Mersun V6 ja V8 kulutus
Mersun V6 ja V8 kulutus
Oisin ehkä miettiny kahdesti jos oisin saanu omakohtaisesti kokeilla ennen ostopäästöstä autoa jonkun viikon. Kulutuslukemat paperilla ei ole sama kun käytännössä olen todennut.
Onhan se tietysti hienoa kun V6 murisee, jollain lailla erikoisauto ja luxusta josta kannattaa maksaa ja onhan kaikki tietenkin loppujen lopuksi sen arvoista kun valinnan on tehnyt V6 ja V8 välillä kulutuserot ei enää kovin suuria ole. V6 kuluttaa "suhteessa" enemmän.
Mutta omassa tuo kulutus ihmetyttää edelleen , C320 V6 + 240 hv. Senkö kulutuksen takia tämä on "harvinainen malli"
Koskaan ei mene keskikulutus alle 13.5 litraa satasella vakio ajossa, useinmiten samalla vakio reitillä after start 14.5litraa erityisen taloudellisella ja "lahnamaisella ajolla". Ajo aina aika lailla samanlaista kun kulutusta seurannut, eli vakoi reitillä, sisältää puolet taajamassa tasasella 60km/h nopeudella ja puolet kaupungissa muutamissa liikennevaloissa. Kaupunki ajoa on tässä todella vähän kuitenkin. Mittari vajuaa todella nopeasti ihan kun siellä tankissa kävis pyörre. Mulla on kolme mersua eikä mikään muu vedä tälle hörpölle vertoja lähi mainkaan
Tuntuu kun jollain amerikan jenkkilahnalla ajelis. Ei ole mikään jokapäiväinen ajokki. Mites muilla nuo kulutukset näissä isommissa koneissa Foorumilla on useitakin V8 vanhempien ässien omistajia mutta mites näitten "tuoreempien" V6:tosten laita onko tämä sen verta harvinainen malli ettei veljeellisiä kanssa kokemuksia löydy ...no täytyy löytyä kaiken järjen mukaan
Onhan se tietysti hienoa kun V6 murisee, jollain lailla erikoisauto ja luxusta josta kannattaa maksaa ja onhan kaikki tietenkin loppujen lopuksi sen arvoista kun valinnan on tehnyt V6 ja V8 välillä kulutuserot ei enää kovin suuria ole. V6 kuluttaa "suhteessa" enemmän.
Mutta omassa tuo kulutus ihmetyttää edelleen , C320 V6 + 240 hv. Senkö kulutuksen takia tämä on "harvinainen malli"
Koskaan ei mene keskikulutus alle 13.5 litraa satasella vakio ajossa, useinmiten samalla vakio reitillä after start 14.5litraa erityisen taloudellisella ja "lahnamaisella ajolla". Ajo aina aika lailla samanlaista kun kulutusta seurannut, eli vakoi reitillä, sisältää puolet taajamassa tasasella 60km/h nopeudella ja puolet kaupungissa muutamissa liikennevaloissa. Kaupunki ajoa on tässä todella vähän kuitenkin. Mittari vajuaa todella nopeasti ihan kun siellä tankissa kävis pyörre. Mulla on kolme mersua eikä mikään muu vedä tälle hörpölle vertoja lähi mainkaan
Tuntuu kun jollain amerikan jenkkilahnalla ajelis. Ei ole mikään jokapäiväinen ajokki. Mites muilla nuo kulutukset näissä isommissa koneissa Foorumilla on useitakin V8 vanhempien ässien omistajia mutta mites näitten "tuoreempien" V6:tosten laita onko tämä sen verta harvinainen malli ettei veljeellisiä kanssa kokemuksia löydy ...no täytyy löytyä kaiken järjen mukaan
Viimeksi muokannut mcee, 08.5.2011 12:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersuja
Verot on juu, ja tupaölj... eiku dieselillä nyt mennää. Tuhat kilsaa/viikko tulee mittariin, joten nopeesti tuo tulee halvemmaksi ku benziini..mcee kirjoitti:Vesgjulla on diesel, se on kyllä viisas valinta. Vaikka dieselin hinta on noussut niin kuluttaa kuitenkin vähemmän kun bensa otan silti osaa kun sulla on ne verot vielä
Montako foorumilla löytyy samalla koneella olevaa kun mulla. Kokemuksia ja vertaistukea
Vääntöä löytyy tosin ihan eri malliin..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Re: Mersun V6 ja V8 kulutus = jotain harrastepeli luokkaa
Tuplasti suuremmalla koneella oleva W140 600 möhkö ässä menee melkein samalla kulutuksella 60/40 kylä/maantie ajolla.mcee kirjoitti:
Mutta omassa tuo kulutus ihmetyttää edelleen , C320 V6 + 240 hv. Senkö kulutuksen takia tämä on "harvinainen malli"
Koskaan ei mene keskikulutus alle 13.5 litraa satasella vakio ajossa, useinmiten samalla vakio reitillä after start 14.5litraa erityisen taloudellisella ja "lahnamaisella ajolla". :
Tankkauksista mitattuna imi sellasta 15.2-15.8/100km viimekesän 8000km ajossa.
