W201 roiskeläppien asennus ja ilimanpaineet [kuva]...
W201 roiskeläppien asennus ja ilimanpaineet [kuva]...
- Tuon näköinen tuosta vanhasta 'uitetusta' lintasta nyt sitten tuli 16" 225/45 -renkailla... Kesä on siis virallisesti alkanut Eli nyt on toisin sanoen aivan varmaa että tulee vielä n. metri lunta jossakin vaiheessa...
Tilasin myös MB:n roiskeläpät, koska nuo 225 eturenkaat tulevat sen verran ulos alhaalta, että pa*kan lentäminen koooorkealle kylkiin on varmasti taattua...
- Mitenkäs roskeläpät on parasta kiinnittää? Ihan ruuveilla, vai kannattaako laittaa jotakin sikafleksiä myös väliin? Aki H:lla on ainakin pienet roiskeläpät W201:sessä edessä...
- Sitten toinen asia jota mietin, on tosiaan tuo renkaiden paineasia... Eli noissa leveämmissä renkaissa kannattaa ilmeisesti käyttää kovempia paineita; ehkä jotain 2,5 - 2,7
Tilasin myös MB:n roiskeläpät, koska nuo 225 eturenkaat tulevat sen verran ulos alhaalta, että pa*kan lentäminen koooorkealle kylkiin on varmasti taattua...
- Mitenkäs roskeläpät on parasta kiinnittää? Ihan ruuveilla, vai kannattaako laittaa jotakin sikafleksiä myös väliin? Aki H:lla on ainakin pienet roiskeläpät W201:sessä edessä...
- Sitten toinen asia jota mietin, on tosiaan tuo renkaiden paineasia... Eli noissa leveämmissä renkaissa kannattaa ilmeisesti käyttää kovempia paineita; ehkä jotain 2,5 - 2,7
Re: W201 roiskeläppien asennus ja ilimanpaineet [kuva]...
2,7 baria on mulla 40 sarjalaisissa. Taitaa olla aika sopiva, riippuu vähän renkaista. Nangangit sortuu alle vaikka on 3 kiloo painetta.Matti kirjoitti:
- Sitten toinen asia jota mietin, on tosiaan tuo renkaiden paineasia... Eli noissa leveämmissä renkaissa kannattaa ilmeisesti käyttää kovempia paineita; ehkä jotain 2,5 - 2,7
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Riippuu mistä tilasit,ite ostin viime suvena muovihelma w201 läpät veholta,oli helppo kiinnittää mukana tulevilla klipseillä,ja hyvin istuu .
Paineista ei muuta tietoo,kuin 8"vanne ja 215/40-17 kumi 2,5 bar.
Ja 9"vanne 215/45-17 kumilla,2,7bar.
Paineista ei muuta tietoo,kuin 8"vanne ja 215/40-17 kumi 2,5 bar.
Ja 9"vanne 215/45-17 kumilla,2,7bar.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kuten jo edellä mainittiin niin veholta ostetut originaaliläpät istuvat hyvin. Tulee yhdellä ruuvilla edestä ja takaa sekä niillä klipseillä. Ei tarvi porailla reikiä eikä laitella tahnoja väliin. Toki se tahna vois istuttaa ne nätimmin jos jaksaa painella hyvin kiinni.
Niin ja hienolta näyttää auto noilla vanteilla. Hivenen sais olla matalampi . Siis samaa tyyliä mitä tuo Vaimon auto on. Tuosta kun mennään matalemmaksi niin ei olis enää käytännöllinen ja roiskeläpät raapis maahan jatkuvasti.
Niin ja hienolta näyttää auto noilla vanteilla. Hivenen sais olla matalampi . Siis samaa tyyliä mitä tuo Vaimon auto on. Tuosta kun mennään matalemmaksi niin ei olis enää käytännöllinen ja roiskeläpät raapis maahan jatkuvasti.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mie nuukailin . Eteen siihe muoviin kyll isoilla rosteri pelliruuveilla ja massaa väliin.Hyvin on tiiviinä pysyny, roiskeläppäkumista mutta sen verra hienostelin että rosteripellistä taakse kannatuskiskot että roiske mahtuu läpän takaa valumaan. Kylhän se talvella tietty muurautuu hiukka, sehä on normaalii näissä olosuhteissa. Kyll se melkein sieluun koski porata sinne muoviin reikii, mutta katsoin sen helpommaks ku ruveta eteen kiinnikkeitä rakentaa.
