Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekundaa!

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
HVM

Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekundaa!

Viesti Kirjoittaja HVM »

Näin on. Mersun puuosat on todennäköisesti veistetty namibialaisista ylijäämä banaanilaatikoista. Olen tullut tähän johtopäätökseen, koska kummankaan auton päreet eivät tunnu sietävän Suomen talvea - etenkään niiden lakkaukset. :evil: Kummassakaan autossa ei ollut halkeaman halkeamaa kun ne talouteen Saksasta tulivat, ja hoito on ollut takuulla vähintäänkin hyvää. Pari talvea Suomessa, ja lakkauksiin on ilmestynyt railoja. :(

Muutamassa aiemmassa mersussa on ollut sitäkin ongelmaa, että viilut irtoavat niitä suorina pitävistä alumiinilärpäkkeistä. :x C:n puut ovat talvellakin hiljaiset, mutta ässän päreet tuntuvat välillä paukkuvan kuin puhelinpylväät pakkasella. :evil:

Uudemmissahan tätä ongelmaa ei enää ole, väyrysessä kun nämä "puut" on tehty kierrätetyistä vessapaperirullan sisuksista ja vanhoista murtomaasuksista. :shock: Lie joukossa himppu murskattuja television kuoriakin... :roll:

Onko muilla samaa ongelmaa? Jos ei ole, niin puhallelkaa niitä puitanne hiustenkuivaajalla kun seuraavan kerran on kunnon pakkaset. :idea:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei sitten minkäänlaista ongelmaa W123:ssa. Maalit on pysyneet hienosti halkeilematta saunapuiden päällä. Kaverin W124:ssä ne taas halkeilee ihan älyttömästi.

Jaa niin onkos W126:ssa jotain viilua ne puut? :shock: Kun W123:ssa on (nähdäkseni) umpipuuta. Oiskohan siinä syy? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onhan tuo vaihdetaakin puu omassakin parista kohden halki, tai siis lakka. Perimmäinen syy halkeilulle olisi perimätiedon mukaan pakkasherran l. suuren kutistajan vaikutus eli paksu lakka ja puu eivät elä lämpötilamuutoksissa samaa tahtia kun ollaan pakkasen puolella.
Sen sijaan päiväntasaajalla M'snorgel Bubutin diktaattori-Mesessä ei puiden halkeilua synny, sen koommin kuin Al ben Hemorroidan aavikko-Mersussakaan 50 asteen paahteessa.
Monet ovat siiklanneet lakat pois ja vetäneet jonkin vernissan tai helokkiöljyn puun päälle, mutta eivät nuo lähes matat viilutkaan houkuttele :( .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:
Jaa niin onkos W126:ssa jotain viilua ne puut? :shock: Kun W123:ssa on (nähdäkseni) umpipuuta. Oiskohan siinä syy? :roll:
Ei ne umpipuuta ole manne-mersussakaan. :idea:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaa ei vai? :shock:

Keskikonsoli ei ole, mutta ne ohuet listat ainakin näyttää olevan? Tai voihan ne olla jotain pahviakin, mutta pirusti puun näköistä. Pitää käyä irrottamassa, niin tulee varmistus. :arrow:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tämän takia esim. Volvo käyttää puujäljitelmää joka ei halkeile :wink:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sivonen kirjoitti:Jaa ei vai? :shock:

Keskikonsoli ei ole, mutta ne ohuet listat ainakin näyttää olevan? Tai voihan ne olla jotain pahviakin, mutta pirusti puun näköistä. Pitää käyä irrottamassa, niin tulee varmistus. :arrow:
Vetäse Sivonen yks keskeltä poikki, niin saadaan varmuus... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Vanhemmat laatuautot, joita myös Mersuiksi kutsutaan, tulisi säilyttää humidorissa. Tällöin voidaan pitää suhteellinen kosteus ja lämpötila optimaalisena, jolloin puuosat eivät mene päreiksi ja eikä ruoste pääse syömään peltiä. :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kävinpä sahaamassa. On se puuta. :lol:

Ei kun otin yhden irti, on se hopealla maalattua umpipuuta. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Ceen puut ovat ainakin pysyneet nipussa ja halkeilemati. :roll: Coupessa taisi olla jokusen listan lakkapinta halki. :roll: Liekö tehneet jotakin asian hyväksi 2000:tta luvun alkupuolella. :roll:
BMW 318d -09
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Koupessa kesti hyvin, väyrysestä (ylllätysyllätys) on halkeillu, lähinnä lakkapinta.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kuva

Kaapissahan noita puuosia pidetään :shock: Ei ole halki yhtään. Ei kai teillä ole ne autossa paikallaan :shock:

No jos totta puhutaan niin ei ole paikallaan koska noissahan on ihan liian vähän reikiä...Pitäisi joskus jaksaa sahailla aukot.Paikallaan keskikonsolissa on ihan päreinä olevat saksapuut 8) Tai no se vaihdekepin ymärys lähinnä halkailee.Nuo kuvassa olevat ovat Belgiasta jossa nähtävästi sopivampi ilmasto.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

jusamb kirjoitti:Vanhemmat laatuautot, joita myös Mersuiksi kutsutaan, tulisi säilyttää humidorissa. Tällöin voidaan pitää suhteellinen kosteus ja lämpötila optimaalisena, jolloin puuosat eivät mene päreiksi ja eikä ruoste pääse syömään peltiä. :roll:
MITÄ :shock: :shock:
Ettekö te säilytä autojanne sikareiden kanssa humidorissa :?:

