Mersun hammastankojen välitykset (W210 vs W211)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Mersun hammastankojen välitykset (W210 vs W211)

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Väykyn hammastangolle on melko varmasti tullut kilometrit täyteen. Ollu jo pidemmän aikaa melko raskas ohjaus, ja etenkin kesällä ohjaus jumittaa hitaammissa vauhdeissa.
Autocross tyylisessä veivauksessa ohjauksen saa niin nalkkiin jompaan kumpaan suuntaan pikaisesti kääntäessä, että rattia on käytännössä mahdotonta muutamaan sekunttiin kääntää enää mihinkään.

W210 hammastanko on kaiketi 3.3 kiekkaa laidasta laitaan, ja W211 n. 2.8. Ainakin facelift 320cdi W211 tuntuu huomattavasti nopeammalta ratin liikkeiltään kuin väykky. Ajatuksena olisi W211 hammastanko omaan väykkyyn sovittaa. Kuvista katseltuna eroja en osaa sanoa, enkä omista EPC/WIS joten ei tarkkoja tietoja saa mitenkään.

Jos pituudeltaan ja kiinnityksiltään passaisi paikoilleen W211 tanko, niin melko varmasti teettämällä uudet hydyletkut pelkästään tuo voisi olla melko suoraviivainen swappi ja päivitys W210:n?



Kenelläkään fiksumalla tietoa noiden tankojen fyysisistä eroista?


E: Nojuu, on ehkä hitusen eroa sittenkin. Kiinnityskohdat ei täsmää yhtään, raidetangon päät eri yms. Hmm....

http://www.ebay.com/itm/DAP-04-W211-MER ... d6&vxp=mtr


http://www.ebay.com/itm/DAP-96-W210-MER ... a9&vxp=mtr
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

vink:

tästä mäntsälästä löytys purku 320 cdi facelifti W210 n tanko + päät

o4o 728 27 26 päiväsaikaan
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”