Hah...sulkeutuuko momentti pisteet siltikin??
Hah...sulkeutuuko momentti pisteet siltikin??
Tulipa mieleen että kun viisi sylinterisestä on ollu puhetta niin olisko tässä ratkaisu momentti pisteille Olis aika kähee autossa Hieman vois joutua scooppia tekemään...
http://travel.howstuffworks.com/radial-engine2.htm
http://travel.howstuffworks.com/radial-engine2.htm
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Pistä semmonen mopediin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GUx35zuI5GI[/youtube]
edit. lisää tietoa kyseisestä moposta: http://www.jrlcycles.com/page/page/4187437.htm
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GUx35zuI5GI[/youtube]
edit. lisää tietoa kyseisestä moposta: http://www.jrlcycles.com/page/page/4187437.htm
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Re: Hah...sulkeutuuko momentti pisteet siltikin??
Niin Romuroopea ei olekkaan täällä vielä näkynyt.NicNac kirjoitti:Tulipa mieleen että kun viisi sylinterisestä on ollu puhetta niin olisko tässä ratkaisu momentti pisteille Olis aika kähee autossa Hieman vois joutua scooppia tekemään...
http://travel.howstuffworks.com/radial-engine2.htm
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Asiaa Eihän tuo ole sen kummempaa kuin mersun koneen jatkaminen esim OM601:sta parilla pytyllä OM603:ksi HD:n jo toimivaksi osoittunutta radiaalimoottoria tai tähtimoottoria jatkettaan lisäämällä pyttyä pytyn viereenSivonen kirjoitti:edit. lisää tietoa kyseisestä moposta: http://www.jrlcycles.com/page/page/4187437.htm
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
sehän on just niinkuin mun tunska,mulla ottaa kiepit vaan paljon herkemminSivonen kirjoitti:Pistä semmonen mopediin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GUx35zuI5GI[/youtube]
edit. lisää tietoa kyseisestä moposta: http://www.jrlcycles.com/page/page/4187437.htm
Tutumpi kyllä mutta pitäis nuita momenttipisteitä katsella muidenkin kulkuneuvojen kannaltaBoss kirjoitti:Eikös tuo ole tutumpi lentokoneista tuo tähtimoottori?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No HD:n moottorihan on itseasiassa pala tähtimoottoria.En ny oo ihan varppi mutta muistaakseni olisi 10pyttyisestä tähtimoottorista kopioitu alunperin.Sportsterihan on sitten taas muulta rakenteelta ihan erillaanen kuin bigtwin...esim neljän nokka akselin takia.
Emmä tuollaasta rätkään laita...kun se on joku jo kekannu.
Lähinnä tuli vaan mieleen että tarkoittiko roope viispyttyystä tähtimoottoria
Emmä tuollaasta rätkään laita...kun se on joku jo kekannu.
Lähinnä tuli vaan mieleen että tarkoittiko roope viispyttyystä tähtimoottoria
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
WOW mikä ajatus. Tuo sopis mainiosti jonkun vanhan karavaanin rungonpiälle, terälautasen kun sorvuuttas vielä n.40:ntä millisestä tavarasta, nii suatas hyrrävoimatkii kohilleen.(Tietty hätätappauksessa lautasen vois leikata vaikkapa neliskanttiseks arvijosta rälläkällä..) Siihen sitten joku puolenkymmentä terree.Jarno.V kirjoitti:Kuka laittaa ekana tuon vaakaan ja ruohonleikkurin päälle
BMW 318d -09
Pratt & Whitney menee heittämällä Briggs & Strattonin paikalleJ.T.S kirjoitti:WOW mikä ajatus. Tuo sopis mainiosti jonkun vanhan karavaanin rungonpiälle, terälautasen kun sorvuuttas vielä n.40:ntä millisestä tavarasta, nii suatas hyrrävoimatkii kohilleen.Jarno.V kirjoitti:Kuka laittaa ekana tuon vaakaan ja ruohonleikkurin päälle
Suurimmaksi tähtimoottoriksi jäi mm. Boeing B-50 pommikoneissa käytetty 28-sylinterinen, nelirivinen Pratt & Whitney R-4360 Wasp Major joka tuotti 3 500 hv.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
KuviaEasy Rider kirjoitti:On muuten teknisen näköinen vimpain tuo "Ampiaismajuri". Joskus nähnyt kuvan, eikä uskoisi että on niinkin vanha laite.
