Urheilumallit

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Urheilumallit

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C 63 AMG:stä toki saadaan kunnollinen haastaja tulevalle BMW M3:lle, mutta
eikö 6,2 l kone "pikkumersussa" ole jo liiottelua. Soisin mallistoon mielelläni
lisäksi diesel AMG-mallin C30 CDI:n seuraajaksi, joka on mielestäni eräs mielenkiintoisimpia Mercedes-malleja kautta aikain.

Tuulilasin nettisivuilla liikkui hurja huhu, jonka mukaan 2013 henkilöautoihin tulisi 160 km/h säädetytnopeuden rajoittimet. Olisiko tämä urheilumallien ja
-merkkien loppu? :?
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Niin kauan kuin ihmisillä on rahaa ja halua yhä tehokkaampiin malleihin niin ei ole olemassa mitään "liian isoa tai liian paljoa tehoa." Jenkkejä varten tuo C32 heivattiin, vaikka ahtamalla ja hieman tilavuutta lisäämällä samat tehot saataisiin ulos...

V8 on mediaseksikäs.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

C63 on oikein sopivan kuuloinen mallimerkintä minun korvaani. :lol:

Toisaalta, olen samaa mieltä, että hyvin mielelläni näkisin esimerkiksi VAG-konsernin tehodieselmallit tunnelmallisesti ja teknisesti pesevän AMG-dieselin.

C30 CDI AMG on sikäli hieman "hankala" malli, että se on teknisien tietojen valossa harmittavan lähellä "tavallista" C320 CDI:tä. "Hankaluudella" tarkoitan tässä yhteydessä, vastakkainasettelussa ovat kolmen kirjaimen hohto ja yllätyksetön ylläpidettävyys.

Molemmat ovat 203-korimallia.

Autot ovat suorituskyvyllisesti melko lähellä toisiaan.

V6 käy sivistyneemmin. AMG on diesel ja räävittömän ylpeä siitä. Kuten täällä sydän läpättäen tunnelmoin.

AMG:ssä on AMG-osia, jotka väistämättä tekevät ylläpidosta hieman hintavampaa kuin "tavallisien" mallien ylläpidosta.

AMG:ssä on Speedshift-vaihteisto, jota C320 CDI:hin ei saa rahallakaan.

AMG:ssä on urheilullisempi sisusta, mutta C320 CDI:n saa viritetyksi hyvin lähelle valitsemalla yksilön, jossa on sporttipaketti.

Näistä johtuen voin rehellisesti tunnustaa, että jos olisin auto-ostoksilla, minun olisi hyvin vaikea päättää kummasta minun tulisi haaveilla :wink:
-T

Kuva
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: Urheilumallit

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Minustakin tuo C 63 amg kuulostaa jo näin mallimerkintänä aika mukavalta. Eikä se 6.2:nen kasikaan liian iso ole. Kyllähän auton ominaisuudet sen kestää. Tuosta 6.2:sta sitä paitsi saanee jonkin sorttisella kompressori sarjalla aika hurjasti tehoa irti..? 8)
Otetaanhan W201:stäkin yli 500:n hepan tehoja, kuulemma.. :roll:
Laaksonen kirjoitti:Tuulilasin nettisivuilla liikkui hurja huhu, jonka mukaan 2013 henkilöautoihin tulisi 160 km/h säädetytnopeuden rajoittimet. ...
:eec: Toivottavasti tämä jää vain "huhuksi" ja jäähän se, ainakin mie toivon näin.. :eec: Noin matala kattonopeushan tekisi turvalliset ohituksetkin mahdottomiksi, eikä täällä pitkien etäisyyksien maassa edes minnekkään ehtisi. :lol:
Mutta onhan nytkin saksalais-valmistajilla herrasmies sopimus, jolla rajoitetaan huiput 250:een ja pystyyhän nuokin rajoittimet ohittamaan. Miksei myös matalemmalle säädettyjä. :idea:
BMW 318d -09
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

henkilöautoihin tulisi 160 km/h säädetytnopeuden rajoittimet
Toivottavasti myös vanhoihin.
Pääsisi lukemaan Nettiautosta 200D ilmoista miten "ottaa tarvittaessa vauhtia rajoittimeen asti". :lol:

Toisaalta, rekkakuskeille hieman huono juttu kun ovat tottuneet ajamaan ammatikseen "rajotinta vasten". :evil:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

^Eppäilisin että ei tule rajotinta tai jos tulee niin suomessa se on taatusti 130kmh.
Epä tieteellisten havaintojen mukaa rekat rupes rajoittimien myötä ajamaan enempi isoja ylinopeuksia taajamissa :?:

Kiusantekoo noi rajoittimen ainakin tulee lisäämään ohitustilanteissa kun tietää että toisella ei kule sen lujempaa, kun toi kiusateko on jo nyt toisin paikoin aika yleistä.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Japanissahan on ollut jo kauan rajoitettu huippunopeus 180 kilsaan. Riittäis ihan hyvin Suomessakin oikeasti, harva ajaa eläessään edes lähellekkään noin kovaa.

