Lankun vaihto väyryseen
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Tätä kyllä mietin, lopulta tehty laskutoimitus antoi eroksi omaan autoon vaan tuommoiset 300 000 kmAri66 kirjoitti:Oisko ollut vaan miljoona kilsaa vähemmän naksuteltu...Aku P kirjoitti:Hallintalaitteissa on ehkä sellainen pieni muovisuuden tuntu, jos 124:aan vertaa, kaukovaloviiksi on toiminnaltaan naksahtavampi, valokatkaisin samoin... ehkä se on nykyaikaa se.
Hyvää kyytiä siinä sai, ero johonkin v70- vulvaan on sittenkin melkoinen
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Tuo oli aika yllättävä havainto. Omasta mielestä väykyn kuskilla on paljon reilummat oltavat, sivusuunnassa on enemmän tilaa.Pääntilaakin enemmän mutta onhan sitä lankussakin tarpeeksi.Aku P kirjoitti:kuskinpaikka menee aivan tasan. Lankussa voi tuntua avarammalta, 210:ssa on enemmän säätöjä.
Tosin yllättävämpi havainto on että Aku P kehui väykkyä
Itse ajelin väyväyllä puolisen vuotta. Auto oli 290 tdt ja ajettu puolisen miljoonaa. Pääosin olin autoon ihan tyytyväinen, mutta kaksi asiaa sai vaihtamaan sen.
Ensimmäinen oli pätkäajossa suurehko kulutus. Omat ajot ovat nykyisin niin kaupunkiajovoittoista ettei ison dieselin pitämisessä enää ollut järkeä. Niin, miksi sitten ostin ylipäänsä ison dieselin? No, tuossa vaiheessa olin olettamuksessa että työajot jatkuu entiseen malliin. Kulutusta lukuunottamatta auto oli kyllä miellyttävä ajaa, ja pitemmässä matka-ajossa se kulutuskaan ei enää ollut ongelma. Muutama huolto/korjauskin tehtiin mutta ne sujuivat ammattitaidolla ja edullisesti Holstinmäen hovikorjaajalla (Insane).
Toinen asia oli sitten se kaikille väykyistä tuttu norjan kromi. Ne ruostepaikat olisi pitänyt laitattaa kuntoon jos omistusta olisi jatkanut pitempään, ja siihen hommaan mulla ei ollut varaa. Ainakaan siihen että se olisi tehty kunnolla ja perusteellisesti. Sinälläänhän ne ruosteet ei ajoa olisi haitanneet, mutta vuosi-pari lisää niin ne olisivat olleet jo niin näkyviä että se vähäinenkin jälleenmyyntiarvo olisi laskenut entisestään.
Mutta kokonaisuutena väykystä korimallina ei jäänyt paha maku suuhun, ihan kelpo käyttöauto sellaiselle joka tarvitsee ison ja tilavan matka-auton.
Ensimmäinen oli pätkäajossa suurehko kulutus. Omat ajot ovat nykyisin niin kaupunkiajovoittoista ettei ison dieselin pitämisessä enää ollut järkeä. Niin, miksi sitten ostin ylipäänsä ison dieselin? No, tuossa vaiheessa olin olettamuksessa että työajot jatkuu entiseen malliin. Kulutusta lukuunottamatta auto oli kyllä miellyttävä ajaa, ja pitemmässä matka-ajossa se kulutuskaan ei enää ollut ongelma. Muutama huolto/korjauskin tehtiin mutta ne sujuivat ammattitaidolla ja edullisesti Holstinmäen hovikorjaajalla (Insane).
Toinen asia oli sitten se kaikille väykyistä tuttu norjan kromi. Ne ruostepaikat olisi pitänyt laitattaa kuntoon jos omistusta olisi jatkanut pitempään, ja siihen hommaan mulla ei ollut varaa. Ainakaan siihen että se olisi tehty kunnolla ja perusteellisesti. Sinälläänhän ne ruosteet ei ajoa olisi haitanneet, mutta vuosi-pari lisää niin ne olisivat olleet jo niin näkyviä että se vähäinenkin jälleenmyyntiarvo olisi laskenut entisestään.
