Mistä pitävä kytkin S124:ään ?? 250td

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Mistä pitävä kytkin S124:ään ?? 250td

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Alkoihan se kytkytin luistamaan.. :? :D Väistämättömän paljon..
Joten millaista ja MISTÄ porukka on hommaillut pitävää kytkinpakettia 250D -5v laatikon väliin?
Tarkoitus olisi päästä kohtuu halvalla eli 800€ paketit voidaan unohtaa. :twisted: Mutta mitäänhän ei silti ilmatteeksi saa!
Sintteri on ollut mielessä jo pitemmän aikaa :idea: mutta mistä nuitakin saa vai saako muutako palasina :?: :roll: Mutta mistä saa edes palasia?

Niin ja tehoa pitäis kestää sen mitä om602 tuottaa 7mm tapeilla ja sopivilla paineilla :idea:
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Miten ois 300TE 4Matic:n 240mm levy ja paine-asetelma.
Vauhtilimpun joutuu työstään, mut 300-400€ luokkaan pitäis tuo irrota.
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Jotain tuollaista ollaan kaavailemassa.. Sorvin kautta kuitenkin käy vauhtipyörän tie. :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tai vaikka kakspuokin orkkis vauhtipyörä ja 312/412D sprintteristä 250mm levy. :D
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Joo kyllähän sielä kooälläsä oli pitkä liuta kytkimiä, käyn sitte vauhtipyörän kans hakemassa sen suurimman paketin mikä mahtuu kehälle.. :wink: :idea:
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

190dee kirjoitti:sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille.
Tarkoitatko nyt 602 loppuista vai jotain muuta asetelmaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Sprintterin 250mm kytkin noudettu ja vauhtis alkaa hiljalleen sorvissa pyörimään :) Kuulema alkaa luistelemaan 420hv tehoilla ja kevyt käyttää :shock: :pope:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ainakaan 290 väykyn kytkin ei ole järin kevyt. :D
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

jeemu kirjoitti:
190dee kirjoitti:sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille.
Tarkoitatko nyt 602 loppuista vai jotain muuta asetelmaa?
en minä ossoo sannoo, mutta tuolla oulaisissa on yks w201 3.0 moniventtiilikoneella ja siinä on ainakin auton omistajan puheitten mukaan joku sachsin jäykempi asetelma, eipä se siinä autossa ainakaan yhtään luistele.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

190dee kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
190dee kirjoitti:sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille.
Tarkoitatko nyt 602 loppuista vai jotain muuta asetelmaa?
en minä ossoo sannoo, mutta tuolla oulaisissa on yks w201 3.0 moniventtiilikoneella ja siinä on ainakin auton omistajan puheitten mukaan joku sachsin jäykempi asetelma, eipä se siinä autossa ainakaan yhtään luistele.
Siinä on juurikin tuo 602 loppuinen race asetelma.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Kytkin meni paikaalleen pienellä sovittamisella. Yhtä kevyt käyttää entä vakio kytkinpaketti. Kerkesin jopa 20km ajamaan ja tuntu pitävän... Seuraava omistaja kertoilee kuinka on pitänyt jos jostain syystä alkaa luistelemaan.. :D
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

K.puska kirjoitti:Kytkin meni paikaalleen pienellä sovittamisella. Yhtä kevyt käyttää entä vakio kytkinpaketti. Kerkesin jopa 20km ajamaan ja tuntu pitävän... Seuraava omistaja kertoilee kuinka on pitänyt jos jostain syystä alkaa luistelemaan.. :D
kertooko se seuraava sen tosiaan ?? täällä?

anyway.. paljoko jäi keksinnön painoksi? miltä tuntui käsitellä? liian kevyt? kierrosherkkyyttä? kerro kerro :escape:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Sitä en tiedä kertooko täällä, kehoitin kuitenkin lueskelemaan :wink:

Matkahuolto kertoi paketin painaneen 14kg sis. vauhtis, kytkin ja asetelma. Paljonko alkuperäinen painaa? Huomenna vois siwan vaa'alla käyä kokeileen jos ei tietoa tule aiemmin.
Kierrosherkkyys kasvoi, bonanza-ilmiö loisti poissaolollaan :)
Tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtötyyliä ei tarvinut muuttaa =ei sammunut helpommin entä orggiksella.
Ja ennenkaikkea mynä-äänelle tuli kilpailija tyhjäkäynnillä, laatikko rolisee/rämisee hiukan.. Mitä paheksuttavampi ääni=karkea, kova.. sen parempi ja mukavempi käynnistellä julkisilla paikoilla 8)
Jämäkämmän oloinen voimansiirto tuli kerrasta, SUOSITTELEN jousittamatonta levyä :!:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

