Kiihdyttelyä Dieselmersulla

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pirkules vieköön kun pitäin varmaan tehä isompi keväthuolto että piäsis tuohon: http://youtube.com/watch?v=0ORzGa34bvY
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^No eihän tuossa mitään oikeasti rikki mennyt? Eikös siinä vaan öljyt hieman kärynneet 8)

Nuo käyntiäänet on kyllä jotain :shock:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

turbosta akseli poikki.

XUX, eikös tuosa nyt ollu se Powerglide? näyttäs tolla turbiini/lodju yhistelmällä irtoavan viivalta melkose kivasti.

EDIT: Taino vaikia sanoa mitään, liikaa savua.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

AM kirjoitti:^No eihän tuossa mitään oikeasti rikki mennyt? Eikös siinä vaan öljyt hieman kärynneet 8)
Joo, ei onneksi - lisää pientä kehitystyötä...
Fetisisti kirjoitti:turbosta akseli poikki.

XUX, eikös tuosa nyt ollu se Powerglide? näyttäs tolla turbiini/lodju yhistelmällä irtoavan viivalta melkose kivasti.
Tuossa tuli itteasiassa laatikosta öljyt pihalle :evil: Se oli edellinen kisa jossa turbon akseli napsahti poikki. Toivottavasti Kalajoella kaikki toimii. Laatikon öljypohjaa pitää muuttaa kun turbiini ei saa riittävästi öljyä ja sitten aski heittää ylimääräiset pihalle -> pientä tulipaloa :?

Pioneerin elämä on joskus kovaa mutta uskon että lopussa kiitos seisoo. Ainakin viivalta lähtö on nyt sitä luokkaa että ei oo enään "purkka tukasta"-malli :lol:

Jänskättää tuo Kalajoki :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Huomasinkin kävyn puolelta lueskellessa että tuo oli jo uusintayritys.

On se vaa härski peli.

Heittikö se nyt ne öljyt huohottimesta, mittatikunreijästä vaiko mistä? Siitä päätellen että palaa niin pakosarjan päälle.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Onko kujala kalajoella kiihdyttämässä? Onko XUX kiihdyttämässä :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

kyllä on ja esko nimimerkki tuolta mersuforumin puolelta tulee kans kiihdyttelemään.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.S kirjoitti:Onko kujala kalajoella kiihdyttämässä? Onko XUX kiihdyttämässä :?:
Kaima on, minä en... Ei oo paikat nyt siinä kunnossa että vois vartille mennä :evil:

Yleisö osastolle ihmetteleen muitten tekosia :wink:

Onpas mukava että eskollakin on auto siinä vaiheessa että nähdään ns. normi-ST:n vartti.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ai Eskolla normi ST :shock: Onkos se tehnyt toisenkin :?:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ainaki viikko sitten Kauhajoen kentällä testi-iltamissa tuosta puuttui sisusta kokonaan ja kuskilla oli kilpajakkara. Harmi kun ei tullut vilkastua tulipeltiä oliko sitä pullisteltu samalla tavalla kuin Petri K:lla.
I drive an Opel. What's your excuse?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Juu kyllähän se Eskonkin auto on kisa peliksi tehty :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K kirjoitti:Ai Eskolla normi ST :shock: Onkos se tehnyt toisenkin :?:
Aattelin että versus Petrin :roll: En oo tietonen sen tarkemmin muuta kuin että rankempaa updatea sielläkin on tehty mutta en arvannut että yhtä radikaalia kuin tuohon 200D:hen :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

kolmivaihteinen jenkkilaatikko löytyy eskonkin mersusta. tekniikkapuoli on hyvin samaa luokkaa kun petri k:lla oli viime kesänä. sillon viime perjantantain testipäivillä kauhajoella eskolla oli pumpun ajotus 6 astetta liaan myöhäisellä :? sen takia ei tahtonut oikein pelata, mutta nyt kuulemma poistuu ihan kiitettävästi (oli käyny kuulemma eilen vähä ottamassa koelähtöjä). jotta eiköhän sekin mersu ihan hyvän ajan tee jos kaikki menee niinkuin pitää.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Lauhdutin yms ongelmia oli kuulemma Petrillä ollut Kalajoella. Olipa turbon imutötterökin lentänyt jossain lähdössä kesken ajon.

"Esko" oli lisenssiä ajamassa, ajat reilua 13 sekuntia. Todennäköisesti ei vielä menty täysiä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Melitos kirjoitti:Lauhdutin yms ongelmia oli kuulemma Petrillä ollut Kalajoella. Olipa turbon imutötterökin lentänyt jossain lähdössä kesken ajon.
Se on tympiä kun pitää tehä testiä kisoissa mutta taas seuraavia kisoja odotellen - huomenna on Petrillä vapaa päivä, kiitos turbiinin :(
Melitos kirjoitti:"Esko" oli lisenssiä ajamassa, ajat reilua 13 sekuntia. Todennäköisesti ei vielä menty täysiä.
Eli alle 12s aikaan ollaan sielläkin menossa, hyvä niin 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mut eikös tuota testiä voisi ajaa mualla kun kisoissa et saisi etes yhden vedon kestään...ettei tulisi öljyn putsaus talkoita...voipi pian käydä ikävästi ettei näillä mannelaveteilla pääse kohta ollenkaan viivalle pahaa vaan pelkään.... mut jotenkin kuuletti et ei turbiini pitänyt tarpeeksi tai oli kyllä aika korkialla tartuntakynnnys... ja olisiko se sitten kuumentanut öljyjä....lähdin itse heti radan rasvauksen jälkeen kotia....

