Mersu vetoautona.
Mersu vetoautona.
Minkälaisia kokemuksia teillä on Mersuista vaunun / kärryn / yms. veturina ?
Alle 10 vuotta vanhoista löytyy toki mainioita vetoautoja, W210 290-300 turbodieselit ja 5-6-sylinteriset cdi:t kuljettavat peräkärryä hyvin.
Aihe tuli mieleen kun tänään vetelin hevoskoppia pussimersulla ja 250D:llä.
Satakaksnelosista nelivaihteinen 200D ei ole hyvä; nelosella hyytyy pienehköön mäkeen ja kolmosella kierroksia on turhan paljon.
Huomattavasti parempi on jo 250D, lisähevosvoimat auttavat ja 5-vaihteisen laatikon nelonen on aika sopiva, 80 vauhdissa kierroksia taitaa olla 2300-2400.
Kaksi hevosta kopissa ja 6 henkeä kyydillä + peräkontti täynnä meno toki hyytyy isommassa mäessä ja kolmosellakin voima tuntuu käyvän vähiin.
Kolmisatanen TDT -92 vei koppia hyvin 168 hevosvoimallaan ja "Lumikki" eli -88 300 TDT oli suorastaan loistava veturi johtuen omituisista välityksistä; satasessa oli kierroksia jo yli 3000 eli automaatin suurimmalla mentiin kivutta mäki kuin mäki ylös.
E300TD oli jotenkin voimaton alakierroksilla, välitysten ollessa suht pitkät automaatista haettiin kolmosta aika usein vastamäissä.
Miten lie 200-220 cdi, liikkuuko vaunu mihinkään vanhalla 220D väykyllä ?
Oletko kokeillut Sprinterillä jossa vaparidieselneloskone ?
C250 turbodiesel lienee kelpo peli sekin ?
Alle 10 vuotta vanhoista löytyy toki mainioita vetoautoja, W210 290-300 turbodieselit ja 5-6-sylinteriset cdi:t kuljettavat peräkärryä hyvin.
Aihe tuli mieleen kun tänään vetelin hevoskoppia pussimersulla ja 250D:llä.
Satakaksnelosista nelivaihteinen 200D ei ole hyvä; nelosella hyytyy pienehköön mäkeen ja kolmosella kierroksia on turhan paljon.
Huomattavasti parempi on jo 250D, lisähevosvoimat auttavat ja 5-vaihteisen laatikon nelonen on aika sopiva, 80 vauhdissa kierroksia taitaa olla 2300-2400.
Kaksi hevosta kopissa ja 6 henkeä kyydillä + peräkontti täynnä meno toki hyytyy isommassa mäessä ja kolmosellakin voima tuntuu käyvän vähiin.
Kolmisatanen TDT -92 vei koppia hyvin 168 hevosvoimallaan ja "Lumikki" eli -88 300 TDT oli suorastaan loistava veturi johtuen omituisista välityksistä; satasessa oli kierroksia jo yli 3000 eli automaatin suurimmalla mentiin kivutta mäki kuin mäki ylös.
E300TD oli jotenkin voimaton alakierroksilla, välitysten ollessa suht pitkät automaatista haettiin kolmosta aika usein vastamäissä.
Miten lie 200-220 cdi, liikkuuko vaunu mihinkään vanhalla 220D väykyllä ?
Oletko kokeillut Sprinterillä jossa vaparidieselneloskone ?