Toki jos sillä kiihdyttelee tai muuten vaan "urheilee" niin kulutus pomppaa het sinne 25l paikkeille.
Ai se olikin bensakoneen kulutus, epähuomio . Mutta miten W210 voi olla taloudellisempidealer kirjoitti:Aiempi Vesqjun kulutustieto oli kylläkin E320 V6-bensamoottorisesta, vai mitä meinasit.Vesgjulla on diesel, se on kyllä viisas valinta.
No riippuu tietenkin ajosta ja missä ajaa mutta kuten sanoin omassa mittailussa vakioreitillä on 7 km 60 aluetta ja 5 kilsaa 50 aluetta jossa jokunen liikennevalo. Tällä reitillä mittailtuna ei koskaan alle 13.5 litraa
Mersuja
Tuo pensan kulutus on sellanen aihe, ettei niitä oikein voi toisten kulutuksiin verrata. Ajetaan erilaisissa olosuhteissa ja jokainen ajaa aina erilailla. Oma kokemus E55'sen kulutuksesta 65l/n.350km keskimäärin 18,5l/100km. Mutta kun ajaa enemmän maantiellä ja motarilla kulutus laskee helposti alle 9l/100km.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo mcee:n ajama ajo on kaupunkiajoa. Paljonko tuolle automallille ilmoitetaan kaupunkiajokulutukseksi?mcee kirjoitti: No riippuu tietenkin ajosta ja missä ajaa mutta kuten sanoin omassa mittailussa vakioreitillä on 7 km 60 aluetta ja 5 kilsaa 50 aluetta jossa jokunen liikennevalo. Tällä reitillä mittailtuna ei koskaan alle 13.5 litraa
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
´Eldorado kirjoitti:Siis W203 C320 bensa?Meissenkeri kirjoitti:Tuo mcee:n ajama ajo on kaupunkiajoa. Paljonko tuolle automallille ilmoitetaan kaupunkiajokulutukseksi?
16,9 litraa manuaalina, 16,1 automaattina.
No sittenhän tuo on ihan linjassa kun noudattaa taloudellista ajotapaa, joka tosiaan tarkoittaa isolla bensamoottorilla semmoista hissutteluajoa jossa moottorin ominaisuudet menevät täysin hukkaan.
Ihmettelen hieman että miksi manuaalilla on noin paljon isompi kulutus verrattuna automaattiin.
Taajama kulutus ilmoitetaan 15.4 ja keskikulutus 10.5 litraa. Maantieajossa 7.4 litraa.
Se tuossa ihmetyttää ja hämää että vaikka mitatusta ajosta on puolet "muuta kuin kaupunkiajoa" eli saa ajaa loilottaa "yhtämittaa" 50-60 km/h niin siltikin kulutus on melkein kaupunkiajoluokkaa. Pitäiskin joskus kokeilla jossain metropolissa pelkkää kaupunki kulutusta, epäilen että ei jää tuohon 15.4 litraan
Tämä tarkoittanee sitä että suuri moottori vie kaikkein eniten tyhjäkäynnillä ja hiljaista vauhtia ajellessa vaikka vauhti olisi suhteellisen tasainen.
