Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Elikkä bongasin tuossa velipojan roikassa tämmösen:
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=352
On käyttänyt sitä jo jonkin aikaa ja kehui maasta taivaaseen. Eli on hyvä käytössä. Eihän sitä voi huonommaksi jäädä, joten oma vastaava tilaukseen. Ei kuitenkaan tuolla hintaa, millä nettiosa tuota myy :wink:

Onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta tuollaisesta varusteesta. Omat käyttökokemukset tulen kirjaamaan foorumille, kunhan murikka on käytössä.

:D Hyvästi ajastinkello :?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuntuu omituiselle jos aina käyttövalmiina säästäisi sähköä verrattuna siihen että lämpenee vain tarvittaessa :roll: Mitenkähän lämpöiseksi tuo sitten lämmittää,kun ei normaalistikaan lohkolämppärillä saa autoa lämpöiseksi..

No ei siinä,jos hyvät kokemukset niin voisin tuollaisen itsekin hommata traktorille,ei tartteisi kylmänä käynnistellä/odotella aina paria tuntia :roll:
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

eiköhän siinä ala kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tiivisteet kuseen
öljyä jos auton pitää kokoajan tuollaisesa hetivalmis kiukaassa,kyllä ajastinkello on vain paljon kätsempi juttu :shock:

---------KORKEALTA ja KOVAA----- :director:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Montakos talavee omakotieläjä tuolla kaheksalla kympillä autoaan lämmittää? 8) Mitenkäs taloyhtiöiden "virtaa tarjolla 2h" -tolopat? Onko tuo keksintö tarkoitettu rivitalon vessan ikkunasta lämmitysroikan vetäjille? :D

40c/ Kwh x 0,75 = päivittäisen lämmityksen hinta?

Lämmityspäiviä max. 30-50 vuodessa?

Kellä on laskin? :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lisätietoja tuotteesta
http://www.euroka.fi/pakkasvahti.htm
Kopioidaan pääkohtia tänne.

"Pakkasvahti on mitoitettu siten, että se aloittaa lämmityksen kun ulkolämpötila alittaa +5 asteen ja lisää lämmitystehoa lämpötilan laskiessa aina -18 asteeseen asti, jonka jälkeen se pitää virran kytkettynä koko ajan.

Tällä säätöasetuksella saavutetaan Etelä-Suomen oloissa n. 60 % säästö lämmityskuluissa, Sodankylässä säästö on n. 40% kylmemmästä ilmastosta johtuen."

Sivuilla on myös tilastoa taloyhtiöstä, jossa pakkasvahti on ollut käytössä 19v.

Eikä tuota ole itselläkään tarkoitus pitää 24/7 päällä. Monesti kun on niin, että lähtö ei kysy kellonaikaa, mihin ajastinkello on säädetty.

Pakkasvahdin esite
PDF tästä
Viimeksi muokannut Pappi, 31.1.2007 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

...juu,ajastikellolla saa paljon halvemmalla saman vaikutuksen jos haluu,
laittaa kellon tunniks päälle,tunniks pois,tunniks päälle,tunniks pois.........
jos tunti ei oo sopiva niin sitte vaikka vartti,päälle, pois,päälle.........
ja maksaa alle 10 egua.(se ajastinkello)
taitaa olla tuolla johdonpätkällä aihetta VUODEN TURHAKKEEKS ????
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Olkoon sitten vuoden turhake... Itselläni on porsinut tämän talven aikana pari ajastinkelloa, eli niihin ei ole luottoa meidän taloudessa. Hinta, millä minä tuon hommasin on kuitenkin aivan eri kuin tuossa nettiosan hinnastossa. Hinta on tällä hetkellä myyjän ja ostajan välinen luottamuksellinen asia. :arrow:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29135
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällä säätöasetuksella saavutetaan Etelä-Suomen oloissa n. 60 % säästö lämmityskuluissa, Sodankylässä säästö on n. 40% kylmemmästä ilmastosta johtuen."
Ilmeisesti verrattuna siihen että auto on jatkuvasti roikassa yötäpäivää.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No tuohan on hyvä vain jos ei tiedä koska lähtee...eli auto on aina valmis lähtemään.Mutta kuten usein tiedetään koska lähdetään niin kello on sitä varten.Tuohan on siis periaatteessa koko ajan päällä kylmillä ilmoilla.Ja se "säästö" on verrattuna että olis koko ajan roikassa ilman mitään ajastuksia...turhake.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