C250 turbodiesel lienee kelpo peli sekin ?
wiimax.fi
W123 240D 200D:n perällä oli hyvä vetämään kärryä, kerran oli perässä 1200 kilon verran multasäkkejä + kärry niin kyllä se perässä tuli, kiihdytys vain oli hitaanlainen, W123 300D:lläkin muutaman kerran kärryä kiskoin mutta pienillä kuormilla ja niillä ei edes kärryn mukanaoloa huomannut, kerran tosin kiskoin 240 volvoa perässä ja hyvin tuli mukana, mersun ratissa ei juurikaan huomannut volvon perässätuloa mutta kuulemma volvossa oli melko vaikeaa hengittää... Tuo nelivaihteinen laatikkohan ei ole parhaimmillaan vetopuuhissa, 5-vaihteinen varmaan on parempi mutta sellaista en ole koskaan päässyt kokeilemaan vedossa... Omalla automaatilla en ole raskinut kärryä vedellä mutta kaatopaikkakuorma tarttisi viedä tässä lähiaikoina joten silloin saanee kokemuksia siittä, muistaakseni automaatillahan ei saa käyttää isointa vaihdetta kärryn kanssa ainakaan mäessä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
No aika paljon tuli aikoinaan vedettyä traileria 200D:llä, siis W124. Painoa perässä joku reilu tonni, 1200-1300?..joskus vielä auto täynnä porukkaa. Aika karmeaahan se kyllä oli. Tai oikeastaan kohtuu hyvin meni jos ei hirmu mäkiset maastot ja vauhdin pystyi pitämään yli satasessa(joo, ei niin kovaa saa ajaa) Jos vauhdin piti olla 80km/h oli se yhtä tuskaa, pienikin mäki ja joutui etsimään kolmosta silmään. Risteyksistä lähdöt olivat myös melkoisen verkkaisia No kyllä sillä pärjäsi, asenteen vai piti olla lähtiessä kohdallaan
300TE 4-matic oli talvikelillä aika mainio kokemus, ei haitannut mäkinen jäinen pihakaan W124 kyydissä. Ihan hyvä oli vetää tielläkin, kulutus vain tuntui olevan melkoinen
290 väykky oli kyllä mukava yllätys, sedani ja manuaali. Traileri tuli perässä todella helposti ja painoakin autossa sen verran ettei nytkytellyt turhia. Vääntöä sen verran hyvin alhaalla että kulkee vaivattomasti. Ainakin kesäkelillä tukevampi kuin tuo S124 4-matic.
No mitä painavampi auto ja alavääntöisempi kone niin sen mukavampaa. Etuvedolla ei tee mitään, takaveto sen on oltava. Tietty neliveto on yliveto.
300TE 4-matic oli talvikelillä aika mainio kokemus, ei haitannut mäkinen jäinen pihakaan W124 kyydissä. Ihan hyvä oli vetää tielläkin, kulutus vain tuntui olevan melkoinen
290 väykky oli kyllä mukava yllätys, sedani ja manuaali. Traileri tuli perässä todella helposti ja painoakin autossa sen verran ettei nytkytellyt turhia. Vääntöä sen verran hyvin alhaalla että kulkee vaivattomasti. Ainakin kesäkelillä tukevampi kuin tuo S124 4-matic.
No mitä painavampi auto ja alavääntöisempi kone niin sen mukavampaa. Etuvedolla ei tee mitään, takaveto sen on oltava. Tietty neliveto on yliveto.
Tosiaan voisi olla noin 200D:llä - yli satasen vauhtia vaan ei voi pitää kun perässä on hevonen tai kaksi kopissa, tulee liian äkkinäisiä jarrutuksia tai heiluntaa isommissa heitoissa.kohtuu hyvin meni jos ei hirmu mäkiset maastot ja vauhdin pystyi pitämään yli satasessa
Farkkujen takajousituksen tasonsäätö on erinomainen varuste kärryn kanssa, se jäi sanomatta aloitusviestissä.