Mutta kokonaisuutena väykystä korimallina ei jäänyt paha maku suuhun, ihan kelpo käyttöauto sellaiselle joka tarvitsee ison ja tilavan matka-auton.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Turvavyön saa väykyssä helpommin kiinni, leveyttä on siinä enempi. Kyynärpäiden tasalla jotenkin tuntui talvitakki päällä ahtaammalta -- tosin mullahan ei 124:ssa ole kyynärnojaa..AM kirjoitti:Tuo oli aika yllättävä havainto. Omasta mielestä väykyn kuskilla on paljon reilummat oltavat, sivusuunnassa on enemmän tilaa.Pääntilaakin enemmän mutta onhan sitä lankussakin tarpeeksi.Aku P kirjoitti:kuskinpaikka menee aivan tasan. Lankussa voi tuntua avarammalta, 210:ssa on enemmän säätöjä.
? En kai mää sitä ole ennakkoon niin mollannutkaan, korkeintaan peljännyt "sähköautoa". Nytpä seuraa oiva tilaisuus katsoa, miten tuo pelailee.Tosin yllättävämpi havainto on että Aku P kehui väykkyä
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
E-mallin (siis -93-95) 124 vakiokoon kunnollisilla renkailla = hiljainen auto.
Ei oikein pärjää uudemmat E-koriset.
Kuskinpaikka on väykyssä mielestäni tilavampi kuin 124:ssä mutta kummassakin riittää tilaa kaksimetriselle kuskille.
Kaksimetrisen kuskin tapauksessa kuskinpenkin taakse jää tilaa vain väykyssä, ja erittäin hyvin jääkin.
Ei oikein pärjää uudemmat E-koriset.
Kuskinpaikka on väykyssä mielestäni tilavampi kuin 124:ssä mutta kummassakin riittää tilaa kaksimetriselle kuskille.
Kaksimetrisen kuskin tapauksessa kuskinpenkin taakse jää tilaa vain väykyssä, ja erittäin hyvin jääkin.
Jos rekisteriotteessa on merkintä, että takana tilapäisistuin tms niin eikös siinä silloin saa.
Meinaakko, että sulla on kiikarissa 290:nen, joka on rekisteröity ns 2+3 pakettiautoksi.
Jos näin on niin onnea löydöstä.
Sittten on erikseen nämä autot, joissa on vähenetty istumapaikkoja jotta saadaan kantavuutta lisää. Muutaman kerran tullut eteen tilanne, jossa esim passat farkku on rekisteröity neljän hengen pakettiautoksi. Yksi istumapaikoista on uhrattu verottajalle, jotta päästään pienen käyttövoimaveron piiriin
Meinaakko, että sulla on kiikarissa 290:nen, joka on rekisteröity ns 2+3 pakettiautoksi.
Jos näin on niin onnea löydöstä.
Sittten on erikseen nämä autot, joissa on vähenetty istumapaikkoja jotta saadaan kantavuutta lisää. Muutaman kerran tullut eteen tilanne, jossa esim passat farkku on rekisteröity neljän hengen pakettiautoksi. Yksi istumapaikoista on uhrattu verottajalle, jotta päästään pienen käyttövoimaveron piiriin
Hauska triidi
Omia ajatuksia noista vempeleistä, perustuen ajokokemuksiin ja kyydissä istuttuihin reissuihin. En tässä ota tekniikkaan tai sen kestoon kantaa sen kummemmin. Ne asiat kun on paranneltavissa monilta osin.
Omaan perseeseen jotenkin 124 tuntuu melko masentavalta peliltä väyrysen jälkeen, muutamia epäkohtia mainitakseni. Painopiste korkeammalla, epämääräisempi alusta, etupuolen tilat, takajalkatilat, tavaratila, sisämelu(jos kummassakin 215/55/16 tai 225/55/16 kiekot alla vie väyrynen rengasmetelin sävyn osalta 10-0). Sitten tietenkin ei sillä että 124 hetekoissa mitään vikaa olisi mutta ei niissä ihmiset pysty istumaan, vähän sama kuin ranskalaisten penkit., tai istuu kyllä mutta ei sieltä ylös tarvii 400km jälkeen itteänsä kammeta. Sekin että moottori jos on koriin asennettu niin kyllä väykyn sähköloota vaan on paljon mukavempi kuin lankun askit. Ei tule niskavammoja ihan yhtä herkästi.
Aina toki löytyy näitä joiden mielestä uuden korimallin tullessa on otettu takapakkia vanhaan nähden, se vain että monesti näitä kommentteja tulee henkilöiltä joilla ei mitään kokemusta ole uudemmista tai pelkkä ennakkoasenne terminoi sen että kokemuksesta mitään jäisi käteen.
Ei sillä, en minäkään varmaan W210 hommaisi vaan suoraan joutuisi siirtymään W211 joka on noin valovuoden harppaus W210 verrattuna.
Tekniikka kehittyy, jotkut esihistorialliset 'tapaukset' ei vaan pysy sen mukana ja tuudittautuu omien pakkomielteiden luomiin illuusioihin joita ei sitten kukaan täysipäinen kykene ymmärtämään.
Omia ajatuksia noista vempeleistä, perustuen ajokokemuksiin ja kyydissä istuttuihin reissuihin. En tässä ota tekniikkaan tai sen kestoon kantaa sen kummemmin. Ne asiat kun on paranneltavissa monilta osin.
Omaan perseeseen jotenkin 124 tuntuu melko masentavalta peliltä väyrysen jälkeen, muutamia epäkohtia mainitakseni. Painopiste korkeammalla, epämääräisempi alusta, etupuolen tilat, takajalkatilat, tavaratila, sisämelu(jos kummassakin 215/55/16 tai 225/55/16 kiekot alla vie väyrynen rengasmetelin sävyn osalta 10-0). Sitten tietenkin ei sillä että 124 hetekoissa mitään vikaa olisi mutta ei niissä ihmiset pysty istumaan, vähän sama kuin ranskalaisten penkit., tai istuu kyllä mutta ei sieltä ylös tarvii 400km jälkeen itteänsä kammeta. Sekin että moottori jos on koriin asennettu niin kyllä väykyn sähköloota vaan on paljon mukavempi kuin lankun askit. Ei tule niskavammoja ihan yhtä herkästi.
Aina toki löytyy näitä joiden mielestä uuden korimallin tullessa on otettu takapakkia vanhaan nähden, se vain että monesti näitä kommentteja tulee henkilöiltä joilla ei mitään kokemusta ole uudemmista tai pelkkä ennakkoasenne terminoi sen että kokemuksesta mitään jäisi käteen.
Ei sillä, en minäkään varmaan W210 hommaisi vaan suoraan joutuisi siirtymään W211 joka on noin valovuoden harppaus W210 verrattuna.
Tekniikka kehittyy, jotkut esihistorialliset 'tapaukset' ei vaan pysy sen mukana ja tuudittautuu omien pakkomielteiden luomiin illuusioihin joita ei sitten kukaan täysipäinen kykene ymmärtämään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Ei ole vielä mitään kiikarissa, mutta olis meikäläiselle passeli tuollainen 2 paikkainen paku jossa vois tilapäisesti kuljettaa kolmatta. Nettiautossa oli esim. tuollainen. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3457550 Tarkennetaan hiukan.
Tuossa linkitetyssä mersussa on kyllä melko mielenkiintoinen viritelmä tuo tavaraverkko / suoja tuossa takaselkänojan kohdalla. Varmasti on käytännöllinen. Penkkinä kun tuota sattuu käyttämään ja jää kiinni poliiseille niin sakkojen summalla saattaa maksaa vaikka pidemmänkin ajan käyttövoimaveron henkilöautosta. Toinen kysymys on sitten se turvavöiden käyttö.
Eräällä tutulla oli tuommonen vastaava viritelmä omassa autossaan ja siitä meinasi tulla melkoinen kädenvääntö konttorilla... Insinööri kun oli sitä mieltä, että viritelmä on takapenkki.
Jos on tarve kuljettaa ihmisiä takapenkillä ja ei ole mielenkiintoa maksaa kovia veroja niin kahtelee sen oikeen 2+3 pakun. Merkki ei sitten välttämättä ole Mercedes-benz. Ellei löydy oikein nasakka 124;nen, joita joskus harvakseltaan näkee myynnissä. Hinnat vaan tuppaa olemaan samalla tasolla kuin näissä väykyissäkin.
Nämä äsken esitetyt on nyt minun ajatelmia, joista ei toinna kenenkään repiä nahkahousujaan.
Eräällä tutulla oli tuommonen vastaava viritelmä omassa autossaan ja siitä meinasi tulla melkoinen kädenvääntö konttorilla... Insinööri kun oli sitä mieltä, että viritelmä on takapenkki.
Jos on tarve kuljettaa ihmisiä takapenkillä ja ei ole mielenkiintoa maksaa kovia veroja niin kahtelee sen oikeen 2+3 pakun. Merkki ei sitten välttämättä ole Mercedes-benz. Ellei löydy oikein nasakka 124;nen, joita joskus harvakseltaan näkee myynnissä. Hinnat vaan tuppaa olemaan samalla tasolla kuin näissä väykyissäkin.
Nämä äsken esitetyt on nyt minun ajatelmia, joista ei toinna kenenkään repiä nahkahousujaan.
Itseä harmittaakin tavallaan, kun on osunut näitä hyvin varusteltuja yksilöitä omiin käsiin. Ensin 190 2.6 sportline, jossa ajo-ominaisuudet olivat aivan mahtavat (löytyy se edelleen omasta omistuksesta). Kuppipenkit, hydraulinen lukkoperä, ilmastointi, sähkökattoluukku ja -lasit. No nyt tätä nykyistä mersua katsellessa jäi kaverilta käteen w124 300E. Tuostakin autosta oikeastaan se ainoa miinus on bensan kulutus. Mutta kuka sitä haluaisi luopua varustelusta? Etsippä sitten vastaava väyrynen. Joitakin varusteita lankusta:automaattiloota, virheettömät nahkapenkit sähkösäädöllä, sähkökattoluukku, vakkari, sähkölasit, sähköantenni, automaattinen ilmastointi sekä sähkösäätöinen ratti yms. bonuksena vielä prameet kullatut merkit, kun kyseessä jenkkimalli. Vaikka väyrysestä en piittaakkan, niin vastaavilla varusteilla ja kilometreillä (210t mailia) oleva väykky (tai muukaan uudempi malli) ei kovin edullisesti irtoa. Enkä kyllä edes suunnittelisi uudempaa mallia, ellei polttoaineenkulutus olisi niin raju.
Viimeksi muokannut Tikku, 08.3.2011 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä W210 200cdi oli mahtava auto ainakin uutena, kun sillä taksia ajoin. Hieno ajettava ja äänieristys oli todella hyvää luokkaa. Jos oli lunta satanut, niin eipä jäänyt paljon äänilähteitä. Sitä en tiedä, miten nuo väykyt ja eristykset kestää aikaa ja kilsoja, mutta uutena ainakin olivat hyvin äänieristettyjä. Jos E-mallin W124 pystyy samaan, niin sitten se on melkoinen peli. Mulla ei ole kokemusta viimeisimmistä W124:sista ja oliko niissä sitten paljon eroa 2.sarjalaisiin äänen sävyissä.
Ja kyllä se väyrynen sentään tuntuu isolta autolta sisältäkin lankkuun verrattuna. Jos joku väittää, että lankku on tilavampi kuin väykky, niin ei voi kuin ihmetellä.
Ja kyllä se väyrynen sentään tuntuu isolta autolta sisältäkin lankkuun verrattuna. Jos joku väittää, että lankku on tilavampi kuin väykky, niin ei voi kuin ihmetellä.
joka sana asiaa.Ite olin joskus sitä mieltä,että mersujen valmistus loppui w124 malliin.Mulqvist kirjoitti:Hauska triidi
Omia ajatuksia noista vempeleistä, perustuen ajokokemuksiin ja kyydissä istuttuihin reissuihin. En tässä ota tekniikkaan tai sen kestoon kantaa sen kummemmin. Ne asiat kun on paranneltavissa monilta osin.
