Yleinen katsastus topic
Kävinpä minänkin konttorilla tänään. Leima tuli mutta ei ihan ilman mutinoita. Toinen sumari pimeänä, oikeanpuolen alapallonivel pitäisi vaihtaa pian (ei vielä hylkäysrajalla) ja vasen etupyörän laakeri kiristää. Aluksi meinasi että laakeri on sökö mutta kun olimme eri mieltä kiristysmahdollisuudesta niin luovutti ja totesi vaan että kiristä sitten. Se tosiaan pitääkin tehdä, sen verran liikaa välystä on.
Päästömittauksessa tasan 1, en tiedä mitä se tarkoittaa.
On muuten hurjia hintoja noissa katsastuksessa, 70e meni noin vain. Elämä on.
Päästömittauksessa tasan 1, en tiedä mitä se tarkoittaa.
On muuten hurjia hintoja noissa katsastuksessa, 70e meni noin vain. Elämä on.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Seiskakutonen W123 meni viime viikolla läpi mutinoitta, hieno homma. Katsastusmaksu oli aika tarkalleen viidesosa kapineen hankintahinnasta Oli vaan mennyt leima pitkäksi, niin pitää vuoden lopulla käyttää uusiksi. Ikäviä noi talvella katsastettavat, toi pohjoismaiden suurin kimppatalli tahtoo talvisin olla kovin kylmä.
Meinaa revetä PÄÄ Coupea on muutama kuukausi rakenneltu ja nyt vihdoin kun kaikki kuosissa ja leiman sekä kilpien aika, niin pässi
katsastusukko keksii pintaruosteiset takajarruputket . Yrittivät kaksissa miehissä vielä RIKKOA putkia jollain piikeillä erikoislaatuisissa aikeissaan kuitenkaan onnistumatta. Käsittämätöntä.
Kyselin eikös se leima irtoa kun ne on ehjät ja toimivat. Ovat kohta joka tapauksessa menossa vaihtoon (osat jo valmiina), mutta leima pitäis saada ettei aina tarvii ostaa 13 € siirtokilpiä, kun autoa haluaa jossain käydä ropaamassa. Vastauksena auton on oltava täysin kunnossa, kun se tuodaan syyniin ja on heidän vastuullaan jos putki pettää. Kannan kyllä itse vastuun jarruputkistani, enkä hae enää YKSIÄKÄÄN siirtokilpiä tälläisen turhan pelleilyn takia.
En tiedä minkälaisia kolme vuotiaita tojotia tällä asemalla on totuttu katsastamaan, mutta voiko 27 vuotiaan harrasteauton jarruputkien vaatia näyttävän uusilta? Katseltiin myöhemmin niitä ja naureskeltiin monessa uudemmissakin nähdyn heikompihappisia. Mutta "kun on pakko päästä pätemään" ja ropisee kivasti noist jälkitarkastuksista
katsastusukko keksii pintaruosteiset takajarruputket . Yrittivät kaksissa miehissä vielä RIKKOA putkia jollain piikeillä erikoislaatuisissa aikeissaan kuitenkaan onnistumatta. Käsittämätöntä.
Kyselin eikös se leima irtoa kun ne on ehjät ja toimivat. Ovat kohta joka tapauksessa menossa vaihtoon (osat jo valmiina), mutta leima pitäis saada ettei aina tarvii ostaa 13 € siirtokilpiä, kun autoa haluaa jossain käydä ropaamassa. Vastauksena auton on oltava täysin kunnossa, kun se tuodaan syyniin ja on heidän vastuullaan jos putki pettää. Kannan kyllä itse vastuun jarruputkistani, enkä hae enää YKSIÄKÄÄN siirtokilpiä tälläisen turhan pelleilyn takia.
En tiedä minkälaisia kolme vuotiaita tojotia tällä asemalla on totuttu katsastamaan, mutta voiko 27 vuotiaan harrasteauton jarruputkien vaatia näyttävän uusilta? Katseltiin myöhemmin niitä ja naureskeltiin monessa uudemmissakin nähdyn heikompihappisia. Mutta "kun on pakko päästä pätemään" ja ropisee kivasti noist jälkitarkastuksista
Jaa, tämmönen topic.