Kyllä se on vaan ilmeisesti todettava että kaikki on niin kuin pitääkin Nämä tekemäni mittaukset ovat kohtuullisen tarkkoja ja ajotyyli on ollut erittäin säästävä ja taloudellinen. Äkisti oman ajattelun mukaan tuossa mittaamassani ajossa on ainakin litra liikaa per satanen mutta eihän nämä niin yksi selitteisiä ole nämä kulutukset.
Se tuossa ihmetyttää ja hämää että vaikka mitatusta ajosta on puolet "muuta kuin kaupunkiajoa" eli saa ajaa loilottaa "yhtämittaa" 50-60 km/h niin siltikin kulutus on melkein kaupunkiajoluokkaa. Pitäiskin joskus kokeilla jossain metropolissa pelkkää kaupunki kulutusta, epäilen että ei jää tuohon 15.4 litraan
Tämä tarkoittanee sitä että suuri moottori vie kaikkein eniten tyhjäkäynnillä ja hiljaista vauhtia ajellessa vaikka vauhti olisi suhteellisen tasainen.
Kyllä se on vaan ilmeisesti todettava että kaikki on niin kuin pitääkin Nämä tekemäni mittaukset ovat kohtuullisen tarkkoja ja ajotyyli on ollut erittäin säästävä ja taloudellinen. Äkisti oman ajattelun mukaan tuossa mittaamassani ajossa on ainakin litra liikaa per satanen mutta eihän nämä niin yksi selitteisiä ole nämä kulutukset.
Viimeksi muokannut mcee, 08.5.2011 9:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sorbuksen valmistus on lopetettu
Kyllä minustakin tuntuu tuo mcee:n kulutus vielä olevan ihan linjassa, se normin mukainen kaupunkikulutus on kyllä alakanttiin, käytännössä enemmän. Siis jossain oikeassa kaupungissa, Lahden läpi ajo useimpina kellonaikoinahan on kuin maantieajoa
Tempaisepa sellainen kunnon maantiesiivu ja katso mitä se siellä kuluttaa, saa paremmin vertailtavaa tietoa.
Kyllä minustakin tuntuu tuo mcee:n kulutus vielä olevan ihan linjassa, se normin mukainen kaupunkikulutus on kyllä alakanttiin, käytännössä enemmän. Siis jossain oikeassa kaupungissa, Lahden läpi ajo useimpina kellonaikoinahan on kuin maantieajoa
Tempaisepa sellainen kunnon maantiesiivu ja katso mitä se siellä kuluttaa, saa paremmin vertailtavaa tietoa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Sen takiahan tässä ihmettelenkin, nimittäin asia on juuri päin vastoin tukkosuudesta.Väsynyt Mies kirjoitti:Ehkäpä se ongelma onkin juuri siinä säästämisessä. Sä olet säästänyt sen moottorin niin tukkoon, että siksi se hörii sitä bensiiniä kuin juoppo sorbusta.
Tossa oli joku öljynvaihtoväli päässy vissiin venähtämään Saksan puolella pikkusen kun oli kulunut pinta parissa kk laakerissa jotka koputti, niin tehtiin täysi koneremontti minun piikkiin ja paikat putsattiin samalla, ei pitäs olla tukkonen uusittiin kaikki moottorissa sisällä olevat laakerit ja ketjupyörät alhaalta ja yläpäästä, uusittiin öljypumppu, vaihdettiin jakoketju kiristin ja laahaimet, ka oikaistiin ja kiillotettiin, kk:n alapäät mitattiin ja tarkastettiin, venttiilit koneistettiin, kannet tarkastettiin ja hiottiin, uudet männän renkaat, kaikki venttiilin nostimet uusittiin..eli pitäis olla lähtökohdallisesti kunnoltaan yksi Suomen parhaita malliluokkansa edustajia...ja kuukausi sitten ohjelmoitiin uudelleen, se ohjelmointi toi lisävääntöä ihan selvästi alakierroksille lisää mutta kulutus ei pudonnu yhtään.
Oisko se sitten uutuuden jäykkä vielä luvattujen kulutusten mukaan minun laskukaavan mukaan vie ainakin litran tai puolitoista liikaa satasella. Jos tällä oikeesti lähtis ajelemaan kaupunkiajoa niin ei pysy luvatuissa tehtaan lukemissa se vaikuttaa ainakin selvältä asialta.