wiimax.fi
200D:llä tullut vedettyä traileria monesti, välitys passaa makeimmilleen 100-110km/h vetämiseen. Jos ajelee laillisesti niin kolmosta pitää hakea myötäänsä. Painollahan ei ole oikeastaan yhtään mitään merkitystä, se hidastaa vain kiihdyttäessä, vauhdissa ratkaisee vedettävän kuorman ilmanvastus. Parin tonnin hiekkakuormaakin joskus mersulla hinattiin ilman mitään ongelmaa. Kerran tuli kuskattua leikkimökkiä, eihan se paina kuin parisataa kiloa mutta vastusti siihen malliin että yli kahdeksankympin ei päässyt kuin alamäessä. Pösöllä taas 80-luvun isoin solikka tuli perässä helposti 150 km/h
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
No siinä mäessä on hyvää se että ensin on alamäki, saa vauhtia jos vain ei ole ketään edessä On tuossa tainnut olla syöttöruuvissa väärät asennot jos noin pahasti hyytyy Samalla tiellä paha on se Kievarin mäki, 200D kovilla. Mäkiä ennen 200D:llä pitää tosiaan ottaa vauhtia, isompiin mäkiin tullaan jo valmiiksi kolmosella kierrokset tapissa ja kaasupoljin jossain konehuoneen puolellaHarju kirjoitti:AM ainakin tietää Saarijärven likellä sen kelekkamäen
Siihen tuo aikaisemmin mainitsemani yhdistelmä hiipui 3kymppiin ja tukkirekka täyvessä lastissa räpsytteli valoja perässä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
W123 / 300 D ja 4,5 m yksakselinen Solikka kuluki aivan kelvolisesti,
20 v sitten....vai kultaako aika muistot
20 v sitten....vai kultaako aika muistot
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Itse en ole mersulla mitään corollaa painavampaa vetänyt. Se kyllä tuli 300D pystärin perässä niin ettei huomannutkaan.
Noh, muisto lapsuusajoilta on kuitenkin. Lähdettiin perheen kanssa kiskomaan asuntovaunua johonkinpäin suomea. Muistaakseni p-karjalaan, eli semmosta 400km siivua ainakin. Saattoipa kyseessä olla lapinreissukin, ei voi muistaa. Itse en muista matkasta paljonkaan, olin sen verta pieni. Kuitenkin jossain vaiheessa ennen puolta matkaa oli ohjelmassa asuntovaunun pesu, se kun oli keulasta ihan musta. Siitä kun matkaa jatkettiin, oli Mersun väri vaihtunut keltaisesta punaiseen ja isä lopetti kiroilemisen. Olisko ollut 200D->300D vaihdos kyseessä, luulisin.
Noh, muisto lapsuusajoilta on kuitenkin. Lähdettiin perheen kanssa kiskomaan asuntovaunua johonkinpäin suomea. Muistaakseni p-karjalaan, eli semmosta 400km siivua ainakin. Saattoipa kyseessä olla lapinreissukin, ei voi muistaa. Itse en muista matkasta paljonkaan, olin sen verta pieni. Kuitenkin jossain vaiheessa ennen puolta matkaa oli ohjelmassa asuntovaunun pesu, se kun oli keulasta ihan musta. Siitä kun matkaa jatkettiin, oli Mersun väri vaihtunut keltaisesta punaiseen ja isä lopetti kiroilemisen. Olisko ollut 200D->300D vaihdos kyseessä, luulisin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Varmasti tulee ihan kelvollisesti tuommonen yhdistelmä.Vielä jos olis 300D 3,92 perällä ja 5v lootalla niin yhdistelmä olis oikein hyvä .Aikoinaan kun isällä oli matkaaja pallas ja vetoautona oli 1,3 ruisku corolla vm 90 ei voitu oikein hyvästä yhdistelmästä puhua.Lucky-Dog kirjoitti:W123 / 300 D ja 4,5 m yksakselinen Solikka kuluki aivan kelvolisesti,
20 v sitten....vai kultaako aika muistot
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
Jonkun verran olen vetänyt hevoskoppia erilaisilla mersuilla. Paras vetoauto on ollut nykyinen c220cdi automaatti. Jaksaa viedä koppia kevyesti ja automaatti pitää vedon tasaisena.
