OM 60x öljynpaineantureista ??

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4373
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

OM 60x öljynpaineantureista ??

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tietäisköhän joku,onko om 601-603 moottoreissa sama öljynpaineanturi.

Nyt kun tuosta 602 myllystä hajosi vähän se anturi,ja laitoin käytetyn -ehkä- om 603 moottorissa olleen tilalle,niin paineet laski.

Uudet öljyt,samanlaista mobilin delvakkia kuin ennenkin,niin normaaliajon jälkeen alle kilon :shock: ,mitä ei ole ennen tehnyt.

Vai voisko vaan johtua turbon lisäämästä lämmityksestä?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Näyttäs olevan 250D >< 300DT sama anturi ainakin KLn listoilla.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: kyllä kait se on kakssatasessaki ihan sama osa. Samaa painettahan se mittaa samanlaiselle mittarille. :D

Ite vaihdoin ex 300D farkkuun anturin M110 (280) bensakoneesta. :D Näytti ihan samoja lukemia ku om603:sen vanha anturi toimiessaan. :D
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Antureissa on kokemuksieni mukaan yksilöeroja. Joku anturi näyttää vähän vähemmän, joku vähän enemmän. Jos haluaa hyvät paineet, niin katselee "hyvän" anturin ensin.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4373
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Voiskohan olla viallinen,kun laittaa virrat päälle,näyttää jotain kiloa,kun starttaa auton,käy nollassa ja sitten nousee kolmeen kiloon.

Ei se entinen anturi tuota tehnyt,virrat päällä näytti nollaa,ja vasta käynnissä alko viisari liikkumaan :?: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kilander kirjoitti:Voiskohan olla viallinen,kun laittaa virrat päälle,näyttää jotain kiloa,kun starttaa auton,käy nollassa ja sitten nousee kolmeen kiloon.

Ei se entinen anturi tuota tehnyt,virrat päällä näytti nollaa,ja vasta käynnissä alko viisari liikkumaan :?: .
Taitaapi viallinen olla kun koneessahan ei pitäisi juuri painetta olla ennenkuin se on käynnistetty :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4373
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

XUX63 kirjoitti:
kilander kirjoitti:Voiskohan olla viallinen,kun laittaa virrat päälle,näyttää jotain kiloa,kun starttaa auton,käy nollassa ja sitten nousee kolmeen kiloon.

Ei se entinen anturi tuota tehnyt,virrat päällä näytti nollaa,ja vasta käynnissä alko viisari liikkumaan :?: .
Taitaapi viallinen olla kun koneessahan ei pitäisi juuri painetta olla ennenkuin se on käynnistetty :roll:
Joo,skeidana taitaa olla.Laitoin Jubelle yv:tä,josko ei olis kaikki Kemijärven anturit tuhoutuneet palossa :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kilander kirjoitti:Voiskohan olla viallinen,kun laittaa virrat päälle,näyttää jotain kiloa,kun starttaa auton,käy nollassa ja sitten nousee kolmeen kiloon.

Ei se entinen anturi tuota tehnyt,virrat päällä näytti nollaa,ja vasta käynnissä alko viisari liikkumaan :?: .
Jep Jep.. vikaahan siinä on.
Avatar
teaa
Viestit: 29
Liittynyt: 30.5.2006 12:12
Paikkakunta: Etelämmässä kun Helsinki

Viesti Kirjoittaja teaa »

Mulla tekee muuten joskus ihan samaa. Eli virrat päälle mittari näyttää ykköstä. Sitten koneen käynnistyttyä nollan kautta kolmoseen.

Tosin mulla on koneena M103. Olis kiva tietää onko vika anturissa, mittarissa vai johdoissa :?: :nocando: :?:

Mutta tosiaan ei tee tota, kun joskus...
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän

W124 260E, Aut 87
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nopea kysymys ennen viikonvaihdetta...

Milläs se öp-antura sieltä pömpelin kyljestä irtoaa? Tarvis olisi kait uusi vääntää nykyisen tilalle kun on alkanut tihuttaa öljyä lävitsensä. Huomasin sattumalta. :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

JuMu S kirjoitti:Nopea kysymys ennen viikonvaihdetta...

Milläs se öp-antura sieltä pömpelin kyljestä irtoaa? Tarvis olisi kait uusi vääntää nykyisen tilalle kun on alkanut tihuttaa öljyä lävitsensä. Huomasin sattumalta. :shock:
Siitä anturin juuresta kun oikeen kokoisella avaimella vääntää, niin eiköhän se irtoa :wink:


Muuten, eikös siihen öljypumppuun saa pienemmän rattaan ja lyhyemmän ketjun. Pyöris pumppu vikkelämmin ja öljynkiertokin paranisi, vaikka sinne turpo onkin lisätty. KL näkyy myyvän nuita rattaita ja ketjuja.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

teaa kirjoitti:Mulla tekee muuten joskus ihan samaa. Eli virrat päälle mittari näyttää ykköstä. Sitten koneen käynnistyttyä nollan kautta kolmoseen.

Tosin mulla on koneena M103. Olis kiva tietää onko vika anturissa, mittarissa vai johdoissa :?: :nocando: :?:

Mutta tosiaan ei tee tota, kun joskus...
no anturissapa se.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4373
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

17 mm. lista-avain on varsin sopiva irroitukseen.

Entinen ei ollut kovin tiukassa,vähän oli juuresta tihkunut öljyä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
weteraani
Viestit: 12
Liittynyt: 17.3.2006 18:09
Paikkakunta: near tre

Viesti Kirjoittaja weteraani »

Itselläni oli kerran Sellainen vika että kun laittoi virrat päälle niin paineet meni heti 3 kiloon. vika oli siinä että oli laitettu liian iso polttimo mittaristoon ja se oli sulattanut sen ohuen karvan poikki mikä menee öljynpaine mittarille. malli oli mb W124 260E.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”