Mersuja
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Muistuipa mieleeni tätä ketjua lukiessani tuolla Vitsi-topikissa ollut kirjoitus eri mersu-malleista ja niiden kuskeista:
126 (80-luvun ässämersu)
Autonpitäjistä tarkimpia. Upottavat hirmuiset määrät rahaa autoon pitääkseen sen viimoisen päälle kunnossa. Totta kai onhan auto tuleva klassikko, jota odottaa hurja arvonnousu. Euroopassa näitä on rekisterissä enää 864567 kappaletta. Kaikkein harvinaisin ja arvokkain on kuitenkin aito suomi-ässä, varusteinaan kääntyvät etupyörät ja tuhkakuppi.
126 on autoista ainut, joka vie sitä vähemmän bensaa, mitä isompi moottori siinä on, omistajien keskusteluissa vertaillaan lähinnä sitä, kuinka paljon alle viiden litran matka-ajokulutuksiin on viime aikoina päästy.
Laitetaan nyt muistin virkistykseksi muutkin:
202 (c-malli )
Nämä muovilaatikkokuskit luulevat ajavansa mersulla, vaikka auto on todellisuudessa hieman turvonnut daihatsu applause. 202:sen suunnittelijat lienevät ammentaneet inspiraationsa Veikko Lavin tunnetusta laulusta: Jokainen ihminen on metrin mittainen…
Tavatessaan 202 väki kehuskelee, kuinka hieno ja erikoinen heidän autonsa onkaan korollaan tai kolhviin verrattuna, tai vaihtaa lucaksen korjausvinkkejä.
210 (väyrysmersu)
Väyryläiset ovat harvoja rehellisiä mersunomistajia. Vikoja kiroillaan, ja hartaasti muistellaan kuinka hyvä auto se 124 oikein olikaan. Sisimmässään väykkyväki kuitenkin rakastaa autojaan, ylläpitokuluista huolimatta vaihto ei tule kuuloonkaan. Paitsi ehkä 140:seen…
Kohdatessa käännellään oventiivisteitä, ja vertaillaan vikakoodeja, jälleenmyyntiarvosta ei kukaan uskalla puhua mitään.
140 (90-luvun ässämersu)
Näillä on rahaa kuin rosvopäälliköillä, tai sitten perhe elää vanikalla ja voikukkateellä. Hieman ruotsinlaivaa isompaa lotjaa on mukava ohjastaa ja turvallisuuspuoli on myös kunnossa, ainakin oma. Micran liiskautuessa puskuriin siristellään silmiä, ja todetaan että kauempana tiellä on sattunut onnettomuus.
Jos 140 kuskit joskus kohtaavat, he keskittyvät ryystämään teetä pikkurilli pystyssä, ja keskustelemaan purjehtimisesta, tai golfin peluusta. Rahasta puhuminen on rahvaanomaista.
201 (190)
Kääpiöautolla ajavat nämäkin. Kaikki 124:sen huonot ominaisuudet yhdistettynä olemattomiin sisätiloihin tekevät 201 kuskeista pikkuhiljaa selkävaivaisia hermoraunioita. Näillä ajavat ovat usein entisiä bmw kuljettajia. Kun peltiseppä on kolmannen kerran oikonut puhelinpylvään kuvan e30:sen takakyljestä on aika siirtyä 201:köseen.
Keskinäiset keskustelut koskevat lähinnä oikean mersun hankkimista.
124 (200-300 85-95)
Kuvittelevat ajavansa mersuista parhaalla. Mitä siitä, että auto on ruma kuin rullatuoli, ei pysy tiellä yli 1 sekuntimetrin sivutuulessa, vaatii kottikärryllisen alustan niveliä vuosittain, ja omaa pisimmän tyyppivikalistan kaikista mersuista. 200d omistajat ovat kuskeista kovimpia, aina kaasu pohjassa.
Kyllä satalankku on autoista paras, parempaa ei ole eikä tule, toteaa 124 väki tavatessaan toisiaan.
123 (mannemersu)
Sitkeitä sissejä, jotka pitävät ruosteiset lotjansa liikenteessä, vaikka se viis neliötä peltiä vuosittain vaatiikin. Nuoremmat ovat yleensä saanet lapsena kompleksin lelujen tyhjenevistä pattereista, ja vihaavat sen takia kaikkia sähkölaitteita. 123:sen ainoa puute onkin heidän mielestään käynnistyskampi ja puolipuristin epäluotettavan ja turhan sähköstartin asemesta.
Tavatessaan haaveilevat 110 korisesta 200 d:stä, ja muistelevat vanhoja hyviä aikoja, jotka olivat ennen heidän syntymäänsä.
ST (viritetty dieselmersu)
Joo. Nämä kuvittelevat tosissaan vanhan loppuunajetun taksin muuttuvan urheiluautoksi, kun siihen asennetaan iiiso holsetti ja jotain halavatun tappeja. todellisuudessa auton urheilullisuus on samaa luokkaa lokomon dieselveturin kanssa, savua ja käyntiääntä myöten. Ovat myös mestareita kusettamaan itseään ja perhettään. Totta kai isin kannattaa peruskunnostaa noin hyvää autoa 4000 eurolla. Onhan sillä ajettu jo lähes kymppitonni edellisen ison remontin jälkeen, mitä nyt perä, ja kannentiiviste vaihdettu välitöinä…
Juttelelevat yleensä puslasarjojen hinnoista ja urheilusta. Kumpi joukkue on parempi, Mynämäen pullistus, vai PP:n pohti?
126 (80-luvun ässämersu)
Autonpitäjistä tarkimpia. Upottavat hirmuiset määrät rahaa autoon pitääkseen sen viimoisen päälle kunnossa. Totta kai onhan auto tuleva klassikko, jota odottaa hurja arvonnousu. Euroopassa näitä on rekisterissä enää 864567 kappaletta. Kaikkein harvinaisin ja arvokkain on kuitenkin aito suomi-ässä, varusteinaan kääntyvät etupyörät ja tuhkakuppi.
126 on autoista ainut, joka vie sitä vähemmän bensaa, mitä isompi moottori siinä on, omistajien keskusteluissa vertaillaan lähinnä sitä, kuinka paljon alle viiden litran matka-ajokulutuksiin on viime aikoina päästy.
Laitetaan nyt muistin virkistykseksi muutkin:
202 (c-malli )
Nämä muovilaatikkokuskit luulevat ajavansa mersulla, vaikka auto on todellisuudessa hieman turvonnut daihatsu applause. 202:sen suunnittelijat lienevät ammentaneet inspiraationsa Veikko Lavin tunnetusta laulusta: Jokainen ihminen on metrin mittainen…
Tavatessaan 202 väki kehuskelee, kuinka hieno ja erikoinen heidän autonsa onkaan korollaan tai kolhviin verrattuna, tai vaihtaa lucaksen korjausvinkkejä.
210 (väyrysmersu)
Väyryläiset ovat harvoja rehellisiä mersunomistajia. Vikoja kiroillaan, ja hartaasti muistellaan kuinka hyvä auto se 124 oikein olikaan. Sisimmässään väykkyväki kuitenkin rakastaa autojaan, ylläpitokuluista huolimatta vaihto ei tule kuuloonkaan. Paitsi ehkä 140:seen…
Kohdatessa käännellään oventiivisteitä, ja vertaillaan vikakoodeja, jälleenmyyntiarvosta ei kukaan uskalla puhua mitään.
140 (90-luvun ässämersu)
Näillä on rahaa kuin rosvopäälliköillä, tai sitten perhe elää vanikalla ja voikukkateellä. Hieman ruotsinlaivaa isompaa lotjaa on mukava ohjastaa ja turvallisuuspuoli on myös kunnossa, ainakin oma. Micran liiskautuessa puskuriin siristellään silmiä, ja todetaan että kauempana tiellä on sattunut onnettomuus.
Jos 140 kuskit joskus kohtaavat, he keskittyvät ryystämään teetä pikkurilli pystyssä, ja keskustelemaan purjehtimisesta, tai golfin peluusta. Rahasta puhuminen on rahvaanomaista.