Toukokuun lopussa katsastin, tai oikeastaan katsastutin auton Imatralla (oli kaverilla lainassa). Läpi meni.
Vähällä olen nykyisen kanssa selvinnyt. Kun ostin auton, vaihdoin siihen heti kaikki nesteet ja rasvat, tulpat, johdot, jänniteensäätäjän, bensansuotimen, pyörijän ja virranjakajan kannen sekä termarin. Tällaisen huollon teen jokaiseen itselle uuteen autoon.
Kilometrit ovat olleet mukavia, luotettavia ja edullisia. Ja bensakrematorion ansiosta sivistyneitä
Toukokuun lopussa katsastin, tai oikeastaan katsastutin auton Imatralla (oli kaverilla lainassa). Läpi meni.
Vähällä olen nykyisen kanssa selvinnyt. Kun ostin auton, vaihdoin siihen heti kaikki nesteet ja rasvat, tulpat, johdot, jänniteensäätäjän, bensansuotimen, pyörijän ja virranjakajan kannen sekä termarin. Tällaisen huollon teen jokaiseen itselle uuteen autoon.
Kilometrit ovat olleet mukavia, luotettavia ja edullisia. Ja bensakrematorion ansiosta sivistyneitä
124.023
Joo älä saatana. Toi on ihan älytöntä kaikenkaikkiaan. Yhtä entistä kinneriä katsuri hakkas ja hakkas ja hakkas - ei se läpi mennyt, mutta kuskin lattiaan tuli sellanen lommo että näkyi keskellä lattiamattoa reippaana kohoumana. Vähän ihmetytti tollanen.Leka kirjoitti:En tiedä minkälaisia kolme vuotiaita tojotia tällä asemalla on totuttu katsastamaan, mutta voiko 27 vuotiaan harrasteauton jarruputkien vaatia näyttävän uusilta? Katseltiin myöhemmin niitä ja naureskeltiin monessa uudemmissakin nähdyn heikompihappisia. Mutta "kun on pakko päästä pätemään" ja ropisee kivasti noist jälkitarkastuksista
Sensijaan kaverin '66 Opel Rekord meni hienosti, katsuri tajusi että auto on seissyt pitkään - sanomista tuli pelkästään käsijarrusta ja katsuri oli sitä mieltä että tuon kun pistätte kuntoon ni eikun kovaa ajoa, siitä se vaan paranee! Niinkuin paranikin. Hurjia katsastuskonttori- ja katsastajakohtaisia eroja tuossa suhtautumisessa kaikenlaisiin vanhuksiin. Mä oon alkanut käyttää pelkästään A-katsastuksen asemia, niillä on tunnuttu eniten tajuttavan että ei kolmekymmentä vuotta vanha auto voi olla uuden veroinen.
Toi keväällä katsastettu lintta tais sensijaan mennä melkeinpä hiukkasen heppoisin perustein läpi, löytyi pari reikää ku ite tarkastelin tässä mut ei ns. pahoista paikoista. No, askarretaan uutta peltiä tilalle reippahasti ja sen verran paksua että saa sitten takoa vaikka pää punaisena, ei mee läpi.
Eilen tuli käytettyä linttaa katsastuksessa. HYLÄTTY!! yläpallonivel väljä, muuta ei ollut. Vähän kyllä yllätyin, kun muuta ei ollut, mut hyvä näin.
Pakokaasuja, kun rupes mittaamaan niin tokas ensin, että OHO.. minä siihen, että mikäs vialla? Sano, että ei mitään oo vialla, mut ottaa aika nätisti kierroksia.. Tuumasin vaan, ettei oo ees ruuvattu vielä. 1,4 oli kaasut..
Pakokaasuja, kun rupes mittaamaan niin tokas ensin, että OHO.. minä siihen, että mikäs vialla? Sano, että ei mitään oo vialla, mut ottaa aika nätisti kierroksia.. Tuumasin vaan, ettei oo ees ruuvattu vielä. 1,4 oli kaasut..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Eipä ollu taaskaan insinöörillä mitään sanomista, ihmetteli vaan että onko Mersun alkuperäinen väri kun on niin harvinainen mukamas
Kiersin mukana ja yhden vian huomasin mitä insinööri ei, oli kallistuksenvakaajan uloimman pannan toinen pultti poikki, tai siis puuttu mutteri ja kierrettäkään ei enää ollu, kuinkas se nyt silleen itekseen, tai sitten se on ollu niin jo iät ja ajat no, eipä tuo menoa haitanne..