Ja alan miehiä
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Erikoisuudessaan ylitsepääsemättömän ylivoimaisia koneita on mielestäni Napierin Deltic ja Nomad. Kuuklettakaas piruuttaanne. Deltic suunniteltiin teho/paino suhteeltaan hyväksi dieseliksi nopeita tykkiveneitä varten, mutta eniten niitä on liikkeellä ollut varmaankin brittien rautateillä, missä paino ei taas vetureilla ole muuta kuin plussaa. Koneen rakenne on suorastaan nerokas. Nomadin toimintaperiaate ja toimivuus ei ole ihan täysin minulle auennut, mutta jonkinlainen mäntäkoneen ja suihku/potkuriturbiinin välimuoto se lienee, ja hyvää hyötysuhdetta on haettu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Taitaavat olla tähtöskoneet sylinteriluvultaan parittomia; 5, 7, 9, 11 jne. Useampipyttyset on sitten monirivisiä jolloin on parillisia lukumääriä.NicNac kirjoitti:No HD:n moottorihan on itseasiassa pala tähtimoottoria.En ny oo ihan varppi mutta muistaakseni olisi 10pyttyisestä tähtimoottorista kopioitu alunperin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Koitappas viedä tähtimoottorin kampiakselia koneistamoon.....Easy Rider kirjoitti:Taitaavat olla tähtöskoneet sylinteriluvultaan parittomia; 5, 7, 9, 11 jne. Useampipyttyset on sitten monirivisiä jolloin on parillisia lukumääriä.NicNac kirjoitti:No HD:n moottorihan on itseasiassa pala tähtimoottoria.En ny oo ihan varppi mutta muistaakseni olisi 10pyttyisestä tähtimoottorista kopioitu alunperin.
Nehän suorastaan räjähtää siellä tiskillä.
big jopo
Joo niin mä vähän epäilinkin että väärin muistan...Easy Rider kirjoitti:Taitaavat olla tähtöskoneet sylinteriluvultaan parittomia; 5, 7, 9, 11 jne. Useampipyttyset on sitten monirivisiä jolloin on parillisia lukumääriä.NicNac kirjoitti:No HD:n moottorihan on itseasiassa pala tähtimoottoria.En ny oo ihan varppi mutta muistaakseni olisi 10pyttyisestä tähtimoottorista kopioitu alunperin.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
[/quote]
Koitappas viedä tähtimoottorin kampiakselia koneistamoon.....
Nehän suorastaan räjähtää siellä tiskillä.[/quote]
Ei kai kampurassa mitään niin erikoista ole, yhdellä kaulallahan se. Siihen tulee yksi pääkiertari, jossa nivellettynä laskettuihin kohtiin sivukiertarit. Siis yksirivisessä. Nokkakoneiston kanssa voi kyllä mennä rystyset suuhun... Ekassa maalimantappelussa niillä oli pyöriviä koneita joissa kampura on paikallaan, sylinteriryhmä ja potkuri pyörii. Miten lie heppoista lenskaria kiertänyt ja miten tuommoisessa lie hoidettu voitelu ja kaasutinlaitteet summuut.
Koitappas viedä tähtimoottorin kampiakselia koneistamoon.....
Nehän suorastaan räjähtää siellä tiskillä.[/quote]
Ei kai kampurassa mitään niin erikoista ole, yhdellä kaulallahan se. Siihen tulee yksi pääkiertari, jossa nivellettynä laskettuihin kohtiin sivukiertarit. Siis yksirivisessä. Nokkakoneiston kanssa voi kyllä mennä rystyset suuhun... Ekassa maalimantappelussa niillä oli pyöriviä koneita joissa kampura on paikallaan, sylinteriryhmä ja potkuri pyörii. Miten lie heppoista lenskaria kiertänyt ja miten tuommoisessa lie hoidettu voitelu ja kaasutinlaitteet summuut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Poistivat käpyvoorumilta ne viestit.
