välityksistä
välityksistä
mikä mahtaisi olla sopiva välitys.. kun 2.5dt pikkumersussa olisi sopivan oloinen välitys käytää (3.27?) mutta tämä on ylivaihteellisessa vaihde-askissa
ja omaani tulisi getrag jossa 5-vaihde on suora?
olisiko 3.07 sopiva vaiko 2.88?? 2.65 on liian harva minun käyttööni
eli paljonko on kierroksia 5-vaihteella ketrakissa jos ajaa vaikkapa sataa ja perävälitys on 3.07 tai 2.88? tjsp
kiitosksia etukäteen jos joku taasen tietää
ja omaani tulisi getrag jossa 5-vaihde on suora?
olisiko 3.07 sopiva vaiko 2.88?? 2.65 on liian harva minun käyttööni
eli paljonko on kierroksia 5-vaihteella ketrakissa jos ajaa vaikkapa sataa ja perävälitys on 3.07 tai 2.88? tjsp
kiitosksia etukäteen jos joku taasen tietää
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
tavote olis: 100km/h 2100rpm
ja vertailun helpottamiseksi 120km/h 2600rpm
jos joku vaikka muistaas ajaneensa jotain tämmöstä huimaa motarinopeutta
eli tuollaset kierrokset on keltsin 2.5dt kääpiös mut välitystä ei jaksa muistaa eikä viittitty tänään konttia vielä
edit: tuo konjamiinin kommentti helppas asiaa sen verran paljon jo että: tuossa keltsin kääpiös n1800rpm 80km/h vauhdissa.. jotenka lähimmäs taitaa osua tuo 2.88 perävälitys jos 2.65 tuntuisi liian harvalta (tuohon väliin ei taida montaa välitystä olla?
ja vertailun helpottamiseksi 120km/h 2600rpm
jos joku vaikka muistaas ajaneensa jotain tämmöstä huimaa motarinopeutta
eli tuollaset kierrokset on keltsin 2.5dt kääpiös mut välitystä ei jaksa muistaa eikä viittitty tänään konttia vielä
edit: tuo konjamiinin kommentti helppas asiaa sen verran paljon jo että: tuossa keltsin kääpiös n1800rpm 80km/h vauhdissa.. jotenka lähimmäs taitaa osua tuo 2.88 perävälitys jos 2.65 tuntuisi liian harvalta (tuohon väliin ei taida montaa välitystä olla?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Tuo sun tavote on kyllä aika lähellä 2.65 välitystä.Terho P kirjoitti:tavote olis: 100km/h 2100rpm
ja vertailun helpottamiseksi 120km/h 2600rpm
jos joku vaikka muistaas ajaneensa jotain tämmöstä huimaa motarinopeutta
eli tuollaset kierrokset on keltsin 2.5dt kääpiös mut välitystä ei jaksa muistaa eikä viittitty tänään konttia vielä
edit: tuo konjamiinin kommentti helppas asiaa sen verran paljon jo että: tuossa keltsin kääpiös n1800rpm 80km/h vauhdissa.. jotenka lähimmäs taitaa osua tuo 2.88 perävälitys jos 2.65 tuntuisi liian harvalta (tuohon väliin ei taida montaa välitystä olla?
Kokeilin vielä tuon satasen ja näytti n.2450rpm
kattoony kumpiko löytyy helpommin ja etuusammin jne (mitään perää ei VARMASTI ole hommattuna ens talvellekkaan jos ei vanha ehdi hajota yritys on silti kova mutta se ei aina riitäkonjamiini kirjoitti:
Tuo sun tavote on kyllä aika lähellä 2.65 välitystä.
Kokeilin vielä tuon satasen ja näytti n.2450rpm
taidampa laittaa näistä juttua lyhennettynä jossain vaihees tuonne kuinka rakennetaan st-merssöniä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
no perskeles oisko se sitte ollu noin 3000 kun 100 tojellista nopeutta eli mittari näyttää noin 110. ei muista ku ei nyt toimi tuo rinkimittari.K-lax kirjoitti:jukkis. kirjoitti:getragilla ja 3.07 perällä satasesa on jotain 3500.
Mulla on 16v:s joku 2700 satkun vauhdeis? Perästä en oo varma onko 3.07 vai 3.27... Mikäs täs nyt ei mee tasan?
Jätkä korjas sen rikkijukkis. kirjoitti:no perskeles oisko se sitte ollu noin 3000 kun 100 tojellista nopeutta eli mittari näyttää noin 110. ei muista ku ei nyt toimi tuo rinkimittari.K-lax kirjoitti:jukkis. kirjoitti:getragilla ja 3.07 perällä satasesa on jotain 3500.
