Superturbon 150tkm huolto / onko mitään ehjää jäljellä ???

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:[OT]
Jaha. XUX on pistämättömänä kameramiehenä siirtynyt myös graafisen taiteen alalle. :lol:

Onko noista jommankumman tarkoitus esittää pöllöä? :wink:
[/OT]
Itseasiassa jotain Lego-ukko tyyliähän noissa on... mutta että pöllö... vai tarkoitatko haukkaa :lol:
Roisto kirjoitti: Olisiko noissa takoitus käyttää hyväksi sitä vanhaa hydraulista nostinta vai ihan niitä kiinteitä kuppeja?
Vanhaa kuppia olis tarkoitus käyttää jos tuohon päädytään. Nuo mersun kupit on niin pitkät että harvassa on edes lähelle tuota mittaa oleva mekaaninen kuppi.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Itseasiassa jotain Lego-ukko tyyliähän noissa on... mutta että pöllö... vai tarkoitatko haukkaa :lol:
Lähinnä ajattelin sitä ankanpoikaa, joka istui siinä teidän pihamaalla. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

XUX63 kirjoitti:
hydraulinostinmies kirjoitti:Kupin alle... Tarkoittaako se sitä, että jos säätöä pitää tehdä, niin nokka-akseli pitää käyttää irti? Onko tuommoinen ratkaisu lujempi kuin ne kupin päälle tulevat lätkät vai mitä tuolla saavutetaan?
Joillain lähteny säätörikat lentoon reilun 10tkm ajon jälkeen kireemmän nokan ja kiertävämmän koneen kanssa. Nokan käyttö irti on näppärä homma tossa OM603:ssa. Ensin mietin ettei säätöö ollenkaan mutta sitten tuli mieleen että istukoitten kuluma johtaa kannen nostoon ja venttiilien lyhentämiseen :lol:
Entäs jos tekis jokkismiesten tyyliin tuon säädön :roll: :arrow: Eli kempillä mälli sinne nostajakupin sisäpohjaan (siis vettiiliä vasten) ja sitten hiotaan pirralla oikeaan korkeuteen :shock: :lol: Tuossa ei oo muuta huonoa, kun että saattaa haljeta nostajan pää ajankanssa ku lämpöä sai :rollin:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuvaja kirjoitti:Entäs jos tekis jokkismiesten tyyliin tuon säädön :roll: :arrow: Eli kempillä mälli sinne nostajakupin sisäpohjaan (siis vettiiliä vasten) ja sitten hiotaan pirralla oikeaan korkeuteen :shock: :lol: Tuossa ei oo muuta huonoa, kun että saattaa haljeta nostajan pää ajankanssa ku lämpöä sai :rollin:
Jokkismiesten virityksissä on sitä jotain :niinpaniin: :D
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Cool Hand Saku kirjoitti:

Pösön ja citikan ns. vinokoneissa olikohan ne XU.. jotain koneita ( ainakin 405 ja BX noita löytyy) on myöskin kovat nostimet ja säätöpala kupin alla.

XUX63 kirjoitti:

405:n kupit mulla olikin yhtenä vaihtoehtona mutta ei nuissa mitään säätörikkoja ollut ja kupin pohjakin oli sellainen ettei siellä vois "ehkä" rikkaa ollakaan eli aika kupera oli mutta ah, niin kevyt kuppi BX:ssä on muuten pakoventtiili samankokoinen mutta varsi muistaakseni 5mm pidempi.

:amis_selittaa: On siellä kupin alla säätöpalat se lepää venttiilijousilautasen poterossa venan päällä , ja kupin pohjassa on "patti" joka painaa palaa-->venttiiliä :amis_selittaa: ainakin 1.6 vinokoneissa. :ope:

Nimimerkillä: välyksiä säätänyt 8) 8) 8)
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Hydraulinostajille tehty nokka-akseli ei sitte toimi oikein kovilla nostajilla :!:
Rampit on erilaiset ja aukioloasteita tulee rutkasti lisää jos nostajat vaihtaa koviin, koska nostin ei anna jälkeen niinkuin hydrauliset.

Ainakin bensakoneissa enimmäkseen pelaa ihan päin helv. jos hydraulinokka on kovilla nostajilla. :roll:
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarno.V kirjoitti:Hydraulinostajille tehty nokka-akseli ei sitte toimi oikein kovilla nostajilla :!:
Rampit on erilaiset ja aukioloasteita tulee rutkasti lisää jos nostajat vaihtaa koviin, koska nostin ei anna jälkeen niinkuin hydrauliset.

Ainakin bensakoneissa enimmäkseen pelaa ihan päin helv. jos hydraulinokka on kovilla nostajilla. :roll:
ISO KIITOS vinkistä :wink: Pitänee olla R-Koneistukseen yhteydessä nokka-asian puitteissa. Lähtökohta nokan teossa oli muistaakseni mekaanisilla nostajilla oleva viribensa ja siittä on muokkailtu. Mutta soittelen huomenissa ja kyselen lisää. Pitäis tuolle muutenkin tehdä jotain kun ei pyöritä kaikkia kuppeja oikein.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

klip"
Cool Hand Saku kirjoitti:

Pösön ja citikan ns. vinokoneissa olikohan ne XU.. jotain koneita ( ainakin 405 ja BX noita löytyy) on myöskin kovat nostimet ja säätöpala kupin alla.

XUX63 kirjoitti:

405:n kupit mulla olikin yhtenä vaihtoehtona mutta ei nuissa mitään säätörikkoja ollut ja kupin pohjakin oli sellainen ettei siellä vois "ehkä" rikkaa ollakaan eli aika kupera oli mutta ah, niin kevyt kuppi BX:ssä on muuten pakoventtiili samankokoinen mutta varsi muistaakseni 5mm pidempi. klip"

Rellu19 diesel se vanha malli, palat on nokan ja kupin välissä, helppo säätää, työkalukin taitaa löytyä vielä :wink:
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1151
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Muistelen kans joskus ooppeliin virinokan tilalle vaihdettiin vakio joka oli tarkotettu hydraulisille nostajille. Paikollaan oli kovat nostajat ja romina melkonen kun käyntiin laitto, tietenki ooppeli romisee aina mutta tupla kalkatus :lol: .
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Nokan muokkaus mekaanisille on tällä kertaa tuhottu budjetin kasvun ja toteutuksen epävarmuuden vuoksi :?

Eli orggikset hydrauliset nostimet tulee mutta katotaan mitä muilla muutoksilla saadaan aikaan. Kierrokset ei nouse tällä kertaa yhtään.

Katellaan.... :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

diipadaa

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tuolla saa tieten teetettyä paininkuppeja omilla mitoill. Rosteri tai titaani.

TMI EXPOALARIK DI RICCI
KONTINTIE 59 ,38800 JÄMIJÄRVI, FINLAND
ALV. N. FI 1816932-2
TEL/FAX 025573155
GSM O505207695
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
salesone
Viestit: 256
Liittynyt: 31.10.2005 22:41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja salesone »

Mites hondamiehen remontti etenee, nähäänkö tänä suvena lavetti liikenteessä?

Omaki työmaa tosin seisokissa, maalari murti koipesa ja sairastaa nyt sitä eli taitaa olla juhannus ennenku itekkää tien päälle röntällä pääsee.. :cry:
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05

Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”