201 (190)
Kääpiöautolla ajavat nämäkin. Kaikki 124:sen huonot ominaisuudet yhdistettynä olemattomiin sisätiloihin tekevät 201 kuskeista pikkuhiljaa selkävaivaisia hermoraunioita. Näillä ajavat ovat usein entisiä bmw kuljettajia. Kun peltiseppä on kolmannen kerran oikonut puhelinpylvään kuvan e30:sen takakyljestä on aika siirtyä 201:köseen.
Keskinäiset keskustelut koskevat lähinnä oikean mersun hankkimista.
124 (200-300 85-95)
Kuvittelevat ajavansa mersuista parhaalla. Mitä siitä, että auto on ruma kuin rullatuoli, ei pysy tiellä yli 1 sekuntimetrin sivutuulessa, vaatii kottikärryllisen alustan niveliä vuosittain, ja omaa pisimmän tyyppivikalistan kaikista mersuista. 200d omistajat ovat kuskeista kovimpia, aina kaasu pohjassa.
Kyllä satalankku on autoista paras, parempaa ei ole eikä tule, toteaa 124 väki tavatessaan toisiaan.
123 (mannemersu)
Sitkeitä sissejä, jotka pitävät ruosteiset lotjansa liikenteessä, vaikka se viis neliötä peltiä vuosittain vaatiikin. Nuoremmat ovat yleensä saanet lapsena kompleksin lelujen tyhjenevistä pattereista, ja vihaavat sen takia kaikkia sähkölaitteita. 123:sen ainoa puute onkin heidän mielestään käynnistyskampi ja puolipuristin epäluotettavan ja turhan sähköstartin asemesta.
Tavatessaan haaveilevat 110 korisesta 200 d:stä, ja muistelevat vanhoja hyviä aikoja, jotka olivat ennen heidän syntymäänsä.
ST (viritetty dieselmersu)
Joo. Nämä kuvittelevat tosissaan vanhan loppuunajetun taksin muuttuvan urheiluautoksi, kun siihen asennetaan iiiso holsetti ja jotain halavatun tappeja. todellisuudessa auton urheilullisuus on samaa luokkaa lokomon dieselveturin kanssa, savua ja käyntiääntä myöten. Ovat myös mestareita kusettamaan itseään ja perhettään. Totta kai isin kannattaa peruskunnostaa noin hyvää autoa 4000 eurolla. Onhan sillä ajettu jo lähes kymppitonni edellisen ison remontin jälkeen, mitä nyt perä, ja kannentiiviste vaihdettu välitöinä…
Juttelelevat yleensä puslasarjojen hinnoista ja urheilusta. Kumpi joukkue on parempi, Mynämäen pullistus, vai PP:n pohti?
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Joo,muistuu mieleen vielä vuosien takaa keskusteluja,joista pulpunnut inspiraatio w126 pieneen kulutukseen,tai miten käy kun ässällä törmää micraanEldorado kirjoitti:Tuo taisi olla Salmen Jannen alunperin väsäämä analyysi, tuotahan voisi jo updeitata, mm. W211, W220, W203 yms.
Kyllä taas pääsi pärskähdyksiä kun pitkästä aikaa tuli luettua nuo, niin osuvia ne on.
Oi niitä aikoija
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuskin ihan symmetrisesti kuitenkaan.aadolf kirjoitti:E430TA 4-Matic 12 litran kahtapuolta
Takavetoinen C280 suoralla kuutosella pääsi 11,5:en.
SL500:n V8:a en ole paljon mittaillut, mutta 12-16 välillä varmaan ollaan.
Matka-ajossa 10 riittää. Kaasuakin tulee painettua.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
no empä ruvennu huippuja tähän laittamaan saahan sillä menemän vaiikka kuinka kun oikein yrittääJarkko N kirjoitti:Tuskin ihan symmetrisesti kuitenkaan.aadolf kirjoitti:E430TA 4-Matic 12 litran kahtapuolta
Takavetoinen C280 suoralla kuutosella pääsi 11,5:en.
SL500:n V8:a en ole paljon mittaillut, mutta 12-16 välillä varmaan ollaan.
Matka-ajossa 10 riittää. Kaasuakin tulee painettua.
keskikulutuksesta lie ollu kysymys