VALMET 5oo -69
Moro!
Kiitos kaikille vastauksista.
Benzo: Pyörät mahtuu yllättävän hyvin. AMG-malleissa tuo taitaa olla vakiokoko, siitä sainkin hieman rohkaisua. Aluksi vähän hirvitti, kun saa aina näitä 'hyviä' ideoita käväisin... Mikähän siinä keväässä oikein on? Eihän noin leveitä renkaita voi perustella millään käytännön syillä. Mutta täytyy todeta että onneksi ajo-ominaisuudet eivät ainakaan huonontuneet vrt. vakio 185/65 R15 -renkaisiin nähden. Pitää seurata muuttuuko polttoaineen kulutus. Aika kevyen oloisesti tuntuu kuitenkin rullaavan.
VEHO:n läpät tulivat tänään näyttää olevan mukana klipsit ja pari ruuvia per läppä. Pitää pestä & kuivata pyöräkotelot ja kattoa laittaako sinne nyt mitään massaa väliin vai ei.
Aki H: Se madaltuu luonnostaan kun laittaa tankin täyteen ja ottaa pari 120kg sukulaismummoa kyytiin Tosiaan, voishan se olla matalampikin, mutta kun tarkoitus ei ole tehdä siitä mitään näyttelyautoa, eli pitää päästä käymään myös kesämökillä (huono tie) ilman että on pohjasta kiinni... Ikävää käytännöllisyyttä
Kilander & Ahonen V: Ok. Kokeilen nyt aluksi jotain 2,5 - 2,7 paineita. Pitää tiirailla renkaita vaikka 1000km ajon jälkeen, ovatko alkaneet kulua tasaisesti. Ilmeisesti alusta säätöineen on about kunnossa, koska ei 'vetele' mihinkään suuntaan. Renkaat ovat Goodyearin. Rengasmelukin on suht' hyvin kurissa.
Kiitos kaikille vastauksista.
Benzo: Pyörät mahtuu yllättävän hyvin. AMG-malleissa tuo taitaa olla vakiokoko, siitä sainkin hieman rohkaisua. Aluksi vähän hirvitti, kun saa aina näitä 'hyviä' ideoita käväisin... Mikähän siinä keväässä oikein on? Eihän noin leveitä renkaita voi perustella millään käytännön syillä. Mutta täytyy todeta että onneksi ajo-ominaisuudet eivät ainakaan huonontuneet vrt. vakio 185/65 R15 -renkaisiin nähden. Pitää seurata muuttuuko polttoaineen kulutus. Aika kevyen oloisesti tuntuu kuitenkin rullaavan.
VEHO:n läpät tulivat tänään näyttää olevan mukana klipsit ja pari ruuvia per läppä. Pitää pestä & kuivata pyöräkotelot ja kattoa laittaako sinne nyt mitään massaa väliin vai ei.
Aki H: Se madaltuu luonnostaan kun laittaa tankin täyteen ja ottaa pari 120kg sukulaismummoa kyytiin Tosiaan, voishan se olla matalampikin, mutta kun tarkoitus ei ole tehdä siitä mitään näyttelyautoa, eli pitää päästä käymään myös kesämökillä (huono tie) ilman että on pohjasta kiinni... Ikävää käytännöllisyyttä
Kilander & Ahonen V: Ok. Kokeilen nyt aluksi jotain 2,5 - 2,7 paineita. Pitää tiirailla renkaita vaikka 1000km ajon jälkeen, ovatko alkaneet kulua tasaisesti. Ilmeisesti alusta säätöineen on about kunnossa, koska ei 'vetele' mihinkään suuntaan. Renkaat ovat Goodyearin. Rengasmelukin on suht' hyvin kurissa.