190 D / B ei ole oikein hyvä veturi, kopin ilmanvastus on liian suuri ja vaihtamistarve on suuri. Bensa-autossa kulutus nousee ihan älyttömäksi ainakin hevoskopin vedossa.
123 240d oli muuten hyvä veturi, mutta voimaa oli hitusen liian vähän, jotta meno olisi ollut jouheata.
220d väykky sopii muuten hyvin vetoautoksi, mutta kone vaatii kierroksia, jotta jaksaisi mennä.
Kuten yllä jo kerrottiinkin, niin taakan paino ei niinkään ratkaise, vaan vedettävän värkin ilmanvastus. Traileri on kevyempi kiskoa, kuin hevoskoppi.
190 D / B ei ole oikein hyvä veturi, kopin ilmanvastus on liian suuri ja vaihtamistarve on suuri. Bensa-autossa kulutus nousee ihan älyttömäksi ainakin hevoskopin vedossa.
123 240d oli muuten hyvä veturi, mutta voimaa oli hitusen liian vähän, jotta meno olisi ollut jouheata.
220d väykky sopii muuten hyvin vetoautoksi, mutta kone vaatii kierroksia, jotta jaksaisi mennä.
Kuten yllä jo kerrottiinkin, niin taakan paino ei niinkään ratkaise, vaan vedettävän värkin ilmanvastus. Traileri on kevyempi kiskoa, kuin hevoskoppi.
Niin tai rukkilavan päälle tehty ulkohuussi, jossa reilut räystäät.JP 74 kirjoitti:Kuten yllä jo kerrottiinkin, niin taakan paino ei niinkään ratkaise, vaan vedettävän värkin ilmanvastus. Traileri on kevyempi kiskoa, kuin hevoskoppi.
Tälläinen hökötys kun kaadetaan/nostetaan kärryn päälle, niin että katto on meno suuntaan, oli muuten pikkaisen paljon tuulen vastusta, painoa ei niinkään.
80 vauhdissa kaasua löysätessä tunne oli kuin jarrutuksessa konsanaan (otsa tuulilasissa ym. kovan vauhdinmuutoksen tuomia sivuvaikutuksia)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Ois mielenkiintoista kokeilla vetää jotain painavaa ja isoa c36:lla Muttei siihen suositella koukkua... Tai siis ei kuulemma SAA laittaa koukkuva sanoo amg. Luulis vetävän pitemmänkin ylämäen reippaasti ja tietenkin ohituskaistaa käyttäen
On kyllä erikoista lukea että joku on edes kokeillut hevoskuletuskoppaa jonkun 124 200D:n perässä vetää....
On kyllä erikoista lukea että joku on edes kokeillut hevoskuletuskoppaa jonkun 124 200D:n perässä vetää....
Viime sunnuntaina hain tyttäreni ratsastamasta ja samalla nakkelin Muulin kyytin hevosenlantaa. Satasen vauhdissa ei taustapeilistä nähnyt mitään muuta kuin p*sk*kikkareita. Piti hiljentää vauhtia. Ja autohan on PPD:n ruuvama 250D automaatilla. Hyvä vetoauto tuohon tarkoitukseen.
Ei tuo tuulettaminen sitä hajua täysin poistanut.
Ei tuo tuulettaminen sitä hajua täysin poistanut.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Autona on 300 TDT 4matic 12/91 tehtaan koukulla. Tällä saa vetää
2100/750 kg. Valmistaja on laittanut koukkuun moninapaiset sähköt,
lisäksi oikean lokasuojan alla on ylimääräinen jäähdytin ja puhallin
automaattilaatikon öljyille (vasemmalla moottoriöljylle). Maavara on
nelivetoisissa korkeampi kuin takavetoisissa ja farkussa on tasonsäätö
takana vakiona.
Tällä on mäennousukykyä muistaakseni 85% eli tosi paljon.
