Se ikuinen tasonsäätö

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Hkoskenv
Viestit: 9
Liittynyt: 07.5.2007 22:10
Paikkakunta: Rauma

Se ikuinen tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Hkoskenv »

Vaihdoin iskarin, molemmat pallerot, osan putkista ja öljyt. Mitään ei ta-
pahtunut rempan jalkeen,
onko niin että systeemi on ilmattava, vai onko pumppu sökö?????
Saako tandempumppuun korj.osia, vai onko ostettava uusi ???
Se se vaan on sillälailla, että öljy ei kierrä!!!!!javascript:emoticon(':cry:')
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla ei pumpun vaihdon jälkeen lähtenyt öljyt kiertämään kun oli päässyt linjat tyhjäksi. Lähti toimimaan kun laittoi auton käyntiin ja nestesäiliöön paineilmaa ja sillä pakotti nesteen pumppuun.

Järjestelmä kyllä ilmaa itse itsensä kun käy ajamassa kuoppaisella tiellä missä venttiili joutuu hommiin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Hkoskenv
Viestit: 9
Liittynyt: 07.5.2007 22:10
Paikkakunta: Rauma

Se ikuinen tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Hkoskenv »

Otin pumpusta banjon auki(löysälle) ja annoin paineilmaa, eli pumpussa
asti on mömmöä, ja hittovieköön, paluuputki kuivana, eli pumppu on
sökö. :evil: :evil: Saako jostain sisuskaluja tandemiin, vai onko
kellään myydä toimivaa :?: :roll: t:?: Kiitokset paineilma vinkistä.
t: Heikki
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Voisko tasonsäätöventtiili aiheuttaa moista? On jumissa tai jotain..
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Hkoskenv
Viestit: 9
Liittynyt: 07.5.2007 22:10
Paikkakunta: Rauma

Se ikuinen tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Hkoskenv »

Jes!!!! se mömmöhän kulkeesen murkulan läpitte, elieikö se paineilmakuuri
pitäisi kierrättää öljyä murkulan läpi ja takasin säiliöön?? Eli murkula u-
kossa, Pitäisikö öljyn???j :?: Pitäisikö ölyn kiertää kokoajan, kun auto seisoo, ja moottori käy :?: :?:
t: puuaivo :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Re: Se ikuinen tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Hkoskenv kirjoitti: Pitäisikö ölyn kiertää kokoajan, kun auto seisoo, ja moottori käy :?: :?:
t: puuaivo :roll:
pitäisi
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Turbiini
Viestit: 9
Liittynyt: 08.4.2012 9:46
Paikkakunta: Veteli

Se ikuinen tasonsäätö....

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nostetaas vanhaa ylöspäin.

Elikkä 124 300tdt, tasonsäädöllinen. Edellinen omistaja vaihtanut hydraulipumpun ja takaiskarit (käytetyt, mutta ehjät). Edellisessä Mersussa iskarit toimi niinkuin pitää. Nyt takapää on samanlainen kuin normi iskareilla josta karannu mehut pihalle, eli jää "pomppimaan" jousien varaan. Hydrauliöljy kiertää takaisin säiliöön kyllä. Missä vika? Pitäs saada leimattua ja leimasetä tykkää kumminki huonoa jos takaiskarit pompottaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikös se mene nii että jos pallukat on sökönä niin alkaa pompottamaan?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Turbiini
Viestit: 9
Liittynyt: 08.4.2012 9:46
Paikkakunta: Veteli

Se ikuinen tasonsäätö....

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Sergey kirjoitti:eikös se mene nii että jos pallukat on sökönä niin alkaa pompottamaan?
Elikkäs tarkoittanet niitä typpi täytteisiä jousipallukoita. Pitää metästää ne uudet. Vois tiesti kokeilla farkun mukana tulleen varaosa farkun pallot, tai sitte ei. Samalla vaivalla vaihtaa kerralla uudet. Nuuka ku on ni aina säästö mielessä. :D
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sergey kirjoitti:eikös se mene nii että jos pallukat on sökönä niin alkaa pompottamaan?
Näin olen käsittänyt viisaampien puheista.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29210
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oireiden perusteella tosiaan jousipalloista kaasut karanneet.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 850
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Omassa ex-varkussa oli kaasupallot rikki ja perä pomppi niin paljon että vaikutti jo ajo-ominaisuukiin järkyttävän paljon.
Mutta kävin katsastamassa tuollaisena eikä iskaritesti paljastanut yhtään mitään, karsastaja vielä kehaisi iskareiden olevan hyvät..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Turbiini
Viestit: 9
Liittynyt: 08.4.2012 9:46
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Vastauksien perusteella jousipallot vaihtoon. Kiitos kaikille avittaneille.
korpikolo
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2012 7:42

Viesti Kirjoittaja korpikolo »

Vaan onko tullut vastaan kellään muulla sellasta että sedaniin on laitettu farkun tasosäätöiskarit? Mulla on laitettu alapäähän sellaiset lisäkilkkeet,että kiinnitys sopii.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Onhan sitä tasonsäätöä saanut tehtaalta sedaniinkin lisävarusteena. Kaverilla on sellainen W123.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niimpä, mutta sedanissa on pidemmät iskarit kuin farkussa :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29210
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sedanin ja farkun tasonsäätöiskarien alapään kiinnitys on erilainen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aika äkkiähän siihen heittää farkun alatukivarret.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”