Kitinää...

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
c220
Viestit: 16
Liittynyt: 16.3.2006 21:40

Kitinää...

Viesti Kirjoittaja c220 »

Mahtaskohan arvon foorumilaiset osata jotakin sanoa tähän kitinään :)
Eli kitinä alkoi keulasta vänkärin puolelta kuulua hiljaisempana tuossa
talven aikana, mutta nyt parin viikon aikana on ääni koventunut.
Kitinä kuuluu kun rattia käännetään, suunnalla ei väliä ja ääni on kuin
metallia hierottaisiin kuivaa kumia vasten...ja auto tosiaan -96 c 220 diesel...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähes 100% varmuudella alapallonivelestä. :roll:
Toki raidepääkin mahdollinen mutta harvinaista, sen "päällä" kun ei ole painoa.
wiimax.fi
c220
Viestit: 16
Liittynyt: 16.3.2006 21:40

Viesti Kirjoittaja c220 »

Kiitoksia! Tuo alapallonivel mitä todennäköisemmin pitää paikkansa.
Saa vähän hengähtää helpotuksesta :) Ens viikolla vaihtoaika ja
selviää lopullisesti mikä vikana oli. Uskalsipahan käydä pienen
reissun viikonloppuna kun ei tuon vakavammasta epäilyksestä ollut
kysymys. Laitanpa vielä ens viikolla tänne foorumille varmistuksen asiasta...
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Re: Kitinää...

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

c220 kirjoitti: Eli kitinä alkoi keulasta vänkärin puolelta kuulua hiljaisempana tuossa
talven aikana, mutta nyt parin viikon aikana on ääni koventunut.
Tällaisissa tapauksissahan yleensä joku aina lohkaisee sen: "Onko varma ettei ole anoppi kyydissä?" -kommentin. No, tällä kertaa se jäi mun tehtäväksi :roll:.
Kein siknatuur
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Re: Kitinää...

Viesti Kirjoittaja audimies »

Sampo N. kirjoitti:
c220 kirjoitti: Eli kitinä alkoi keulasta vänkärin puolelta kuulua hiljaisempana tuossa
talven aikana, mutta nyt parin viikon aikana on ääni koventunut.
Tällaisissa tapauksissahan yleensä joku aina lohkaisee sen: "Onko varma ettei ole anoppi kyydissä?" -kommentin. No, tällä kertaa se jäi mun tehtäväksi :roll:.
Paljonkos pitää ajaa mersulla , että rupee alapallo kitisemään? Uustuontiautoilla se on 190tkm ja vehon tuomilla 300-400tkm. :lol:
big jopo
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Kitinää...

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

audimies kirjoitti: Paljonkos pitää ajaa mersulla , että rupee alapallo kitisemään? Uustuontiautoilla se on 190tkm ja vehon tuomilla 300-400tkm. :lol:
Niin, Suomiautoteoria. Eihän mersussa ole mitään vikaa. Ja etenkin kunn Veholla huolletaan. Ja sitten se toinen omistaja alkaa esim . 400t paikkeilla vaihtaa alapalloja ja tulee näkemys että Suomiautossa ekat. Mutta nehän ovatlin juuri ne toiset. N.200t ne kestää. Sen verran se oli kun vaihdoin.Käytettynä tuotu.
VALMET 5oo -69
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun auto on kyllä melko paska kun alkoi alanuppi narisemaan.Ajettu nupilla noin 510tkm ja 26 vuotta.Lievää väljyyttäkin siinä alkaa jo olemaan.Pitäisi varmaan vaihtaa ennen katsastusta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heikkojahan ne alapallot on Mersuissa olleet kautta aikojen. :roll:
Raskas keula ja pieni nivel.
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Omassa tuontilavetissa meni alapallukat väljiksi kun mittarissa oli 230.000;eli jobbari ruuvasikin 200.000km veks..... 8)
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Heikkojahan ne alapallot on Mersuissa olleet kautta aikojen. :roll:
Raskas keula ja pieni nivel.
Joo tosi heikkoja, isän exässä meni ekat 350tkm:n paikkeilla. Tosin jos noita vertaa niihin joiden kanssa painin nykyään päivittäin, niin uskaltaisin väittää, että mersun nupit on kestävät. :idea:

Toki on kokemusta heikoistakin nupeista, esimerkkinä väykky ja uudempi väykky.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Moniko on tehnyt Mersun alapalloniveliin rasvanipan reiät? :idea:

Vanhanaikaistahan tuo on, mutta ei ole kova homma muutaman kerran vuodessa ruutata uutta rasvaa kahteen niveleen. Ainakaan niille, joilla joskus on ameriikanauto käyttöautona ollut.

Rasvalle olisi kait samalla hyvä tehdä jokin poistumiskanava, jottei kumit turhaan pullahtelisi. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kitisenpä minäkin: Parina viime päivänä on C:stä alkanut kuulumaan hiljaisessa vauhdissa routaheittoon ajaessa "njiuk-njauk". :( Onko kyseessä nyt se kuuluisa "narinahela", vai pitäisikö äänen olla järin narinaa jos se antautuu? :shock:
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

JuMu S kirjoitti:Moniko on tehnyt Mersun alapalloniveliin rasvanipan reiät? :idea:

Vanhanaikaistahan tuo on, mutta ei ole kova homma muutaman kerran vuodessa ruutata uutta rasvaa kahteen niveleen. Ainakaan niille, joilla joskus on ameriikanauto käyttöautona ollut.

Rasvalle olisi kait samalla hyvä tehdä jokin poistumiskanava, jottei kumit turhaan pullahtelisi. :roll:
Mie oon laittannu rasvanipat, kirjotin tuonne jonnekki niveltopiikkiin joskus joulun tietämis. Ja suunnitellu raidetangon päähänkin ja tutkinut orkkiksesta että mahtuuko siihenki. On mulla pakettiautossa VW LT 28 D,ylä sekä ala palloissa rasvanipat, ite oon laittanna. Nii, kun auton nostaa tunkin varaan ja painaa rasvaa niin tunnustelee kumista että alkaa täyttyä, ja kyll se sieltä kumin raosta tursuu,ko kääntellee samalla, mutta on tehtävä tunnokkaasti. Ja kaikella asiaankuuvalla hellyyrellä. :wink:
VALMET 5oo -69
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Mitenii vanhanaikuusta JuMuS :?: , Mie aattelen että mikä on huollolla ennakoitavissa ni se helepoottaa sit rimontissa. Mun mielestä iha normaalia että niveliä voirellahan. :oops: Kaikis konehi on niveliä ja nippoja. Ei mun mielestä suuri vaiva. Mutta konehet voi särkiä nii monella tavalla. :lol: Ainii, ja ku ei muutenkkaa kuulu mun Mersussa kitinää, Ei etupäästä eikä takapäästä. Ku ei oo eukkoo. :oops:
VALMET 5oo -69
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Onko kyseessä nyt se kuuluisa "narinahela", vai pitäisikö äänen olla järin narinaa jos se antautuu? :shock:
Narinahelan kysely: Aukase takaovi ja hypi kynnykselle. "Nirsk-narsk" sanoo takarenkas.
Jaa, toki voit koittaa myös peräauk... *köh* peräkontin kautta. :idea:
Pro HVM
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Mitenii vanhanaikuusta JuMuS :?: , Mie aattelen että mikä on huollolla ennakoitavissa ni se helepoottaa sit rimontissa. Mun mielestä iha normaalia että niveliä voirellahan. :oops: Kaikis konehi on niveliä ja nippoja. Ei mun mielestä suuri vaiva. Mutta konehet voi särkiä nii monella tavalla. :lol:
No vanhanaikaistahan se on autoa itse huoltaa, jos mikä. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

JuMu S kirjoitti:
No vanhanaikaistahan se on autoa itse huoltaa, jos mikä. :lol:
Nyt hävettää, taas paljastu nuukuus ja köyhyys. :cry: Mutta kunnia-asiana se kummiski piretähän koska suku on lähtöösin Laihialta. :wink: Siis nuukuus. Mitä ei meillä olis ellei säästettäs. Poranterissä, kierretapeissa ja rasvanipoossa ei olla säästetty. Jumankauta nii. :twisted: Kyll se tuolla c220 on etupallois se narina ko kääntäes möläkehtelöö. Ja HVM persloosterist ko paineloo ni kohta sano. Luulisin. Mulla se oli nii selevää ko siitä vähä hytkähytti ni iha tuli tosiaa mielee ko EX-anoppi ois ollu jäätyny takapenkille. Oli -25 pakkasta ko löpöpöntön kyytin nostin ni sanoin vanhasta tottumuksesta ääneen vieläkii vaik se siellä ei ennää ollukkaa, Että älä Irma Hyvä hättäile kohta lähetään ! Sillee se Eks-avovaimo minnuu koulutti että aina pittää Anopille sannoo Irmahyvä ! :twisted:
VALMET 5oo -69
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Kevään sulosointuja nämä mersut vaan päästelee . Pari viikkoa sitten huomasin naukaisun takapäästä kun nousi autosta. Kävin sitten ostamassa narinanivelet molemmin puolin valmiiksi takakonttiin pyörimään. No eilen kuulin kumman äänen kun käänsin pihaan ja aamulla se jo mourusi vasen etutolppa . Mittarissa on 430 tkm jotta pitäneekö nuo alpallotkin uusia molemmat.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
c220
Viestit: 16
Liittynyt: 16.3.2006 21:40

Viesti Kirjoittaja c220 »

Nyt on alapallo vänkärin puolelta vaihettu (48:- vaihtoineen) ja
kitinät on tiessään. Että niin taas voorumin väki tiesi autoo näkemättä
ja kuulematta :). Kilometrejä mittarissa reilu 190 th, mutta saksan
tuonnin ollessa kyseessä niin tuo arvio 350th voi vaikka pittää paikkansa,
kuka tietää...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”