Mulla on 16v:s joku 2700 satkun vauhdeis? Perästä en oo varma onko 3.07 vai 3.27... Mikäs täs nyt ei mee tasan?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
saiskos viä 2.65 "tiedot" vielä joltakulta .. btw: kuinkas sitä onnistuis tuo abs kytkeä semmoseen perään missä sitä ei ole? riittäiskö "pelkkä" lautaspyöränvaihto uuteen (hinta?) ja reijän poraus koppaan?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikös se ABS-nenä tule siihen pinjoninakseliin ja hammaskehä vaihtuu aina välityksen mukaisesti ettei taajuus muutu etupyöriin nähden. Voi olla aika sepäntyö jos laittaa apsittomaan nuo rojut.Terho P kirjoitti:saiskos viä 2.65 "tiedot" vielä joltakulta .. btw: kuinkas sitä onnistuis tuo abs kytkeä semmoseen perään missä sitä ei ole? riittäiskö "pelkkä" lautaspyöränvaihto uuteen (hinta?) ja reijän poraus koppaan?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
täytynee luntata nuosta rikkoutuneista peristä sitä abs juttua (kas ku ei ennemmin tullu mieleeni ) abs asd kunkkuperät tahtoo olla vähä lujassa eiköhän tässä taas jotaki keksitä..jukkis. kirjoitti:nii se absin kehä on siinä pinjoniakselin ympärillä ja on ihan irrallinen osa että sen periaatteesa ku lisää sinne ja poraa koppaan reijän anturillenii vois onnistua. mutta eikö niitä löytys valmiiksi abs periä?
niin olisko kellää tietoa 2.65 välityksestä 100km/h vauhdissa kierroksista suoralla välityksellä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Laske. Tuosta: viewtopic.php?t=22610&highlight= saat kehämittoja renkaille.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Lainataas topiksia sen verran, et mikä välitys tollasessa 124:sen 5v ylivaihelootassa on? Eroaako pensa vs diesel laatikoijen välitykset?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
bensa vs diisseli eri välitys ja vuosimalli myös.. sekä diisselis konekoolla eroja.. ja vuosimalleissakin tahtoo olla heittojajeemu kirjoitti:Lainataas topiksia sen verran, et mikä välitys tollasessa 124:sen 5v ylivaihelootassa on? Eroaako pensa vs diesel laatikoijen välitykset?
eli hatusta kohtuu vaikea heittää
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
No voi hemmetti ku on sekava tsydeemi . Mistäs näkis helpoiten noita välityksiä eri laatikoille?Terho P kirjoitti:bensa vs diisseli eri välitys ja vuosimalli myös.. sekä diisselis konekoolla eroja.. ja vuosimalleissakin tahtoo olla heittojajeemu kirjoitti:Lainataas topiksia sen verran, et mikä välitys tollasessa 124:sen 5v ylivaihelootassa on? Eroaako pensa vs diesel laatikoijen välitykset?
eli hatusta kohtuu vaikea heittää
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
hups.. en huomannu tuota että oli kyse askeista.. mutta väittäsin edelleen että eroja on.. pensassa on mun mielestä tiuhempi aski kaikella tapaa..
eri kokoisissa diisseliis voi olla etä vitonen on sama mutta alemmat vaihteet poikkeaa toisistaan
mutta sen enempää en osaa kyllä sanoa
eri kokoisissa diisseliis voi olla etä vitonen on sama mutta alemmat vaihteet poikkeaa toisistaan
mutta sen enempää en osaa kyllä sanoa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
tuohon viitaten: eli tuo vertailuperä oli 3.64 välityksinen ja normaalilla ylivaihde 5 askillaTerho P kirjoitti:tavote olis: 100km/h 2100rpm
ja vertailun helpottamiseksi 120km/h 2600rpm
jos joku vaikka muistaas ajaneensa jotain tämmöstä huimaa motarinopeutta
eli tuollaset kierrokset on keltsin 2.5dt kääpiös mut välitystä ei jaksa muistaa eikä viittitty tänään konttia vielä
edit: tuo konjamiinin kommentti helppas asiaa sen verran paljon jo että: tuossa keltsin kääpiös n1800rpm 80km/h vauhdissa.. jotenka lähimmäs taitaa osua tuo 2.88 perävälitys jos 2.65 tuntuisi liian harvalta (tuohon väliin ei taida montaa välitystä olla?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
teempä ikani kuluksi yhteenvedon:
3,46 ylivaihteellisella vitosella kiljuu 100/km/h vauhdissa 2100rpm
ja suoralla välityksellä loput:
3,23 2900rpm
3,07 2700rpm
2,88 2450rpm
2,65 2250rpm
luulin kylllä tuota 2.65 perää harvemmaksi.. siis että kiljuis satasen vauhdissa paljonki vähemmän mutta.. minkäs teet..
eiköhän siinä ollu ne tärkeimmät.. kiitoos kaikille osallistuneille..
3,46 ylivaihteellisella vitosella kiljuu 100/km/h vauhdissa 2100rpm
ja suoralla välityksellä loput:
3,23 2900rpm
3,07 2700rpm
2,88 2450rpm
2,65 2250rpm
luulin kylllä tuota 2.65 perää harvemmaksi.. siis että kiljuis satasen vauhdissa paljonki vähemmän mutta.. minkäs teet..
eiköhän siinä ollu ne tärkeimmät.. kiitoos kaikille osallistuneille..
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]