Kuljetan autolla yleensä venettä ja joskus lasketaan luonnonluiskien
kautta vene järveen ja NOSTETAAN se takaisin ylös. Tässä hommassa
neliveto on ihan lyömätön. Autossa on kaksi oikeaa lukkoa, mikä
takaa että vähintään 3 pyörää saadaan vetämään. Neliveto on
liikkeellelähdössä aina valmiiksi päällä ja lukotkin tarvittaessa, joten
pyörät eivät sutaise soraluiskilla tai jäisillä betoniluiskilla (kyllä, venettä
käytetään pikkupakkasillakin). Edellinen auto oli BMW 530 dA ja se oli
kestävyyttä ja pitoa lukuunottamatta parempi auto kaikin tavoin.
Mutta vaihdoin sen nimenomaan nelivedon vuoksi. Nelivetoa tarvitsen
myös talvella, kun haen polttopuita. Vene ei paljon paina, mutta
polttopuukuormat voivat olla yli 2 tonnia. Hyvin kulkee ja pysähtyy!
Moottorissa riittää tehoa (147 hv) muun liikenteen mukana pysymiseen,
mutta suunnitelmissa on lisätä välijäähdytin ja avartaa pakoputkistoa
ja vaihtaa ehkä isompi turbokin. Näillä eväillä ilmamäärät kasvavat ja
viilenevät, mikä pitää moottorin viileämpänä. Varaa on silloin myös
syötön lisäykseen ilman kansivikoja ja savutusta. Lämmönnousu ei nytkään
ole ongelma.
Hyvässä vetoautossa pitäisi olla ja tässä on
-vääntöä riittävästi, pystyy ohittamaankin tarvittaessa
-automaattivaihteisto (on ihan ehdoton luiskilla, ei pala kytkin)
-neliveto, jos mennään pois päällysteeltä tai vedetään isoa venettä
-kohtuullinen kulutus (300 TE 4matic vie minusta liikaa ainetta)
-kestävä moottori, ettei hajoa vedossa, valmistaja on ajatellut asian valmiiksi
-sallittua vetokykyä riittävästi (2100 on todella paljon henkilöautolle)
-tasonsäätö takana (Mersun farkussa vakiona)
-maavaraa riittävästi (madallukset kannattaa unohtaa)
Viimeksi tänään aamulla oli peräkärry kiinni. Vaikka koukku on irrotettava,
en ole sitä koskaan irrottanut, kun vetotarvetta on kuitenkin usein.
2100/750 kg. Valmistaja on laittanut koukkuun moninapaiset sähköt,
lisäksi oikean lokasuojan alla on ylimääräinen jäähdytin ja puhallin
automaattilaatikon öljyille (vasemmalla moottoriöljylle). Maavara on
nelivetoisissa korkeampi kuin takavetoisissa ja farkussa on tasonsäätö
takana vakiona.
Tällä on mäennousukykyä muistaakseni 85% eli tosi paljon.
Kuljetan autolla yleensä venettä ja joskus lasketaan luonnonluiskien
kautta vene järveen ja NOSTETAAN se takaisin ylös. Tässä hommassa
neliveto on ihan lyömätön. Autossa on kaksi oikeaa lukkoa, mikä
takaa että vähintään 3 pyörää saadaan vetämään. Neliveto on
liikkeellelähdössä aina valmiiksi päällä ja lukotkin tarvittaessa, joten
pyörät eivät sutaise soraluiskilla tai jäisillä betoniluiskilla (kyllä, venettä
käytetään pikkupakkasillakin). Edellinen auto oli BMW 530 dA ja se oli
kestävyyttä ja pitoa lukuunottamatta parempi auto kaikin tavoin.
Mutta vaihdoin sen nimenomaan nelivedon vuoksi. Nelivetoa tarvitsen
myös talvella, kun haen polttopuita. Vene ei paljon paina, mutta
polttopuukuormat voivat olla yli 2 tonnia. Hyvin kulkee ja pysähtyy!