NicNac kirjoitti:Ja se "säästö" on verrattuna että olis koko ajan roikassa ilman mitään ajastuksia...turhake.
Ka tätähän se miekii tuossa ylempänä meinasin, jätin vuan asjan lukijan ihtesä piätettäväks. :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo laitehan on päällä jatkuvasti kun ulkolämpötila on alle -18c. Päivystysviikonloppuna ei viitsi pitää autoaan pe - ma aamu välistä aikaa pitää roikassa jatkuvasti. Käyttötarve sanelee ehtoja tällä hetkellä ja kuten jo tuolla aikaisemmin mainitsin, ajastinkelloista on mennyt luotto.

Katsotaan nyt... :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Eiköhän se hintansa hauku jos laskennallinen toiminta-aika on 15 vuotta. Tuon jos laittaa vielä TOIMIVAN kellon perään niin avot. :idea:
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

kun hommaa kunnon ulkokäyttöön tarkoitetun ajastinkellon,ei tarvi aamuisin pettyä,ei piru lämmittänytkään !!!!
itte oon ostanu yli 10 vuotta sitten kunnon ajastimen.....Wurth,ei oo kertaakaan pettäny,ei edes lumituiskussa,päällä ku ajastin osassa on kansi,
äläkää ostako mitään kahvinkeittimen sisä ajastimia !!!!!
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Kuka nyt sisäajastimia ulos edes laittaisi?? ja mitä Wurthin laatuun tulee niin... :twisted: :twisted:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Joo wurthin ajastin kellot ei oo kertaakaan pettäny(käytössä 3kpl:tta meillä).Taloyhtiön tolpat kyllä...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Omat ajastinkellot ovat olleet juurikin wurth ja joku muu "kallis" ulkokäyttöön tarkoitettu kello. Molempia kelloja pidettiin kuin kukkaa kämmenellä, mutta niin vain pakkanen ja ulkoilma sai näistä "kukista" lehdet varisemaan. :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Häh...kummallista.Isän oma on varmaan joku 10wee vanha ja vieläkin jenkkaa oikeen mainiosti.Oma on n.3vuotias ja pikkuveikon oma on vuoden vanha.Nou problems...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

täytyy tunnustaa että meidän kelloa ei ole pidetty ku kukkaa kämmenellä,kesät se pyörii edessä tuolla työkalukaapissa,ja
aina se on talvella valmis yhteistyöhön......
......se oli köyhä vitsi se sisäajastin,enhän mä ny teitä idiooteiks oo
meinannukkaan.........sorry :cry:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29135
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla on käytössä sellainen ajastinkello jossa ei ole mitään suojakansia, olisikohan 15-20 vuotta vanha.
Ainut vika on ollut se että menee kesän aikana hukkaan.

Työpaikalla laitetaan auto töihin mennessä "roikkaan" ja korjaamohallissa käännetään ulkopistorasioiden pääkatkaisin "ON" asentoon iltapäivän kahvitauolle mennessä puoli kolmelta.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Laitan autolta lähtiessä rottelon liekaan, sitten tuikkaan tarvittaessa roikan sisällä seinään. Roikka on tosin autotallissa alakerrassa, mutta ulos ei kuitenkaan tarvitse mennä jos autoa lämmittää tahtoo. Ajatuksissa on ollut laittaa yläkertaan sohvan viereen katkaisija josta auton saisi lämpiämään. :idea:

Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

NicNac kirjoitti:Häh...kummallista.Isän oma on varmaan joku 10wee vanha ja vieläkin jenkkaa oikeen mainiosti.Oma on n.3vuotias ja pikkuveikon oma on vuoden vanha.Nou problems...
Tottahan se joku yksilö kestää ja joku särkyykin, näinhän se on joka merkillä. Ainakin töissä meillä käytetään Wurthin tuotteita, eikä hinta aina takaa laatua. :?
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