Jonkin verran täysperän puikoissa olleena, voin sanoa, että 200d:llä tullaan monesti ohi ihan yhtä reippaasti kuin jollain kolme kertaa tehokkaammalla, kun vaan osataan ennakoida oikein.

Sama vaikeus tuntuu olevan monilla moottoriteiden rampeissa, ainakin täällä Keski-Suomessa. Silloin, kun pitäisi olla kaasu pohjassa, niin jalka meneekin jarrulle...Sitten ihmetellään kiihdytyskaistan päässä, kun ei pääse tielle. Moottorin teholla ei ole mitään tekemistä rampilla kiihdyttämisen kanssa, ainakaan sitä ei huomaa. Jo aikanaan 190D / 240D vakioilla joutui löysäileen kiihdytyksissä, kun muut meinas jäähä jalkoihin.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Toivottavasti nämä yli 6 litran koneet ja 250km/h nopeudet auttavat vähentämään liikenneonnettomuuksia? Suomessa on jo nyt alkuvuodesta kuollut / loukkaantunut ennätysmäärä ihmisiä liikenteessä :( :hurt: :pope: Ruumiita tulee aika tiukkaan tahtiin. Liikenne on muuttunut paikoin melko sairaaksi, hyvä kun uskaltaa mennä näiden teho-pullistelijoiden, kännisten parikymppisten ja seniilien & sokeiden eläkeläisten sekaan muulla kuin Hummerilla... Kyllä urheiluautoja saa ja pitääkin mielestäni olla, mutta niitä ei saisi joutua minkään perintöä saaneiden pikku-räkänokkien käsiin. Pitäisi ehkä olla joku minimi 40-vuoden ikärarja ja 500tkm ajokokemusta?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Pega kirjoitti:^Eppäilisin että ei tule rajotinta tai jos tulee niin suomessa se on taatusti 130kmh.
Tästä onkin väännetty kättä Akin kanssa... Entäpä jos eduskunnassa joku tosiaan esittää vaikka moista? Puoltava argumenttihan on se, että kun yli 120km/h ei saa ajaa, niin miksei autoja sitten rajoitettaisi siihen? Sinällään täysin looginen ja perusteltu idea... esitys läpi äänin 196-3. :idea:

Tuleeko mieleen yhtään syytä miksei tuota rajoitusta laitettaisi?

Pelottaa jo etukäteen... :lol: Vehollekin rupeaisi ilmestymään ihan uudenlaisia malleja, SEL 200 CDI jne. :roll:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

^^ Onneksi ollaan eu:n jäsenvaltijo. Tuollainen alhainen rajoitin hankaloittaisi kohtuuttomasti paljon ulkomailla kruisailevien elämää. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

J.T.S kirjoitti:^^ Onneksi ollaan eu:n jäsenvaltijo. Tuollainen alhainen rajoitin hankaloittaisi kohtuuttomasti paljon ulkomailla kruisailevien elämää. :roll:
Äkkiäkös meidän europarlamentaarikot ajaa tuota rysselissäkin... :shout:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Matti kirjoitti:Toivottavasti nämä yli 6 litran koneet ja 250km/h nopeudet auttavat vähentämään liikenneonnettomuuksia? Suomessa on jo nyt alkuvuodesta kuollut / loukkaantunut ennätysmäärä ihmisiä liikenteessä :( :hurt: :pope:
No nyt on aivan pakko kysyä että kuinkako moni noista tälleistä on ajettu urheiluautolla (250hv->>)? Lienee kyseessä enemmänkin itsemurhatrendi, elämä rassaa ja ajetaan rekan keulaan. Toinen syy toki voi olla että ihmisten rappeutuminen alkaa näkymään liikenteessä, väsähetään rattiin eikä katsota eteen.

Itse topikin aiheeseen että melkosen mielenkiintoinen kulkupeli tuosta C63:sta varmaan tulee. Tosin sekin 'urheilullisuus' häviää tajuttomaan omamassaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

No nyt on aivan pakko kysyä että kuinkako moni noista tälleistä on ajettu urheiluautolla (250hv->>)? Lienee kyseessä enemmänkin itsemurhatrendi, elämä rassaa ja ajetaan rekan keulaan. Toinen syy toki voi olla että ihmisten rappeutuminen alkaa näkymään liikenteessä, väsähetään rattiin eikä katsota eteen.
Joo, aivan totta. Aika paljon on ollut lähiaikoina tuommoisia rekan keulille ajamisia... Ei auton tehot / urheilullisuus siihen liity välttämättä. Voi olla tosiaan itsemurhia tai nukahtamisia... Tai ajotaidon/arviointikyvyn puutetta esim. ohitustilanteissa.