Moottorissa riittää tehoa (147 hv) muun liikenteen mukana pysymiseen,
mutta suunnitelmissa on lisätä välijäähdytin ja avartaa pakoputkistoa
ja vaihtaa ehkä isompi turbokin. Näillä eväillä ilmamäärät kasvavat ja
viilenevät, mikä pitää moottorin viileämpänä. Varaa on silloin myös
syötön lisäykseen ilman kansivikoja ja savutusta. Lämmönnousu ei nytkään
ole ongelma.
Hyvässä vetoautossa pitäisi olla ja tässä on
-vääntöä riittävästi, pystyy ohittamaankin tarvittaessa
-automaattivaihteisto (on ihan ehdoton luiskilla, ei pala kytkin)
-neliveto, jos mennään pois päällysteeltä tai vedetään isoa venettä
-kohtuullinen kulutus (300 TE 4matic vie minusta liikaa ainetta)
-kestävä moottori, ettei hajoa vedossa, valmistaja on ajatellut asian valmiiksi
-sallittua vetokykyä riittävästi (2100 on todella paljon henkilöautolle)
-tasonsäätö takana (Mersun farkussa vakiona)
-maavaraa riittävästi (madallukset kannattaa unohtaa)
Viimeksi tänään aamulla oli peräkärry kiinni. Vaikka koukku on irrotettava,
en ole sitä koskaan irrottanut, kun vetotarvetta on kuitenkin usein.
Hevoskopista en osaa sanoa, mutta monenlasita kärryä kuormineen on tullut vedettyä. Niin, ja taitaa syksymmällä tulla se hevoskoppikin tutuksi...
Paras kokemus oli tietenkin W126 viislitraisena. Hyvin kulki ja kulutus nousi vaan litran verran Tempomatilla mentiin, 90 km/h (+ ), tietenkin, kuten täälläpäin on luvattu. Kuormassa kaksi pyöröpaalia eli ilmavastustakin jonkunverran... Samalla yhdistelällä on tullut ajttua milloin mitäkin kuormaa ja edelleen pidän sitä parhaana - alavääntöä piisaa ja tuntuma on sellainen tukeva...
S123 300 TDT oli kanssa mainio vetolaite. Kunhan ahdot nousi (edellinen omistaja oli vaihtanut siiheen nelipykäläisen manuaalilootan ), niin jaksoi hyvin. Ja jotenkin tukevammanoloinen oli ajaa, kun uudempi versio samasta aiheesta.
Nykyinen S124 250 TD on aika nuhainen kokemus. Sellainen kevytvaunu kulkee kohtuudellä, mutta jos perässä on tonnin verran, niin selvästi hyytyy. Voihan siinä olla myös reippaasti hevosia karannut mootorista . Eniten ehkä haittaa "ohut" tuntuma raskaan kuorman edessä.
Polttoinekulutus kasvaa ilmavastuksen kasvaessa. Ylhäällä mainittu kahden paalin kuorma lisäsi kulutusta samalla taipaleella 3 litraa... Kuorman paino oli vajaa puoli tonnia+kärryn paino eli aika likeellä luvattua 750 kg mentiin.
Tasonsäätö on kaikissa ollut ja kyllä se raskaan vaunun vedossa on melko ehdoton - eipä pääsee perä painumaan kovin alas. Samaten automaattivaihteisto - helpottaa kuskin elämää ja pidentää vetolaitteen ikää.
Nelipetohan olisi siiheen paras vaihtoehto - pääsee hyvin liikeelle. Takapotkuhan tahtoo joskus pellolla tai pihaalla kaivautua, etenkin manuallivaihteisena... (miten niin, kokemuksesta )
Paras kokemus oli tietenkin W126 viislitraisena. Hyvin kulki ja kulutus nousi vaan litran verran Tempomatilla mentiin, 90 km/h (+ ), tietenkin, kuten täälläpäin on luvattu. Kuormassa kaksi pyöröpaalia eli ilmavastustakin jonkunverran... Samalla yhdistelällä on tullut ajttua milloin mitäkin kuormaa ja edelleen pidän sitä parhaana - alavääntöä piisaa ja tuntuma on sellainen tukeva...
S123 300 TDT oli kanssa mainio vetolaite. Kunhan ahdot nousi (edellinen omistaja oli vaihtanut siiheen nelipykäläisen manuaalilootan ), niin jaksoi hyvin. Ja jotenkin tukevammanoloinen oli ajaa, kun uudempi versio samasta aiheesta.
Nykyinen S124 250 TD on aika nuhainen kokemus. Sellainen kevytvaunu kulkee kohtuudellä, mutta jos perässä on tonnin verran, niin selvästi hyytyy. Voihan siinä olla myös reippaasti hevosia karannut mootorista . Eniten ehkä haittaa "ohut" tuntuma raskaan kuorman edessä.
Polttoinekulutus kasvaa ilmavastuksen kasvaessa. Ylhäällä mainittu kahden paalin kuorma lisäsi kulutusta samalla taipaleella 3 litraa... Kuorman paino oli vajaa puoli tonnia+kärryn paino eli aika likeellä luvattua 750 kg mentiin.
Tasonsäätö on kaikissa ollut ja kyllä se raskaan vaunun vedossa on melko ehdoton - eipä pääsee perä painumaan kovin alas. Samaten automaattivaihteisto - helpottaa kuskin elämää ja pidentää vetolaitteen ikää.
Nelipetohan olisi siiheen paras vaihtoehto - pääsee hyvin liikeelle. Takapotkuhan tahtoo joskus pellolla tai pihaalla kaivautua, etenkin manuallivaihteisena... (miten niin, kokemuksesta )
Viime syksynä vedin Vitolla, 109cdi, traileria. Ja kyydissä 123 coupe. Voimaa ois ehkä hiukan kaivannu lisää.
Mutta paremmin Vitolla onnistu tuommosen yhdistelmän vetäminen, kuin Lite-acella (1.8 vapaastihuohottavadiisseli.) pelkän trailerin veto. Ajoin jonkun ulkomaalaisen rekan perässä, jäin ylämäessä jälkeen ja alamäessä sitä eroa sitte tuliki ihan reippaasti.
Mutta paremmin Vitolla onnistu tuommosen yhdistelmän vetäminen, kuin Lite-acella (1.8 vapaastihuohottavadiisseli.) pelkän trailerin veto. Ajoin jonkun ulkomaalaisen rekan perässä, jäin ylämäessä jälkeen ja alamäessä sitä eroa sitte tuliki ihan reippaasti.
® Mesen linttaklubi
-Ei kolo komiassa, jossei reikä resusessa
-Ei kolo komiassa, jossei reikä resusessa
No nyt sitten kehiin kulutuslukemia, mita 300TE 4 maticilla vaununvedossa tuppaa viemaan??? Tein tuossa kauppaa asuntovaunusta ja kuinka ollakaan, samassa liikkeessa on myynnissa -89 4maticci, alkuperainen Suomi-auto, kun on kovapenkilla... (onkos se silloin pakettiauto, vaiko henkiloauto?)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1969950
Eli hiukan mietiskelen myos tuota maticcia, vaikka hiukan mietityttaa muuten 4maticin ostaminen (tai ei ostaminen, mutta yllapitaminen...) Muutenhan sellainen olis kylla kiva peli Tuossakin varusteina kaikkea mahdollista ja jotain viela paalle...
Ei satu kelleen oleen tuttu peli???
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1969950
Eli hiukan mietiskelen myos tuota maticcia, vaikka hiukan mietityttaa muuten 4maticin ostaminen (tai ei ostaminen, mutta yllapitaminen...) Muutenhan sellainen olis kylla kiva peli Tuossakin varusteina kaikkea mahdollista ja jotain viela paalle...
Ei satu kelleen oleen tuttu peli???