OM605 männistä murenee tavaraa?
OM605 männistä murenee tavaraa?
Noniin. Tuollanen turbopata on nyt tallissa levällään ja parista männästä löytyi einiinkivaa ylläriä:
Eli tuosta ylimmäisen männänrenkaan alta on lähteny tavaraa murenemaan.
Onkos jollain muulla tullu vastaavaa eteen? Joutuu vissiin kattella pari "korvausmäntää"...
Eli tuosta ylimmäisen männänrenkaan alta on lähteny tavaraa murenemaan.
Onkos jollain muulla tullu vastaavaa eteen? Joutuu vissiin kattella pari "korvausmäntää"...
C126
joo onhan noissa vajaaventtiili koneissakin ollu tuota vikaa jos on oikeen kiusattu kone. eskolla löytyy ainakin kuus ehjää noita mäntiä, taitaa olla samasta koneesta kun nämä mun kanget . Ei voi muuta sanoa kun että kävihän taas p*ska säkä.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Kyseinen kone oli sormituntumalla kulunut melkoisen soikeaksi putkiltaan. 1pytty kaikista paras ja kuluneisuus suureni 5 pyttyyn päin lineaarisesti. Kuvan mäntä juurikin 5-pytystä. Toinen paljon vähemmän murentunut oli 1-pytystä.
Hoonausjälkiä ei enää 5-pytyssä juurikaan näkynyt. (Ennen ykk:ta pakopuolella ei enää näy olenkaan)
Puoliturhaa mutuilua ennen mittausta spekuloida että kone olisi niin väljä, että männänrenkaat olisivat jo niin vähän puristuneina uriinsa, että pääsevät liikkumaan urissaan ylös-alas ja näin avartanut männänrengasuran männänrengas uran ollessa kartio...
Männät ilman mittauksia silmällä ok kunnossa kuluneisuuden puolesta ja tosiaan putket huomattavan kuluneet. Olen luullut että mersussa menisi ennen männät ennenkö lohko on porausta vailla...?
Hoonausjälkiä ei enää 5-pytyssä juurikaan näkynyt. (Ennen ykk:ta pakopuolella ei enää näy olenkaan)
Puoliturhaa mutuilua ennen mittausta spekuloida että kone olisi niin väljä, että männänrenkaat olisivat jo niin vähän puristuneina uriinsa, että pääsevät liikkumaan urissaan ylös-alas ja näin avartanut männänrengasuran männänrengas uran ollessa kartio...
Männät ilman mittauksia silmällä ok kunnossa kuluneisuuden puolesta ja tosiaan putket huomattavan kuluneet. Olen luullut että mersussa menisi ennen männät ennenkö lohko on porausta vailla...?
Tiedä häntä... Tallissa on muutama 290:n mäntä josta on murentunut palasia samallalailla. Lohko on kuiten hoonausjäljiltään priima.jari_w123 kirjoitti:Siltähän tuo vähän näyttäs,mitenkähän tuo on mahdollista joku materiaali vika .Melitos kirjoitti:Tosin eikös tuossa männässä ole tuo kuoppautuminen männänrengasuran teräsvahvikkeen ja perusvalun välissä.
Moro. Oisko ollut laittaa kuvaa koko männästä? Olisi nähnyt vähän noita vaparin ja tbo männän eroja.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
Öljynkierto-ongelma? Luulisi öljyn tulevan koneen keulalta taaksepäin lohkon porauksessa. Joka pytyllehän tuossa on öljysuutin joka suhuuttaa männän alle öljyä. Takimmaisten pyttyjen suurempi kuluneisuus viittaisi että sinne ei enää riitä öljyä niin hyvin? Mites laakerit oliko ne sitten kunnossa?tuoluo kirjoitti:Kyseinen kone oli sormituntumalla kulunut melkoisen soikeaksi putkiltaan. 1pytty kaikista paras ja kuluneisuus suureni 5 pyttyyn päin lineaarisesti.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kiertokangen laakerit kuin uudet, runkolaakerit huonommat mutta ei vielä mitää hälyyttävää. Koneistamon setä kertoili ettei lohkokaan ollu ollenkaan niin huono ku ensi vaikutti, oli vaan karstaa paljo putken yläpääs. Nyt on hoonattu ja kuulemma hyvä, tiistaina haen pois. Korvausmännät on nyt myös saatu. Pitää koittaa ottaa niitä kuvia täs piakkoin. Rikkinäiset männät muuten oli 1 ja 5 pytyssä, ideoita?Melitos kirjoitti:Öljynkierto-ongelma? Luulisi öljyn tulevan koneen keulalta taaksepäin lohkon porauksessa. Joka pytyllehän tuossa on öljysuutin joka suhuuttaa männän alle öljyä. Takimmaisten pyttyjen suurempi kuluneisuus viittaisi että sinne ei enää riitä öljyä niin hyvin? Mites laakerit oliko ne sitten kunnossa?tuoluo kirjoitti:Kyseinen kone oli sormituntumalla kulunut melkoisen soikeaksi putkiltaan. 1pytty kaikista paras ja kuluneisuus suureni 5 pyttyyn päin lineaarisesti.
C126
No ni, onhan niissä paljonkin eroa. Männän laki tuossa vaparissa on pirun ohut verrattuna tbo mäntään, sitten tuo kanava puuttuu kokonaan vaparista.K-lax kirjoitti: Huomenis vertaillaan jeemun kans oikeen kädestä pitäen tbo ja vaparimäntää, kertoillaan sitte jotain ku ollaan viisaampia.
605tbo vs vapari
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com