CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Piti käydä lunttaamaassa pihalla...kyseessä siis 200cdi vm:-00 classic:aje kirjoitti:Mitä kaikkia varoitusvaloja kuuluu Cdi 200 koneisessa `00 väykyssä syttyä ja sammua missä järjestyksessä?
Kuskin ovi kun avataan syttyy taustavalot lämpömittarille, kellolle ja ajotietokoneelle.
Virrat päälle --> Oikealla syttyy punainen SRS ja puolen sekunnin sisällä vasemmalta lukien: Keltainen ABS, Punainen käsijarrun merkki, keltainen ESP/BAS, polttoaineen merkkivalo, nopeusmittarissa keltainen kolmio sekä nopeusrajoittimen keltainen LIM-merkkivalo ja oikealla keltainen hehkutuksen valo.
Hehkun merkkivalo sammuu n. sekunnin kuluttua --> starttaus. Ensin sammuu SRS (sammuu näköjään vaikka ei starttaiskaan) jonka jälkeen samatien sammuvat kaikki muutkin...toivon mukaan.
Itseäni jäikin sitten mietittyttämään että kuuluisiko mittaristossa olla öljynpaineen merkkivalo?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jossain vaiheessa ketjua vaihdeltiin polttoainesuodatinta. Mitenkäs sen vaihtamisen kanssa, pitääkö sen suodattimen "kannesta" ottaa pois ne tulo- ja lähtöletkut vai saavatko olla paikallaan? Jos ne pitää irroittaa niin mitenkäs se tapahtuu - siten etten rikkoisi mitään?
Tänään tuli tulpattua tuo EGR sitten loppujen lopuksi, eihän tuolla kovin tervaisen näköistä ollu siellä imusarjassa onneksi. Kärryhän oli -99 C220 CDI.
Tänään tuli tulpattua tuo EGR sitten loppujen lopuksi, eihän tuolla kovin tervaisen näköistä ollu siellä imusarjassa onneksi. Kärryhän oli -99 C220 CDI.
No hitto, on mulla toinen akku tuolla varastossa. Minäpä lähen kokkeilemmaan!!Harju kirjoitti:Koitappa minnuutin verta vai onkohan se tartille liika pitkästiHarald kirjoitti:En uskaltanu ku luokkaa 10 sekuntia. Kauanko on piiiiiiiiiiiiitkäääääään
Pitempään pittää kumminkin tarttuuttaa kuin 10sek.
Ootellaan viisaampia
Kiitos Harjulle, n. 30 sekunnin pyörityksen jälkeen lähti.
Ajoin auton lämpimäksi niin että varmasti kiertää tieseli joka mutkassa ja tankkasin auton, lopuksi lirutin vielä sieltä pullosta jääneen pari desiä mitä jäi suodattimelle varatusta dieselistä. En ole varma menikö sitä tankkiin mutta pullon pohjalla oli jäätä, jäänyt vissiin siitä kun pesin pullon ennen käyttöä ja se oli kontissa pari tuntia. Pitäiskö se vielä jäänestoa laittaa tankkiin, vai saako näihin cdi- koneisiin laittaa? Siitä kuulee aina kahta totuutta.
Ajoin auton lämpimäksi niin että varmasti kiertää tieseli joka mutkassa ja tankkasin auton, lopuksi lirutin vielä sieltä pullosta jääneen pari desiä mitä jäi suodattimelle varatusta dieselistä. En ole varma menikö sitä tankkiin mutta pullon pohjalla oli jäätä, jäänyt vissiin siitä kun pesin pullon ennen käyttöä ja se oli kontissa pari tuntia. Pitäiskö se vielä jäänestoa laittaa tankkiin, vai saako näihin cdi- koneisiin laittaa? Siitä kuulee aina kahta totuutta.
200 CDI -01, termostaatti rikki?
Kun tuossa olil jo aikasemmin puhe tuosta termostaatista niin osaatteko sanoa mikä käyntilämpö viittaisi rikkinäiseen termostaattiin?dealer kirjoitti: -termostaatti rikki; muutenkin hitaasti lämpiävä auto on kun jääkaappi.
Moottoritiellä mitattuna (ulkona n. -3) vaihteli muistaakseni itselläni tuosta 60C - 75C (webaston tuella) ja sisällä ei lämminnyt millään vaikka oli useampi henkilö kyydissä.
+ Auton ikkunoista ei millään meinaa saada höyryä pois.
