Kaukosäätöisen keskuslukon kytkentä?
Olisi tuohon w201 meseen tarkotus laittaa kauko-ohjattava lukitus. Netistä oon katellu paria eri vaihtoehtoa. MTT-Tradingin sekä katuauton sarjat. Tuo katuauton sarjahan olisi hieman halvempi, mutta tuohon luultavastikkin joutuu tilaamaan myös erikseen sopivan avainaihion, koska mukana tuleva sopii ilmeisesti VW/audi, jollon hintaa tulee ~60e. MTT-Tradingin sarja olis kyllä ehkä hieman "hienompi" ja avainaihiokin passaisi suoraan.
Jos foorumilaisilla on kokemuksia e.m. sarjoista niin olisi kiva kuulla kumpaa suosittelisitte.
Jos foorumilaisilla on kokemuksia e.m. sarjoista niin olisi kiva kuulla kumpaa suosittelisitte.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08
ihte oon tuolta jo kolme hommannu ja pelittää..
http://www.rime.fi/
http://www.rime.fi/
Laitoin tuommosen Viperin pari vuotta sitten ja hyvin on pelannut, hintaa on vaan nostettu näemmä kymppitolkulla.
http://halytin.com/autohalytinverkkokau ... gory_id=58
http://halytin.com/autohalytinverkkokau ... gory_id=58
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Kiitoksia! Pitääkin tuolta laittaa tilaukseen.h.hartikainen kirjoitti:ihte oon tuolta jo kolme hommannu ja pelittää..
http://www.rime.fi/
Morjesta
Asentelin tuossa tuota kaukkaria pikku mursuun ja kytkin kaikki piuhat mielestäni oikein vaan avaus ja lukitus toimii väärinpäin, eli kun painaa lukitusnamiskaa niin ovet aukeaa. Noh... aattelin että kytken vaan oveen ja pumpulle menevät piuhat toisinpäin, mutta kun ei ollukkaan nii yksinkertaista. Kuulu vaan naks, naks ja päks. Poltti autosta sulakkeen n.12.
Pitääkö kaukkarista vaihtaa nappien paikat??
Asentelin tuossa tuota kaukkaria pikku mursuun ja kytkin kaikki piuhat mielestäni oikein vaan avaus ja lukitus toimii väärinpäin, eli kun painaa lukitusnamiskaa niin ovet aukeaa. Noh... aattelin että kytken vaan oveen ja pumpulle menevät piuhat toisinpäin, mutta kun ei ollukkaan nii yksinkertaista. Kuulu vaan naks, naks ja päks. Poltti autosta sulakkeen n.12.
Pitääkö kaukkarista vaihtaa nappien paikat??
Tulipa asenneltua itsekin tuo MTT:n sarja. Homma oli todella helppoa mukana tulleiden selkeiden w124:sen ohjeiden kanssa. Liitokset tein juottamalla ja kutistesukkaa päälle. Nyt on mukava kun vilkut välähtää, niin tietää että käskyt menee avaimesta perille. Entisessä versiossa jonka purin samalla pois, tätä ominaisuutta ei ollut, tai ainakaan sitä ei ollut kytketty...
Jamo
olempas melko pihalla tämän kanssa
tuota jiipeen (topikin toisessa viestissä) alottamaan kuvaan vertailin ja omiin ohjeisiin niin ei ihan täsmää mutta paljonko oikein on heittoa asialla?
Ohjaimen liitin nro - väri -> minne kytketään.
1. oranssi -> ohjaimen 5. musta/valkean kanssa yhteen
2. valkoinen -> auton siniseen, joka menee pumpulle, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
3. keltainen -> ohjaimen 7. mustan kanssa yhteen -> ja nämä auton maahan GND
4. oranssi/musta -> auton siniseen. joka menee kuskin oveen, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
5. musta/valkea -> ohjaimen 1. oranssin kanssa yhteen
6. musta/keltainen -> ohjaimen 9. punainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
7. Musta -> ohjaimen 3. keltaisen kanssa yhteen -> ja auton maahan GND
8. punainen/musta -> ei kytketä mihinkään
9. punainen -> ohjaimen 6. musta/keltainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
10. Vaaleanpunainen -> ei kytketä mihinkään
11. Ruskea -> auton vilkku vasen kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/valkoiseen
12. Ruskea -> auton vilkku oikea kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/vihreään
ruskeat nro 9 ja 10 ovat vissiin sit vilkunvalolle meneviä?
sinimusta nro 11 ei sit vissiin mee mihkään?? mitä tuo case tarkoittaa ees??
