri 24h päällä.Pappi kirjoitti:Webasto päällä pe - ma välinen aika? Hmm, millainenhan akku pitäisi olla jotta virta riittäisi.
Eli Webasto päälle, hörppäämään kaffeet, kasaamaan kamppeet ja oletkin jo menossa lämpimällä autolla.
(Tai ainakin yhtä lämpimällä, kuin jos se olisi ollut lohkolämmittimen varassa).