Tilanne mennyt jo niin ikäväksi että vaikka auto minulla ensimmäistä talvea niin hankin jo ikkunoiden sisäpuolta varten oman "raapan" jossa kumilaippa raapan toisessa päässä että edes jotain näkisi eteensä eikä tarvitsisi hiha märkänä aina lasia pyyhkiä.
EDIT: Ja Diesel-versiostahan oli siis puhe.
Tervetuloa Meselle, moiti !
Lämmön pitäisi nousta 80 paikkeille - joissain yksilöissä jää hieman alle, joissain hieman yli normaaliajossa.
Tämä
Vaihda sekin uuteen ellei ole vaihdettu auton Sinulla ollessa, uskoisin että ongelmat ainakin vähenevät.
Lämmön pitäisi nousta 80 paikkeille - joissain yksilöissä jää hieman alle, joissain hieman yli normaaliajossa.
Tämä
viittaisi lisäksi siihen että sisäilmasuodatin on tukossa/märkä.Auton ikkunoista ei millään meinaa saada höyryä pois.
Vaihda sekin uuteen ellei ole vaihdettu auton Sinulla ollessa, uskoisin että ongelmat ainakin vähenevät.
Onko tuo vähän vajaa 80 normaali lämpö? Tuntuu, että webasto on tuossa lämmössä yhä päällä. Mieluimmin lämpö saisi olla hieman yli 80 jolloin webastokin sammuisi, eikä lämmittäisi turhaan syyläriä. Webasto taitaa sammua 78 asteessa.
Löytyykö S202 CDI200 -99 malliin mitään muuta termostaattia kuin tuo 85 astetta, joka siis pitää moottorin n. 78 asteisena? Nyt on neljäs termostaatti menossa ja ne voi muutaman kuukauden pitää lämmöt 80 asteessa, jonka jälkeen pikku hiljaa valuvat tuonne 75-78 asteeseen.
Löytyykö S202 CDI200 -99 malliin mitään muuta termostaattia kuin tuo 85 astetta, joka siis pitää moottorin n. 78 asteisena? Nyt on neljäs termostaatti menossa ja ne voi muutaman kuukauden pitää lämmöt 80 asteessa, jonka jälkeen pikku hiljaa valuvat tuonne 75-78 asteeseen.
Sanokaas tietäjät onko tosi että ilmamassamittarin vika ei välttämättä anna vikakoodia??
Viime viikolla tapahtui seuraavaa: käytin autoa muuten vaan remontissa (tuulilasinpyyhkijän moottori) ja pyysin samalla lukemaan vikakoodit, kun välillä menee vikatilaan ja kiertää kyllä muttei kulje. Vikakoodit nollattiin ja samana iltana vika uusiutui. Seuraavana päivänä muistista ei kuitenkaan mitään löytynyt. Huollossa haukkuivat Pierburgin ilmamassamittarin. Uhosivat että Boschia tilalle niin jo kulkee. Voisko se olla sitten siinä??
Viime viikolla tapahtui seuraavaa: käytin autoa muuten vaan remontissa (tuulilasinpyyhkijän moottori) ja pyysin samalla lukemaan vikakoodit, kun välillä menee vikatilaan ja kiertää kyllä muttei kulje. Vikakoodit nollattiin ja samana iltana vika uusiutui. Seuraavana päivänä muistista ei kuitenkaan mitään löytynyt. Huollossa haukkuivat Pierburgin ilmamassamittarin. Uhosivat että Boschia tilalle niin jo kulkee. Voisko se olla sitten siinä??
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Voi olla juurikin näin
Esim. yhteen 290 koneiseen vaihdoin ihan lonkilta ja iliman mitään koodeja; kuntoon tuli.
ELi ei sen tarvi olla CDI tai Pierburg, tuossa oli nimittäin se Bosch
CDI koneisen kanssa kandee melekein kokeilla uudella, että korjaantuiko.
Pikkusen se on arvailemista, mutta sitäkin vain joudutaan tekemään.
Esim. yhteen 290 koneiseen vaihdoin ihan lonkilta ja iliman mitään koodeja; kuntoon tuli.
ELi ei sen tarvi olla CDI tai Pierburg, tuossa oli nimittäin se Bosch
CDI koneisen kanssa kandee melekein kokeilla uudella, että korjaantuiko.
Pikkusen se on arvailemista, mutta sitäkin vain joudutaan tekemään.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi