Forte Diesel Fuel Conditioner

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Forte Diesel Fuel Conditioner

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Elikkäs mitänkäs usein tai laajalti porukka käyttää mainittua ainetta ja onkos tuntunut siltä, että siitä on apua?

Eilen laitoin ensimmäisen kerran elämässäni aineet vaikuttamaan tuohon cdi-koneiseen väykkyyn ja kyllä siitä ainakin psykologista apua on... :D
Leikki leikkinä, mutta tosiaan käynti tuntuu tasoittuvan ja koneen käyntiääni on terävöitynyt. Kaasu"vastekin" tuntuu nopeutuneen. Liekö sitten kuvittelua, mutta kokisin käsittelyn auttavan paljonkin.

Vanhan kansan koneissa käytän edelleen kaksitahtiöljyä polttoaineen seassa ja täten ei tartte käyttää noita "ihme" aineita. :lol:
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos haluaa selvitä 10x halvemmalla ni tekee samoil ohjeilla mutta käyttää lamppuöljyä.

pääosinhan noi on kaikki lamppuöljyy jota vaa myydään hirmu hinnalla ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Laittaa sen Forten suodattimeen, antaa käydä hetkisen ja sit seisokkiin jokuseksi tunniksi = liottaa ne p**kat paremin pois ja ei ku menox :lol:
Me laitamma nuan jokasessa suodattimen vaihdossa :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Lucky-Dog kirjoitti:Laittaa sen Forten suodattimeen, antaa käydä hetkisen ja sit seisokkiin jokuseksi tunniksi = liottaa ne p**kat paremin pois ja ei ku menox :lol:
Me laitamma nuan jokasessa suodattimen vaihdossa :shock:
Sama ohje omalla "hovisepällä", jonka ohjeita koitan noudattaa. :)
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Eikö porukka todellakaan ole käyttänyt tätä tököttiä, kun ei ole kommentoitu käyttökokemuksia?!
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3032
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä niitä tulee, kunhan lämpeneevät.

Voorumilla oli jossain vaiheessa muistaakseni aika vilkaskin keskustelu aiheesta, mutta taisi jäädä systeemin kaatuessa matkalle.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No se palaute mitä meille on tullut, niin on positiivista 8)
MOnasti pikku heijaukset, nykimiset, tehot ovat parantuneet, riippuen aina pikkusen moottorista 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo. Useimmiten se parantuminen johtuu vaan siitä että se auto on myös huollettu muutenki siinä samalla.

Vanhoihi autoihin kandee miettiä pari kertaa kaataako koneen uumeniin pesuaineita vai ei. Saattaapi olla että menee paskaksi. Kuten stefat alkaa vuotamaan, pinttyneet bensaputket puhdistuu ja tukkii suuttimet... jne.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mesessä oon käyttäny jo vuosikausia noita Forten aineita, ei onkelmia 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

minkääsmerkkistä lamppuöljyä mä kaataasin sinne naftasuodattimeen mun om605 pikkuseen piripiri koneeseen :?: vai jätänkö kaatamatta? ... konehan on itessään vakio.. syöttöpumppua vaan vähä kolpattu :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Terho P kirjoitti:minkääsmerkkistä lamppuöljyä mä kaataasin sinne naftasuodattimeen mun om605 pikkuseen piripiri koneeseen :?: vai jätänkö kaatamatta? ... konehan on itessään vakio.. syöttöpumppua vaan vähä kolpattu :roll:
En kyllä mistään mitään tiedä, mutta olisko lamppuöljyä sekoitettuna laihasti 2t-öljyyn? Olis kyllä ihan passeli tietää tommonenkin niksi jos siitä on jotain apua.
Kuva
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Joo mieli tekis kans koittaa räjähtääkö farkun kone lopullisesti lamppuöljyllä vai mitä tapahtuu :lol:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Onkohan tässä mennyt nyt sekaisin öljyn vaihdon yhteydessä käytettävä öljyyn sekoitettava forte ja dieselin sekaan ujutettava forte. Lamppu öljyö olen kuullut laitettavan koneeseen öljyn vaihdon yhteydessä huuhtelemaan kone. Tätä olen itsekkin kokeillut ja myös fortea, kummallakaan tavalla en ole vahinkoa saanut aikaan.

Luulisi että lamppuöljy ei hirveästi voitele syöttöpumppua joten jättäisin sen kaatamatta nafta suodattimeen.
Forte diesel litkua olen tosin tunkenut suodattimen täydeltä monesti, ja on ollut joskus ihan huomattavaa apuakin. Mitähän ainetta se sitten on kun saa suuttimet pelaamaan paremmin. Ainakin pakokaasun haju muuttu kitkerämmäksi kun forte mömmöt menee koneeseen suoraan suodattimesta.