Eli leima tuli, vaikka karahti taas kellumaan pohjapanssarin varaan dynamometrillä, pamaus oli mahoton, tuntu luissa ja ytimissä on se tienannu tuo panssari jo hintasa hyvinkin
Makso muuten 61 euroo ja autohan on bensiinikäyttöinen.
Kiersin mukana ja yhden vian huomasin mitä insinööri ei, oli kallistuksenvakaajan uloimman pannan toinen pultti poikki, tai siis puuttu mutteri ja kierrettäkään ei enää ollu, kuinkas se nyt silleen itekseen, tai sitten se on ollu niin jo iät ja ajat no, eipä tuo menoa haitanne..
Eli leima tuli, vaikka karahti taas kellumaan pohjapanssarin varaan dynamometrillä, pamaus oli mahoton, tuntu luissa ja ytimissä on se tienannu tuo panssari jo hintasa hyvinkin
Makso muuten 61 euroo ja autohan on bensiinikäyttöinen.
Tuosta oon täysin samaa mieltä .HVM kirjoitti: Melko turhaa hommaa koko konttorilla juokseminen.
Nyt lähti seittemäs yhteinen vuosi w201:den kanssa,ja oonkohan mie tuon kolme kertaa katsastanut.
Jotenkin jäänyt 80-luvulta vastahakoisuus moiseen touhuun,ja silleen pysyy nuo katsastusmaksut kurissa,kun harvemmin konttorilla käyttää .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Meinasimpa minäkin 124:sen tännää leimuuttaa, mutta konttorin pihalla tuli mieleen jotain
-Pysäköintijarrun poljin painui liki lattiaan ja teho on riittämätön, säätö riittää
-Ne jousen päät jäi maalaamati, enkä oo ajanu ees rapateillä
-Korottaakki pittää Kakkosen kumien tilalle on jo kolmoset odottomassa
-Pysäköintijarrun poljin painui liki lattiaan ja teho on riittämätön, säätö riittää
-Ne jousen päät jäi maalaamati, enkä oo ajanu ees rapateillä
-Korottaakki pittää Kakkosen kumien tilalle on jo kolmoset odottomassa
Minkäs takia ne pitää maalata? Onko auto vm. 2011, vai arvelitko että sahaus erottuu paremmin jos jousenpäät maalaa punaisiksi? Saahan niitä vanhoista rotteloista sahata, missäs se nyt menikään se ikäraja?Harju kirjoitti: -Ne jousen päät jäi maalaamati, enkä oo ajanu ees rapateillä
-Korottaakki pittää Kakkosen kumien tilalle on jo kolmoset odottomassa
Korottaa? Skitsofrenia?
No aiheuttaa vähemmän keskustelua konttorilla kun jousen päät eo loista kirkkaanaHVM kirjoitti:Minkäs takia ne pitää maalata? Onko auto vm. 2011, vai arvelitko että sahaus erottuu paremmin jos jousenpäät maalaa punaisiksi? Saahan niitä vanhoista rotteloista sahata, missäs se nyt menikään se ikäraja?Harju kirjoitti: -Ne jousen päät jäi maalaamati, enkä oo ajanu ees rapateillä
-Korottaakki pittää Kakkosen kumien tilalle on jo kolmoset odottomassa
Korottaa? Skitsofrenia?
Korotus on pakko tehdä ihan käytännön syistä
Läpi meni niin että heilahti. Etukäteen oli tiedossa että käsijarru on heikohko, joten tarkoitus oli lähteä hakemaan vikalistaa konttorilta.