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ylläolevaan kysyttävää "lisää"
Laitanko tuolla jiipen ohjeistuksella samalla tavoin värien kanssa ja oletan että omastani on karsittu ylimääräisiä piuhoja pois?
eli:
1. oranssi -> ohjaimen 5. musta/valkean kanssa yhteen
2. valkoinen -> auton siniseen, joka menee pumpulle, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
3. keltainen -> ohjaimen 7. mustan kanssa yhteen -> ja nämä auton maahan GND
4. oranssi/musta -> auton siniseen. joka menee kuskin oveen, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
5. musta/valkea -> ohjaimen 1. oranssin kanssa yhteen
6. musta/keltainen -> ohjaimen 9. punainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
7. Musta -> ohjaimen 3. keltaisen kanssa yhteen -> ja auton maahan GND
8. punainen/musta -> ei kytketä mihinkään (tätä ei ole tässä mallissa??)
9. punainen -> ohjaimen 6. musta/keltainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
10. Vaaleanpunainen -> ei kytketä mihinkään (tätäkään piuhaa ei ole??)
11. Ruskea -> auton vilkku vasen kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/valkoiseen
12. Ruskea -> auton vilkku oikea kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/vihreään
sinimusta piuha jää jäljelle?? mitä teen?? ohjeissa lukee että blue/lack to case ??
mitä tarkoittaa Learn sw?? tuossa kuvassa on semmonenkin juttu?? liekkö se että antaa pidemmän signaalin kun tuo palikka olis irrallaan??
EDIT:
1. oranssi: poikki tai maihin
2.valkoinen: sulku singaali eli auton siniseen johtoon joka katkastaan
3.keltanen: 12v eli yhdistetään punaseen
4.oranssimusta:maihin tai poikki
5.valkomusta: aukaisusingaali eli taas siniseen
6.keltamusta: 12v punaseen
7.Musta: maihin miinusta
8.punanen: 12v jatkuvaa
9.ruskee: vilkulle
10.ruskee:vilkulle
11.sininen ???
oisko tuo alempi kirjotus oikein tuon ylemmän omalinkittämäni kuvan kanssa?
Laitanko tuolla jiipen ohjeistuksella samalla tavoin värien kanssa ja oletan että omastani on karsittu ylimääräisiä piuhoja pois?
eli:
1. oranssi -> ohjaimen 5. musta/valkean kanssa yhteen
2. valkoinen -> auton siniseen, joka menee pumpulle, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
3. keltainen -> ohjaimen 7. mustan kanssa yhteen -> ja nämä auton maahan GND
4. oranssi/musta -> auton siniseen. joka menee kuskin oveen, eli sininen johto joka täytyy katkaista (tulee kuskinovesta)
5. musta/valkea -> ohjaimen 1. oranssin kanssa yhteen
6. musta/keltainen -> ohjaimen 9. punainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
7. Musta -> ohjaimen 3. keltaisen kanssa yhteen -> ja auton maahan GND
8. punainen/musta -> ei kytketä mihinkään (tätä ei ole tässä mallissa??)
9. punainen -> ohjaimen 6. musta/keltainen kanssa yhteen -> ja nämä jatkuvaan virtaan +12V
10. Vaaleanpunainen -> ei kytketä mihinkään (tätäkään piuhaa ei ole??)
11. Ruskea -> auton vilkku vasen kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/valkoiseen
12. Ruskea -> auton vilkku oikea kytketään rosvolla vilkkuviiksestä tulevaan musta/vihreään
sinimusta piuha jää jäljelle?? mitä teen?? ohjeissa lukee että blue/lack to case ??
mitä tarkoittaa Learn sw?? tuossa kuvassa on semmonenkin juttu?? liekkö se että antaa pidemmän signaalin kun tuo palikka olis irrallaan??
EDIT:
1. oranssi: poikki tai maihin
2.valkoinen: sulku singaali eli auton siniseen johtoon joka katkastaan
3.keltanen: 12v eli yhdistetään punaseen
4.oranssimusta:maihin tai poikki
5.valkomusta: aukaisusingaali eli taas siniseen
6.keltamusta: 12v punaseen
7.Musta: maihin miinusta
8.punanen: 12v jatkuvaa
9.ruskee: vilkulle
10.ruskee:vilkulle
11.sininen ???
oisko tuo alempi kirjotus oikein tuon ylemmän omalinkittämäni kuvan kanssa?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
näinkö?
1. oranssi: poikki tai maihin
2.valkoinen: sulku singaali eli auton siniseen johtoon joka katkastaan
3.keltanen: 12v eli yhdistetään punaseen
4.oranssimusta:maihin tai poikki
5.valkomusta: aukaisusingaali eli taas siniseen
6.keltamusta: 12v punaseen
7.Musta: maihin miinusta
8.punanen: 12v jatkuvaa
9.ruskee: vilkulle
10.ruskee:vilkulle
11.sinimusta ???
Viimeksi muokannut Terho P, 13.12.2012 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pakkokai se on tähän sekaantua ku oikeen puhelimitse häiritään eli terhollahan tais olla sielä jo boxi paikallaan.siitä kahtot tarviiko se aukaisuun maata ja sulkemiseen 12v vai toisinpäin vai pelkkää maata kumpaankin.tuosta ohjeesta puuttuu alipaineversion ohje eli tuo jiipeen versio pitäs olla ihan passeli luultavasti,mutta kato ne vanhat johdot enstä näähän taitaa olla samanlaisia kaikki eli vanhasta ku kopioi ekat 6 johtoa nii ei pitäs luultavasti oikee kytkentä olla kaukana eikä nämä rikki mee vaikka sitä oikeaa kytkentää vähä ehtiiki.
Learn sw eli se pyöree nappi on kapulan opetusta varten ei varmaan tarvi koskaan.sitte siinä on piikkien päässä sellanen pieni palikka sitäku siirtää nii pitäs signaalinpituus muuttua että aukaisee ovet myös alipaineversiossa
Learn sw eli se pyöree nappi on kapulan opetusta varten ei varmaan tarvi koskaan.sitte siinä on piikkien päässä sellanen pieni palikka sitäku siirtää nii pitäs signaalinpituus muuttua että aukaisee ovet myös alipaineversiossa
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
senverran vielä että tuo on tulossa isukin ceehen jossa ei oo kaukolukkoa vakiona
tiilerikin tuolla jossaikin kommentoi että ceessä kun asentaa takapenkin alle niin ei tarvisi katkoa johtoja ollenkaan
huomenna ois asennuspvä ja saappate nähärä taas mitenkä on langat punasena jokapaikkaan kun neuvoja alkaa kaipaileen
tiilerikin tuolla jossaikin kommentoi että ceessä kun asentaa takapenkin alle niin ei tarvisi katkoa johtoja ollenkaan
huomenna ois asennuspvä ja saappate nähärä taas mitenkä on langat punasena jokapaikkaan kun neuvoja alkaa kaipaileen
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Asentelin eilen omaan W124 farkkuun tuollaisen Rime KE117N keskuslukituksen, edullisesta hinnasta huolimatta ihan laadukkaan oloinen tuote. Puna-viher-värisokeakin löysi oikeat piuhat täälläolevilla ohjeilla helposti, pientä vaihtelua johtonippujen ulkonäössä voi olla mallista riippuen, tosiaan farmarissa virtajohto oli puna-valkoinen, ja vilkkujohdot löytyivät lattialla kulkevasta paksuimmasta sileäkuorisesta johtonipusta. Tuota Dealerin viimeisintä kytkentäohjetta käytin, ja kaikki toimi kerrasta. Ehkä hankalin homma oli löytää boksille paikka kojelaudan alta ja saada vielä sen jälkeen kaikki muovit takaisin.
Suurkiitokset Dealerille ohjeista, olisi jäänyt itseltä tekemättä muuten! Laitteen mukana tulleet ohjeet kun eivät olleet mielestäni kovin kaksiset, ilmeisesti MTT-tradingin sarjassa olisi tullut mallikohtaiset asennusohjeet mukana?
Suurkiitokset Dealerille ohjeista, olisi jäänyt itseltä tekemättä muuten! Laitteen mukana tulleet ohjeet kun eivät olleet mielestäni kovin kaksiset, ilmeisesti MTT-tradingin sarjassa olisi tullut mallikohtaiset asennusohjeet mukana?
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Yksi W202:n keskuslukitus palautettu kauko-ohjattavaksi Dealerin ohjeiden avulla Kyseessä oli kaksiliittiminen pumppu ja johtojen värit täsmäsivät. Itseäni hämäsi se että keskuslukituksen aukaisu ja lukitussignaalit ovat maaohjattuja niinkuin Dealer ohjeissa manitseekin.
Kiitos paljon vinkeistä! Vilkkuja en vielä laittanut toimimaan, laittelen kun ilmat lämpenevät ja otan kuvia jos muistan.
Kiitos paljon vinkeistä! Vilkkuja en vielä laittanut toimimaan, laittelen kun ilmat lämpenevät ja otan kuvia jos muistan.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 26.3.2013 21:03
- Paikkakunta: Tornio
Keskuslukituksen kauko-ohjain MB 300 D -90
Hyvät ohjeet oli Dealeri laittanu, pari juttua vois vain lisätä tuohon antennijohtoa muistuttava johto joka menee siis kuskinovelle, itse kytkin tietekki ensin siihen toiseen antennijohtoa muistuttavaan johtopakettiin joka ei mennyt siis kuskin ovele vaan kulki siinä kynnyslistan vieressä.dealer kirjoitti:Kaukosäätösarja asennetaan 124-201 malleissa helpoiten kuskin jalkatilaan, irrottaa tarvitsee vain kynnyslista ja sivuverhous (1 ruuvi ja 2 muovimutteria) sekä nostaa matto pois.
Jalkatilan laidassa olevasta kotelosta löytyy johtonippu, siellä on antennijohtoa muistuttava kaapeli jonka sisällä on sininen, ruskea ja punainen johto.
Ruskeasta maa, punaisesta virta, sininen poikki ja ohjainlaitteesta johto molempiin päihin.
Lisäksi teipillä kootussa paksummassa nipussa on vilkkujen johdot, mustavihreä ja mustavalkoinen, niihin rosvoliittimillä vilkkujen ohjaus.
Noin:
Katkaise ohjainlaitteen vihreä, vaaleanpunainen ja punamusta johto lyhyemmiksi ja teippaa tai muuten suojaa niiden päät. Niitä ei kytketä mihinkään.
Katkaise ohjainlaitteen oranssi ja mustavalkoinen johto lyhyemmiksi ja yhdistä ne toisiinsa.
Liitä ohjainlaitteen keltainen ja musta johto yhteen ja yhdistä ne auton ruskeaan (maadoitus) johtoon.
Liitä ohjainlaitteen keltamusta ja punainen johto yhteen ja yhdistä ne auton punaiseen (virta) johtoon.
Katkaise auton sininen (pumpun ohjaus) johto.
Liitä ohjainlaitteen valkoinen johto em. katkaistun sinisen johdon siihen päähän joka menee keskuslukituksen pumpulle.
Liitä ohjainlaitteen oranssimusta johto em. katkaistun sinisen johdon siihen päähän joka tulee ovesta.
Liitä ohjainlaitteen ruskeat johdot auton vilkkujohtoihin.
Ne ovat väriltään musta/vihreä ja musta/valkoinen.
Katkaise ohjainlaitteen kyljessä oleva pieni johtosilmukka.
Siinä oli myös sininen ja ruskea johto mutta se virtajohto oli valkomusta johon tuli virta vain kun avain oli kakkosasennossa.
Tuolla kytkennällä boxivain napsahteli kun avain oli käännetty kakkosasentoon, niin siinä vaiheessa välähti että siihen johtoon täytyy tulla jatkuva virta.Tuossa omassa mesessä oli se jatkuvan virran johto valkopunainen, niin ja vilkun johdot löytyivät tästäkin mallista silekuorisesta paksusta nipusta.
Kauko-ohjain oli siis KE 61 ja nyt pelaa moitteettomasti ja ottaa käskyt vastaan varmaanki sieltä 50 metristä.
Terv.Dieselmies
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Tässä pari kuvaa W202 -94 Sedanin asennuksesta.
Kuva oikeasta valoliittimestä, vilkun johto on tuo mustavihreä johto oikealla ylhäällä.
Kuva vasemmasta valoliittimestä, vilkun johto on tuo sinimusta johto vasemmalla ylhäällä.
Tinasin boksilta tulevat vilkun johdot suoraan noihin piuhoihin ja kutistesukkaa päälle.
Ohjainboksi löysi paikkansa keskuslukituksen pumpun lähistöltä. Kiinnitin sen nippusiteellä tuohon peltiin. Keskuslukituksen pumppu on tuossa alapuolella vaahtomuovin sisällä.
Kuva oikeasta valoliittimestä, vilkun johto on tuo mustavihreä johto oikealla ylhäällä.
Kuva vasemmasta valoliittimestä, vilkun johto on tuo sinimusta johto vasemmalla ylhäällä.
Tinasin boksilta tulevat vilkun johdot suoraan noihin piuhoihin ja kutistesukkaa päälle.
Ohjainboksi löysi paikkansa keskuslukituksen pumpun lähistöltä. Kiinnitin sen nippusiteellä tuohon peltiin. Keskuslukituksen pumppu on tuossa alapuolella vaahtomuovin sisällä.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
Ei toimi kauko-ohjain tuossa minun C180 sport coupessa -01 . Ajattelin asentaa siihen tuon Rimesta tilatun KE117N mallisen paketin kun ei mitkään koodaus ohjeet toimineet omiin kapuloihin. Osaiskohan kukaan sanoa että minne se sinne kannattais asennella että helpoimmalla pääsee ja antaa hieman tarkempia ohjeita asennustyön suorittamiseen. Löytyykö ne pumput ja muut sieltä takakontin verhoiluista niinkuin noissa w202 malleista mistä vai voisiko asennella tuonne kojetaulun taakse että rosvoais kytkennät siitä keskuslukituksen napista joka on kojetaulussa ja sitten vilkut jostain sieltä viiksen juuresta??
Ei toimi kummallakaan...ostaessa kummassakaan ei ollut paristoja . Edellinen omistaja käyttäny vaan sinnikkäästi avaimella. Avaimethan on nuo muoviset "mokkulat" kahdella napilla että koodaus ohjeita otetaan vastaan jos jotain järkevää löytyy. Ei taida olla staria tarjolla nyt tähän hätään missään likellä.
EDIT: Niin ja molemmissa avaimissa vaikuttais kuitenkin tuo infra toimivan kun kattoo kameran läpi ja radio kuuluu loistavasti kun taitaa sekin liittyä tähän jotenkin
EDIT: Niin ja molemmissa avaimissa vaikuttais kuitenkin tuo infra toimivan kun kattoo kameran läpi ja radio kuuluu loistavasti kun taitaa sekin liittyä tähän jotenkin
Raapaisin ovipahvin kuskin puolelta tuossa joutessani irti hetkeksi ja mittailin että mitä siellä tapahtuu tuon keskuslukituksen ohjaus boksin navoissa kun painelee auki ja kiinni siitä keskikonsolin nappulasta. Tulos 12 volttia plussaa molemmille noille moottorille menevillle piuhoille (musta ja punainen nuo kolme muuta lienevät kai infrapuna juttuja) aukaistaessa,en tosin tajunnut sitä ettei lukitse kuskin ovea kun on auki eli silloin ei anna mitään lukkopuolta painaessa mitään mutta negatiiviset 12v sinne pitäisi tulla silloin. Pitää vielä tarkistaa tämä kun ehtii. Villinä ideana päähäni pälkähti että onnistuisikohan jos vetelis uudet piuhat meneen ovien ja sisään ja tietty takaluukulle ja kytkis ne noihin moottorille meneviin johtoihin että antais sen positiivisen ja negatiivisen impulssin moottoreille. Mietityttää vaan että olisko poikkastava nuo piuhat sen ohjainboksin ja moottorin välistä ettei se tykkää kyttyrää kun ulkopuolinen laite nakkaa jännitettä siihen väliin. Varjopuolena tietty että se lukitusnappula siinä keskikonsolissa lopettaa silloin toimintansa. Mielipiteitä tähän asiaan???
Keskuslukitus
Mikäs tuossa MTT n keskuslukituksessa voi olla pielessä. Kaikki kytketty mielestäni oikein, virtaa tulee sinne minne pitääkin, ja maadotus toimii. avaimesta kun painaa niin boksi napsahtaa, vilkut välähtää, mutta pumppu ei pidä mitään ääntä. Sinisen johdon kun yhdistää taas suoraan ovelta pumpulle niin auton sulakkeen pois ottamisella, ja takaisin laittamisella keskuslukitus alkaa toimimaan taas kuskinovesta. Jos sen sinisen piuhan yhdistää boksiin, niin kuskin ovesta ei keskuslukko pelaa, mutta pelkääjänpuolelta ja peräluukusta keskuslukitus toimii.
Voisin melkein lyödä pääni pantiksi että kaikki on kytketty oikein.
Vai voisiko sininen johto olla väärä kun niitä taitaa kolme kipaletta pyöriä siinä pumpulla? Siniseen tulee kyllä nyt virta/maadoitus kun avainta kääntää.
Mikä on se keltainen boksi takapenkin alla? Sinne tulee muutamiin johtoihin virta samalla tavalla kuin pumpun siniseen +12/maadoitus avainta kääntämällä. Siitä taitaa naksuminen kuulua kun avainta kääntää, mutta lukot toimii kyllä vaikka koko boksin heittää pihalle
Vai voisiko sininen johto olla väärä kun niitä taitaa kolme kipaletta pyöriä siinä pumpulla? Siniseen tulee kyllä nyt virta/maadoitus kun avainta kääntää.
Mikä on se keltainen boksi takapenkin alla? Sinne tulee muutamiin johtoihin virta samalla tavalla kuin pumpun siniseen +12/maadoitus avainta kääntämällä. Siitä taitaa naksuminen kuulua kun avainta kääntää, mutta lukot toimii kyllä vaikka koko boksin heittää pihalle