HVM kirjoitti:Laitan autolta lähtiessä rottelon liekaan, sitten tuikkaan tarvittaessa roikan sisällä seinään. Roikka on tosin autotallissa alakerrassa, mutta ulos ei kuitenkaan tarvitse mennä jos autoa lämmittää tahtoo. Ajatuksissa on ollut laittaa yläkertaan sohvan viereen katkaisija josta auton saisi lämpiämään. :idea:

Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
moi hvm !!!!!
nythän se ratkes,nimittäin se lavihtassa oleva reikä,upota siihen KATKAISIJAAAAAAA........,ei tartte petist es nousta ku saa vehkeet
lämpenee,HE HE HEEEEEE !!!!!!!!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

apassi68 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Laitan autolta lähtiessä rottelon liekaan, sitten tuikkaan tarvittaessa roikan sisällä seinään. Roikka on tosin autotallissa alakerrassa, mutta ulos ei kuitenkaan tarvitse mennä jos autoa lämmittää tahtoo. Ajatuksissa on ollut laittaa yläkertaan sohvan viereen katkaisija josta auton saisi lämpiämään. :idea:

Onnellisia ovat ne, joilla on tauluissaan automaattisulakkeet ja lämmityspistokkeelle oma sulake. (Mutsilla on, aika näppärää.)
moi hvm !!!!!
nythän se ratkes,nimittäin se lavihtassa oleva reikä,upota siihen KATKAISIJAAAAAAA........,ei tartte petist es nousta ku saa vehkeet
lämpenee,HE HE HEEEEEE !!!!!!!!
Noni. :shock:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Ostakaa jo ne webastot tai eberit;mielenne tekee kuitenkin.

happy webasto user since 2003
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

On se meilläkin yksi pistorasia kytkimen takana, mutta se ei sovellu kuin päiväkäyttöön. Esim. minä nousen arkisin 4.30, syön, puen, ruokin koirat ja ajan töihin 37km ja siellä pitää olla kuudelta. Ei kerkeä auto lämmetä reiluun puoleen tuntiin joka menee noihin "aamutoimiin". Kello yms. apulaitteet on pakollisia... :?

Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm...
Tuostahan voisi olla hyötyä mökin pakkasvahtina :idea:
Tällä hetkellä käytössä on viikkoajastin, mutta tuollanen sisälämpötilaa haisteleva johtohan voisi olla kaikkein helpoin tapa pitää mökin peruslämpö päällä :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Daimler kirjoitti:Ostakaa jo ne webastot tai eberit;mielenne tekee kuitenkin.happy webasto user since 2003
Webasto päällä pe - ma välinen aika? Hmm, millainenhan akku pitäisi olla jotta virta riittäisi. Pystyykö näitä webastoja yms ohjaamaan lämpötilan mukaan? Paljonkohan maksaisi? :?:

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dry kirjoitti: Tällä hetkellä käytössä on viikkoajastin, mutta tuollanen sisälämpötilaa haisteleva johtohan voisi olla kaikkein helpoin tapa pitää mökin peruslämpö päällä :D
Noita termostaatti ohjattuja pistokkeitahan on sisäkäyttöön myynnissä,hintaakin taisi olla reilusti vähemmän.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10671
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Esim agrimarketista bongasin konekäyttöön tarkoitetun termostaatin pistorasiaan. Sillä voipi sitten ohjata sisälämppäriä, mikäli ei halua sen olevan koko ajan päällä.

Velipoika osti muuten tuon pakkasvahdin juurikin sen vuoksi, että 2h lämmitysaika ei riittänyt Astron 4.3 litraiselle bensakoneelle kovilla pakkasilla. :shock: (lue: rautakasa ei antaudu ihan helpolla).

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Webasto päällä pe - ma välinen aika? Hmm, millainenhan akku pitäisi olla jotta virta riittäisi.
Webasto on niin tehokas, että jo 10-15 min lämmitys riittää siihen mitä lohkolämppäri 24h päällä.

Eli Webasto päälle, hörppäämään kaffeet, kasaamaan kamppeet ja oletkin jo menossa lämpimällä autolla.
(Tai ainakin yhtä lämpimällä, kuin jos se olisi ollut lohkolämmittimen varassa).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”