Toimenpide aloitettiinkiin ajamalla suoraan jarru dyma.. duna.. no.. tynameettorille. Etujarrut ok, takajarrut ok.. kun tuli käsijarrun aika niin sanoin että tiedossa on sen heikohko tarttuminen. Oli katsastusasiamiehellä veikeä ilme kun ei mittarit käsijarrun kanssa värähtänyt ollenkaan
Totesi vain että "kyllähän tuo hiukan hengetön on". Leima kuitenkin tuli, kun muita yllätyksiä ei löytynyt. Pyysi vain vannomaan kautta kiven ja kannon että käsijarru on fixattu ensivuoden tarkastukseen mennessä.
--
Sceptic
Toimenpide aloitettiinkiin ajamalla suoraan jarru dyma.. duna.. no.. tynameettorille. Etujarrut ok, takajarrut ok.. kun tuli käsijarrun aika niin sanoin että tiedossa on sen heikohko tarttuminen. Oli katsastusasiamiehellä veikeä ilme kun ei mittarit käsijarrun kanssa värähtänyt ollenkaan
Totesi vain että "kyllähän tuo hiukan hengetön on". Leima kuitenkin tuli, kun muita yllätyksiä ei löytynyt. Pyysi vain vannomaan kautta kiven ja kannon että käsijarru on fixattu ensivuoden tarkastukseen mennessä.
--
Sceptic
Vjuhuuu! Sain soupén kilvet vihdoin keskiviikkona hallintaan sopivasti vähän ennen ajokauden loppua. Elostelut lähtivät välittömästi käyntiin . Rekisteritunnus on luonnollisesti alkuperäinen 80-luvun alusta . Katsastaja jaksoi vielä valittaa hirveällä sadesäällä "huurteenpoisto riittämätön." Flekti on tosiaan väsähtänyt ja vaatii napautuksen kojelaudan alaverhoilulevyyn edes vähän hönkiäkseen. Seivasin tilanteen mainitsemalla uuden olevan tilauksessa, mutta kestää pitkään tulla ilmastoinnillisen mallin flektin ollessa eriävä normista Pitänee uusi laittaa vaiheessa kiinni...
Lauantaina käytin konttorilla, 64 euroa.dry kirjoitti:No höhBenzos kirjoitti:Makso muuten 61 euroo ja autohan on bensiinikäyttöinen.
Miula makso tänään 57 ekua
Niijuu ja Matikki huomautuksitta läpi
Eikä mennyt läpi, koska tarkka neiti hoksasi 17 tuuman vanteet, eikä ole yllättäen muutoskatsastettu Valitti myös ASD valon palamisesta, muttei sentään korjauskehotusta laittanut, paperiin kirjoitti kyllä käsin. Unohtui tällä kertaa nypätä ASD:n rele pois ennen katsastusta Savuarvot oli taas totutun matalat pienen väliaikaisen säätötoimenpiteen seurauksena
"Emme tee muutoskatsastuksia lauantaisin" Käytän muualla muutoskatsastuksessa, tuonne konttorille en enää mene muuta kuin ilmaiseen jälkitarkastukseen Menettivät monivuotisen vakiasiakkaan Ei sillä, aiheestahan tuo huomautus tuli, mutta ettei voinut samalla lyödä muutoskatsastuksesta leimaadealer kirjoitti:Eikö voinut muutoskatsastaa samalla ?Eikä mennyt läpi, koska tarkka neiti hoksasi 17 tuuman vanteet, eikä ole yllättäen muutoskatsastettu
Mitä se ASD-valon palaminen haittaa katsastuksessa...
Ei kait se ASD mitään pitäisi haitatakaan, mutta neitiä kovasti haittasi.
katsastajaneiti: "Ei saa vikavalot palaa mittaristossa"
minä: "No otetaan sitten polttimo irti"
neiti: "Ei kun sen pitää startatessa palaa hetken aikaa ja sitten sammua"
minä: "Ai jaa, niinkö"
Kävi sitten varttitunnin takahuoneessa jotain tutkimassa, liekö tsekkasi, mikä se ASD oikein on, vai tarkistiko lie kolleegalta, pitääkö tuolla perusteella hylätä Ja kirjoitti sitten lopulta käsin siihen lappuun, ilmeisesti kolleega neuvoi olemaan hylkäämättä, mutta pakko oli neidin saada viimeinen sana