K.puska kirjoitti: SUOSITTELEN jousittamatonta levyä :!:
2-massa vauhtipyörä :?: eikai sentään?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

K.puska kirjoitti:
Ja ennenkaikkea mynä-äänelle tuli kilpailija tyhjäkäynnillä, laatikko rolisee/rämisee hiukan.. Mitä paheksuttavampi ääni=karkea, kova.. sen parempi ja mukavempi käynnistellä julkisilla paikoilla 8)
Jämäkämmän oloinen voimansiirto tuli kerrasta, SUOSITTELEN jousittamatonta levyä :!:
Heh. Kova vp ja jousittamaton levy, ah mikä ihana rallatus siittä syntyykään :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jeemu kirjoitti:
K.puska kirjoitti:
Ja ennenkaikkea mynä-äänelle tuli kilpailija tyhjäkäynnillä, laatikko rolisee/rämisee hiukan.. Mitä paheksuttavampi ääni=karkea, kova.. sen parempi ja mukavempi käynnistellä julkisilla paikoilla 8)
Jämäkämmän oloinen voimansiirto tuli kerrasta, SUOSITTELEN jousittamatonta levyä :!:
Heh. Kova vp ja jousittamaton levy, ah mikä ihana rallatus siittä syntyykään :)
Kyllä ääntä maailmaan sopii. Mynän seiskat ja koliseva Getragin pääakseli. Silloin tietää mistä auto on tehty :lol:
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

nokileka kirjoitti:ja koliseva Getragin pääakseli. Silloin tietää mistä auto on tehty :lol:
Ahaa siis pääakselilta nuo getragin kolinat tulee?.Mulla on W123 300D:ssä 5v getragin laatikko ja sekin kolisee tyhjäkäynnillä aika kuuluvasti mutta sopivasti kytkintä pumppaamalla sen kolinan saattaa saada loppumaan :lol: :lol: .Kaverilla on autossaan samanlainen loota ja samanlainen kolina siitäkin kuuluu tosin lievempänä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Terho P kirjoitti:
K.puska kirjoitti: SUOSITTELEN jousittamatonta levyä :!:
2-massa vauhtipyörä :?: eikai sentään?
Ihan tavallinen sorvattu vauhtipyörä meni paikalleen. Kuviakin on kunhan kameran löyän.. :lol:
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Tuossa ois muutama heikko kuva jos jollain kiinnostaa vilkasta.
Kuva
Kuva

:lol: Ja kyllä nätte ihan oikein, rättinivel oli hiukan löystynyt vuosien saatossa :x
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

sorvari käväs kylässä ja otti heti puheeksi:

mikähän mahtaas olla oikea syvyys kytkin levylle? verraten asetelmaan?

tai sama toisella tavalla kysyttynä: paljonko asetelman pitää olla "lennossa" kun ruuvit ovat asetelmasta vielä löysällä?

tuommosia mittoja tarvis puoli pikasesti :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
tuoluo
Viestit: 13
Liittynyt: 11.1.2007 10:09
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tuoluo »

En tiedä mesen asetelman spesifejä mittoja, mutta sen olen oppinut ettei asetelman simmaus ole ihan niin yksiselitteinen asia. Vakio etäisyys on aikamoinen kopromissi joka on toimittava uudella ja kuluneella levyllä. Puolen millin erolla voi olla monen kymmenen kilon paine ero. Asetelmissa on myös niin paljon yksilöeroja, että kovat pojat simmaa kytkinpaineen kohdalleen ihan vakio kokoonpanoillakin ja silloin tällöin levyn kuluessa 8)

Jos itse sorvauttaisin asetelman sorvaisin kyllä asetelman "liian" lähelle vp:tä ja sitten nostaisin sitä simmeillä vähän kauemmas... Sitten kun joskus alkaa luistamaan simmejä vaan välistä pois ja taas pitää :P
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ei kellää olisi orkkis sprintterin vauhytipyörää?/mittoja?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”