Omaan perseeseen jotenkin 124 tuntuu melko masentavalta peliltä väyrysen jälkeen, muutamia epäkohtia mainitakseni. Painopiste korkeammalla, epämääräisempi alusta, etupuolen tilat, takajalkatilat, tavaratila, sisämelu(jos kummassakin 215/55/16 tai 225/55/16 kiekot alla vie väyrynen rengasmetelin sävyn osalta 10-0). Sitten tietenkin ei sillä että 124 hetekoissa mitään vikaa olisi mutta ei niissä ihmiset pysty istumaan, vähän sama kuin ranskalaisten penkit., tai istuu kyllä mutta ei sieltä ylös tarvii 400km jälkeen itteänsä kammeta. Sekin että moottori jos on koriin asennettu niin kyllä väykyn sähköloota vaan on paljon mukavempi kuin lankun askit. Ei tule niskavammoja ihan yhtä herkästi.
Aina toki löytyy näitä joiden mielestä uuden korimallin tullessa on otettu takapakkia vanhaan nähden, se vain että monesti näitä kommentteja tulee henkilöiltä joilla ei mitään kokemusta ole uudemmista tai pelkkä ennakkoasenne terminoi sen että kokemuksesta mitään jäisi käteen.
Ei sillä, en minäkään varmaan W210 hommaisi vaan suoraan joutuisi siirtymään W211 joka on noin valovuoden harppaus W210 verrattuna.
Tekniikka kehittyy, jotkut esihistorialliset 'tapaukset' ei vaan pysy sen mukana ja tuudittautuu omien pakkomielteiden luomiin illuusioihin joita ei sitten kukaan täysipäinen kykene ymmärtämään.
Nyt on mielipide,w210 on kyllä ajajan auto,sillä taittuu pitempikin matka mukavasti.Kunhan on moottori/vaihteisto käyttötarkoitukseen sopivia
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Topikin innoittamana selailin nettiautoa iltana eräänä. Ja katso, Väykythän alkaa olla paremmankinoloisina yksilöinä jo työssäkäyvänkin kansanosan ulottuvilla.
Edelleenkin vaivaa epäluulo siitä että euroa kohti ei noissa ole yhtä paljon autoa kuin nykyisessä kulkineessa.
Samaa tosi varmaan miettii 123-omistajat käytettyjä satalankkuja katsellessaan.
211 taas menee jo hankintahinnaltaankin niin toisiin sfääreihin että nuukapihiä vallan hirvittää.
Edelleenkin vaivaa epäluulo siitä että euroa kohti ei noissa ole yhtä paljon autoa kuin nykyisessä kulkineessa.
Samaa tosi varmaan miettii 123-omistajat käytettyjä satalankkuja katsellessaan.
211 taas menee jo hankintahinnaltaankin niin toisiin sfääreihin että nuukapihiä vallan hirvittää.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
ot jatkuu: Nohnoh, ei kait nyt noin rajuihin toimenpiteisiin ole ryhtyminen vaan siksi että Väyväyn ostoa on tullut tuumailtua.
Eipä tätä nykyistäkään myydä osaa, kun eihän tuolla mitään rahallista arvoakaan enää ole. Eikä senkään puolesta että kaduttaisihan se sitten ja paljon.
Sama vaikka suoralla kaupalla seuraajan ostaisi. Liikenteestä veke ja talteen vaikka kesäautoksi.
ot loppu:
Eipä tätä nykyistäkään myydä osaa, kun eihän tuolla mitään rahallista arvoakaan enää ole. Eikä senkään puolesta että kaduttaisihan se sitten ja paljon.
Sama vaikka suoralla kaupalla seuraajan ostaisi. Liikenteestä veke ja talteen vaikka kesäautoksi.
ot loppu:
Viimeksi muokannut JuMu S, 11.3.2011 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei tule broidin autossa ainakaan nastarenkaiden ääni pahasti sisään, ei ainakaan pahemmin kuin 124:ssa. Koneen kurnutus kierroksilla on kuuluvampi, ehkä tarkoituksella?Ari66 kirjoitti:Taitaa riippua renkaista....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97