Väittäsin että sopii. On muuten mun entiset vanteet linkittämässäsi kuvassa.
Joo kyllä ne pitäisi sopia mutta mitta käteen ja varmistus!
_Hämis_ kirjoitti:Tämmöset ajautu käsiin: http://i655.photobucket.com/albums/uu27 ... AG2534.jpg
8x16 et23, vanteen reunassa lukee EXIP, mikä lie tarkemmin merkki/malli?
En oikein kuuklella saanut mitään tietoa irti.
niitä sanotaan rehellisesti "exip mesh" eli verkkovanteet. Ei ole eurojaolla kovinkaan yleinen.
Joista tulikin mieleen että golfiin vedin tolleen rälläkällä 400 paperilla ja lakka päälle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eli ilmeisesti w211:sta aluvanteissa pultin reikä on syvempi kuin Väykyn vanteissa, kun Väykyn aluvannepulttihan on jotain 50mm pitkä kierreosaltaan? Onko tuo 14mm riittävän pitkä pultti w210:iin, eli meneekö riittävästi kierteelle napaan?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Väsynyt Mies kirjoitti:No mikä sitten on sopiva pituus pultille, kun laitetaan w211:en alkuperäiset aluvanteet w210:n alle?
Silleen ettei ota takana kiinni käsijarrukilkkeisiin.Olikohan vapaata tilaa jotain 22mm.?
Joo se on toki huomioitava, ettei ota kiinni käsijarruun. Mutta sitä juuri mietin, että paljon tuota pulttia uskaltaa lyhentää, että ei mene liian lyhyeksi. Toleranssit ei ole kovin kummoiset, koska käsijarrun osat ovat aika lähellä napaa ja mittaaminen on hankalaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Väsynyt Mies kirjoitti:No mikä sitten on sopiva pituus pultille, kun laitetaan w211:en alkuperäiset aluvanteet w210:n alle?
Riippuu varmaan vanteesta, mutta minulla on ollut samat alkuperäistyyliset vanteet sekä W210:ssä että W211:ssä. Molemmissa on kierteen pituus ollut 22mm, siis tarkalleen kierteen mitta. Sitten tulee muutama milli suoraa osuutta ja sitten alkaa pallo leventymään.
vanteista tais olla aikasemmin kuva jossain, mutta nyt ne on vihdoin kunnostettu ja alla. kuvissa vielä ihan luomuna, mutta takana olis hyvä saada pyörää 30-40mm ulommas, eteen istuu jokseenki ok. specsit on 7.5x17 et37 195 ja 205 /40.
Mulla oli ässän alla 225/55r16 ysillä. Hyvinhän nuo tuolla pyöri ja eihän se oo ku kaks milliä korkeempi mitä tuo 205/60. Toinen vaihtoehtohan ois sitte 245/50, mutta tuo 225/55 on selvästi halvempi ja helpompi löytää.
Väsynyt Mies kirjoitti:No mikä sitten on sopiva pituus pultille, kun laitetaan w211:en alkuperäiset aluvanteet w210:n alle?
Riippuu varmaan vanteesta, mutta minulla on ollut samat alkuperäistyyliset vanteet sekä W210:ssä että W211:ssä. Molemmissa on kierteen pituus ollut 22mm, siis tarkalleen kierteen mitta. Sitten tulee muutama milli suoraa osuutta ja sitten alkaa pallo leventymään.
OK. Eli, pallon juuresta pultin kärkeen mitta voi varmasti olla jotain 25mm ja silloin pultti ei varmasti ole liian lyhyt. Enkä myöskään usko, että se ottaa käsijarruosiin kiinni, toki se pitää varmistaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Väsynyt Mies kirjoitti:No mikä sitten on sopiva pituus pultille, kun laitetaan w211:en alkuperäiset aluvanteet w210:n alle?
Riippuu varmaan vanteesta, mutta minulla on ollut samat alkuperäistyyliset vanteet sekä W210:ssä että W211:ssä. Molemmissa on kierteen pituus ollut 22mm, siis tarkalleen kierteen mitta. Sitten tulee muutama milli suoraa osuutta ja sitten alkaa pallo leventymään.
OK. Eli, pallon juuresta pultin kärkeen mitta voi varmasti olla jotain 25mm ja silloin pultti ei varmasti ole liian lyhyt. Enkä myöskään usko, että se ottaa käsijarruosiin kiinni, toki se pitää varmistaa.
Kyllä. Pultin pituus pallon juuresta on hyvinkin tarkasti 25 mm ja kierteen tarkka pituus 22 mm.