Eskolla näkyi auto pelaavan....siis pysyi liemet sisällä :lol: ...ja eikös sielläkin ole muun merkkinen laatikko...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Mikäs laatikko siellä Eskolla on jos se kolmivaihteinen on? Petrillä on vissiin sitten liian vähän vaihteita jos kolmivaihteisena versiona pelaa :) Powerglidessähän on vaan hidas ja nopea vaihde :lol:
Itse en ollut tänään paikanpäällä, harmi jos Petrillä taas hajosi laitteet. Eilen olin aamusta iltaan ja huomenna oon kans. Olisi ollut mukava nähdä miten se nyt kulkee :(
Huono tuollaista kisavireistä autoa on missään muualla testata kuin kisoissa. Kadulla jos koittaa, metsähallitus kutsuu hyvinkin herkästi. Sliksit ei ole katurenkaita vaikka katusliksejä oliskin. Kilpureita on ennenkin mennyt koivun kylkeen kun on vähän kadulla kokeiltu :roll: Katurenkailla on turha testailla, käyttäytyminen on kisassa ihan eri... Oma Volkkari toimi kadulla hienosti ~1500 ensimmäistä kilometriä, Kauhajoella särkyi heti eka lähdössä ja seurauksena nesteet kartanolla :lol: vaikka se ei nyt mikään kilpuri olekaan...
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Melitos kirjoitti:Lauhdutin yms ongelmia oli kuulemma Petrillä ollut Kalajoella. Olipa turbon imutötterökin lentänyt jossain lähdössä kesken ajon.

"Esko" oli lisenssiä ajamassa, ajat reilua 13 sekuntia. Todennäköisesti ei vielä menty täysiä.
Joo, tötteröt lenteli :(. Kuviakin tuli siitä vedosta otettua..

Kuva

Siitä se lähtee..

Kuva


Kuva


Kuva

Oli siellä "Eskokin" savuttelemassa 8)

Kuva
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Sen mitä petriä jututin varikolla, kertoi stallspeedin olevan 5600rpm
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

Onko eskon sunnuntain suorituksista havaintoja?
C126
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Yks lähtö ja 13.999/175 noin ulkomuistista. Turbiinin seudulla tuntui tökkivän Eskollakin...
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mikä h-levetti siinä savuttaa tyhjäkäynnillä? Käykö se raskaalla pöllö-öljyllä? :shock:

Hienosti kyllä poistuu, ei siinä mitään. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Mikä h-levetti siinä savuttaa tyhjäkäynnillä? Käykö se raskaalla pöllö-öljyllä? :shock:
Bensiinimiehen vastaus kysymykseen, ja kateellisen sellaisen:

Kivihiili ei mene muista kuin Fordson majorin suuttimista läpi, joten nämä päättivät ruveta ajamaan raskaalla polttoöljyllä. :shock:

Kuuluu olevan monelakin rannalla Pohjanmaalla mersun matonpesukielto. :(
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Nyt vasta uskalsin katsoa videon. Kovasti työnsi savua siinä ennen renkaiden lämmitystä :shock: .
Laite näyttää jo sen verran rajulta vakioon verrattuna että nopeaa poistumista jo odottaa. Ihan nätisti se lähti... Äänet on asialliset 8)
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Sivonen kirjoitti:Mikä h-levetti siinä savuttaa tyhjäkäynnillä? Käykö se raskaalla pöllö-öljyllä? :shock:

Hienosti kyllä poistuu, ei siinä mitään. :D
Puristukset on melkeen pensakone luokkaa, se siinä tekee sen savutuksen. Ja myöskin traktor-pullinkimaisen kierrosten noston :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ahaa, nyt ymmärtää. :D

Ja tulipa mieleen, ahtopainemittarin neula taitaa sitten heilua traktori-luokassa myös? 5kg? :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Mitä Petrin ja Eskon juttuja kuuntelin vierestä niin 3,5bar seutuvilla tuntui olevan :D
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Just :shock: . Ei ihme jos "joskus" on ongelmia...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aki kirjoitti:Just :shock: . Ei ihme jos "joskus" on ongelmia...
Ongelmat on oikeestaan nuissa jenkkiaskien turbiineissa tällä hetkellä molempien autojen osalta. Toisaalta mersunkaan omaa turbiinia ei saanut pelittään oikein eli aika paljon pitää pioneerihenkeä olla että vehkeet alkaa pelaan hyvin vääntävien turbokoneiden kanssa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
K-lax
Viestit: 236
Liittynyt: 13.1.2007 12:09
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja K-lax »

MJF kirjoitti:Mikäs laatikko siellä Eskolla on jos se kolmivaihteinen on?
Muistelisin että chevyn th-350 on ollu "lähtökohta"... :roll:
C126
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”