Romuroopen kanssa oli hyvä väitellä asiasta. Ainoo vaan että sen argumentit oli "olen 10 vuotta opiskellut näitä asioita, eli te muut epäoppineet olette väärässä". Mitään matemaattista perustelua ei asialle häneltä löytynyt, vaikka kuinka kyselin.
Eli tässä mömenttipisteen sulkeutumisessa on kyse ensimmäisen ja toisen kertaluvun voimista. Hitausvoimia siis.
Mun mielestä kutonen on eka konstruktio jossa nämä voimat menee tasapainoon eli voimat kumoaa toisensa Moottori on sisäisesti tasapainossa elikkäs se momenttipiste sulkeutuu.
Luulin niin, mutta kutonen ei kuulemma ole.
(tais Nicnac olla samaa mieltä asiasta).
Kuulemma vitonen (ja sen kerrannaiset) on ainoita missä momenttipiste sulkeutuu. Kokeilin perustella asiaa, vaikka miltä kannalta mutta väärässä olin. Näin väitti siis Romuroope.
Jos joku asiasta oikeesti tietävä vois hieman valaista. Olisi kiva jatkaa aiheesta. Edelleen olen sitä mieltä että se kutonen (suora siis) on eka konstruktio joka on sisäisesti tasapainossa noiden voimien suhteen.
Tuossa lyhyesti, mitä siellä puhuttiin.
Tähtimoottori joo...
Sellanen olis kiva missä se kampiakseli pysyy paikallaa ja sylinterit pyörii.
Asentasin sen mopoon takarenkaan tilalle. Sylinteriä ympäröisi rengas...
Vähän ois hieno keksintö. Kaikki turha jäis pois
No jooh. Taas aloin.
Romuroopen kanssa oli hyvä väitellä asiasta. Ainoo vaan että sen argumentit oli "olen 10 vuotta opiskellut näitä asioita, eli te muut epäoppineet olette väärässä". Mitään matemaattista perustelua ei asialle häneltä löytynyt, vaikka kuinka kyselin.
Eli tässä mömenttipisteen sulkeutumisessa on kyse ensimmäisen ja toisen kertaluvun voimista. Hitausvoimia siis.
Mun mielestä kutonen on eka konstruktio jossa nämä voimat menee tasapainoon eli voimat kumoaa toisensa Moottori on sisäisesti tasapainossa elikkäs se momenttipiste sulkeutuu.
Luulin niin, mutta kutonen ei kuulemma ole.
(tais Nicnac olla samaa mieltä asiasta).
Kuulemma vitonen (ja sen kerrannaiset) on ainoita missä momenttipiste sulkeutuu. Kokeilin perustella asiaa, vaikka miltä kannalta mutta väärässä olin. Näin väitti siis Romuroope.
Jos joku asiasta oikeesti tietävä vois hieman valaista. Olisi kiva jatkaa aiheesta. Edelleen olen sitä mieltä että se kutonen (suora siis) on eka konstruktio joka on sisäisesti tasapainossa noiden voimien suhteen.
Tuossa lyhyesti, mitä siellä puhuttiin.
Tähtimoottori joo...
Sellanen olis kiva missä se kampiakseli pysyy paikallaa ja sylinterit pyörii.
Asentasin sen mopoon takarenkaan tilalle. Sylinteriä ympäröisi rengas...
Vähän ois hieno keksintö. Kaikki turha jäis pois
No jooh. Taas aloin.
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mielestäni tuollainen on jo tehty, kuten yksipyöräinen jossa kuski istuu vanteen sisällä prätkineen. Jos joku löytää ko. pyörät netistä niin laittakoon linkkiä.Junnu R kirjoitti:Tähtimoottori joo...
Sellanen olis kiva missä se kampiakseli pysyy paikallaa ja sylinterit pyörii.
Asentasin sen mopoon takarenkaan tilalle. Sylinteriä ympäröisi rengas...
Vähän ois hieno keksintö. Kaikki turha jäis pois
No jooh. Taas aloin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla