Perä on äännellyt pidemmän aikaa ja ongelmaksi on muodostunut
2.65 perän huono saatavuus. ST-miehet ovat ilmeisesti hajottanut jo merkittävän osan suomen 2.65 peristä.
Ajattelin laittaa tilalle 2.87:an. Äkkiseltään laskettuna tämä nostaa kierroksia 200 rpm 100km/h vauhdissa. Mitenkäs polttoaineen kulutus?
Kierrokset nousee mutta moottorin ei tarvii tehdä yhtä paljon töitä eli
kulutus ei välttämättä nouse merkittävästi. Pumppu on kyllä säädetty ja antaa ahtoja aika herkästi.
Autona on W201 2,5 TD automaatti. Ajo on seka-ajoa n. 50/50 (maantie/kaupunki).
Oisko kellään kokemuksia vastaavanalaisesta välityksen vaihdosta?
Kannattaisko odotella alkuperäistä 2.65:sta? Ei kyllä jaksaisi enää nykyistä kuunnella...
2.65 perän vaihto 2.87:aan. Kannattaako?
Tuohan on jotakuinkin sama välitys kuin on 300D automaatissa. Käy vaikka koeajolla sellaisella, niin saat tuntumaa. En usko kulutuksen nousevan, sillä vaikka kierrokset nousevatkin, niin turbiinin luisto vähenee vastaavasti. Kyllä tuo 2.87 sopii suomalaiseen liikenteeseen ihan hyvin. 2.65 on 80-kympin vauhdissa vähän pitkä, tahtoo voima hukkua turbiinin luistoon.
Jos perän vaihdat, niin joudut vaihtamaan samalla nopeusmittarin. Perä ja mittari ovat nimittäin pari. Minulta löytyy w124-mittari tuolle välitykselle, en tiedä sopiiko 190:een.
Jos perän vaihdat, niin joudut vaihtamaan samalla nopeusmittarin. Perä ja mittari ovat nimittäin pari. Minulta löytyy w124-mittari tuolle välitykselle, en tiedä sopiiko 190:een.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
http://www.kabamus.com/garage/gears.html tuolla laskurilla voi vähän pähkäillä kierrosluvun ja nopeuden suhdetta eri välityksillä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Oon sen verran tarkka että tiedän että kun avaan sen niin vaihtoon menee
koko tasauspyörästö sekä laakerit+tiivisteet. Osien hinta n.300-400 EUR
+ omaa aikaa päivän verran. Tasauspyörästö+laakerit siitä on melko
varmasti mennyt. En tiedä onko pinioni+isopyörä (mikäs sen nimi olikaan?) jo kuluneet piloille.
Vähemmällä pääsen jos vaihdan ehjän tilalle.
Sen jälkeen voi jossain vaiheessa diagnosoida sen vanhan perän ja ehkä
kunnostaa.
koko tasauspyörästö sekä laakerit+tiivisteet. Osien hinta n.300-400 EUR
+ omaa aikaa päivän verran. Tasauspyörästö+laakerit siitä on melko
varmasti mennyt. En tiedä onko pinioni+isopyörä (mikäs sen nimi olikaan?) jo kuluneet piloille.
Vähemmällä pääsen jos vaihdan ehjän tilalle.
Sen jälkeen voi jossain vaiheessa diagnosoida sen vanhan perän ja ehkä
kunnostaa.