Mites tämä 2t öljy juttu sitten? Alkaa voitelamaan suuttimia ja kakat irtoo? onko öljyn laadulla väliä?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

olisko stp merkkisestä naftalinjojen pesuaineesta mitään apuja vai täytyyskö olla fortea? ei ollu stp ainakaan hinnankiroissa.. fortea ei löytyny paikallisesta tavaratalosta (i-kaupasta en sitte kattellukkaan)

ja tuosta lamppuöljystä vielä että sekö passaa molempiin pesuaineeksi? mottoriin ja naftalinjaan? (ite oon lonottanut naftaa öljyn sijaan ja pesaissut koneen sillätavalla ..tosin pensakolffi)

kai mä uskallan kaataa sen lamppuöljyn suodattimeen vaikka mynäpumppu onkin? eikai siä mitään hajoa jos senyt hetken raksuttelee hiukan kuivempana :?:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
**Tähti**
Viestit: 140
Liittynyt: 31.5.2006 21:18

Viesti Kirjoittaja **Tähti** »

Tulipa ittelleki tuossa muutama päivä sitten englannista tilatut fortet 8)
Syy että sieltä, 2 pulloo kuluineen samaan hintaan kun täältä yksi ostettaessa!
Tuossa laittelin aineet suodattimeen ja käytin pari kolme minuuttia!
Nyt aineet siis muhimassa!
Onko haittaa jos aineen antaa muhia esimerkiksi huomen aamuun? :oops:
Vai pitäisikö tänään vähän käytellä että paskat lähtee liikkeelle? :oops:
Viimeksi muokannut **Tähti**, 14.11.2010 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kun tarkemmin kattelee forte tuotteiden käyttöturvatiedoteita niin sieltä näkee mitä se sisältää, ja suurinosa tuotteista on pelkkää lamppuöljyä ja/tai mineraalitärpättiä. ja sitten että se olisi ruskeaa (kirkas kun ei ole ostajaystävällinen väri) niin ne laittaa lisäksi pikkusern muita aineita VÄRIKSI. Toiminnaliista virkaa niil ei ole. Sellaisenaanhan nämä on kaikki kirkkaita...

Diesel polttoainelinjaan laitettava aine sisältää AINOASTAAN lamppuöljyä, siinä ei ole edes yritetty saada aikaan jotakin eksoottista.

Bensa polttoainelinjaan lamppuöljyä, mineraalitärpättiä ja oktaaninkohottajaa ettei kone pauku.

Moottorihuuhteluaineissa on vähän "extreme pressure agent" aineita jotka liimaa sen aineen paremmin seiniin ja kattoon, eli tekee siitä enemmän geeliä.

Kaikki nuo on siis rautakauppatavaraa 100x halvemmalla....

Biltemasta 5l lamppuöljypurnukka tarjouksessa vappuna 3.99 + 1l mineraalitärpättiä 1l 1,49 yhteensä kuutisen egee ja valmiin seoksen määrä on 15x isompi. eli alle 40c/käyttöannos.

Eli mikäs onkaan hintakerroin? mitäs tollanen määrä fortea maksaa, siis 6 litraa?

ite olen kaadellut tota ite tehtyä sotkua ja hyvin pelaa. Mun antipatiat ei ole siinä että toimiiko se vai ei, se o selvää että ne toimii. Mutta se hinta ei ole linjassa raaka-aineiden hintojen kanssa. Eli miksi maksaa tyhjästä... Ei se ole tyhmä joka pyytää... Mun mielestä forte on suomen onnistuneimpia kusetuksia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Itte olen käyttäny noita X1R tuotteita tuossa kakssatasessa CDI ssä enkä kyllä ole ainakaan huonompaan päin huomannut minkäänlaisia muutoksia. diiselin kulutus on ehkä hieman tippunut, mutta ei siinäkään yli kymmenen prosentin heittoja ole ........ :roll:
http://www.x1r.fi/
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oikeen nasan sertifioima avaruustuote... ei siis mitää rajaa markkinoinnilla.

ja jopa Robeson Countyn jäteautojen hydraulilaitteistot on käsitelty X-1R:llä :!: :!: :!: :!: Kyllä on oltava iha huippumahtava aine! :twisted: :P :oops: :cry: :cry: :cry:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Sergey kirjoitti:Kyllä on oltava iha huippumahtava aine! :twisted: :P :oops: :cry: :cry: :cry:
Nii se onkin :wink:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

Onha nuo TKK kaveritkiitutkinu ko valmistetta ja testitulokset vaikuttas ainakii iha asiallisilta....... kertokee tosissaa jos mie se urpo oon nii lopetettaa heti käyttämästä.....
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

libzane1 kirjoitti:Onha nuo TKK kaveritkiitutkinu ko valmistetta ja testitulokset vaikuttas ainakii iha asiallisilta....... kertokee tosissaa jos mie se urpo oon nii lopetettaa heti käyttämästä.....
Siis Forte vaiko x-1R?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Sergey kirjoitti:
Diesel polttoainelinjaan laitettava aine sisältää AINOASTAAN lamppuöljyä, siinä ei ole edes yritetty saada aikaan jotakin eksoottista.

Bensa polttoainelinjaan lamppuöljyä, mineraalitärpättiä ja oktaaninkohottajaa ettei kone pauku.

Moottorihuuhteluaineissa on vähän "extreme pressure agent" aineita jotka liimaa sen aineen paremmin seiniin ja kattoon, eli tekee siitä enemmän geeliä.
Uskon täysin ja kaiken mitä Sergey on salapoliisina ottanut selvää. Mieltäni väin jää kaihertamaan, että miksi lamppuöljy irroittaa taikka puhdistaa dieselin suuttimia? Olisiko paras lorauttaa löpösuodattimen vaihdon yhteydessä uusi suodatin täyteen lamppuöljyä+vähän 2-t öljyä?

Entäs koneen huuhtelu hässäkät jotka laitetaan öljyjen sekaan. Sinne ainakin uskaltaa laittaa lamppuöljyä turvallisin mielin, mutta kuinka paljon sitä sinne kannattaa kaataa? on vähän eroa jonkun japsin öljymäärällä ja mesen reilulla 7-litralla.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

_Niko kirjoitti:
libzane1 kirjoitti:Onha nuo TKK kaveritkiitutkinu ko valmistetta ja testitulokset vaikuttas ainakii iha asiallisilta....... kertokee tosissaa jos mie se urpo oon nii lopetettaa heti käyttämästä.....
Siis Forte vaiko x-1R?
X1r
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

libzane1 kirjoitti:Onha nuo TKK kaveritkiitutkinu ko valmistetta ja testitulokset vaikuttas ainakii iha asiallisilta....
Siis kyllähän se toimii ihan tutkitusti, ihan oikeasti toimiva aine. Mutta samaan tulokseen päästään noilla perus raaka-aineilla muutenkin.

Eli tuotteen ostamisesta ei ole mitään muuta haittaa kuin se että lompakkoon tulee paljon isompi kolo.

Toiset maksaa siitä 40c ja toiset 40e. Mä oon nii köyhä että pakko valita se "ei merkkituuote".

Eikö noi koneen huuhteluihin ole tyyliin 1/10, eli mersuun pari pulloa.... mittatikun alarajasta täyttö ylärajaan oon ite laittanu.

niin, mähä käytän forten käyttöohjeita jotka löytyy netistä, mutta tuotteena oma sotku. Katittomiin autoihin oon pannu reilusti moninkiertaisen annoksen tankkiin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Sergey kirjoitti: Diesel polttoainelinjaan laitettava aine sisältää AINOASTAAN lamppuöljyä, siinä ei ole edes yritetty saada aikaan jotakin eksoottista.
Eri käyttöturvallisuustiedotteita tutkimalla forten diesel conditioner on Hyvää tulta (Fondue), elinkeinoväriä ja ilmeisesti ripaus jotain 2t-öljyä, joiden yhdisteen kiehumisalue, leimahduspiste ja ominaispaino täsmäisi.

Eli siis juurikin käytännössä raakaa lamppuöljyä. Kerosiiniksihän lasketaan oikeastaan kaikki liuokset jotka tislautuu bensan ja dieselin välissä.
Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mua on houkutellu kaajella Ziliin lamppurasvaa ja ihan reilustiki, ku sitä saa pensaa halavemmalla. Ei vaan verottaja tykkää, seku pittää omassa metässäki ajjaa korkeesti verotetulla aineella. Seitenkutosta vielä kotva sitten sai tuuva ja käyttää ku makso maksut siitä, r*ssät pisti siihenki topin. Karvan vaille euron jäi litralle hintaa ja kävi lattakantinen niin nätisti tyhjää että. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuossa ylempänä oli ohjeena että suoraan suodattimen vaihdon yhteydessä sinne laittaessa toimii parhaiten elikkäs millä sekotus suhteella tuota sinne laitamma? :D
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

Teinitähti kirjoitti:Tulipa ittelleki tuossa muutama päivä sitten englannista tilatut fortet 8)
Syy että sieltä, 2 pulloo kuluineen samaan hintaan kun täältä yksi ostettaessa!
Tuossa laittelin aineet suodattimeen ja käytin pari kolme minuuttia!
Nyt aineet siis muhimassa!
Onko haittaa jos aineen antaa muhia esimerkiksi huomen aamuun? :oops:
Vai pitäisikö tänään vähän käytellä että paskat lähtee liikkeelle? :oops:
Mistäs päin brittejä se teinitähti fortea tilaili? :D ei täälä kaupungissa ruveta kyllä lamppuöljyjä miksaamaan :)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”