laturiko rikki battery charge - latur ol rikki...
Nyt ois neuvot kalliit kun ei ole mitään millä lähteä täältä ja rupesi vituttamaan aivan prklaudimies kirjoitti:Siis akunjännite 11 volttia Ja lähtee vielä käymään omillaan?. Taitaa olla maavika jossain ja paha! Ei taida 11 voltilla pyörähtää pakkasesta tulille
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Sinnehän siis meni kaksi johtoa, ohuempi ja paksumpi hiilet ei ollu kovin kuluneetkaan...laturi siis vaihdettu 2 vuoden sisään ja n.60 tkm mennyt tuolla laitteella.dealer kirjoitti:Täältäkatsoen laturi on rikki.
Varmaksi paha sanoa etänä...johdot OK eikä lataa, kovin paljon ei ole muuta vaihtoehtoja.
Ellei akku ole jonniinlaisessa oikosulussa ?
T.Sankari
Ps. Aiemmin siis on korjattu kun ei ladannu kun ei saanut herätettä mutta rupesi toimimaan kun käytettiin vierimaalla
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
se siis latasi 11-11.1 ja sitten tein semmoisen ohituksen että heräte tulee suoraan tuolta virtalähdöstä niin se nousi 11.3-11.4 mut ei toiminu siis ja eihän tuolla uskalla lähteä ajamaankaan ja hinausautoa tuota täytyy varmaan ruveta tillaileen....
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Herjat tullee siis vikailmoituksina, ei pala mitään merkkivaloa.Kuvaja kirjoitti:Siis ei saanut herätettä...vieläkös tuossa tulee heräte latauksen merkkivalon kautta...onkos se ehjä?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Kokeilin jo periaatteessa eli laturin heräte oli suoraan tuohon napaan kiinni missä on se virranantohommeli. Käyntiin se kyllä saa kun se on latauksessa nytten mut se ei vaan toimi. Se ei kyllä oo nikotellu aikaisemmin millään lailla niin siksi olen yllättynyt et mikäs tuossa on.... hälytinhän on reistaillu tuossa eli välillä huutanut.... mut koko reissun ajan on käyntiin lähtenyt vaikka odootin ettei oikeen lähde tuosta paristakymmenestä asteesta käyntiin.Mika.T kirjoitti:Kokeiles täräyttää auto käyntiin ja johdolla virtaa suoraan herätenapaan.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
millä lailla tuo on maadoitettu sitten tuo laturi eli siihenhän taitaa olla sama maadoitus kuin koneella joten jos tuota kattelis tuota koneen maadoitusta ja käyttäis samalla akunkenkiä irti niin jos se sitten vorkkais... rupiaa suomeksi sanottuna v*tuttaan vähitellen
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Tilanne Levillä näyttää kulminoituneen siihen pisteeseen, että keinot ja konstit on loppu, hyvistä neuvoista huolimatta. Nyt vois vakuutusten myyjät astua foorumille ja kertoa minkälaiset kuviot "kaikenvaravakuutus" korvaa tällaisessa tapauksessa, johon sankarimme on joutunut.
Jaksamista sinne Leville, nyt mitataan sitä kuuluisaa paineensietokykyä. Ota tämä mälli elämänkokemuksena, sillä sitähän se loppujen lopuksi on; oppii ainakin suhteuttamaan myöhemmissä elämänkuvioissa eteen tulevia asioita.
Jaksamista sinne Leville, nyt mitataan sitä kuuluisaa paineensietokykyä. Ota tämä mälli elämänkokemuksena, sillä sitähän se loppujen lopuksi on; oppii ainakin suhteuttamaan myöhemmissä elämänkuvioissa eteen tulevia asioita.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Siltä näyttää. Varmista nyt vielä se akku että ei ole kenno/kennoja oikosulussa. Sulla on vissiin akkulaturi siellä käytettävissä. Kun akussa on vähänkään virtaa pitäisi jännite olla ilman kuormaa (akkulaturi irti) n. 12 volttia. Jos olet ladannut akkua ja silti näyttä esim. 10,2 tai jotain selvästi alle 12 volttia niin akku on sökö.dealer kirjoitti:Täältäkatsoen laturi on rikki.
Varmaksi paha sanoa etänä...johdot OK eikä lataa, kovin paljon ei ole muuta vaihtoehtoja.
Ellei akku ole jonniinlaisessa oikosulussa ?
Kun auton käynnistää niin nouseeko jännite ollenkaan akun navoilla? Jos ei, niin ei se silloin lataa, jos nousee yhtään niin silloin se yrittää ainakin jollakin teholla ladata vaikka esim. akku olisikin sökö.
Ja vielä kysymys siitä pissapojan nesteestä, niin kyllä se voi aiheuttaa laturin ennenaikaisen rikkoutumisen, samaten jäähdytinneste.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Samat sanat minunkin puolesta. On tullut aivan vastaava taistelu joskus käytyä. Tosin valoisan aikaan oli se hyvä puoli että parkkivaloilla ajaa yllättävän pitkään ennenkuin virta loppuu kokonaa.kondivo kirjoitti:Jaksamista sinne Leville, nyt mitataan sitä kuuluisaa paineensietokykyä. Ota tämä mälli elämänkokemuksena, sillä sitähän se loppujen lopuksi on; oppii ainakin suhteuttamaan myöhemmissä elämänkuvioissa eteen tulevia asioita.
joo kyllä tuossa on aika puhki olo ja hieman suattaapi v*tuttaa, mutta täytyy soitella sinne korjaamolle rovaniemelle jos sais heti sen korjaukselle ku se ei vastannu nytten puhelimeen tuossa 9 aikaan illalla.... Mourujärven korjaamo tms. oli se mitä tuo kaverin sukulainen hinausautollaan ajatteli soveliaisimpana...mut suositelkaa muitakin jos ei saada sinne mourujärven korjaamolle.