:naughty:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

ei kestä ei, ainakaan kokopuiset vaidekepin ympärillä olevat, 20 vuotta, ja takuu on jo ummessa :twisted: vanerille prässätty viilu, (laminaatti) jota on useimmissa malleissa kestää kyllä sään vaihtelut :idea:

Kestävyyden ja halvemman hintansa takia nykyisin jalopuut ovat paljoltikin muovipinnoitteita :shock: , parhaimmat laadut näitä kestää :wink:, mutta halvemmista irtoaa pinta myös sään vaihteluiden johdosta.

Eli paras on "jalopuujäljitelmä" ja hyvälaatuinen sellainen.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti:on se umpipuuta. :idea:
Nii kenen päästä tässä puhuttiin? :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Melitos kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:on se umpipuuta. :idea:
Nii kenen päästä tässä puhuttiin? :lol:
Emmäätajuu. :ei_tajuu:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

AM kirjoitti:Kuva

Kaapissahan noita puuosia pidetään :shock: Ei ole halki yhtään. Ei kai teillä ole ne autossa paikallaan :shock:

No jos totta puhutaan niin ei ole paikallaan koska noissahan on ihan liian vähän reikiä...Pitäisi joskus jaksaa sahailla aukot.Paikallaan keskikonsolissa on ihan päreinä olevat saksapuut 8) Tai no se vaihdekepin ymärys lähinnä halkailee.Nuo kuvassa olevat ovat Belgiasta jossa nähtävästi sopivampi ilmasto.
Tuo kuvassa oleva ei ole varsinaisesti "puuta", vaan vanerille prässättyä viilua, vaneri saadaan taipumaan tietyillä menetelmillä noin, puuta ei oikeen tahdo saada ennen kuin niskat taittaa :wink:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Benzo kirjoitti: Tuo kuvassa oleva ei ole varsinaisesti "puuta", vaan vanerille prässättyä viilua, vaneri saadaan taipumaan tietyillä menetelmillä noin, puuta ei oikeen tahdo saada ennen kuin niskat taittaa :wink:
Ei saa nussia pilkkua :lol: No puuta se kuitenkin on eikä muovia?Ja saisihan kakkosnelosestakin tuollaisen veistettyä 8) Volvollahan noita puuosia alettin yhdessä vaiheesa kutsumaan "ekopuuksi",selitys löytyi pienellä painetusta tekstistä,ekopuu->muovia :shock:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

AM kirjoitti:
Benzo kirjoitti: Tuo kuvassa oleva ei ole varsinaisesti "puuta", vaan vanerille prässättyä viilua, vaneri saadaan taipumaan tietyillä menetelmillä noin, puuta ei oikeen tahdo saada ennen kuin niskat taittaa :wink:
Ei saa nussia pilkkua :lol: No puuta se kuitenkin on eikä muovia?Ja saisihan kakkosnelosestakin tuollaisen veistettyä 8) Volvollahan noita puuosia alettin yhdessä vaiheesa kutsumaan "ekopuuksi",selitys löytyi pienellä painetusta tekstistä,ekopuu->muovia :shock:

Oli pakko :lol: ammattini puolesta nuorempana olin duunissa paikassa jossa valmistettiin julkistentilojenkalusteita, baaritiskejä jne, ja tuollaisia kaarevia muotoja taivuteltiin ohuesta vanerista, jossa oli viilu päällä, tekniikkalaji :happy: kyllähän se siis toisaalta "puuta" kuitenkin on, muttei massiivipuuta, niin kuin puusepät sanoo.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Re: Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekund

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

HVM kirjoitti:auton päreet eivät tunnu sietävän Suomen talvea
Olikos se niin että kasikoneisen ässän syttypoksit on tietyissä vuosimalleissa valmistettu eebenpuusta. Kun se lakkaus halkeilee niin sähkönjohto-ominaisuudethan ne muuttuvat. Ongelmasta pääsee kotientisöijän välineillä, hionta ja lankkaus. Voi että kun en aiemmin ehtinyt neuvomaan, mennyt Tajunkankaalla rupla jos toinenkin ihan hukkaan. :(
Tää on ihan kohta valmis.
HVM

Re: Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekund

Viesti Kirjoittaja HVM »

A. Hara kirjoitti:
HVM kirjoitti:auton päreet eivät tunnu sietävän Suomen talvea
Olikos se niin että kasikoneisen ässän syttypoksit on tietyissä vuosimalleissa valmistettu eebenpuusta. Kun se lakkaus halkeilee niin sähkönjohto-ominaisuudethan ne muuttuvat. Ongelmasta pääsee kotientisöijän välineillä, hionta ja lankkaus. Voi että kun en aiemmin ehtinyt neuvomaan, mennyt Tajunkankaalla rupla jos toinenkin ihan hukkaan. :(
Oman auton poksi vaikuttaa olevan ihan normaalia kovettunutta lakritsia, ei sille maha millään konstilla mitään. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”