Kyllä nuo kaikki ideat GPS ym. -toimisista nopeusrajoittimista alkavat muistuttaa kaukaisesti jostakin vanhoista 'hyvistä' (J. Stalin / A. Hitler) ajoista, jolloin isoveli tykkäsi valvoa kansalaisten toimia enemmänkin :roll:

Kuka ostaisi sitten esim. Ferrarin joka on rajoitettu 120 km/h :?:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Urheilumallit

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mukavaa, että kerrankin sain aikaiseksi kunnon keskustelun. Uusi diesel C- AMG-malli olisi mielestäni mukava nähdä myös vastineena BMW:n virityspaja Alpinan D3-mallille. Alpinahan ei ole koskaan laittanut malleihinsa rajoittimia ja ymmärtääkseni myös AMG tekee halutessa rajoittamattomia vauhtihirmuja, joten ainakin vielä voimme nauttia vauhdin hurmasta. :wink: Tavoittee-
nani on toistaiseksi saada vm -95 oleva C180 "kakkoskoriseen C:hen". 8)
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Re: Urheilumallit

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti: Tavoittee-
nani on toistaiseksi saada vm -95 oleva C180 "kakkoskoriseen C:hen". 8)
-Tuo tavoite toteutui jo jokin aika sitten.
Mersun tulevasta SLC:stä (tai minkä mallinimen se lopulta tulee saamaakaan) on onnistuttu ottamaan jo salaa sisäkuviakin:
Kuva
lisää:
https://www.facebook.com/Mercedes.Benz. ... =3&theater
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisusta on nyt virallisesti julkaistu:
Kuva
tämän kuvan virallisuudesta sen sijaan ei ole takeita:
Kuva
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mä kun salaa toivoisin että edes tähän tulisi ne pyöreät valot, niin kuin jonkun näkemys oli joskus SLS:n suhteen.

Kuva

Takasivuikkunat tästä ilmeisesti löytyykin, mitä SLS mun mielestä kaipasi myös :)
Nämä puutteethan on ainut syy, miksi SLS:ää ei löydy omasta tallista :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja sama auto toiselta sivulta... eiku :lol:

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AM kirjoitti:Ja sama auto toiselta sivulta... eiku :lol:
Toivottavasti on kuitenki pikkuisen laadukkaammat materiaalit käytössä kun Astoneissa, ettei tarvi pelätä että koira on imaillut puolet autosta naamioon, kun pitäisi lähteä töihin.
KuvaKuva
:lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No samaa mieltä koiran kanssa, maukas autohan tuo.
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Mitenkäs sen yhteistyön AMG.n moottoreiden ja Aston martinin kanssa kävi .

Koska AMG.n tekniikkaa alkaa olemaan Astonissa ja oliko tässä

tarkoitus laajentaa muutenkin yhteistyötä .

Vai kentiets Daimler ostamassa Aston martinista osuutta itselleen .
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Aston Martin saattaa sulautua Daimleriin ja ///AMG:n pitäisi tulevaisuudessa tehdä AM:n moottorit nykyisen Fordin sijaan. Tuo Sonikin kuva kertoo kyllä melko yksiselitteisesti brittiautojen laadusta. Lisäksi täytyy muistaa, että miljoonia maksavissa Astoneissakin on käytetty Mazdan takavaloja, ovenkahvoja ja ... :oops:
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Laski kyllä Astonin osakkeet ropisten ainakin mun silmissä kun luin tuon jutun. Oletuksena tuon hintatason autossa voisi olla hiilikuitu tai alumiini, mutta että lasikuitua vielä nykypäivänä :? Silmäkarkkiahan nuo muuten on, eikä ainakaan huonompaan suuntaan mene, mitä teknikkaan tulee jos pellin alle saadaan AMG:tä :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eräälle AM:n omistajalle oli nolo paikka huomata, että nahkaisen avaimen päällyksen mennessä puhki paljastu virta-avain Volvon tekeleeksi:
Kuva :oops:
Jos olisin esim. öljysheikki ja haluaisin erikoisen auton Mersun moottorilla, niin kääntyisin ennemmin italialaisen Paganin puoleen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-_bakHYcD9o[/youtube]
Tuossa on käytetty vain kalleimpia materiaaleja lasikuidun sijaan. 8)
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Laaksonen kirjoitti: Tuossa on käytetty vain kalleimpia materiaaleja lasikuidun sijaan. 8)
Nuo kyllä tehdään lihaa säästämättä, pelkän mallimerkintälätkän valmistamisen aikana maailmaan syntyy 1500 uutta toyotaa:
it takes 24 hours to make the Huayra badge out of a solid block of aluminium
Kuva

8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Dodge Viper lopetetaan parin vuopden päästä:
http://www.topspeed.com/cars/car-news/d ... 71473.html :?
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”