M-B:n johtosarjaongelma 91-96

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

M-B:n johtosarjaongelma 91-96

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tälläkin foorumilla on ollut puhetta mersujen heikoista johtosarjoista 90-luvun alussa.
Vuosien 1991-1996 malleissa eristeet alkoivat maatua jo autossa ollessaan.
97-mallieissa asia on käsittääkseni korjattu.

Jenkkilän pojat siellä jo kerää lynkkausporukkaa.
Kyllähää nuo kuvat aika surullisia on. Kolme alinta kuvaa euroopasta, eli ei ole pelkästään jenkkimallien ongelma.

Kokemuksia/kommentteja?
Pro HVM
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Liekö pelkästään jonkin mallityypin onkelmia; toistaiseksi ainoa vastaantullut johto-ongelma oli Matikin takaluukun (maa-?)johto, joka oli poikki.
Sen sijaan edessä ja takana pissapojan letkut haperoituu.
Mutta mutta... 91/92-malliseen autoon jo jotain vaihto-osia pitäneekin hommata. :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Hurjan näkösiä kuvia. :shock:

Voiskohan omankin auton "ominaisuuksista" syyttää vuosilukua -92 :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

MB päästi niin paljon silkkaa p*skaat uotantolinjalta maailmalle juuri 90-luvun aikana (esim. juuri johtosarjat, väyrysten ruoste/maaliongelmat, yleinen laadullinen heikkous yms.) että oikeuteen pitäis haastaa koko pulju. Ryhmäkanteita vaan päälle, prkle!

Ja ne jotka tuolloisista säästöistä hyötyivät olivat osakkeenomistajia joita rahvaan murheet tämän synkän aikakauden autojen kanssa eivät todellakaan jaksa kiinnostaa. Tosin eihän tämä asia yksin mersun ongelma ole, taisivat muutkin valmistajat hieman livetä laadusta jotta osakkeenomistajat eivät kuolisi nälkään.

---

Aiheeseen: Omassa 1991 valmistetussa autossa nuo kuuluisat johtosarjat ovat erinomaisessa kunnossa - hovikorjaajan mukaan kuin uudet. Oma käsitykseni on että ongelmat alkoivat loppuvuodesta -92 (vuosimallin 93 autot) ja ongelma oli jotensakin hallinnassa taas noin 1996 autoissa. Toinen asia josta muistelen lukeneeni/kuulleeni että jostain syystä johtosarjat olivat heikoimmat juuri kuutoskoneissa (lähinnä M104) ja sitten V-12:ssa, kasikoneet olisivat sitten olleet ilmeisesti paremmilla johdoilla. Tämä tosin on täysin varmistamatonta tietoa, luulisi että samalta alihankkijalta nuo olisivat tulleet kaikkiin autoihin.

Joku joka oikeesti tietää voisi ottaa tähän kantaa niin saataisiin tämä spekulointi loppumaan... :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Näyttäs lähinnä olevan nuo bensa-autot ongelmien kourissa, diiselit ei niinkään.
Pro HVM
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Melko rumaa jälkeä. Ja minä kun luulin, että varsinkin keskisessä Euroopassa johtosarjojen suurin surma on hilleri tai orava ja Suomessa tavan näätä :lol: .
Kumma homma, että suomalaisista autoista en ole valituksia kuunaan kuullut - olisi kyllä pitänyt, jos piuhat noin päreiksi menevät. Vai onko jenkkilän ilmasto (tai vientilaatu) tehnyt tepposet. Mersujahan ostetaan pääasiassa kuumaan ja kuivaan Kaliforniaan :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Enpä minä ainakkaan yhen johtosarjan takia autoa jättäs ostamatta, jos se tänäpäivänä vielä ehjänä on niin eiköhän se joskus ole laitettu kuntoon. On se vaan niin kalliimpi sitten jos ostaa 96:sta uudemman. Eiköhän tuon johtosarjan kunnon voi todeta ostettaessa ja jos silloin kunnossa on niin en millään saata uskoa, että muutamassa kuukaudessa menisi sitten aivan mullaksi.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yhdessä W140 350 urpossa näytti olevan hiukan samaa tautia.
Ongelma paikka vahtui ja tarkemmin kun aloin tutkimaan niin joitakin johtoja oli jo uusittu
:shock:

Tuossa paikallisen Boshin miesten kanssa tulee oltua yhteydessä puolin sekä toisin ja kyllä me pojat tekevät siellä "johtosarjoja" milloin mihinkäkin merkkiin. Tuo ongelma ei ola ainoastaan Mersulla 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Itsellä oli tuossa viissatkussa KAIKKI moottorin johdot samassa kunnossa kuin rässin kuvissa :idea: Ja näitä W124 V8 koneellisia tuo ongelma vaivaa erityisen sitkeästi koska näiden konehuone on kaikista ahtain ja kuumuus kesällä ajonjäljiltä aivan käsittämätön. Väittäisin että tiedän jo kohta 100 tuollaista viissatasta tuon 500ecstasy foorumin kautta johon kaikkiin on johdot vaihdettu ja parhaisiin jo kahteenkertaan :idea:

nimim. pt:n viissatanen taitaa olla ainut mitä tiedän johon tuota ei vielä ole tarvinnut tehdä?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Tähän aiheeseen liittyen niin mikä on alempi johtosarja. Sitä kun ovat noi Amerikan pojat myös uusineet?
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Näyttää hyvältä, onneks väykyssä on piilotettu piuhat niin hyvin.
Ja ei ole kyllä omalta kohtaa kokemusta ihan tuommosesta jälestä, omat 90-luvun alun johtimet on olleet kun uusia aina.
Eihän noissa sikäli mitää noissa kuvissakaan ollu kun muistaa vaan levitellä piuhat ilmaan sen verran ettei ihan kaikki ole toisissaan kiinni tai maata turhia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Alemmassa johtosarjassa on nuo startti, laturi ja joitain antureita. Kun ylempi sis. Suuttimet ja sytytys hilppeet + myös antureita ja tunnistimia.

Ja ongelma on kaikissa auton sijainnista riippumatta (oli se sitten californiasta tai siperiasta) joten eristeen materiaalivirhe! Omassani ongelman olessa akuutti (-04 kesällä) soittelin vehon pääkallopaikalle tiedustellen ongelmaan ratkaisua valmistusvirheen osalta, mutta eivät kuulemma olleet ikään kuulleetkaan tuollaisesta....just joo, niinpä niin! Ja samaan hengenvetoon totesi tehtaan tuotevastuun rajatun 10vuoteen ja 200tkm jotka itsellä oli just 1tkm ylittynyt...... :(
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Pitää ostaa itselleni kanssa...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Onko sulla se vaihdettu uuteen :?: :?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

On, ainakin osaksi :? Nimittäin tuo ylempi tuli oikein alkuperäisenä ja hoviautosähkömies tekaisi sen alemman itse niiltäosin mitä katsoi heikollahapella olevan. Saattoi olla että vaihtoi kaikkikin kun ei tullut kysyttyä :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”