Alla kuva vanteesta jotka ovat olleet tuon mittaisella pultilla kiinni sekä W211 että W210 ja tarkastin vanteen, se on alkuperäinen W211. Tartuntapituutta pultille jää reilusti, eikä ota kiinni jarruihin.
giisseli kirjoitti:Mulla oli ässän alla 225/55r16 ysillä. Hyvinhän nuo tuolla pyöri ja eihän se oo ku kaks milliä korkeempi mitä tuo 205/60. Toinen vaihtoehtohan ois sitte 245/50, mutta tuo 225/55 on selvästi halvempi ja helpompi löytää.
Camskillissä näkyy olevan Nexenillä aika samanhintaiset 245/50 ja 225/55. Pitää tehdä kyselykierros vielä paikallisille rengaskauppiaille.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Meissenkeri kirjoitti:
Riippuu varmaan vanteesta, mutta minulla on ollut samat alkuperäistyyliset vanteet sekä W210:ssä että W211:ssä. Molemmissa on kierteen pituus ollut 22mm, siis tarkalleen kierteen mitta. Sitten tulee muutama milli suoraa osuutta ja sitten alkaa pallo leventymään.
OK. Eli, pallon juuresta pultin kärkeen mitta voi varmasti olla jotain 25mm ja silloin pultti ei varmasti ole liian lyhyt. Enkä myöskään usko, että se ottaa käsijarruosiin kiinni, toki se pitää varmistaa.
Kyllä. Pultin pituus pallon juuresta on hyvinkin tarkasti 25 mm ja kierteen tarkka pituus 22 mm.
Alla kuva vanteesta jotka ovat olleet tuon mittaisella pultilla kiinni sekä W211 että W210 ja tarkastin vanteen, se on alkuperäinen W211. Tartuntapituutta pultille jää reilusti, eikä ota kiinni jarruihin.
No nuohan on juur samanlaiset vanteet kuin minullakin. Tänään pitää laittaa töissä sorvi laulamaan ja pätkiä pulteista turhat pois. Kiitokset avusta Meissenkerille.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Jokimaan rompetorilta tarttui parit kiekot matkaan. Toiset jenkkialut patinan kera ja toiset Ronalin alut 7x14" Et 15, jos ihan oikein tulkitsin. Näille Ronaleille ois kiva löytää kaverit. Jako tiettävästi Mersun, mut ei viel tarkistettu. Granadoissa olen muistaakseni Ronaleita nähnyt, mut kapeampina eli 6x14" koossa. Sellaisetkin hädässä tietty kävis..
Täällä nähtävänä muutama muukin vanne mitä on nurkkiin kerätty. Suurin osa on yksittäisiä tai pareja, mut löytyy parit sarjatkin..tosin osa kuvista on jo myydyistä vantehista..
Siellähä o muutama iha asiallinen vanne Ooppelin kasireikää, ATS:ää, RS kloonia jne.
tuosta tulikin mieleen että äitin Poloon tuli vähän saman tyyppiset Tunaverket 6x13et20 vanteet maalailin niitä vaan vähän, vielä pitäs puolat ja kehä kiillottaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vaihdoin w210:n peltivanteet alumiinisiin. Myyjä sanoi, että peltivanteiden pultit sopivat näihinkin, mutta mitenkäs on asian laita todellisuudessa? Mielestäni jäivät aika lyhyiksi, kun ns. tartuntapintaa jäi vain sentin verran? Toinen on sitten tuo pultin kartion oikea kulma, mistä sen tietää, että on oikea? Onko viisainta vain hakea rengasliikkeestä oikea pulttisarja aluvanteille?
Ei sovi!! Peltivanteen pultit on ihan liian lyhyet, lisäksi kartio on erilainen. Vanteen ja navan välissä on jarrulevykin eli pultin pitää tulla ainakin 15mm vanteesta ulos.
Tuli fixailtua taas yhdet vanteet ja meni kaupaksi ennen kuin ehtiin ees myyntiin laittaa.
Olivat aika huonossa kunnossa mulle tullessa. Ei vain tullut otettua kuvia niistä silloin.
Perus 15" melberit hommasin kesäks. Ei kauniit, mut just epoksilla maalatut ihan fiksut.
Tykkään viistoistasista siinä, että saa vähän enempi rengasta möykkyjä pehmentämään.
blacklake kirjoitti:Perus 15" melberit hommasin kesäks. Ei kauniit, mut just epoksilla maalatut ihan fiksut.
Tykkään viistoistasista siinä, että saa vähän enempi rengasta möykkyjä pehmentämään.
Kiitos.
Oliskos ollu leveyttä 7" tai 7,5"
et35
Taakse tarvis kunnon limput välliin satakakskolmosta ajatellen.
Saapi mulle tarjota jos on jääny pari pultattavia spacereita pultteinee mersun jaolla.