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Meissenkeri kirjoitti:
Siltä näyttää. Varmista nyt vielä se akku että ei ole kenno/kennoja oikosulussa. Sulla on vissiin akkulaturi siellä käytettävissä. Kun akussa on vähänkään virtaa pitäisi jännite olla ilman kuormaa (akkulaturi irti) n. 12 volttia. Jos olet ladannut akkua ja silti näyttä esim. 10,2 tai jotain selvästi alle 12 volttia niin akku on sökö.
Kun auton käynnistää niin nouseeko jännite ollenkaan akun navoilla? Jos ei, niin ei se silloin lataa, jos nousee yhtään niin silloin se yrittää ainakin jollakin teholla ladata vaikka esim. akku olisikin sökö.
Ja vielä kysymys siitä pissapojan nesteestä, niin kyllä se voi aiheuttaa laturin ennenaikaisen rikkoutumisen, samaten jäähdytinneste.
no mullahan ei näy tuossa laturissa ollenkaan sitä jännitettä tms. mut vois tuossa katella et mitä se sannoo kun antaa olla yön latingissa...? noo veikkailen et laturissa on sit jotakin vikkaa jos tuohon mennee virtaa nytten yön aikana. Noo täytyy testailla ja ihmetellä
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Riippuu yhtiöstäkondivo kirjoitti: Nyt vois vakuutusten myyjät astua foorumille ja kertoa minkälaiset kuviot "kaikenvaravakuutus" korvaa tällaisessa tapauksessa, johon sankarimme on joutunut.
Se mitä minä edustan korvaa tuossa tapauksessa hinauksen lähimpään merkkiliikkeeseen, toki saa hinauttaa muuallekin, mutta matkallisesti ei paljoa pitemmälle kuin lähin merkkipaja. Toki jos on järkevää hinuuttaa kotipaikkakunnalle asti sekin sallitaan. Mikäli auto jää pitkäksi aikaa pajalle koko revohkalle kyyti kotia ja auton haku pajalta maksetaan. Nuo on aina semmosia tapauskohtasia säveltämisiä* että mikä on järkevintä.
Jos auto ei lähde koti pihasta käyntiin vakuutus ei korvaa (eli pitää lykätä tien varteen ), myöskään polttoaineen loppumisen tai rengasrikon yllättäessä ja varakumi tyhjä ei hinausta makseta.
*Kerran asiakas soitti että on 400km päässä kotoa ja autosta porsi laatikko, muuten ihan helppo juttu, mutta matkassa oli hevonenkin
Ratkaisu kotipaikkakunnalta semmonen hinuri hakemaan joka sai samalla kertaa auton, hevoskärryn ja 4 ihmistä kotio. Oli muuten muhkea hinauslasku (tietenkin tämä sattui pyhäpäivänä)
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Oiskohan laturista diodisilta kaput? Ei kai satu olemaan vaihtolaturi jostain peräkylän laturikorjaamolta, kun ittellä oli kerran työnnetty mersun laturiin 50amppia antavat sisuskalut minkä sain vaihossa, joutu aika koville ja kyrvähti kun autossa olikin vähän poppikoneita. Myönsivät ongelman kun katottiin laturin amppeerit penkissä ja sen jälkeen että mitä löytyi auton paksista/penkin alta/sisältä/konehuoneesta. Ei piisannu tuotto pilipalikasauslaturissa.
Ainiin, se 2 ruuvia mitä muistelin ja olikii kolme, kuten sanoin niin niin muistelin, ei noita ole tarvinnu montaa kymmentä auki riuhtoa vielä
Ainiin, se 2 ruuvia mitä muistelin ja olikii kolme, kuten sanoin niin niin muistelin, ei noita ole tarvinnu montaa kymmentä auki riuhtoa vielä
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tai sitten joku kotipaikkaa (Oulua?) lähellä asuva ja riittävän ison auton alleen saava vois käydä nyppäämässä trailerilla koko auton ja porukan kotiokondivo kirjoitti:Nyt vois vakuutusten myyjät astua foorumille ja kertoa minkälaiset kuviot "kaikenvaravakuutus" korvaa tällaisessa tapauksessa, johon sankarimme on joutunut.
Täällä päin ainakin Shellit vuokraavat isoa (ja erinomaisen hyvää) traileria kaikkine tarvittavine varusteineen hintaan 64 e/vrk (74 e jos omavastuu puolitetaan).
Tuleehan sille hakureissulle tietty hintaa, mutta jos se on kätevin tapa, niin....
Sorry, etten asu lähempänä....
Perus km-korvauksen toisinsanoen, mikä on vakuutusyhtiölle kannattavaa verotuksen kannalta, koskisiko lähinnä ns.omistaja-asiakas yhtiöitä, vai?Harju kirjoitti:Vakuutusyhtiö voi maksaa myös yksityiselle km-korvausta, jos käy kipasemassa jonku tien päältä toki vain olikos se nyt 0,42€/kmAri66 kirjoitti: Tuleehan sille hakureissulle tietty hintaa, mutta jos se on kätevin tapa, niin....
Toki tämäkin riippuu yhtiöstä
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)